Kiinteät ruokavalioon

Tein tänään itselleni apinaevästä, ja päätin antaa tytön maistaa vähän banaania ja mun itsetekemää omenasosetta. Banaani oli oikein hyvää, omena aiheutti irvistyksiä, mutta silti tyttö halusi sitä lisää. :D
Ihan sormenpäästä annoin tuota omenaa, ja banaanista ei tainnut irrota oikein mitään, joten tuli ihan vain maisteltua.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon viime aikoina huomannut, että poistu alkaa maiskuttamaan suutaan, kun me muut syödään. Katselee todella kiinnostuneena muiden syömistä. Vielä ajattelin sen pari viikkoa sinnitellä, että saadaan 5kk täyteen.
Isoveli olis innoissaan jo antamassa pojulle pottua, joten kaippa se on heti 1.11 alettava perunan ja porkkanan keittotalkoisiin :)
 
Tällä viikolla aloitin aamupuuron tarjoamisen, mutta hyvin epäilevästi poika siihen suhtautuu. Syö pari lusikallista. Kasvislounas uppoaa vaihtelevalla menestyksellä (n. puoli desiä) ja hedelmät ei uppoa juuri ollenkaan. Iltaisin vielä velli, siitä tykätään kovasti.
 
Meillä poitsuli on hoksannut, että lusikasta tulee ruokaa. Syöttäessä tarttuu minun pikkusormeen ja vetää lusikkaa aina kohti omaa suutaan kun on suussa tilaa. Söpöä. :)
 
meillä tykätään hedelmä soseista ja niitä uppoais varmaan koko purkki kerralla jos antaisi :), peruna ei oo hyvää mut porkkana ja bataatti on herkkua. Aamusin ja iltasin oon antanu muksun ens iriisi ja kaura puuroa hedelmä soseen kera ja on maistunut :) ennen ei nukuttu yöllä mut nytkun iltasin on lisätty puuro iltapalaks maidon lisäksi niin nukutaan jo melkein koko yö heräämättä :happy093jee :)
 
Miksi ihmeessä meillä ei kiinteät ole vaikuttaneet nukkumiseen mitenkään? :sad001
 
Ei meilläkään. Oikeastaan päinvastoin. Tai mikä ikinä siihen sitten on vaikuttanutkaan mutta kiinteät kun tuli kuvioihin niin alkoi heräily 1-2h välein vaikka sitä ennen paras pätkä oli 6-7h...
 
Meillä tuntuu iltapuuro vaan tekevän levottomaksi. Tunnin unipätkiä 21-02 ja sen jälkeen vasta nukutaan hiukan pidempään. Voi väsymys.
 
no ei meilläkään. Neukkutäti sanoi et yösyöttö varmasti jää pois kun vaan annan enemmän soseita. Poika syö kyllä isot satsit sosetta ja tissi maistuu entiseen tapaan, myös öisin.

päiväjumppa vaan on entistä aktiivisempaa ja reeni päällä aina kun silmät auki. Ei hetkeäkään paikoillaan.. :D
 
Tarjosin aamulla omaa apinaevästä tytölle, ja se söi sitä innoissaan ihan itse. Se ei tosin päättynyt kovin hyvin, kun innoissaan otti liian ison palan ja kakoi sitä pitkään ulos. Sitten alkoi harmittamaan. Mutta kun se kerta oli jo syömistä, niin ajattelin että otetaan se kaksi ateriaa päivään. Illemmalla testataan banaania ja parsakaalia. Apinaeväs saa jäädä aamupalaksi, kun syön sitä itsekin.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo, sellainen 'myslipatukka' banaanista ja kaurahiutaleista. Laitan itse sinne banaanin lisäksi itse tehtyä omenasosetta ja kauran sijasta ruishiutaleita. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Kuulostaa aika namilta. Miten toi patukka pysyy koossa? Paistetaanko se tai jotain?
 
Banaani siis muussataan haarukalla ja sinne lisätään hiutaleita, kunnes se on taikinamaista. Sitten muotoillaan patukoiksi pellille ja uunissa 15min 175 astetta. Ne hiutaleet turpoaa ja siitä tulee uunissa sellainen leipänen. Sinne voi laittaa lisäksi vaikka mitä, esim itelleni pistin cashew-pähkinää silputtuna, ja tosiaan se omenasose sopii hyvin. Tykkään ite jättää sen taikinan aika lössöksi, niin tulee ihanan meheviä lättyjä. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Kuulostaa kyllä tosi hyvälle ja helpolle. :) pitää joskus testata.

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top