Kestovaippailuista

moikka moi

viirukhan, kuulostaa hyvalta :) minkaslaista bisnesta siella kaavaillaan? :)
mun suunnitelmat on ollut hieman tauolla tassa vauvaa varten valmistautuessa. jotenkin ei ole nyt vaan edistynyt toivottuun malliin se mun LTSn kirjoittaminen. saamattomuutta? mutta suunta on yha sama. rahotusta taytyisi keksia jostain, mutta sita varten sen suunnitelman pitaisi ensin olla valmis. kylla tama tasta!

ma ajattelin viela ommella joitain vaippoja viela, vai pitaisko ennemmin kirjoittaa sita liiketoimintasuunnitelmaa?? paha valinta.. nyt on kaikki villahousut pestyina, kasinpesu hommia, en viittinyt alkaa kutistamaan niinkuin Samovaari ;) hehe, sori, mutta pakko kikatella taalla tolle mokalle, ma oon aina kutistanut kaikki mun omat villavaatteet heittamalla ne vahingossa 40°C pesuun, nyt koitan valttaa samaa virhetta vauvan villaisten kanssa.

mitas muuta. niin joo, neuloin loytamallani ohjeella silkkisen myssyn, tuli vahan iso, mutta aikas suloinen kuitennii :) nyt on puikoilla nuttu :)



 
Joo Maarun lakki on hieno,ihana tollanen hiippamallinen[:)][:)]

Viirukhanin idea on loistava jos vaan löytyy markkinarako,mulla itellä on pukineiden-valmistajan koulutus ja oon todennut että aika vaikeaa ompelemalla on leipäänsä tienata,mutta jos löytyy sellanen hyvä myyntivaltti ja erikoistuu johonkin niin voi onnatakkin,ite oon joskus haaveillut hääpuku-ompelusta,lemmikkieläinten asusteista...mutta nykyään meikäläisellä jää tuo ompelu vain harrastusasteelle eikä selkä kestäis moista työtä 8h ja alakin vaihtunut täysin..mutta hauska kuulla miten muiden ideat toteutuu!
[:)]tsemppiä[:)]
 
Hyva idea Viirukhan :) lykkya tyko! :)

Kiitos kommenteista, hiippapipo oli aika simppeli loppupeleista :) tama oli islantilaisen kanssasiskon Raggan (ollaan oltu samassa vientiprojektissa Raggan kanssa islannin trade counsilissa) ohjeella tehty. Ragga jarjestaa Knitting Iceland yrityksensa nimella neulonta matkoja islantiin ynna muuta neulontaan liittyvaa, myy myos itse varjaamia lankojaan, tosi herkullisia cool aid (kylla, se energia/urheilu juoma) varjattyja pehmeita villoja! Ragga ja knitting iceland loytyvat netista ja FBsta tietty kanssa, kannattaa tarkastaa tama :)

loysin kivan ohjeen haalarille jonka ajattelin tehda villapaidan jalkeen:

http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=92898

maaru
 
Onko kukaan tehnyt tiuhtis villahousuja hahtuvalangasta?
Tein yhdet ja yritin muuttaa silmukkamääriä niin ettei housuista tulisi aivan valtavia. Koko on kyllä melko sopivan näköinen, mutta muodot ei kyllä ole ihan kohillaan.... [:D] Eli tuli aika erinäköiset kuin olisi pitänyt...
Että jos joku on tehnyt, niin voisiko saada vähän mittoja ja silmukkamääriä?
 
