Kiellettyjä/vältettäviä asioita raskauden aikana

ssi

Silmät suurina ihmettelijä
Mitä asioita tulisi välttää raskauden aikana?
Listan ruoka-aineista sain neuvolasta, mutta muuten ei sanottu mitään muuta vältettäviä asioita tupakoinnin sekä alkoholin lisäksi. Kuulin, ettei hierojalla olisi suotavaa käydä, onko näin?
 
Minä yritin mennä hierojalle ensimmäisen kolmanneksen aikana, ei ottanut minua vastaan. Ei kuulema suositella ensimmäisen kolmanneksen aikana hierojalla käyntiä (miksi, en enää muista).
Elokuussa olen menossa pari kertaa hierojalle, koska sain lahjakortin. Ja se kuulema on jo ihan ok mennä toisen kolmanneksen aikana. Hieroo istualteen.
 
  • Tykkään
Reaktiot: ssi
Ooh hierojalle ois ihana päästä! Sen verran lähes päivittäin lapojen väliin pistelee kun joku jumi estää verta kiertämästä lihaksessa....

Mulla jääny mietityttään nää valmis salaatit (esim. lounashetki kana taco salaatti) että uskaltaako niitä syödä...? Silloin tällöin oon nyt edelleen tehny salaattibaarista itselleni ison satsin mukaan... kotonahan pesen salaatit ja kaikki aineet kunnolla mutta miten noitten valmis salaattien ja salaatti baarien laita on?
 
Huutelen faktaa hieroja-asiaan...

Hierojalla saa käydä loppuun asti ja hierotaan siten, kuin mukavalta tuntuu. Itse kävin normaalissa kokovartalo hieronnassa 4 vkoa ennen synnytystä asti. Puoleen väliin raskautta hierottiin mahallaan selkä, koska ei tuntunut pahalta. Siitä eteenpäin muut osat selällään ollessa, paitsi selkä istualteen.

En toki tiedä, jos joku hieroja ei halua tai uskalla hieroa, mitään kiellettyä siinä ei ole.
 
  • Tykkään
Reaktiot: ssi
Ooh hierojalle ois ihana päästä! Sen verran lähes päivittäin lapojen väliin pistelee kun joku jumi estää verta kiertämästä lihaksessa....

Mulla jääny mietityttään nää valmis salaatit (esim. lounashetki kana taco salaatti) että uskaltaako niitä syödä...? Silloin tällöin oon nyt edelleen tehny salaattibaarista itselleni ison satsin mukaan... kotonahan pesen salaatit ja kaikki aineet kunnolla mutta miten noitten valmis salaattien ja salaatti baarien laita on?


Samaa itsekin miettinyt, mutta salaatteja kuitenkin syönyt.. ajatellut että kai sitä voisi sen verran luottaa myös tuotteiden puhtauteen ym./kaipa näitä tarkkaillaan laaduntasolta kuitenkin?
 
Epäilen hiukan niin kaupan valmishyllyn salaattien kuin ihan lounaspaikkojen salaattipöytien antimien pesua.. Mutta huomannut liikkuvassa ammatissa, että ruoattahan sitä jää, jos ei niitä uskalla syödä.
 
Itse pesen salaatit ihan vain puhtaalla kraanavedellä, mutta varmaan liiankin tunnollisesti ja tarkasti.. tästä syystä salaatit tuntuu aika työläiltäkin...
 
Pelkällä vedellä mäkin huuhdon. Etikka ei oo käyny mielessäkään :D
 
Muistelen että hieroja tuttu sanoi, että ensimmäisellä kolmanneksella osa ei hiero, koska pistää kuona-aineet liikkeelle. Muutoin ihan Ok :)
Meidän lähelle on auennut paikka missä tarjotaan äitiyshierontaa. Ovat siihen erikoistuneita. Aion ehdottomasti mennä raskauden aikana :)
 
Ja minäkin pesen ihan vain vedellä salaatit yms :) kuorin kaikki juurekset, kurkun yms ja vielä pesen.
En kyllä ala millään etikalla pesemään :D
 
Juuh minäkään en käytä etikkaa. Ihan vesi saa riittää.

Mulla edelleen hirvee himo valkosipuli tuorejuustoon ja patonkiin! Valion violaa olen ostanu kerta Valion sivuilla sanotaan että niitä voi syödä... NAM!
 
Mäkin olen kuullut, että joissain paikoissa on ihan tarjolla raskausajan hierontaa, ystävänikin kävi odotusaikanaan :smug:
 
Oliskos se vaan että raskaus on hyvä kertoo hierojalle että osaa ottaa huomioon jos tarpeellista. Ja kuulostella omia tuntemuksia. Varmaan on joitain tilanteita ja tapauksia joissa hieronta ei oo suotavaa ja niistä lähtenyt joku urbaani legenda liikkeelle. Ei se munkaan tietojen mukaan kiellettyä oo ainakaan yksiselitteisesti. Varmasti lääkäriltä kuulee jos pitää jotain hierontoja ja muita alkaa välttelemään, samoin kun seksikielto ja täyslepo ym tilanteet.
 
Ootteko jo huomannu että kaupat on vetäny myynnistä pakastemaissia listeriaepäilyn vuoksi? Eli jos ootte viime aikoina ostanu pakastemaissia, kannattaa tarkistaa onko kyseisessä tuotteessa listeriaepäily.
 
Ootteko jo huomannu että kaupat on vetäny myynnistä pakastemaissia listeriaepäilyn vuoksi? Eli jos ootte viime aikoina ostanu pakastemaissia, kannattaa tarkistaa onko kyseisessä tuotteessa listeriaepäily.

Juhannukseksi tein salaattia johon käytin itse mm. Pakastemaissia, mutta keitin ne hyvin ennen salaattiin laittoa.

Huomasin saman uutisen maisseista ym. Pakastevihanneksista, mutta siinä jutussa ei eilen ollut tarkempia tuotetietoja; että missä yl.
 
Juhannukseksi tein salaattia johon käytin itse mm. Pakastemaissia, mutta keitin ne hyvin ennen salaattiin laittoa.

Huomasin saman uutisen maisseista ym. Pakastevihanneksista, mutta siinä jutussa ei eilen ollut tarkempia tuotetietoja; että missä yl.

Ainakin hesarin jutussa oli mainittu nimeltä ne kyseiset tuotteet. Luin nettiversion, en tiiä onko sitä muokattu paperisen painamisen jälkeen.
 
Ompas hyvä että unohdin ostaa pakaste maissit sitten... en ole nimittäin itse kuullut uutisia
 
Mitä deodoranttia käytätte raskausaikana? Kynsilakkaa (ja sen poistoainetta) ei varmaan saisi käyttää? Mites meikit? :) oon ekaa kertaa raskaana ja niin pihalla kaikesta...:D
 
Mitä deodoranttia käytätte raskausaikana? Kynsilakkaa (ja sen poistoainetta) ei varmaan saisi käyttää? Mites meikit? :) oon ekaa kertaa raskaana ja niin pihalla kaikesta...:D
Varmaan hyvä mitä vähemmän kemikaaleja. Itse käytän sellaista dödöä mikä auttaa, eli siinä en vältä mitään. Meikkiä käytän muutenkin aika vähän. Hiuslakkaa, muotovaahtoa ja kuivashampoota menee. Muut hiusjutut on luomuna. Ehkä jos jaksaisin meikata enemmän niin mineraalimeikit olis varmaan listalla, mut mitäs sitä täällä metsän keskellä nyt niin kauheesti :D.
 
Takaisin
Top