Kierukan jälkeen

mammali

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Otin kuparikierukan pois tiistaina 12.1 ja ovulaatio pitäs laskelmien mukaan olla tänään, onko kokemuksia miten kierukan jälkeen raskaaksi tulo onnistuu? Joko vois tärpätä heti?
Oon 34 vuotias ja mulla on yksi lapsi 7 v.
 
Mä poistatin hormonikierukan (joten vähän eri tilanne kuin anu75:llä) 11.11.2009 ja LH-testin mukaan eka ovulaatio olisi ollut 3-4.1.2010. Nyt just odottelen alkaako kuukautiset tulevana viikonloppuna. Olen tehnyt jo kaksi raskaustestiäkin, joitten mukaan en olisi raskaana, mut jos kummiskin olisin kun on oireitakin (rinnat aika arat ja vatsa pinkeä, voi tietty johtua lähenevistä kuukautisista). Mä olen kyllä jo 37v ja nuorin poika on 9v eli aika tuuria se olisi jos näin pian nappaisi, mut silti olen toiveikas!!
Sit mulla on myoomia ja olen saanut kohdunpoistotuomion vuoden sisään, se antoi viimeisen potkun tähän viimeisen lapsosen yritykseen. Onko jollain teistä ollut myoomia ja silti ois raskaudet alkaneet ihan suht normaalissa ajassa?
 
Anu75, oletko miettinyt LH-testejä? Niistä on iso henkinen apu kun näkee et ovulaatio tapahtuu.
 
Ginessa, onnea kovasti! Yritittekö tosissanne heti kierukan poiston jälkeen ja oliko sulla ollut kierukka pitkään? Mulla oli kierukat yht vähän vajaa 9v ja alettiin tositoimiin heti poiston jälkeen [:)] Ekat kk alkoi 17.12. ja eka ovulaatio 3-4.1. Olin kyllä henkisesti valmistautunut odottamaan pidempään ennekuin edes kuukautiset alkaisi, hyvä näin. Tuohon tyttö/poika -asiaan liittyen, onko sulla hajua missä vaiheessa ovulaatioaikaa pikkuinen on saanut alkunsa, jos se vaikka antaisi lisävinkkiä sukupuolesta...[8|]
 
Minka,me alettiin kyllä heti yrittämään,tavallaan.[:D] 3.6  alko sillon samana päivänä just menkat ja kesti 39 päivää kierto..joten ei sillon kai ois voinu tullakaan helposti raskaaksi[;)]
Siitä ne sitten menkat vakiintu sen jälkeen 1-? päivää heittäen. 
Oli aika juhlan täyteinen,synttäriä, häitä,tuparia yms muuta eli vähän kosteahko kesä..joten hyvä että silloin ei tärpännyt.
Mulla ehti kierukka olee n.4 vuotta.

Elokuussa sanoisinko että tilasin ekat ovistikut ja tutkin vitamiineja ja muuta mitä alan syömään..
noh,niitä sitten aikani ja bongasin tosi hyvän oviksen justiinsa tärppikierrosta![:D]

Hmm.. me harrasteltiin torstaina  pv 5 la 7 pv su 8 Jolloin aamusta bongasin oviksen ja maanantaina 9 pv.

Tunsin kummallista nipistelyä,ja supistelua oikealla munasarjassa lauantai 7 pv illalla..sunnuntaina olikin kipeempi maha ja maanantaina helvetillinen..joo,mulla siis on kivuliaat ovulaatiot....
Se on siis tapahtunut la 7 tai su 8 pv, vaikka vaun laskurin mukaan oviksen ois pitänyt tapahtua 9/10 pv!!

Siitä kertonee n.3 pv vanhemman oloinen  kuin piti, peikkoinen masussa kuten ultraajakin totesi [:D]

Tuliko tarkasti ??[:D][;)]
 
Juh ginessa, kiitos, tarkasti tuli [:D] Enpä lähde arvailemaan teidän vaavelon sukupuolta, voipi olla kumpi vaan [:)] Me meinaan yritetään vähän junailla tyttöstä sen teorian perusteella että tyttösiittiöt elää pidempään, sen jälkeen kun lh-testi näyttää plussaa, ei päästetä uusia siimahäntiä apajille. Tässä voi tietty käydä niin ettei siellä apajilla sit ookkaan ketään [:-] Meillä on kaksi hulvatonta pojanvekkulia 9+11v, yks tytönviikari ois aikas ihana, mut eipä sillä tietty loppupeleissä ole väliä, kunhan nyt vähän hauskuutellaan tässä aluksi [;)]

Me ollaan oltu työn touhussa 3 pv välein, ei millään jaksa useammin. Jos tällä metodilla ei ala kahta viivaa näkyä, täytyy kerätä voimia ja tiivistää tahtia siinä oviksen tienoilla [:)] Tän oviksen kohdalla me oltiin vimpan kerran 1.1. ja lh-testi näytti haaleeta plussaa samana iltana klo 19 ja selvää plussaa seur pvnä klo 15. Tuon mukaan ovis ois ollut siitä n. 36 tunnin kuluttua eli 3-4.1 välisenä yönä, eli voi olla et isännät siimahännät oli ehtineet kuolla ennen irtoamista. Mut ei me lannistuta... hippunen tässä vasta ollaan yritetty[:)] Ekaa poikaamme tosin tehtiin melkein 3v, niin et siitäkin on kokemusta, voimia kaikille pitkään yrittäneille!
 
