Keski-Suomen maaliskuiset?

Mulla on tammikuulta; itselle sattui ihana kätilö. Tosin kerkesin olla salissa vain tunnin, ennen kuin vauva syntyi. En kerennyt saamaan mitään kivunlievityksiä, oli tosi stemppaava ja rento!
Osastolla mulla oli kivat kätilöt/ hoitajat; aika rauhassa siellä uudelleen synnyttäjänä saa olla. Jos imetys sujuu jne. niin ei ne paljoa häiritse.
Silloin kun soitin kelloa, niin toivat jo kipulääkkeet pyytämättä jälkipolttoihin.
Ne arvasi mitä oon vailla..
Mutta ensisynnyttäjänä pitää osata kysellä, ei ole tyhmiä kysymyksiä olemassakaan. Imetyksen sujuminen yms. Ei mulla olisi sujunut ekasta (2003),jollei yksi ihana kätilö ois mua tsempannut.
Kovasti ihmettelin sitä, että esim. vesikannun täyttö oli omalla vastuulla. Kyllähän minä ymmärsin,että on tärkeää juoda paljon ja syödä hyvin maidon nousun kannalta. Mutta ei ne sitä kyttinyt, tai sitten ne käytti sen ajan ensisynnyttäjien tukemiseen ja sektio äiteihin. Jos näin niin hyvä!
Telkkaria siellä ei ole, joten kunnon netti pädissä tai puhelimessa on kiva :D
 
Moikka, huutelen tuolta 2015 huhtikuisista. :) meillä kohta vuoden ikäinen tyttö (6.4) synnytin siis ks-ks. Meillä kävi silloin niinkin hyvä tuuri että oltiin ainoat synnytysosastolla. Mentiin illalla 20.00 ja tyttö syntyi 23.51. Saatiin rauhassa olla huoneessa pari tuntia ennen vuodeosastolle siirtymistä. Saatiin kunnon iltapalakin. :) todella pätevää ja mukavaa porukkaa sattui meidänkohdalle :) sit joku kyseli odottavien tapaamispaikoista. Ainakin tourutuvalla on muistaakseni keskiviikko iltapäivisin odottaville ja pientenlasten äideille tarkoitettu MML : llän kerho :) löytyy netistä jostain jos kiinnostaa. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Takaisin
Top