Kielletyt asiat ja ruuat raskausaikana

Ja jatkan spämmäystä :angelic:

Mitä te juotte kahvin sijaan? Tai muuten? Teekin kun on vissiin suositeltu rajoitettavaksi.... Mä oon aikaisemmin juonu liptonin ”after dinner” teejuomaa (ei kofeiinia), mut nyt jäin miettimään, et se varmaan luetaan yrttiteeksi :shifty:

En juo mehuja, koska en voi sietää sokerin makua juomassa ja limpparitkin on ollu light-versioita. Meneeköhän koko raskaus nyt sit vaan 2*kuppia kahvia päivässä + vettä (jota menee muutenkin jo useempi litra).
 
Käytättekö muuten makeutusaineellisia tuotteita?
Mun perus välipaloihin kuuluu usein (joka päivä) rahkaa ja sokeroimatonta mehukeittoa. Lisäks menee myös vähäsokerisia Rox-proteiinipatukoita, kun ne on reissutyössä niin helppoja!! Nyt oon alkanu miettiä, et pitäisikö vältellä tai vähentää, vaikka noissa onkin ns. ”Sallittuja makeutusaineita”.

Mä koitan parhaani mukaan välttää kaikkia keinotekoisia makeutusaineita, mieluummin valitsen ihan sokeroidun tuotteen.
 
Käytättekö muuten makeutusaineellisia tuotteita?
Mun perus välipaloihin kuuluu usein (joka päivä) rahkaa ja sokeroimatonta mehukeittoa. Lisäks menee myös vähäsokerisia Rox-proteiinipatukoita, kun ne on reissutyössä niin helppoja!! Nyt oon alkanu miettiä, et pitäisikö vältellä tai vähentää, vaikka noissa onkin ns. ”Sallittuja makeutusaineita”.

Ite kyllä syön skyriä päivittäin 1-2kpl koska se on niin helppo välipala. Samoin juon light limppareita jos semmoista sattuu olemaan. En aio varmaan tähän mitään muutosta tehdä raskauden aikanakaan. Muualla ei oikeestaan tulekaan makeutusaineita itellä.
 
Ite kyllä syön skyriä päivittäin 1-2kpl koska se on niin helppo välipala. Samoin juon light limppareita jos semmoista sattuu olemaan. En aio varmaan tähän mitään muutosta tehdä raskauden aikanakaan. Muualla ei oikeestaan tulekaan makeutusaineita itellä.

Eli melko samoilla mennään siis. Pitänee yrittää jättää noi ekstra patukat vähemmälle...
 
Itse meinasin syödä ainakin Valion aamupala-juustoa. Uskon, että Valio on tässä tapauksessa laadukas valmistaja.
Mulle pahin tulee olee soignom vuohenmaitojuusto- se on salaatissa niiiiin hyvää!! (Tosin luin, et sekin olis tehty pastöroidusta maidosta) :shy:
Eilen huomasin, et Pirkka grana padano juustoraaste on tehty pastöroimattomasta maidosta :sad001 ei siis avocadopastaa siitä....

Mulle kaikkein vaikein tulee olee kahvi!! Tykkään kahvista ja juon sitä normisti aamusin sen puoli pannua. Nyt oon jo yrittänyt siirtyä siihen, et aamulla menis vain yksi kuppi ja päivällä yksi. Tiukkaa tekee ja eilinen menikin haukotellessa! :shifty:

Parmesan ei ainakaan Saksassa ole kielletty, koska sitä kuivatetaan voimakkaasti valmistusprosessin aikana, ja siinä ei elä listeriabakteerit.
 
Parmesan ei ainakaan Saksassa ole kielletty, koska sitä kuivatetaan voimakkaasti valmistusprosessin aikana, ja siinä ei elä listeriabakteerit.
Olin itsekkin ymmärtänyt, että parmesan ois okei. Siksi tuota ”löydöstäni” ihmettelin. Kuumennettuna toki varmasti.
 