Nyt muutaman päivän kestoilun jälkeen olen myös huomannut fleesen hyväksi, maitokakka ikäänkuin kuivaa siihen, tai siis kuiva-aines jää fleeseen, ja neste menee läpi. Kuiva tahna lähtee helposti pois, muista kankaista joutuu enemmän rapsuttamaan. Ja meillä tulee kakka ihan joka vaippaan käytännössä, pikkuherra päästelee paineita pyllyn kautta aina syödessään [;)]
 
mäkin odotan että pääsen kestoilemaan... mies sanoi, että sitten vasta aloitetaan, kun napatynkä on tippunut. [:D] tytöllä se on tosin varmaan ihan hyvä, kun napatynkä vuotaa vähän vertakin ajoittain, kun tytön "napaosa" koittaa vetäytyä sisään, ja silloin napatynkä vääntyy niin, että meinaa laidat aina lähteä irti.
jännittää vähän, että miten kestoilu lähtee käyntiin noin pienen kanssa (meidän tyttö tällä hetkellä 3300g), kun on tottunut siihen vaan tuon vanhemman tytön kanssa. on se kuitenkin aika erilaista tuollaisen pienen, kokoajan maitokakkaa puskevan tyypin kanssa. [:D]

muakin kiinnostais kuulla kokemuksia jo kestoilun aloittaneilta, mitkä yhdistelmät ovat toimineet ja mitkä eivät... ja jos ois jo antaa jotain niksejä tuohon pienen kanssa kestoiluun! [;)]
 
Kestoilu on ollut kivaa [:)] Tuntuisi itse asiassa tosi tyhmältä käyttää kertiksiä, kun tuo meidän poju tosiaan kakkaa koko ajan, eli menisi käytännössä kuivia vaippoja roskiin vain pienen kakan takia. Nyt olen välillä vain vaihtanut päällimmäisenä olleen kuivaliinafleesen, kun vaippa on muuten ollut kuiva, ja vain kakan takia on pitänyt vaihtaa.
Meillä on toiminut tällä hetkellä parhaiten kuori ja imu (sekä bambu, flenellivaippa, harso että mikrokuituimu ovat kaikki toimineet hienosti), ja kuivaliina joko paperia tai fleeseä on ollut ihoa vasten. Kuorista ihan sopivimmat ovat olleet ImseVimset (äp-mallia, jotka sain siskoltani). Kaikki omatekemät on vielä pikkuisen reiluja, mutta olen niitäkin käyttänyt hätätilassa. Mulla pienimmät itsetehdyt on S-kokoisia taskuvaippoja, mutta olen käyttänyt niitä ihan kuorina juuri tuon jatkuvan kakkaamisen takia (vähemmän pyykkiä).
Olen säilyttänyt käytetyt vaipat kannellisessa 'roskiksessa' kuiviltaan ja ainakaan vielä ei ole tullut hajuja. Kakkaantuneet osat olen huuhtonut heti ja puristanut sitten enimmät vedet pois. Mikroimut kuivuvat ihanan nopeasti, bambu taas hitaasti.

Kävin eilen Ideaparkissa, ja siellä oli Eurokankaassa 7 erilaista PUL:a, eli aika paljon paremmin kuin Tullintorilla. Mukaan tarttui suklaanruskeaa velourpintaista PUL:a. Oli vain niin ihanaa että en voinut kieltäytyä [;)]
 
Meillä kestovaippailu ei vielä onnistu. Poika kun on vielä alle 3 kg, niin kaikki mun vaipat näyttää mahdottoman isoilta. En etukäteen osannut yhtään ajatella että toinen olisi NOIN pieni. Saa nyt ensin vähän kasvaa ja lihoa. Hyvällä malilla oli sentään jo. Syntymäpaino melkein saavutettu viikossa! [:)]
 
noniin, nyt mekin ollaan päästy jo kestoilemaan! [:D] oon tässä varmaan sellaisen puoltoista viikkoa koittanut testailla, et mikä toimeis tuolla meitin tytöllä... tytöllä oli viime viikon keskiviikkona painoa 3540g, ja alkuun olikin tosi hankala koittaa saada jalkareikiä niin, ettei falskaisi. nyt on tytölle tullut jonkun verran varmaan painoa lisää, ainakin jalat ovat pikkuisen pyöristyneet... saa kuoret vähän helpommin jo kinttujen ympärille.

