Kevät höpötykset

kirmiina

Jostain jotain jo tietävä
Helmikuun alle ei enää viiti kirjoitella, joten perustin uuden ketjun kevät jutuille.

Itellä kauheen flunssa päällä. Plääh. Ja huomenna pitäis mennä heti aamusta tonne raskaudenaikaiseen hammastarkastukseen. Ei kivaa, mennä sinne tän flunssan kanssa.

Saa nähä tuleeko sitä lunta viikonloppuna vai ei. Toivottavasti ei, mun mielestä sais sulaa pois. Varmaan kyllä kaikkien mielestä.

Olin tänään kaupoissa kiertelemässä ja tuntu, että raskaana olevia naisia käveli vastaan koko ajan. En tiedä johtuuko siitä, että itekkin on raskaana ja kiinnittää huomioita enemmän muidenkin mahoihin vai johtuuko vaan siitä, että kevät ja kesä on yleensä suurimpia synnytyksien aikaa.

Jees, mutta nyt painun pehkuihin. Kirjoitelkaahan joku ees kuulumisia..
 
Täällä kanssa varmaan jonkinasteinen flunssa päällänsä..hirvee kuiva yskä, joka tietty vaivaa sillon ku menee maate..viime yönäkin vain 5 tuntia meni ennenkuin sai unen päästä kiinni..

Eilen oli kyllä muuten hyvä päivä, jouduin ylimääräselle käynnille neuvolaan ku verenpaineet on vähä korkeella mut onneks ei vielä ruveta tekemään mitään :) siellä kuunneltiin vielä sydänäänetkin..pikkuinen ei tykännyt yhtään :D aina rupes potkimaan tai meni piiloon kun hoitaja yritti metsästää ääniä..loppuviimein sitten sai sykkeeksi 158 <3  Ensi viikolla olis sitten rakenneultra, kyllä sitä on odotettukin..toivon mukaan kaikki olis kunnossa ja saataisiin tietää sukupuolikin :)

Itekin muuten oon huomannu varsinkin vaateostoksilla, että aika paljon meitä "pallomahoja" on liikkeellä :) ehkäpä se johtuu siitäkin et suuntaa suoraan sinne mamma puolella :D

Meillä on miehen kanssa kauhea pähkäily päällänsä, kun ei osata päättää ostettaisiinko uudet yhdistelmävaunut vai otetaanko käyttöön miehen veljellä käytössä olleet (veli 10 vuotta nuorempi), eli olleet käytössä noin 20 vuotta sitten..ovat kyllä hyväkuntoiset, mutta mietityttää kun niissä ei ole mitään turvavöitä eikä muita "hienouksia" ja renkaat ovat kovat, että ovatko sitten kuinkä käytännölliset jne..ja sitten kuitenkin tarvii ostaa rattaat erikseen..olisiko teillä muilla ehdotuksia/kokemuksia?
 
Meillä oli rakenneultra tänään vastasi viikkoja 20+1 :)
Ja saatiin tietää että meille siunaantui poika <3
 
Terve!
Joku tuossa aiemmassa ketjussa valitteli omaa oloaan ja täällä olis toinen joka vielä tälläkin viikolla on useampaan kertaan oksennellut... No tietääpä ainakin ettei mikään varmaan niin huonosti ole :)

Enkelinsiipi83 noista vaunuista sen verran, että mun mielestä ei kannata ruveta ostamaan mitään uusia ennenkuin on itse todennut, että ne on saatava. Siis kun on kuitenkin käytetytkin tarjolla. Sille rahalle on varmasti parempaakin käyttöä vielä... Meillä on vanhat vaunut ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen, vaikka nyt toisilla saattaakin olla vähän hienomman. Ei se vauva niistä kuitenkaan vielä välitä :)

Joo ja nyt on mentävä kun poika huutaa jaloissa :)
 
Täälä samat hommat jatkuu aina vaan. Ei mitää kummallista olossa tai muussakaan. Potkut ne tuntuu aina vaan kovempaa ja kovempaa =) Tänää kävin rakenneultraski ja kaikki sielä oli ok. Ei vaan näyttäny kumpi on. Ehkä vois olla loppuun asti kysymättä jos vielä sais jonku ultran johonki väliin.. Tulis sit yllätyksenä synnytykses :) Katotaan! 

