kevättä 2013

Kylläpäs työt verottaakin vapaa-aikaa. Täällä useinkin käyn mutta kun ei saa aikaiseksi kirjoitella... Liikuntakauttakin pitäisi yrittää herätellä, tänään jumpalle.

2v neuvolaa odotellessa. Pojasta taitaa tulla monitaituri, ainakin nyt näyttäisi tulevan musikantti-tanssija-sähkäri-lukkoseppä-kokki-putkimies jne :D kaikki kiinnostaa. puhutaan kohta kuin ruuneberi, siltä ainakin uhkaavasti vaikuttaa.

Mitäpä teille muille?
 
Meille kuuluu hyvää. 2-vuotisneuvolaa odotellaan täälläkin. Poika on vihdoin alkanut puhua. Yksittäisiä sanoja ne vasta ovat, mutta suu käy koko ajan ja uusia sanoja tulee kymmenittäin viikossa (ellei päivässä).

Olen uudelleen raskaana, ja marraskuun lopulla olisi laskettu aika, jos kaikki menee hyvin.

Unohtui kertoa, että vaihdoin nikkiä tuossa välissä :D Eli entinen Sista81 :)
 
Olen itse ollut nut kuukauden päivät töissä, työnihän on 500 km päässä kotoa ja aina kerralla 4 pvää jonka jälkeen 4-10 pvää vapaata. Ihmeen hyvin poitsu suhtautunut siihen että äiti häippäsee muutamaks päiväks. Kyllä teki hyvää omalle mieleterveydelle päästä töihin..... Poitsu on tarhassa tolloin kuin olen poissa eli n. 10 pvää/kk, alkuun oli vähän hankalaa mutta nyt jo jää itkemättä hoitoon kun isä vien pojan aamulla. Mites muilla on järjestetty hoita?
 
Meidän poika on mummilla eli mun äidillä hoidossa, ollut elokuusta asti. Olen töissä 4 pivää viikossa maanantaista torstaihin ja niinä päivinä mies vie pojan mummille samalla, kun menee kouluun ja hakee kotimatkalla. Ihan todella hienosti tämä järjestely on toistaiseksi toiminut. Miehellä tosin loppuu toukokuussa koulu, joten sen jälkeen on hoitojen järjestely aika avoin, kun ei tiedetä, onko niille edes tarvetta. Miehellä ei siis ole tietoa töistä...

Poika on myös ollut viikon ilman vaippaa :) Vahinkoja on tullut, mutta ei montaa päivässä, parhaimpina päivinä ei yhtään. Jos tuo nyt pian olisi kunnolla päiväkuiva.. Johan mä oon sitä odotellutkin ;) Yökuivuutta saa armaan vielä odotella.
 
Meillä ollaan perhepäivähoitajalla, ja teen lyhennettyä (30tuntista) viikkoo. Vuorotyö, mies ns normitöissä mutta pitkä työmatka. Eli jos mulla, arkisin, aamuvuoro niin vien ja haen pojan, iltavuoroissa vien pojan aamusella/aamupäivästä ja mummi hakee iltapäivällä ja sitten kotiutuu isin kanssa iltasella. Syksyllä tarttis varmaan alkaa työskentelemään täyspäiväsesti....

Onkos muilla tullut vastaan ilmiötä että sisarus pitäisi tulla parin vuoden ikäerolla? Töissä mulle kauhisteltu etteikö vielä ole tulossa, niillehän tulee sitten jo 3! vuotta ikäeroo. Ja muutoinkin tulee utelua että jokos pian...

Onnea raskautuneille.

Onpas tämä uusi foorumi olevinaan outo, kaippa tätä oppii käyttämään...
 
Takaisin
Top