Kestovaipoista haluaa tietää!

_pingu

Jostain jotain jo tietävä
Heips! Ajattelin vähän tiedustella täällä noista kestovaippa asioista, vaikka ei ihan vielä olekkaan ajankohtaista. Eli te jotka käytätte kestovaippoja niin minkälaiset ovat olleet hyviä? ku niitähän on niin paljon erilaisia että menee ihan sekasi [:D] Oletteko pitäneet enemmän niistä yhden koon vaipoista? itse ajattelin että ne voisivat olla käteviä niin ei tarvitsisi aina hankkia isompia.. Ja mistä saisi edullisia kestovaippoja? Kannattaako ostaa käytettynä? Kertokaahan mielipiteitä! [:)]
 
saattaapi olla että täältä kuumeilijoiden puolelta ei välttämättä tietoa löydy.
suosittelisin kysymään tuolta raskauspuolelta esimerkiks[;)]
 
Minä käytän tuolla meidän nelosella kestoja... kolme edellistä mentiin kertavaipoilla ja kyllä harmittaa nyt jälkikäteen, ettei aiemmin tullut kestoja kokeiltua.

Meillä käytössä sisävaippa/kuoriyhdistelmä. Omasta mielestä tuo toimii loistavasti ja KOSKAAN ei ole falskannut toisin kuin kertavaipat, jotka tuntuivat vähän väliä vuotavan jostakin. Edes yöllä meillä ei ole ollut ongelmia vaippojen kanssa. Öisin olen käyttänyt NUPSUKKA-yövaippoja ja noiden imukyky on todella hyvä. Muutenkin meillä luotetaan Nupsukkaan. Meillä on sekä läpällisiä (yövaipoissa on tuplaläpät) että taskullisia sisävaippoja käytössä.

Omaan makuun sopiva vaippa löytyy kokeilemalla. Itsekin kokeilin ensin AIO-vaippoja, mutta ne meillä eivät toimineet läheskään niin hyvin kuin tämä yhdistelmä.... sitten kokeilin sisävaippa-villahousuyhdistelmää, mutta pestyäni parit villahousut sisävaippojen kanssa 60asteessa päätin etteivät ne sovi tällä huolellisuustasolla siunatulle mammalle, joten meillä siis tuo pul-kuori se paras ja toimivin pintamateriaali vaipoille.

Minulla on jonkinverran myös yhdenkoon (sisä)vaippoja käytössä ja olen noihin ollut aivan tyytyväinen.

Nämä kestovaippa-asiat ovat yksi mieliaiheistani, mutta valitettavasti juuri nyt käy kutsu hommiin, joten palailen asiaan paremmalla ajalla.
 
Yritin katsella, olisiko Bouynty siirtänyt kysymystään toisaalle, mutta en ainakaan äkkiseltään löytänyt... Eli jatkan yksinpuheluani aiheesta, jos vaikka käyt täällä vielä vilkaisemassa.

Ei se kestovaippojen käyttö loppujen lopuksi todellakaan ole mitään salatiedettä. Itse hurahdin tässä nelosen kanssa, mutta en kuitenkaan asiasta mitenkään isoon ääneen intoile enkä saarnaa. Sukulaisille olen maininnut asiasta, että meillä on nykyään kestot käytössä, mutta mitään numeroa siitä en tee. Aiemmin karsastin kestoja ihan turhaan, kuvittelin niistä olevan paljonkin työtä, mutta nyt olen huomannut että asia on päinvastoin, kun ei enää tarvitse harva se viikko kantaa selkä vääränä vaippasäkkejä kaupasta. Ja rahaa säästyy muuhunkin. Tosin aina välillä iskee innostus hankkia muutama uusi vaippa/kuori ihan vaihtelun vuoksi ja siksikin, että jotkut vaipoista jäävät pieneksi.

Meillä on nyt keväästä asti ollut käytössä käytännössä täysin samat vaipat, Nupsukan M-kokoiset sisävaipat, kesällä ostin lisäksi L-kokoisia taskuja ja noilla ollaan pärjätty oikein hyvin. Niitä on yhteensä 15kpl, myös muutama BumGenius sisävaippa on käytössä ja pari Myllymuksujen sisätaskuvaippaa lisäksi sitten ne yhdenkoon vaipat, joita käytän lähinnä päiväunivaippoina (noissa ei ole kiinnitystä, enkä käytä niissä mitään nipsuja vaan laitan ainoastaan kuoren sisään ja kiinnitän sillä, hyvin pysyvät paikallaan).

Joka toinen päivä pesen koneellisen vaippoja ja vaikka syksyllä, kun siirryttiin sisäkuivatukseen, jännitin miten tulevat kuivumaan, niin hyvin on pärjätty ja saatu vaipa aina ajoissa kuivaksi. Eli täysin tyytyväinen olen. Vaipat pesen 60-asteessa ja käytän Erisanin hajusteetonta pesuainetta (pullo, jossa lukee kestovaipoille). Joskus olen käyttänyt etikkaa huuhteluun, mutta aniakin BumGeniuksen pesuohjeissa sanottiin ettei sitä pitäisi käyttää niin lopetin sen (alkuun käytin harsoja imuna ja nuo oli hyvä huuhdella etikalla pehmeyden saamiseksi).

Kenties turhaan täällä höpisen vaipoista, mutta jos jotain nyt kuitenkin sattuisi asia kiinnostamaan!
 
Jep! Kiitti kauheesti ku viittit vastata! mua ainaki kiinnostaa ku olen muiltaki mammoilta kuullut positiivista palautetta noista kestovaipoista.. pitää vielä katella netistä eri paikoista ja ostaa kokeeksi vaikka muutamia erilaisia vaippoja niin löytää sit sen omalle vauvalle sopivan mallin.. [:)]
 
Takaisin
Top