Ai nii, mulla on alkanu tulemaan noita sukkapuikkokipuja! Varsinki jos on liikkunu päivän mittaa paljon niin sit pienestäki liikkeestä tuntuu et toosa repee :D Jos noin kauniisti voi asian ilmaista :) Supistuksia tulee aika tiuhaan.. Kivuttomia toistaseksi, muutamaa kivuliasta lukuunottamatta ja paineen tunnetta on alkanu tulemaan enemmän taas.. Kunhan mä saisin pidettyä tuon tuola mahas tarpeeksi kauan :) Menee tietenki yli ku näin sanon :) 

Huomenna meille olis anoppi tulos yökylään ja vie mukanansa pyhänä meijän koiran lenkkikaveriksi itelleen muutamaksi päiväksi pitkästä aikaaa.. Ihanaa ku saa olla ilman karvoja ku tosta lähtee ihan älyttömästi karvaa nyt ku se keventää sitä.. Joka paikka täynnä karvaa karvaa ja karvaa...Parin viikon päästä lähetäänki Vaasaan näyttelyihin kattomaan mitä toi saa tuomiokseen sielä :D Ei oo siis mikää sen kummempi näyttelykoira tosiaankaa meille =)

Mutta joo, päivät täälä menee ton esikoisen peräs juoksemiseen ja sen kans touhuamiseen. Kovasti odotan että se alkais kävelemään ettei tarvis hirveesti nostella sitä. Menee kyllä hyvin kaikkia vasten mikä vaan antaa edes vähä tukea, että tuskin se kävely on enää kaukana ilman apuja. Onhan tuo prinsessa tänää jo 11kk <3
 
Kevättä kaikille!

Käytiin menkin rakenneultrassa. Kaikki kunnossa ja pieni mies tulossa <3 Kooltaan pikku-ukko oli kaksi päivää ikäistään pienempi. Vaateostoksille uskaltauduttiin varsinaisesti vasta nyt ja kyllähän niitä ihania pieniä vaatteita löytyikin.

Välillä miettiny, että mistäs sen tietää jos joku asia ei tunnukkaan siltä kuin pitäsísi? Siis miltä "normalius" tuntuu? Esikoista kun odottaa, niin ei ole vertailupohjaa. Neuvolassa joskus alussa sanoivat, että sitte kun itse ei enää kestä, niin sitte lääkäriin. Mutta entäs jos pikkumiehellä ei olekkaan kaikki hyvin? Kyllähän ite kestää varmaan aika paljonkin, ennen kuin "ei kestä enempää". Onkos ajatuksia?
 
Hei vaan kaikille!

On hieman venähtänyt tämä kirjoittelu tännekin kun tuntuu ettei mitään ehdi ja sit päivät vaan menee eteenpäin kovaa kyytiä.

Kyllä se taitaa  Kirmiina olla niin että vauvoja on tulossa Suomen maahan ja sit tosiaan kiinnittää huomiota muidenkin vatsoihin eri lailla kun ei raskaana.

Enkelinsiipi83 oon samaa mieltä Korianterin kanssa että kyllä ne vanhatkin kulkupelit ihan asiansa ajaa, jos tosiaan ovat ehjät ja hyväkuntoiset ikäisikseen. Jos sitten vaikka panostatte senkin rahan seuraaviin menopeleihin (tai muuhun hankintaan, niitä kyllä tulee), ne "makuuvaunut" kun menee kuitenkin suht lyhyen ajan.

Sitten jo pitää katsella sellaisia  missä on hyvä istua ja tarpeen vaatiessa myös voi päikät nukkua. Sitten tulee jo liikuttua kotipiirin ulkopuolellakin enemmän ja jos olette autoilevia niin sitä yllättävän äkkiä arvostaa ominaisuutta helposti kokoontaitettavat ja mukaan mahtuvat.

Itse harmittelin kun kakkonen syntyi että olin jo ehtinyt antaa eteenpäin esikon vaunut ja jouduin sit hommaan uudet. Esikoinen on syntynyt -98 ja ne oli just sellaiset vanhemman malliset umpikumipyöräiset yhdistelmät kovalla kantokopalla. Aivan huiput lumessa ja hankalilla teillä, eikä tarvinnut pelätä että tavarakori ei kestä kauppakassia.

No esikon syntymästä oli jo sen verran aikaa kun kakkonen syntyi (2011), että vaikka aikamoinen hamsteri olen , niin olin jo minäkin luovuttanut menopelit uuteen kotiin. Ei olis sittenkään pitänyt...

Ja voihan sitä aina ne vaunut ostaa sittenkin kun lapsi on jo syntynyt, jos tuntuu ettei olemassa olevat toimi. 
 
Heippa taas pitkästä aikaa kaikille!!

