Kevään kuulumisia.

omppu15

Kommentoinnin ninja
Toukomammat 2018
Itse kaipaillut tällaista turinaketjua jo taas tovin :)
Odotellut että milloin joku loisi vastaavan ketjun, mutta eipä ole kuulunut.. joten ekaa kertaa täällä ollessani pistän ketjun pystyyn :happy:
 
2v3kk likalla ollu ny 6päivää kuumetta, käytiin tänäaamuna tytsyn kans näytillä ja löyty A-virus. Jippijaijee! Jos oltais menty pari päivää aiemmin niin oltais saatu virukseen kuuri, mutta nyt oli myöhäistä eikä kuuri enää pure.

No. Kysyin sit siltä lääkäriltä et itsellänikin kun on kuumetta ollut ja kurkussa on sitkeää limaa+tottakai ääni painoksissa et pitäiskö minustakin näytteet ottaa kun loppu raskaus jo häämöttää niin se vaan vilkas minua ja tuumas ettei ole raskaana oleville vaarallista. Mut täähän on infulenssa A! Mut ei...
 
Voimia Omppu sairaan lapsen kans, se on uuvuttavaa ja varsinki raskaana ollessa.
Meil viime viikol tytöl todettii heti ma ku vein yksityiselle lastenlääkärille et juu keuhkokuume ja viikon vahvat antibiootit määräs. 2pv jälkeen onneks kuume laski ja oli jo paremmas kunnossa.
Ja tosiaan tytöllä on Turvasta se vauvavakuutus joka on kyl tullu tarpeeseen, helppo ain viedä tarvittavalle erikoislääkärille.
Kävin sit täl viikol Turvas kysymäs vauvavakuutusta tälle tulevalle tirriäiselle. Hiukka hermostuin ja ihmettelin kun täyty ruveta sellast pitkää kyselylomaketta täyttämään. Tyylii monta lasta odotat, laskettu aika yms.. no ne viel ok. Sit et ootko ryypänny tai tupakoinu raskauden aikana, onko sul HIV, onko kohonnu kolesteroli, sokeritauti yms..
No ei mul ole, se viel ihan ok. Sit olikin pien JÄRKYTYS et paljon sun painoindeksi on ollu ekalla neuvolakäynnil, jos yli 35, vakuutusta ei myönnetä. No mulha oli just sillo ekas neuvolas kaamee turvotus, paino noussu yht äkkii yli 7kg. Oltii sillo just tultu Teberiffan lomalta et neuvolatätiki totes et täysin nesteturvotusta oli. Njuu, siitä mittauksest 1kk nuo kilot oliki sit jo hävinny.
Mut tosiaan, ällistyin siit kysymyksest ja selitin virkailijalle tota samaa ihan tuohtuneena. Virkailija käski sit laittaa paperin kääntöpuolelle selityksen painosta ja minähän kirjoitinki pitkän stoorin. Tuli sielt toimistosta lähdettyä kirottua koko saakelin vakuutusyhtiö ja et kaikki vakuutukset vaihdan sielt pois yms.
No, yllätykseksi sit seuraavana aamuna mulle oli tullu Turvast sähköpostia et "Onnea tulevasta perheenlisäyksestä ja tulevalle vauvalle on myönnetty vakuutus ilman mtn rajoituksia yms ja vuosimaksu 83e, omavastuu/v 50e".
Heh, tuli todettua et hiukka ylireagoin ton vakuutuksen suhteen, raskaushormooni huurusta johtuen olettaen. Mut juu, en kyl meinaa vaihtaa vakuutusyhtiötä, ei nyt ookkaa mtn kritisoitavaa sen suhteen. :)
 
Ja sit tulikin mieleen.
Onko teille pidetty babyshowereit aiempien odotusten aikaan tai onko tiedos et nyt olis tulossa?
Mä oon jo itse ihan menettäny uskoni et kukaan mulle sellasii nyt järkkäis. Enpä mä oo nähny edes oikeen ketään kavereita sit viime elokuun jälkeen. Ei oo pyydetty mihkään, et ain kuullu jälkeenpäin tyyli "no ei Juli pääse/tuu kun on raskaana, siks ei pyydetty".
Njuu oon raskaana, mut saakeli, ei tää mikää kuolemansairaus oo! Kyl mä edelleen voin ja pystyn liikkua, tehdä vaik mitä yms.
Muistan et tyttöö odottaessa kävin ison mahani kans baareis/yökerhois huoletta lähes loppuun asti. En tietty mtn juonu ja yleensäki kuskina olin, mut liikuin tyylii niinku ennenki.
 
