Kiinteät ruoat

Hei mutta niinhän se on! Meillä on muskottipähkinää maustekaapissa, en muista mitä varten ostettu, mutta enpä olis hoksannu huomioida.
Ohjeistin kyllä isompia lapsia että miten pähkinöiden kanssa tästä edes käyttäydytään. Niillä kun saattaa lojua pähkinäpussi (tai mikä tahansa muu syötävä) huolimattomasti huoneessaan ja se on pikku neidin mielestä mielenkiintoisin paikka koko talossa.
 
Mirkku mä oon tehnyt tästä pohjasta mitä sattuu variaatioita: http://maxindeli.blogspot.com.es/2012/03/resepti-bouillabaisse-lohesta-6kk.html?m=1
Vähemmän lohta, kun meistä kumpikaan ei oikein fanita kalaa, mut tolla idealla vaan kaikenmaailman kasviksia porisemaan ja kun on aikansa porissut, paistettua kanajauhelihaa sekaan. Ja porisutan kauan, patamaisesti. Sit käytän sauvasekotinta siellä mut en mitenkään soseuta. Käy silleen tai spagetin/riisin kans. Mä tykkään ja tytärkin syö.
 
Meillä oli pitkään... Mutta muutama viikko sitte loppu ku seinään kaikki kakominen ja nyt syö kaikkee.
 
Vaikea antaa mitää sormiruokaa ku kakoo 8kk soseitakin ja jos suussa on pala niin hän työntää sormet kurlkuun no sit hän yökkii kahta kauhiammin
 
Mä tein eilen uuni lohta missä oli yrtti maustetta, sitrunaa, tuoretta tilliä ja purkki smetanaa.. Hyvin uppos niinku kaikki muu kin.. Mulla ollu väjän sama juttu että tuppaa olee väjän liian sileetä toi ruoka ja nyt oon ratkassu sen ongeman. Tänään tein kanalle pohjan missä oli bataati ja paprika minkä keitin. Kaadoin nesteet melkeen kaikki pois ja lisäsin purkin kokos kermaa ja sit kieahautin vielä hetken.. Ja sit vetäsin sen sileeks. Toisessa kattilassa oli sit karkeella raastimella raastettua myski kurpisaa jonka keittämisen jälkeen valutettuna lisäsin joukkoon ja tietty keitetty riisi.. Hitto että siitä tuli hyvää = ) siihen vielä kuutioitu carry kana nii avot!
 
Meillä lääkäri tänään abtoi luvan että ensi helmikuussa /maaliskuussa voitaisiin raejuustoa maistella
 
Tein tänään meille kaikille yhteisen bolognese kastikkeen. Sipuli, valkosipuli, jauheliha, karkeena raasteena porkkanaa ja kesäkurpitsaa, kirsikkatomaatteja, tomaattimurskaa ja -pyrettä. Mausteeksi mustapippuria, paprikajauhetta, oreganoa ja juustokuminaa. Viljollekin vaan vähän muussasin makaroneja haarukalla pienemmäksi. Hyvin uppos kaikille. :-D
 
Veka on syöny meidän kanssa kinkkukiusausta, kalakeittoa, makaronia ja jauhelihakastiketta, karjalanpaistia, muusia ja seitiä ja nyt parina aamuna on syöty riisipuuroa. Aukes ruokamaailma ihan eri lailla pojalle ku otettiin maitotuotteet käyttöön ja kummasti katosi se sihti jäbän kurkusta... :wink
 
Poikuli maustellut kaikenlaisia ruokia ja sormiruokailuunkin tykästynyt, mukava ettei vielä ole ruoka-allergioita esiintynyt toisin kuin vanhemmillaan kun molemmilla yli kymmenkunta allergiaa :)
 
Mammuska onko mulla mennyt (taas) jotain ohi vai miks raejuusto vadta 1v?

Siis en tiedä ku lääkäri sanoi että vuoden iässä voi aloitella hapanmaitotuotteita

Mutta me voidaan vielä pitkittää ja sit testata vain miedolla eli raejuustolla koska meillä on maitoallergia
 
Jokos sitä kohta voi alkaa testailla jugurttia ja muita hapanmaitotuotteita? Pitänee vähän neuvolasta kysellä..
 
Nykyään viljo syö pääsääntöisesti samaa ruokaa muun perheen kanssa. Ja ruokaa ei enää tarvii paljoa hienontaa, vaikka edelleen mennään sillä kahdella alahampaalla ja just puhkeevilla ylähampailla.

Tänään sai piiitkään haudutettua kaalilaatikkoa ja hyvin maistui. Saas nähdä kupliiko mahassa...
 
Takaisin
Top