Mulla otettiin hormonikierukka pois 24.6.2009 ja yhdet menkat käskettiin odottaa ja kyllä me odoteltiinkin oviksen ohi ja sit alettiin olla ilman kumia. Ensimmäiset menkat tuli tasan 4vkoa poiston jälkeen, kierukka oli mulla 4,5v eikä viimiseen neljään vuoteen oikeastaan ollenkaan siinä kuukautisia eli loistavasti alkoi toimia oma hormonitoiminta kierukan jälkeen. Positiivisen testin tein jo 9.10 eli yritystä ehti olla 3kk. Valitettavasti raskaus oli tuulimuna ja se meni kesken vkolla 6. Nyt uusi yritys ja yk 2 menossa ja kierron päivä 17/28. Kova on ollut yritys että katsotaan nyt miten menee...
 
Kiva kuulla Tatjuska et sulla kone lähti niin sanotusti käyntiin noin pian [:D] mut harmi kun se sit kuitenkin päättyi ikävästi. Kovasti onnea jatkoon!! Mullakaan ei ollut enää moneen moneen vuoteen lainkaan kuukautisia eikä mitään kierron oireita, siksi olinkin tosi tyytyväinen kun ekat kk alkoi niin pian.
 
Minka: Kyllähän siihen sukupuoleen kai voi vähän vaikuttaa ajotuksella mut aika tuuripeliä se sittenkin on. Eli ne pojathan elää vähemmän aikaa tosiaan ja tytöt pidempään. Tästä voin sanoo kokemuksella että kun mun toista lasta (ex-miehen kanssa tehtiin), tiesin varmuudella hedelmöittymispäivän kun oli niin vähän yritystä miehen työn takia eli vain yksi ilta mahdollista että oltiin oltu oikeaan aikaan. Ja se oli precis kierron puolivälissä, 2vkoa ennen plussaa. Ja poika tuli. Eli kun just ovispäivänä oltiin niin tuli poika. Tytöstä joka meillä on vanhempi ei oo hajua. Siihen aikaan en miettiny oviksia yhtään, puuhasteltiin vaan tasaseen. Meillä tässä kierrossa nyt nykyisen aviomiehen kanssa, jonka kanssa yhteistä yritetään on ovisviikolla puuhattu joka päivä, koska meille ei oo väliä kumpi tulee. Kolme tyttöä ja yks poika on perheessä eli miehellä kaks tyttöä ja mulla yks kumpaakin. Yksi rakkauspakkaus tänne toiveissa, ihan sama kumpi. Mutta kivaa on kun on molempia eli ymmärrän jos himottaa se tyttövauvakin.
 
En vielä oo mitettiny... Nyt on vajaa viikko kun otin kierukan pois, pitää kattella jos ei tärppää.[:)] Olishan se aika huippua jos tärppäis heti, mut ei uskalla vielä toivoa liikoja. Parin viikon sisään sen tietää ja jos ei tärppää heti niin sit tärppää kumminkin jossain vaiheessa. Touhuillaan aika tiiviiseen tahtiin, ainakaan ei tarvii isätä tahtia. Eli noin 3-5 krt viikossa[:D]
 
Mulla oli hormonikierukka yhteensä 8v. Kuukautisia ei ollut oikeastaan ollenkaan tänä aikana. Kierukka otettiin pois elokuun lopussa 09. Siitä noin viikon päästä alkoi megamaalinen vuoto. Kierto tasoittui heti noin 30pv. Kolmannesta yk:sta tein heikon positiivisen testin useamman kerran, viiva tuli hitaasti ja oli selvästi vaaleampi kuin toinen viiva. Raskausoireita oli mutta vuoto alkoi kun menkat 5pv myöhässä. Tiedä oliko kemiallinen raskaus vai hyvin varhainen keskenmeno. Seuraavasta kierrosta sitten hyvin vahva plussa ja nyt mennään viikkoja 6 ja risat. Eli aika nopeasti onnistui kuitenkin.

Tikutin oviksen, kun 2 yhtävahvaa viivaa tuli torstaina niin odotettiin perjantaihin ja siitä kerrasta sai alkunsa. Toista kertaa kun ei ehditty yrittää miehen töiden takia. Ja edellisestä kerrasta oli muistaakseni 4 päivää. Onnen kauppaa :)
 
Kiva lukea, että suht hyvin hmiset ovat tulleet raskaaksi. Mulla tuli kaksi hyvin niukkaa vuotoa kierukan poiston jälkeen ja kolmas oli että saavista kaataen. Nyt sitten luulen, että keho on suht normitilassa ja voisi onnistua. Ovikset aloin tikuttaa jo ekasta kierrosta, muttei ole tärpännyt. Puuhailun puutteesta ei voi olla kyse [8D]
En tosin oo aiemmissakan raskauksissa kamalan helposti tullut raskaaksi keskimmäistä lukuunottamatta
 
Takaisin
Top