Oltiin koko viime viikko talvilomalla Lapissa. Vaikka kaikki vanhemmat lähiomaiset sanoivat, ettei pidä tehdä sitä tai tätä, ja lopulta tuli sellainen olo että pitäisi vaan olla sisällä. Onneksi mentiin ihan normaalisti hiihdeltiin pariin kertaan ja laskettlinkin, tosin varovasti ja ihaillen maisemia ja aurinkoista säätä. Eikä mitään tapahtunut. Sen olen huomannu ,että ihan vaan kävellessä alavatsa tulee helposti ihan kivikovaksi ja hieman kivistää kesken kävellyn, mutta helpottaa pian istuuduttaan ja lepäiltyään hetken. Onko kellään samanlaisia kokemuksia?
Vatsa tuntuu koko ajan vaan kasvavan. Mies oli ihan ymmällään kun mentiin pippaloihin ja laitoin hieman kireämmän paidan päälle niin se tokas, ei se viimeks noin iso ollu =)
Saa nähdä huomenna miten työvaateet menee päälle, kun ei ole niitä viikkoon pitänyt. 

vielä jaksais puolitoista viikkoa niin pääsee rakenne ultraan. Silloin viikoja jo 22. Sitä on jo odotettu.

Ite ostin ihan käytetyt yhdistelmävaunut. Noin 5 vuotta vanhat. En sitten vielä tiedä miten ne muuten maastossa ja muualla menee, kun ei ole oikein viittynyt tyhjien rattaiden kanssa tuolla kuljeskella =)

 
Täällä kans pähkäillään vaunuasioiden parissa.

Saadaan kaikki muu tavara käytettynä ja edullisesti. Niin panostetaan sitten varmaan vaunuihin. Gesslein vaunuja olen ajatellut... kalliit on, mutta toivon tietty myyväni ne hyvään hintaan sitten eteenpäin :)

Yhdistelemävaunut on mielessä, heitto-aisa sais olla ja sitten tuossa Gesslein vaunuissa on se hyvä puoli, että siihen eteen saa ne vaihdettavat renkaat. Täällä kun talvella ja loskakelissa yms. oo ihan kondiksessa noi pyörätiet, niin pitää olla kunnon renkaat millä pärrätä kun koirienkin kanssa tulee varmasti paljon liikuttua, mutta sitten kesäkelille saa vaihtaa kevyemmät ja kääntyvämmät pyörät alle kun lähtee vaikka iltatorille :D

Rakenneultra olis tiedossa torstaina ja toivottavasti siellä selviäisi sukupuoli. Mutta jännittää kyllä ihan hulluna että onhan siellä kaikki kunnossa! Lukenu just kaikkia niitä kirjoituksia mitä siellä syynätään... huh!

Lilams: Mullakin on kipuja alavatsassa :( Eilen ku nousin jotenkin kiertäen nojatuolista, niin tuntu että taju lähtee ku sattu niin perusteellisesti! Lisäksi alavatsaa jotenkin "polttelee" paikoittain. Aivan kuin jotain jännettä venytettäisiin äärimmilleen. Not nice.

Maikkuli: Me suunnataan kans pääsiäislomalle Lappiin! En kyllä uskalla lasketella, vaikka hyvä laskija olenkin. En yleensä kaadu kertaakaan, mutta en taida uskaltaa ottaa riskiä tällä kertaa. Mieli kyllä tekisi rinteeseen! Mutta ehkä mä vaan tylsästi kävelen rinteen juurelle, istun siellä paistettelemassa päivää ja tilaan kaakaon (harmi ku sitä minttua tai rommia ei saa tällä kertaa siihen :D )
 
Moikka moi!

Voi, että oon niin kateellinen teille joilla on jo ultra  takana. Mäkin haluun nähä vauvan jo. Reilu viikko vielä. Ompahan mitä odottaa.
Mites lilamsilla. Saitko nähä 4d ultraa? Mä niin toivoisin, että näkisin sitä ja tietty, että kätilö olis mukava. Varsinkin kun ne meni muuttamaan sitä meidän alkuperäistä ultra aikaa ja tuon esikoisen hoito järjestelyt vaikeutui.

Kauheen kylmä on ja vielä tuulee. Ei millään meinaa tarjeta tuon neitosen kans ulkoilla kun se viipottaa ja ite vähän muutaman askeleen ottaa silloin tällöin. Mutta pihalla kuitenkin pääsee helpommalla. Kun siellä se keksii ite tekemisensä, eikä tarvi jotain legoja rakennella. Ja tiettu ruoka ja uni maistuu paremmin.

Ja enkelinsiipi83 Kyllähän ne vaunut kannattaa ottaa käyttöön jos ne vaan teille kelpaa. Koska siinä säästää useamman satasen.
 