käytössä meillä on nyt lähinnä ollut harso, jossa pikkuinen lisäimu sisällä (meijän tyttö pissaa ihan älyttömästi!). oon taitellut sen silleen, miten siinä äitiyspakkauksen kirjasessa oli ohje (eli sellainen kolmiomallinen, missä keskellä "suorakaiteenmuotoinen" paksumpi taitos). sen oon vielä näpsyllä kiinnittänyt, niin on saanut tukevasti. päälle sellainen äp-imsevimsekuori. nuo kuoret ovat vieläkin vähän reilun tuntuisia, saa vetää tarrat melkein solmuun että saa jalkareiät tukevasti. [;)] mutta paremmin menee jo kuin viikko sitten. ne imsen sisävaipat on vielä ehkä vähän isoja(?) tai siis jaloista niitä ei saa tukevasti. jos ollaan menty ulos, oon välillä laittanut sellaisen imsen sisävaipan sinne harson alle ja sit kuoren koko paketin päälle.

kuivaliinoja oon käyttänyt (kirppikseltä ostettuja muksujen + jonkun itse tekemiä). ovat hyvin ainakin "suojanneet" vaippoja suurimmilta kakkatahroilta.

kokeilukäytössä meillä on ollut myös pari popolinin easy fix AIO-vaippaa (koko S), ehkä vähän reilun kokoinen vielä, mutta hyvin aseteltuna pitää... pari kertaa on falskannut pissat. niihinkin oon laittanut kuivaliinan, tulee sit puhtaaksi paremmin (yhteen en laittanut, ja sain pestä vaipan kolmeen kertaan, että sain keltaisen värin irti vaipasta. on ihan ok-vaippoja, en kyllä uutena itse näihin sijoittaisi. [8|] mutta käytetään noita kolmea saatua kyllä muiden joukossa.
sitten on käytössä pari jonkun itse tekemää taskuvaippaa, ne ovat "melkein sopivia", eli ehkä ihan vähän turhan suuria vielä. olen koittanut keksiä niihin sopivaa imua, nyt olen laittanut niihin valmiiksi toiseen muksujen bambutaiton ja toiseen dream nappyn bambu(hamppu?)taiton, saa nähdä miten niiden kanssa käy. imsevimsen sisävaippa imuna ainakin vielä vähän falskasi.
kaikkein sopivin vaippa tytölle on tällä hetkellä royalkestojen AIO kokoa NB, siihen pikkuinen lisäimu niin uskaltaa laittaa sen myös liikenteeseen... [:D] onneksi löysin kirppikseltä tuon kyseisen vaipan, niin tietää, että edes yksi vaippa pitää! [:D] tai no nyt kyllä tuo harso(+lisäimu) ja kuori on sellainen varma myös, se ei ole kyllä kertaakaan faskannut!

öisin ja "pidemmillä" matkoilla meillä on vielä käytössä kertisvaipat, saa nähdä miten jatkossa tehdään...

mutta pesukone ainakin pyörii kotona vähintään kerran päivässä, kun tuntuu tuota pyykkiä kertyvän! kaksi kestopeppua + viiden hengen vaatteet ja muu pyykki (vauvan peppupyyhkeet ja hoitotason froteepäällyset) tuntuu kokoajan olevan likaisina... [;)]

...tuli vielä mieleen, että mies on meillä kokeillut vaipanvaihdon yhteydessä vauvojen vessahätäviestinnän mukaisesti pissattaa tyttöä lavuaarissa! tyttö kun melkein aina pissaa vaipanvaihdon yhteydessä, niin mies on (OMATOIMISESTI) alkanut viemään tyttöä lavuaarille, ja suhissut siellä kunnes tytöltä on tullut pissa. moneen kertaan on mies jo siellä saanut pissat aikaiseksi. [:-] pitäisi varmaan itsekin koittaa...mulla tyttö yleensä ehtii pissaamaan siihen vanhaan vaippaan, tai sitten siihen hoitotasolle. [:D]

tiiti millaisia imuja sulla on ollut noiden kuorien kanssa käytössä? ja millaisina paketteina? ovatko esim. taittoimuja, vai ihan muotoonommeltuja?meneekö ne flanellivaipat ihan sellaisenaan, vai onko sulla ollut niissä jotain lisänä?

tulkaas muutkin taas kertomaan kokemuksia, vinkkejä otetaan mielellään vastaan!!!
 