Ostin tänään irtokarkkeja ja ihan pakko oli ottaa sinne pussiin kaks salmiakkipääkalloa. Eikös siinä eviran listassakin lue että muutama karkki silloin tällöin ei haittaa. :joyful:
 
Ja jatkan spämmäystä :angelic:

Mitä te juotte kahvin sijaan? Tai muuten? Teekin kun on vissiin suositeltu rajoitettavaksi.... Mä oon aikaisemmin juonu liptonin ”after dinner” teejuomaa (ei kofeiinia), mut nyt jäin miettimään, et se varmaan luetaan yrttiteeksi :shifty:

En juo mehuja, koska en voi sietää sokerin makua juomassa ja limpparitkin on ollu light-versioita. Meneeköhän koko raskaus nyt sit vaan 2*kuppia kahvia päivässä + vettä (jota menee muutenkin jo useempi litra).

Mä juon kaakaota :D vettä/kivennäisvettä koitan juoda nyt limujen tilalla, vaihtelevalla menestyksellä :grin
 
Ja jatkan spämmäystä :angelic:

Mitä te juotte kahvin sijaan? Tai muuten? Teekin kun on vissiin suositeltu rajoitettavaksi.... Mä oon aikaisemmin juonu liptonin ”after dinner” teejuomaa (ei kofeiinia), mut nyt jäin miettimään, et se varmaan luetaan yrttiteeksi :shifty:

En juo mehuja, koska en voi sietää sokerin makua juomassa ja limpparitkin on ollu light-versioita. Meneeköhän koko raskaus nyt sit vaan 2*kuppia kahvia päivässä + vettä (jota menee muutenkin jo useempi litra).

Mustaa teetä. Siinä on kofeiinia jonkun verran mut listan mukaan sitä voi litkiä litran päivässä. Tosin mulle riittää pari kuppia...
 
Tietääkö joku saako esim kokkikartanon lohikiusausta syödä :D enhän minä tiedä onko se lohi siinä välissä vakuumipakattua vai ei..
 
Mutta se lohihan on kypsennetty uunissa sit? Niin eihän siinä sit mitään riskiä enää ole?
 
Kiitos! Eli saako itsekin ostaa vakuumipakattua lohta jos kypsentää sen uunissa :)
 
Eikö se ollu niiden juustojenkin kanssa niin et kunhan kypsensi yli 70 asteiseksi niin sai pehmeitäkin juustoja syödä?
 
Mun mielestä ohje pakasteruokin yms. (käynee myös valmisruokiin) on ylipäätään et kuumennus kiehuvankuumaksi.
 
Valmisruuat tulisi tosiaan kuumentaa kunnolla. Nimim ite lämmitin tänään kokkikartanon makaronilaatikkoa tunnollisesti ohjeen mukaan uunissa 40 min. :grin
 
Hitusen poden huonoa omaatuntoa kun en juurikaan tarkkaile syömisiäni :rolleyes: en syö raakaa kalaa normaalistikaan mutta tuorejuustoja menee, myös nyt raskausaikana. Samoten fetaa syön. Katson ainoastaan että tuotteet on pastöroitu. Valmisruokia tulee syötyä aika vähän mutta ihan nekin menee sitten mikron kautta vaan :D
 
Mä aattelin kans tässä raskaudessa ottaa rennommin. Silti jostain puskee nää ylimietinnät että miten pitäs tehdä.. aion kans syödä pastöroituja juustoja jos mieli tekee ja mikron kautta valmisruoat. En silti tietenkään mitään turhia riskejä aio ottaa vaan ihan maalaisjärjellä pyrin menemään :)
 
Mulla on ollu niin huono päivä ja raskas viikko, että ostin Lidlistä pakasteesta juustokakkua ja söin sitä ennenkuin tajusin että enhän mä saa sitä syödä. Tarkistin ja kaikki on pastöroituja tuotteita mitä siinä on mut silti.
 
Takaisin
Top