Tää joutui nyt sit sairaslomalle mahdollisesti äitiysloman alkuun asti mut ensin nyt kuukaudeksi, ennen kuin neuvolalääkäri tsekkaa. On ollut supisteluja ja kohdun suu on auennut sormelle. Ja mä kun menin lääkäriin ajatellen, että ei tässä varmaan mitään ihmeempää ole, pitävät varmaan ylihysteerisenä odottajana. En tiennyt miltä supisteli tuntuu, mut se oli just niitä mun tuntemuksia. Vatsa oli kiristellyt jo useemman päivän ja sit oli menkkamaisia kipuja välillä. Esikoista kun odottaa niin on tosiaan vaikea tietää mistä tuntemuksista pitää huolestua. Neuvolasta sanottiin, että jos useamman päivän jatkuu niin lääkäriin. No, hyvä että menin, vaikka on nyt vaikeuksia sopeutua ajatukseen kotona olemisesta. Onneksi ei ihan vuodelevossa tarvii olla. Vauvaa pääsee kurkkaamaan torstaina. Potkut on alkaneet tuntumaan nyt parissa päivässä vatsan läpi, se tuo iloa tähän tilanteeseen. :)
 
Heipä hei!

Kevätterveisiä täältä Keski-Suomesta. Masu kasvaa ja vauva voi hyvin. nyt viikkoja 21+5 :)
Muuten ollaan voitu erittäin hyvin, mutta lääkäri laittoi sairaslomalle kovien alaselkäkipujen takia. Nyt sitten pitäis levätä. Alkuunsa pari viikkoa, mutta lääkäri oli kyllä sitä mieltä että voipi olla että ei ennen äitiysloman alkua töihin ole asiaa. Töissä kun joutuu paljon nostelemaan niin on vissiin liian suuri riski. Mutta pääasia on että lapsella kaikki hyvin. Kovasti odotellaan. :D

Tavaroita on hankittu paljon ja lapsosen tädit on niin innoissaan tulevasta että ovat ostelleet kauheasti jo vaatteita pienokaiselle.Ihanaa hypistellä pienenpieniä vaatteita. Saatiin miehen siskolta Emmaljungan hyvät yhdistelmävaunut, ne on kyllä tarpeen :) Hoitopöytää lukuunottamatta alkaa olla tavarat kasassa :)

Ihanaa odotusta kaikille elomasuille ja aurinkoista kevään jatkoa!
 
Hei!!

Olen käyny hierojalla tammikuusta lähtien parin viikon välein ja olin tänäänkin. Oli outo olotila kun vauva potkis melkein koko hieronnan ajan, ja kun vielä mahallaan pitää olla tunnin ajan niin siinäkin on tekemistä, mutta kyllä se on vaan niin ihana että joku hieroo oikein kunnolla selkää. Vielä ois kolme kertaa jäljellä eli toukokuun puoliväliin asti. Sitten varmaan alkaa olla maha jo sen verran iso ettei pysty oleee enää. No sit jo melkein alkaa keäloma. 

Ei oikein usko että ollaan jo huhtikuussa kun katsoo ulos ikkunasta ja lunta vaan tulee, tai välillä aurinko paistaa ja lunta tulee samaan aikaan. =) Ja vajaan kahden kuukauden päästä alkaa jo kesälomat. 

Ensi viikon keskiviikkona olis sitten rakenne ultra. On sitä odoteltukin. Saa nähdä miten mahan asukki voi, ja ehkä saa sukupuolenkin selville. 

Tavaroita on ihan kohtalaisesti ostettu ja saatu. 
 
Heips! Onko muilla ollut sellaista ongelmaa kuin virtsatieputkentulehdusta? Mulla oli 1,5 vk sitten ja nyt on taas, en tosin saanut vielä antibioottia kun pitää odottaa bakteeriviljelyä..
 
Nallukka-90 jossain vaiheessa mulla on ollu noita oireita, mutta ei oo tulehdukseen asti mennyt. Nyt oon ottanut sellaisen tavan, että juon jatkuvasti sitä karpalomehua ja muutenkin yritän pitää huolta, ettei tulisi. Taitaa olla aika yleinen vaiva raskaanaolevilla... En tiedä voisiko niitä karpalokapseleita syödä, mutta ovat ainakin mulla auttaneet usein (siis normaalioloissa.)

Maikkuli onko sulla ollut alusta asti puhetta hierojan kanssa, että olet raskaana? Itse oon käynyt myös 16 viikolta asti jumitusten ja migreenien takia, mutta tämä hieroja ei suostunut ottamaan ennen vk.16 kohonneen km-riskin takia. En sitten tiedä onko tuossa perää... Mutta erittäin suuri apu siitä on ollut!