Moikka!

Tuo SinnaH kokeilema pissautus kuulostaa hienolta. Me on myös yritetty, kun poika pissaa lähes aina hoitopöydällä sen jälkeen kun peppu on pesty ja rasvattu. Mut vielä emme ole onnistuneet, ilmeisesti asento ei ole miellyttänyt. Mun siskolla on 4 kk:n ikäinen tyttö ja sanoi, että heillä tulee vain noin 1 kakkavaippa viikossa, kun muut kakat saavat lavuaariin. Siellä neiti pieraisee ja sen jälkeen vievät lavuaarin päälle kakalle. Tosin kakkaakin enää vain noin kerran päivässä.

Nyt kun vauva (2,5 vko) on alkanut pissata entistä enemmän, olen kiittänyt mikrokuituimuja.
Meillä InseVimsen flanellliset sisävaipat alkavat pian käydä pieniksi (paino alkaa olla lähellä 4 kg), ja yksin ne eivät ole riittäneet kuin ihan alussa (alle viikon). Laitan niihin päällimmäiseksi yleensä itsetekemäni lisäimun/kuivaliina (eli noin 25-30 cm pötkövaippa, jossa päällimmäinen kerros joko flanellia tai kuivaliinakangasta, ja sen alla 1-2 kerrosta mikrofroteeta). Tämä toimii samalla kuivaliinapintana ja mikroimu imee pissat tosi tehokkaasti ja siirtää sitä sitten eteenpäin flanelli- tai bambuvaippaan. Näin ei ole juuri tullut edes ohivuotoja lahkeesta, vaikka en imua ole mitenkään tiukkaan reisillä laittanut. Meidän poika on tosi hoikkajalkainen vielä, mutta uskoisin, että juuri mikroimun ansiosta on pöksyt pysyneet kuivana (kun siis saa kuoren napakaksi myös reisiltä).

Yöllä on ollut tosi kätevä paketti semmoinen, missä bambujoustofroteesta tekemäni nauhavaipan sisään olen koonnut lisäimuksi vielä joko bambutiiman tai sitten mikroimun ja peppua vasten vielä fleeceä, ja päälle kuori. Tällä paketilla menee 6-7 tuntia. Mies ei vaan osaa tätä pakettia virittää, kun kokee nauhavaipan vaikeaksi.

PS. edellisen kanssa kestoilin jo, kun hän oli noin 2,4 kg. Silloin vain harso ja pienin kuori mitä kotoa löytyi. Nuo ImseVimset on suosituksena 2,5 kg ylöspäin.

Tsemppiä kaikille kestoiluun, ja kirjoittakaa kokemuksia -niitä on aina kiva lukea.
 
Täällä on käytetty pääasiassa imse vimsen vaippoja kuorella, joskus niihin on laitettu jokin lisäkangas lisäämään imutehoa. Pissaa alkaa tulla niin paljon että vaippa on välillä ihan kokonaan märkä jos ei tiuhaan vaihda. Hyvin on kyllä pitäneet, vahinkoja sattuu harvoin.

Ostin myös Fuzzi Bunz koko iän vaippoja, mutta ongelmana niissä on että ovat niin isoja että bodyt ei meinaa mahtua kiinni. Muuten kyllä toimivia, kun niissä saa reiden kuminauhan kireyden säädettyä. Bum geniuksen koko iän vaippoja on myös, mutta nekin ovat niin suuria että vaatteethan siinä meinaa ratketa, toimivat varmasti paremmin myöhemmin. Olisi hienoa jos kestoilijoille tehtäisiin bodyt erikseen iiisolla pylly-osalla.

