Kiellettyjen asioiden lista

Kalattomat sushit lienee ok?

Joo on, tosin merilevää ei suositella. En vaan tiedä yhtäkään kalatonta sushia, joka ois niin hyvää kuin kalallinen (paitsi härkänigiri, mutta siinäkin liha on punertavaa) :smiley-angry017
 
Mä oon noudattamut sitä eviran luettoloa rajoituksista. Kiinnostaisi lasketaanko rooibostee yrttiteeksi? Kun sitä join aina oikeastaan ennen ja on tyhmän tuntuista siirtyä vihreään ja mustaan kun niissä kuiteskin on kofeiinia. Tietäiskö joku?
 
Olen pääasiassa noudattanut suosituksia, muutaman kerran olen vahingossa syönyt jotain kiellettyä, mutta se on tyyliin ollut salmiakkia tms.
 
Mäkin olen pysynyt pääasiassa erossa "kielletyistä aineista", mutta metwurstiin olen sortunut kerran. Ja eilen laitoin vähän parmesaania pastan päälle. En muista kyllä oliko se ees kiellettyä, vaikkei ole pastöroitua, kun ei ole pehmeää juustoa, mutta en jaksanut tarkistaa asiaa. :rolleyes:
 
Tajusin vasta ton kakun tehtyäni että ehkä sitruuna-lakritsi ei ollut nyt ihan paras täytevalinta...:rolleyes: Mutta en kyllä isoa kakku palaa syönyt että loppujen lopuksi aika minimaalinen määrä tuli lakritsia nautittua. Ehdin myös syödä pihvin kanssa bearnaisekastiketta ennekuin hoksasin että siinähän on raakaa (tai melko raakaa) kananmunaa :nailbiting:
 
Minä vedin viime raskaudessa raakaa piparkakkutaikinaa, kunnes tajusin että se raa'an kananmunan syöminen ei ehkä ole fiksuinta raskaana :angelic: mutta suomalaiset kananmunathan on kyllä niin tarkkaan valvottu tuote, että syöminen raakanakin on kai periaatteessa turvallista! Puhutaanko Eviran kieltolistalla mitään kananmunista, kun en nyt juuri muista?
 
Suosituksia koitetaan noudattaa.. Kahvia olin ajatellut juoda aamulla kupillisen päivittäin mutta paha olo esti juomasta enää yhtään kahvia, tuskinpa aloitan uudestaan sen juontia enää raskauden aikana.. Rooibosta olen juonut aiemmissa raskauksissa ja tietääkseni se on ihan turvallinen. Mikäli ei oo muuttunut sitten sekin..

Lakua tekee mieli..! :happy119
 
Salmiakkia tekee mieli IHAN SIKANA :arghh: ja itse olen syönyt paljonkin majoneeseja ja noutoruokia koska kaikki suolainen maistunut liiankin hyvin :grin:p
 
Kauhea himo täälläkin salmiakkiin, varsinkin vanhoihin autoihin. Pitää taas synnärille ostaa niitä pussillinen niinkuin viimeksikin. Välissä oon saattanut pari salmiakki karkkia ottaa, kunhan ei tuu kilokaupalla syötyä.
 
Minä vedin viime raskaudessa raakaa piparkakkutaikinaa, kunnes tajusin että se raa'an kananmunan syöminen ei ehkä ole fiksuinta raskaana :angelic: mutta suomalaiset kananmunathan on kyllä niin tarkkaan valvottu tuote, että syöminen raakanakin on kai periaatteessa turvallista! Puhutaanko Eviran kieltolistalla mitään kananmunista, kun en nyt juuri muista?

Suomalaisissa kananmunissa ei ole salmonellaa, joten voi syödä
 
Mä olen ollut tarkkana listerian ja toksoplasman kanssa. Neuvolassa sanottiin, että pihaa pitäisi hoitaa kumihanskat kädessä, mutta päätin itse, että saippuapesu riittää mulle. Sitten erään tutun sairaanhoitajan vinkistä olen jättänyt irtojäätelöt ja valmiit kermavaahdot syömättä - niissä kuulemma kasvaa helposti näillä helteillä kaikenlaiset bakteerit. Olen syönyt jätskejä yksittäispakattuina ja kermavaahtoa, jos tiedän että se on vasta tehtyä.
 
Suosituksia koitetaan noudattaa.. Kahvia olin ajatellut juoda aamulla kupillisen päivittäin mutta paha olo esti juomasta enää yhtään kahvia, tuskinpa aloitan uudestaan sen juontia enää raskauden aikana.. Rooibosta olen juonut aiemmissa raskauksissa ja tietääkseni se on ihan turvallinen. Mikäli ei oo muuttunut sitten sekin..

Lakua tekee mieli..! :happy119

Mulle sanottiin neuvolassa ettei roobois-teetä saa juoda yrttien takia
 
Takaisin
Top