Ja sit tulikin mieleen.
Onko teille pidetty babyshowereit aiempien odotusten aikaan tai onko tiedos et nyt olis tulossa?
Mä oon jo itse ihan menettäny uskoni et kukaan mulle sellasii nyt järkkäis. Enpä mä oo nähny edes oikeen ketään kavereita sit viime elokuun jälkeen. Ei oo pyydetty mihkään, et ain kuullu jälkeenpäin tyyli "no ei Juli pääse/tuu kun on raskaana, siks ei pyydetty".
Njuu oon raskaana, mut saakeli, ei tää mikää kuolemansairaus oo! Kyl mä edelleen voin ja pystyn liikkua, tehdä vaik mitä yms.
Muistan et tyttöö odottaessa kävin ison mahani kans baareis/yökerhois huoletta lähes loppuun asti. En tietty mtn juonu ja yleensäki kuskina olin, mut liikuin tyylii niinku ennenki.

Juu en usko et saan babyshowereita tässäkään raskaudessa.
Esikoisen aikaan jättivät niin viime tippaan et olin jo osastolla ku olivat niitä suunnitellu. No eihä sitä kukaan voinu ennustaa et käynnistetään kolmee viikkoo ennen la.ta. vaippakakku ja pari lahjaa oli sit kotona ku tultiin takasin kotiin.
 
Täällä myös aloiteltu helmikuu sairastamalla.. Ei paljoa tullut nukuttua pariin yöhön kun vuosikkaalla oli kova kuume päällä mutta nyt jo onneksi ohi eikä tullut jälkitautejakaan :happy:. Vauva/lapsivakuutus kyllä hyvä juttu, itsekkin mielellään käytän lapset suoraan erikoislääkäreillä niin ei tarvitse arpoa sairauksien ja muitten kanssa. Lääkäriasemien yleislääkäreissäkin on moneen junaan... Puhumattakaan siitä että pitäisi lähteä sairaalan päivystykseen pienten kanssa aikaa tappamaan :hungover:.

Kivasti alkaa jo kevään tuntua ilmassa olemaan, ihanat ulkoilukelitkin alkamassa :). Välillä kyllä tuntuu että tämä aika menee nyt liian nopeasti, että voisikin ottaa vielä +1-2kk laskettuun aikaan lisää :nailbiting:
 
Ekassa ja tokassa raskaudessa mulle järkättiin ylläri baby showerit ihan perheen kesken ja kivaa oli :) nyt kun odotellaan siskon kanssa yhtäaikaa ja se oottelee ekaa, niin luulenpa et mulle ei showereita nyt järkätä, eikä se minua haittaa. Me kun asustellaan eripuolella suomen niin ei sitä ihan joka viikonloppu tuu ajeltua pitkiin matkoihin.
 
Mä ilmoitin siskoilleni että haluun babyshowerit mun synttäreiden tiennoille, kun äitiysloma alkaa ja kaksi päivä vaihtoehtoa ilmoitin :grin. Mun isosisko on jo innoissaan alkanu niitä suunnittelee ja pienellä porukalla tarkoitus niitä viettää :). En malta odottaa!
 
Tuskinpa tarvii odotella tämmösiä. Tahtoisin, mut epäilenpä ettei hirveästi ole innokkaita kavereita tämmösiä järkkäilemään. Tuleepahan ainakin yllätyksenä, jos moiset joku järkkää.
 
Mä taas en mistään hinnasta halua baby showereita ja oon tän kavereille/siskoille sanonut ihan vaan varulta suoraan, ettei kukaan järkkää yllätysjuhlia :grin. Mussa taitaa olla vähän Sinkkuelämää Mirandan vikaa.
 
Muita jotka kärsii raskausaivoista? Mulla käy järki kyllä niin hitaalla että oikein hävettää :D muisti tuntuu myös olevan mennyttä kalua..
 