Sitten vaunuista vielä, Enkelinsiipi83 tänään taas oli sellainen kerta pihalla, että olin TOSI tyytyväinen niihin vanhoihin rattaisiin/vaunuihin, sillä tuolla on hiekkaa, kuraa, loskaa, pas***... Ja tosiaan meillä poika tykkää pyöriä pihalla ja vaikka leikkikentällä ja näin ollen likaantuu! Mun mielestä olis tosi sääli, jos sen takia että on uudet ja hienot vaunut, joita täytyy varoa, ei poikakaan saisi touhuta pihalla :) Tuossa yksi näkökulma asiaan...

Joo ja meillä ultra 13. perjantaina. En oo vielä hankkinut mitään uutta, sillä edellisen jäljiltä löytyy vähän kaikkea. Tuplarattaat ja pinnasänky saatiin tuttjen kautta. Pitää sitten katsoa, josko joutuu vaikka punaisia vaatteita ostamaan...

Hyvää ja munarikasta pääsiäistä nyt vaan kaikille!
 
Maikkuli: Mulla kaverit on käyny hieronnassa ihan viimeisille viikoille asti :) Eli sitten vaan hierotaan kyljellä maaten tai istuen (niska-hartia seutu). Kannattaisi nyt jo miettiä sitä vaihtoehtoa, jos tekee tiukkaa masun kanssa...
 
Moi

Korianteri: Kyllä mä täytin simmosen esitietolomakkeen, missä laitoin rastin että raskaana. Ei sen enempää olla siitä keskusteltu. 

Nuska: Ei se vielä ollut sellaista epämielyttävää. Jännittävää enemmänkin. Tunsin paljon selvemmin kaikki liikkeet vatsassa. Enemmän mulla on ollu se hieman vaivana , kun rinnat ovat olleet niin arkoina, ja ovat osittain vieläkin, niiden "asettelu" sillai sopivasti ettei ala sattumaan kesken kaiken. Mutta sanon kyl hierojalle , kun pitää muuttaa jotenkin tuota asentoa. Kiitti myös vinkistä että voi olla myös kyljellen tai istuen. 

Ilman hierojaa varmaan selkä olisi aivan jumissa ja olisin saikulla sen takia. Nyt pystyn olemaan ihan kunnolla töissä ilman mitään selkäkipuja. 
 
Hei!

Täällä on paha olo vihdoin helpottanut. Rakenneultrakin oli; kaikki näytti olevan kunnossa ja tyttöä lupailivat. Säästytäänpä vaatteitten ja muiden ostolta, kun esikoiselta oon kaiken säästänyt. Muutenkin olin salaa vähän toivonut toista tyttöä. :)

Kaikki muut tavarat taitaa olla jo valmiina, mutta pitäis vielä jostain hommata tuplarattaat. Vielä kun kesällä sitten jaksais kaivaa vaatteet varastosta ja laittaa kaiken valmiiksi.
 
Tuntuu, että meillä monella on ens viikolla ultra aikaa. Mä oon jotenkin niin intona siitä, että en nahoissani meinaa pysyä. Itekkin ihmettelen. En muista esikoisesta ollenkaan tällaista intoilua.

Ja nallukka90 mullahan oli pissatulehdus, oon tainnu siitä toisessa ketjussa mainitakkin. Oli oikein kunnon oireet. Ja kuurin siihen tietty söin. Pari viikkoa sitten vein kontrollinäytteen ja terkka soitteli maanantaina, että oli ollut lomalla ja nyt vasta katellu labroja ja siinäkin näytteessä jotain häikkää, mutta ei vielä kuuria, kun saattaa olla vaan epäpuhdas näyte. No uutta näytettä kiikuttamaan. Tai no, tänään vein. Katotaan nyt sitten onko siinäkin jotain. Toivottavasti ei. Oireita ei ole. Mutta tympeetä jos taas joutuu kuurille.

Tympeen kylmä ilma taas... Toivottavasti pian lämpenis. Toppavaatteet päällä saa ulkoilla tuon neitosen kanssa. Ei muuten tarkene.

Hyvät pääsiäiset kaikille. Trulleja odotellessa, Meille päin ne tulee vasta nyt lankalauantaina.
 
Hei vaan kaikille! Miten pääsiäiset meni? Mulla meni kovan yskän ja nuhan kanssa.
Kysymys kaikille: Oletteko luopuneet/vähentäneet kahvin juontia raskaus aikana?
 
Takaisin
Top