Hauskaa oli kun ekaan neuvolaan mennessä laitettiin kertis-vaipat niin en meinannut osata enää niitä käyttää. [:D]
 
moikka,

kiva lukea teidan kestokokemuksia!
ma olen hieman luistanut ekat viikot kun on ollut niin kamala vasy muka. :O kavin ostamassa lisaa harsoja alesta viikonloppuna ja nyt aion ryhdistaytya! kokeilin kylla jo kaikenlaisia yhdistelmia hieman, mutta sattui just sellanen paiva kun sai sitten vaihtaa vaippaa ihan jatkuvasti :) mies on hieman skeptinen, mutta kylla sen paa viela kaannetaan. mina kokeilin taskuvaippaa sellaisenaan bambuhamppu muotoonommellun imun kanssa ja kuorena harsolle, aippapakkauksen kuorta harson kanssa ja nyt ajattelin koittaa noita villiksia harsojen kanssa. varmaan tarttee kylla laittaa tolle meidankin pissapyllylle harson sisaan lisaimua kun tuntuis pissaa tulevan aika paljon valilla. taytyykin nyt yrittaa nostaa ompelukone taas esiin ja ommella kasa imuja niista kankaista mita mulla on.

ma olen kanssa tota pissattamista miettinyt kun tuo meidan pikkuneitikin pissaa yleensa hoitopoydalla vanhan vaipan paalle. taytyypa siis kokeilla, sillahan paasisi varmasti vahaisempaan pyykkimaaraan jos vaan jaksaa pissattaa ja kakattaa!
mites, te ootte siis pissatellut lavuaariin vai?

kauhee kun ei o muka kerinny koneellekaan yhtaan, niin on taalla keskustelut menny ihan ohi taas! tytolla on hieman koliikkivaivaa ja aiti onkin sitten aika vasynyt, "vapaa-aika" menee torkkuessa tai pyykatessa tai ruuanlaitossa ja syomisessa aika hyvin.
no mut siis kuten Tiiti72kin sanoi, tosi kiva lueskella muiden kestoilukokemuksia! vinkit tulee aina tarpeeseen!
 
Moro Maaru!

Meilki on kestoilu menny vähä 50:50.. Tuntuu noi kestot falskaavan meil aika pahasti, vaik oon yrittäny vähä sitä sun tätä..

Sit jos on kahet kuoret päällekkäin ni toimii, mut tuntuu vähä pöhkölt pitää kaxia muoveja päällekkäin..

Ootko tohon koliikkiin koklannut sitä vauvahierontaa ja kuplatonia?
Naapuri sano et heillä jeesas noi.. Toivotaa et teil helpottais toi itkuisuus. On varmaa rankkaa..

Meidän tytsy nukkuu iha sika hyvin, ainakin viel toistaisexi.
Kättäril, ku oltii perhehuonees, niin naapuri huonees vauva itki joka yö ja tuntu kauheen pahalta vauvan ja vanhempien puolesta.
Se on nii hassua kun pienimmästäkin pukkaa kamala huoli päälle..

