Kiinteät ruoat

Meillä on triina suunnilleen sama tilanne! Kuhan nuista yösyötöistäkin pääsis eroon. ..! Tää on kyllä semmonen tissiposki tyttö että.
 
Mä oon nyt yrittänyt syöttää ruuan ensin. Tai lähinnä yrittänyt pitää nyt imetykset täysin erillään kiinteiden syömisestä. Joinain päivinä onnistuu ihan ok ja joinain päivinä ei tule mitään.

Mutta joo, tissi tuntuu olevan pojalle ihan kaikki. Aika rajua se häneltä pois viedä. Onko kellään mitään tsemppitarinoita tähän?
 
Voiko hampaat vaivata jos tissi maistuu entistä enemmän? Meillä hampaat ja uudet taidot teki sen, että joudun imettämään yölläkin tiheämmin ja kiinteät ei maistuneet, painokin notkahti. Nyt kiinteät maistuu kun hampaat tai tämä satsi hampaista on tehtynä. Tsemppitarinoita ei löydy meiltä. Esikoinen lopetti itse 13 kk iässä, vähensi vähitellen. Nyt toivon että imetys jatkuu yli vuoden ikään, että ei tarvitse enää pulloon ja korvikkeeseen opetella.
 
Mä toivon että itsestään vierottaa itsensä. Tosin mullakin ajatus että yli vuoden ikään tissitellään. Mutta jos ei tämäm vuoden loppuun mennessä oo itsestään vähentynyt/loppunut, niin sitten alan vieroitushommiin.

Ja tosiaan, hampaita tuli kyllä ja nyt katsoinkin että onko kulmahampaat tulossa. Lisäksi poika opettelee seisomaan ilman tukea (hienosti menee jo!), joten ihan hyvä huomio Ameeba. Nuo hampaat ja uuden opettelu varmaan tihenevän maitolitkimisen syynä.
 
Meilläkin Esikoinen lopetti itte rinnalla olon siinä 13-14kk iässä. Saas nähä kuin tän kanssa käy. Tuntuupi että kiinteitä saa puol väkisin syöttää. Aamulla puuroa& sosetta menee 5-10tl ja lounaaksi ja päivälliseksi kerrallaan max. Puolikas 12kk purkki. Sitten jotakin sormisyötävää. Välipala soseetkaan ei oikein uppoo. Ok vois jo antaa muutakin ku sosetta.. iltaa kohti typyllä nälkä kyllä kasvaa, et syöp. Puuroa himpun enemmän kuin aamulla. Tissi kyllä maistuu kaiken parhaimmalle täälläkin!
 
Tyttö on alkanut kieltäytymään joistakin soseista, joten meillä aletaan siirtyä samaan ruokaan. Uppoaa hyvin sormiruokana kaikki ja tuntuu kuin syömisessä olisi muutenkin parannettu. Tyttö on myös uusien syömistottumusten myötä saanut hieman pullukkuutta, mikä ei ole hänelle ollenkaan pahaksi :) Nyt olen alkanut lisäämään normimaitoa korvikkeen joukkoon. Ensin 10ml ja siitä sitten lisään pikkuhiljaa määrää.
 
Meillä koko perhe syö samaa ruokaa, ja jos tarjottu ruoka ei kelpaa tai lentää kaaressa lattialle, niin sitten poistutaan pöydästä... Toki huomioin, jos tulee hampaita tms ja lämmin ruoka ei oikein uppoa. Mutta en anna tytön itse valita syömisiään :)
 
Meillä sama kuin Jempulla. Jos on jotain spesiaalia, hampaita tulossa, kipeenä jne. Voidaan tarjota jotain muuta, jos on useampi ruokailu menny syömättä. Mutta periaatteessa vanhemmat päättää, mitä syödään, eikä yksi huonompi ruokailu lasta vahingoita. Seuraavalla syönnillä sitte uudestaan.
 
Tätä mäkin oon miettinyt. Periaatteessa oon samaa mieltä (ja näin toiminutkin) että jos tarjottava ruoka ei kelpaa niin sit pois pöydästä ja seuraavalla kerralla yleensä tarjoan jotain minkä tiedän ns varmasti maistuvan. Ongelma vaan on että meidän poika ainakin on niin pirun kiukkunen jos ei syö, että se seuraava ruokailu tuleekin sitten usein aika äkkiä :D.
 
Meillä tyttö syö sitä mitä vanhemmat tarjoaa. Jos ruoka ei maistu ni sit ei maistu. Tähän asti syöny paljon purkista syötettynä ihan hyvin, kotiruokakin uppoaa. Sormiruokaakin syö lähinnä leipää ja vihanneksia & hedelmiä. Jos pöydässä oleva ruoka ei maistu, ni typy saa istua pöydän ääressä yleensä niin pitkään et mä oon saanu syötyä. Esikoinen kyllä lähtee pöydästä heti ku on saanu kupunsa täyteen. Ja se on ruokailun jälkeen etenkin pikkusiskoaan kohtaan niin arvaamaton että on ihan vain parempi pitää tyttö pöydän ääressä istumassa.
 
Takaisin
Top