Täällä, hep! Ihan uskomantonta kuin sitä välillä unohtelee ties mitä ja todellakin käy hitaalla :grin
 
Juu. Ihan pihalla kokoajan. Kohta tää vaihtuu sitten imetysaivoihin ja sitten sitä vasta käykin hitaalla. :D
 
Heh, tai tiiä et nauraisko täs vai itkiskö.
Sattumalta katsoin omakantaa tänä aamuna, kun tarkistin et pitihän mennä verikokeisiin.
Terveystieto sivul mulla oli merkintä et olis ollu 6.2 käynti HYKS.ssa, naistentaudit ja synnytyspolilla ja diaknoosi Rh-isoimmunisoitumisen vuoksi.
Siis täh??? En oo kyllä IKINÄ edes vieraillut missään Hyvinkään tai muutenkaan siellä päinkään missään sairaalassa/hoidossa, Jyväskylässä kun asun. Sekä mun veriryhmä on kyl tähän asti ollu B+, et ei mul pitäis olla mtn Rh-isoimmunisoitimista.
Yritin neuvolaan soitella tuosta, et mitähän ihmettä, mut eivät vastanneet.
Onko teil tietoa mistä mun yleensäki kannattais tuosta kysellä tai tuo tieto korjata??
 
Julianna89 Varmaan menny väärän ihmisen tietoja sun nimiin, kannattaa kyllä asiasta ilmoittaa, ettei jää vääriä tietoja sulle. Voiskohan tuonne kyseiseen naistentauteihin/synnytyspolille soittaa tai sit ihan neuvolaan kokeilet uudestaan soittaa, jos ne osais asialle tehdä jotain tai neuvoa.
 
Täällä esikoinen (1v2kk) ollut kovassa kuumeessa ja nyt kuumeen ollessa pari päivää poissa on ollut todella kiukkuinen ja näppyläihottumaa ilmestynyt selkään ja rintakehään et vissiin vauvarokkoa(?).

Babyshowerit sain esikoisesta mut en usko et saan tästä toisesta :p oishan se kyllä kiva kun joku muistaisi mut tuskimpa :)

Tuntuuko muista et aika alkanut nyt matelemaan enemmän kun viikot kasvaa?Musta tuntuu et niin hitaasti menee viikot vaikka kasassa jo 29+1. Ei vaan jaksa oottaa et vauva ois jo täällä
 
Ja sit tulikin mieleen.
Onko teille pidetty babyshowereit aiempien odotusten aikaan tai onko tiedos et nyt olis tulossa?
Mä oon jo itse ihan menettäny uskoni et kukaan mulle sellasii nyt järkkäis. Enpä mä oo nähny edes oikeen ketään kavereita sit viime elokuun jälkeen. Ei oo pyydetty mihkään, et ain kuullu jälkeenpäin tyyli "no ei Juli pääse/tuu kun on raskaana, siks ei pyydetty".
Njuu oon raskaana, mut saakeli, ei tää mikää kuolemansairaus oo! Kyl mä edelleen voin ja pystyn liikkua, tehdä vaik mitä yms.
Muistan et tyttöö odottaessa kävin ison mahani kans baareis/yökerhois huoletta lähes loppuun asti. En tietty mtn juonu ja yleensäki kuskina olin, mut liikuin tyylii niinku ennenki.

Esikoista odottaessa mulle järkättiin. Nyt esitin jo aiemmin siskolleni toiveen, joka aiemmat järjesti, että toivon ettei babyshowereita tällä kertaa olisi. Vaikka edelliset juhlat oli aivan ihanat, nykyään elämäntilanne niin eri. Silloiset monet kaverit/kanssajuhlijat ovat monet häipyneet elämästä, ei olisi kun muutama kenet kutsua, enkä halua vaan järjestämisen ja väkimäärän kartoituksen vuoksi juhliin mitään puolituttuja.

Sanoin myös siskolle, että jos jotain, niin mieluusti voidaan lähteä viettämään kaksin joku rentoutushetki tms johonkin tai yhteistä aikaa. Saa nähdä tuleeko sit mentyä. :)
 
Olisin kaivannut tänään päiväunia kaupungilla olon jälkeen, mutta kuopus näköjään toista mieltä... *haukotus*...
Se ehti vetää vatuja autossa sellaset 20min.. noh.. täytyy yrittää tsempata tää ilta..
 
Takaisin
Top