Mitkä kestixet teil on toiminu parhaiten. Meidän tytöl on aika hoikat reidet, joten mäki joudun varmaa kaivaa uudellee ompelukoneen esille.. [:)]
 
maaru joo me ollaan pissatettu  ihan lavuaariin. ei tietty aina tule, mutta silloin kun sattuu sinne tulemaan, on kyllä voittaja-fiilis! [:D] nyt mäkin oon jo saanut pari pissaa saalistettua sinne lavuaariin, enkä pelkästään hoitotasolle. [8|]

nyt on tyttö sen verran jo reisistä "pyöristynyt", että nuo imsevimsen kuoret on jo hieman helpompi laittaa, vaikka tarrat edelleen menevät melkein solmuun. tytöllä on painoa varmaan vähän alle 4kg, ja nuo tarrat saa kyllä vieläkin laittaa edestä silleen päällekkäin (toinen ylemmäs, toinen alemmas) että saa ne tarpeeksi kireälle. mutta nyt ne menee jo jaloista tiiviisti, kun vielä viikko sitten ne saattoi jäädä liian löysksi, tai siis silleen, ettei pysynyt tiiviisti jalkoja vasten.[:D] myöskin ne imsen sisävaipat ovat nyt käytössä, lisään niihin sisälle vaan jonkun lisäimun sekä kuivaliinan (pestävän sellaisen). yleensä nuo sisävaipat (+imut) ovatkin vaihdettaessa kauttaaltaan märkiä, mutta nuo kuoret pitävät kyllä jo sen verran hyvin, että vahinkoja ei niillä yleensä satu. sellaisia settejä olen uskaltanut pitää jo liikkeellä ollessakin, sekä ottamaan vaihtovaipoiksi mukaan, kun tietää, että ovat suhteellisen varmoja pakkauksia.

kamalasti tulee kyllä pyykkia kahden vaipallisen kanssa, koneellinen vaippoja pyörii varmaan joka päivä... mutta eipähän tarvi raahata roskiksia koko ajan! 

yöllä en vieläkään kestoile, vaan pampersin ykkösillä mennään. lisäksi kaapissa odottaa jonkun verran liberon kakkoskokoa sekä huggies (?) vaippoja samaa kokoa, kun sain äidiltäni, kun joku asiakas oli tuonut hänelle töihin... olivat menneet pieneksi heidän vauvalleen. niillä varmaan pärjätään yöt aika pitkälle. [:D] vielä ei meillä ole tiedossa sellaista pakettia, jonka  kanssa uskaltaisin yötä lähteä koittamaan...

olettekos tehneet itse noita mikroimuja (ilmeisesti ainakin tiiti oli tehnyt)? mista ootte kankaat hommanneet, minkälaista? noita mikroimuja olen itse vailla... tai no isommalla tytöllä on pari mikrotaittoimua kun löysin uutena kirppikseltä (olisi käytetytkin kelvanneet), ovat kyllä olleet hyviä! olen niitä koittanut kirppikseltä etsiä (ja huutonetistä).  kirppiksillä ei ole niitä ollut, ja huutonetissä on mielestäni melko kalliilla (tai en itse raaski niistä niin paljon maksaa), joten mieluummin tekisin sitten vaikka itse niitä. mistä niitä kankaita kannattaisi ostaa/tilata? mahtaiskohan netissä olla niitä, ehkä vaikka kangastukussa...? pitääkin käydä joskus katsomassa...

olen niin huono vaan tekemään noita itse (tai en siis saa aikaiseksi mentyä mummin luokse ompelemaan)... mummilla (eli mun äidillä) ois kyllä koneet (ompelukone ja saumuri) käyttövalmiina kotona. en ole vieläkään saanut aikaiseksi mentyä tekemään paria vaippapussia pul-kankaista, jotka mun on pitänyt tehdä jo kesästä asti... [:o]

mun on pakko vielä tähän loppuun hehkuttaa kertaalleen noita kestoliivinsuojia, onko muilla käytössä niitä? tilasin niitä lisää (kun en ole niitäkään saanut aikaiseksi tilata) royalkestoilta, kun olen ihan innoissani niistä suojista. aiempien lapsien kanssa olen käyttänyt kertakäyttöisiä, ja silloin on ollut vähän väliä rintsikat märkänä. noi on kyllä hyvä keksintö nuo kosteussuojatut liivinsuojat, multa kun tulee kanssa sitä maitoa aika tavalla... pysyy liivit + muut vaatteet kuivina! toisesta tissistä tulee tosi paljon maitoa kun toisesta imettää... varsinkin liikenteessä ovat tosi hyviä, kun tietää ettei sitten vaatteet kastu. eilen punnittiin yksi sellainen liivinsuoja, joka oli ollut muutaman minuutin toisessa tississä kun ekasta imetin... paino nousi muutamassa minuutissa semmosen 20 grammaa... oli aikast täynnä maitoa. :) halvat on huvit meillä miehen kanssa nykyään. :D
 
