Kestovaippailu

Jos uusia vaippoja mielii, niin voin suositella toukkashopin vaippoja! Ovat siis taskuvaippoja neppareilla :)
 
Toukkashoppi onkin jo tuttu ennestään. Jos en väärin muista niin valikoimassa on myös vaippoja tarra kiinnityksellä.

Nepparilliset vaipat ovat ilmeisesti kätevämpiä taaperolla, jollon lapsi ei saa itse niin helposti revittyä vaippaa pois päältä. Pitääköhän paikkaansa? Meillä mies tykkää enemmän tarrallisista niin mietin kummalla kiinnityksellä tilaisin
 
Mä tykkään neopareista siks, kun pysyvät paremmin kiinni. Tarrat kuluu käytössä ja niitä on työläämpi alkaa vaihtamaan uusin. Kyllä taapero saa revityksi päältään minkä tahansa vaipan jos niin haluaa :D Mutta omasta mielestä siis nepit pitää paremmin kuin tarrat.
 
Voiko sivunepit pitää kiinni, kun just luin jostain, et sivunepillisiä vois käyttää kuin housuvaippoja?

Muuten mä oon inhonnu näpertää neppejä kiinni aiemmin ja siksi suosinut tarroja.
 
Juu, voihan ne pitää kiinni jos vaipan saa vedettyä hyvin päälle :) Niitä taitaa ihan olla semmosia housuvaippoina myytäviä, missä kuitenkin sivunepit.
 
Nyt on tilattuna muutama uusi vaippa alvababylta. :) Hyviä ja edullisia vaippoja kivoilla kuoseilla! Miinuksena ainoastaan etteivät ole suomalaista tekoa.
 
Minkä ikäiseksi / kokoiseksi sitä äp:n lilaa vaippaa voi käyttää suunnilleen? Tietty niin kauan ku mahtuu mutta tehdään muuttoa ulkomaille ja haluisin pakata vaan oleellisen . Haussa siis hyvä setti kestovaippoja tulevaisuuteen kun niitä ei ehkä tuolta lattareista löydy. Vauva nyt 7kg ja lähtö viikon päästä
 
Sori olipa epäselvä teksti.. Siis kun en löydä äp vaipasta sitä kilomerkintää mikä nois vaipoissa yleensä on
 
Mitä vaippoja ajattelitte hankkia äitiyspakkaus vaippojen tilalle ja mistä ?

Kilorajoitukset tulee lähikuukausina vastaan ja meillä about puolet vaipoista on just nuita äippäpaketista tulleita, myllymuksua, kushies ja pilvi vaippoja..
 
Ite kanssa miettinyt, että tässä taitaa kuitenkin joutua vielä vaippoja lisää ostamaan, kun alkaa pikkuhiljaa osa käymään pieneksi. Juuri kaivoin nuo kushiset ( :wink ) vaipat kaapista, että testataan vieläkö lahje falskaa. Pari muutakin medium vaippaa otettiin testiin, ainakin tuo dream nappy vaikutti vielä turhan isolta. Isoimman koon vaipat on aika karmean näköisiä, lähinnä ilmaiseksi saatuja tai kirpparilta parilla eurolla ostettuja. En edes tiedä onko niistä osasta mihinkään.
 
Mitenköhän toi painonnousu tasaantuu, kun vauva alkaa enemmän käveleen? Että onko toivoa, että noi myllymuksut ja pilvet menisi vielä pitkään, vaikka nyt onkin jo aika lähellä mennä pieneksi? Ei yhtään huvittais alkaa uudestaan etsiin sopivia. Pitää varmaan aktivoitua vessattamisessa, että oppisi kuivaksi mahd. nopsaan :)
 
Paino tietenkin on kuitenkin niin yksilöllistä että vaikea arvioida . Hyvällä tuurilla saattaa mennä vielä vuoden ikäiselle nuo.
 
Ja mä taas kysyn, että tietääkö joku varmaksi noista rainbown vaipoista, onko ne oikeesti koko vaippa?? Kun näyttävät sisävaipalta mutta sanovat pesulapussaan kosteussulku 100%... En taida uskaltaa kokeilla ilman erillistä kuorta, ellei joku tiedä sanoa, että riittävät yksistäänkin. Kestovaippainfo sanoo näiden olevan pissanpitäviä... http://www.kestovaippayhdistys.fi/kestovaippainfo/tietokannat/vaipat/1219/
4988ec4558e8c16e13fd99506af5fc61
 
Vauvan kasvu riippuu ihan vauvasta, en kyllä muista yhtään miten on tasaantunut kasvua noilla isommilla :) Esikoinen oli pieni, vuoden iässä vasta 8kg ja siitä 4kk niin oli päiväkuiva :D Keskimmäisellä oli fuzzit käytössä isompana. Nyt meillä menee vielä hyvin pilvi, kushiesit ja myllymuksut, niitä tuli kirpparilta taas ostettua lisää kun olivat lähes ilmaisia. Taskuvaipoissa meillä on toukkashopin koko vaippaiän vaippoja, jotain sen tyyppisiä voisi lisää haalia :)
 
Air4M, luulisi vaipassa tuntuvan läpi jos olisi kosteussulkukangas. Kokeile ihan vedellä? Vaippa ilmaan ja joku toinen kaatamaan hitaasti desi vettä vaipalle :)
 
Warheart teillä on kyllä ollu ihanan pikkuruinen esikoinen :)

Air4m suosittelen myös kokeilemaan ihan vedellä tai sitten laittamaan varulta vaikka villahousut kuoreksi jos vielä epäilyttää.

Minä oon vähän skeptinen nuiden koko vaippaiän meneviin vaippoihin kun paljon oon lukenut niitäkin kokemuksia joissa se ei oo pitäny paikkaansa vaan pieneksi ovat käyneet lopulta . Mutta niin kai se on että kokeilemalla tämäkin selviää ja viimeistään aika näyttää ja opettaa.

Eilen laitoin L koon yövaippoja tilaukseen, jospa pärjäiltäs sinne vaipattomuuteen asti näillä :)
 
Kyllähän nuo koko vaippaiän vaipat tosiaan jäävät pieneksi aikaisemmin kuin vaikka xl-kokoiset vaipat, mutta noissa kuitenkin 16kg asti painoraja. Vielä mennään kireimmillä säädöillä, 2 riviä neppareita on säätövaraa jäljellä :) Ja vertaan nyt nuihin isompiin muksuihin, neiti 7v ja herra 5v molemmat painaa n.18kg. Ja me ollaan aina pärjätty niin, että ei olla isompia yövaippoja tarvittu kuin L-koko.
 
Taas voi muuten leuhottaa ja miettiä miten pitkä penni (tai sentti) säästyy kun vaipat jää seuraavalle! Mä oon reippaasti alle 200e käyttänyt vaippoihin, ehkä 150e o.O Ja luonto kiittää, miettii mikä määrä tuota vaippajätettä menee kaatopaikalle vuosittain, jos syntyvyys lähes 60000 vuodessa ja suurin osa käyttää kertakäyttövaippoja... Vaikka eihän tuo mikään ekoteko ole lisääntyä, mutta voin yrittää sentään omani ekoaivopestä ja opettaa miettimään omia kulutusvalintojaan omaa napaansa pidemmälle! :D
 
Takaisin
Top