Mäkin olen nyt hiljalleen aloitellut kestoilukokeluja. Poika painaa varmaan nyt noin 3400g(?) ja pienimmistä harsoista saa jo taiteltua suht ok:n kokoisen paketin. 3-6kg imse vimsen kuori päälle, niin pitihän tuo. Pieniä harsoja ei vaan montaa ole ja noista 80x80 tulee armottoman suuria vaikka kuinka yritän pientä saada aikaan. Imse vimsen vaippoja sain käytettynä 3-6 kg. Niitä on muutama ja nekin näytti jo toimivan. Aika tumpelo oon vaan kun yritän niitä päälle... Poika vaikutta siltä että tykkäs harsosta enemmän. :D
 
Meillä on käytössä imsevimse ja popoliini -kuoria ja villahousuja. sisävaippana monen sorttista viritystä imsevimseistä harsoihin ja froteepyyhkeisiin ym. Yöllä käytetään harso+lisäimu+fleece-kuivaliina+villahousut tai fleecetaskuvaippa+imu+villahousut.  Kertaakaan en vaihda yöllä, paitsi pakon edessä. Päivällä kuorivaippa + imu+ fleecekuivaliina. ilman fleeceä homma ei toimi kunnolla, koska kakat leviää joka paikkaan... Kestovaippailu on ollut yllättävän helppoa, kertaakaan ei vaipat oo falskannu pahasti. Vähäisiä vuotoja joskus, vaikka vauva on tosi rimppakinttu. Nyt vaavi on kohta 4vk, tähän asti siis mennyt hienosti. Saa nähdä miten jatkossa.
 
Joku kyseli mistä mikrofroteeta saa... itse olen ostanut Kestovaippakaupasta Jyväskylästä ja Myllymuksuilta.
http://www.kestovaippakauppa.com/product_details.php?p=295
http://www.myllymuksut.com/mikrokuitufrotee-p-90.html
On vieläpä aika edullista, koska on tosi paksua, eikä kerroksia tarvita paljon. Olen tehvyt suorakaideimuja 2-kertaisesta lisäimuksi, joita käytän esim. bembuvaipan lisäimuna bambun ja kuoren välissä. Taskuvaippaan 4 kerrosta riittää jo yksinkin.
Tein myöst kuivaliina (fleese tai coolmax) + 1-2 kerrosta mikrofroteeta yhdistelmiä, joista olen tykännyt tosi kovasti. Tämän laitan sit päällimmäiseksi minkä tahansa vaipan kanssa. Mikrofrotee imaisee kosteuden nopsaan kuivaliinan läpi (myös liian kosteuden kakasta) itseensä ja siirtää sitä sit tarpeen mukaan alla olevaan vaippaan (flenelli, bambu tai muu). Luulen että tämä yhdistelmä on meillä pitänyt ohivuotoja kurissa.

Kokeilulla varmaan löytää parhaan tavan itselleen ja vauvalle. Tsemppiä kestoiluun kaikille!
 
Mä oon aloitellut kestoilua pikkuhiljaa,ensin käytettiin sairaallasta saadut kerttikset,mun tekemät kestot on pojalle viä liian isot mut nyt ollaan siis harsoilla,kuivaliinalla ja villahousuilla..miten iho suntautuu tohon villahousuun kun tuntuu vähän hassulta laittaa se suoraan ihoo vasten???
 
Takaisin
Top