Keskenmenon pelko?

Diann: nää neuvot on niin lääkäri kohtaisia,kun taas mun ohje on et sinne 12 viikolle asti.
Onko tullu mitään oloja nyt kun jätit pois?
 
Diann, mä käytin lugeja, mutta lopetin ne ohjeen mukaan pian plussan jälkeen. Kysyin myös naistenklinikalta, et saanko jatkaa niitä. Onko hyötyä? Kun kuullut just, et jotkut käyttää sinne viikolle 12 asti. Kuulemma ei ole hyötyä mun tapauksessa, kun ei ole keskenmenoja taustalla. Jätin siis ne pois. Ei tullut mitään oloja.
 
Ei ainakaan toistaiseksi ole tullut oloja.. toivottavasti ei tuliskaan. Se lääkäri oli jopa kauhuissaan että vieläkö sää käytäy niitä!! Mut ei mun tietääkseni mitään vaaraa pitäis olla. Sanoi että näillä viikoilla istukan pitäis alkaa toimimaan eli ei kyllä tarvi enää. Toivon että kaikki menee hyvin.
 
Kohtukuoleman jälkeen plussanneena takaraivossa on tunne keskenmenosta tai mitä jos tulee uusi kohtukuolema. Edellinen raskaus oli varsin helppo ilman suurempia oireita tai vaivoja. Eräänä sunnuntaina oli liikehdintää hieman enemmän jotenkin levotonta semmoista. Ajattelin levätä päivän ja seuraavana päivänä oli neuvolalääkärille aika joten päätin odottaa siihen. Sydänääniä ei enää löytynyt ja lähete kysiin jossa ultrattiin kuollut pieni. Kivunhoito oli järkyttävää vaikka esteitä kipulääkkeen antamiselle ei ollut. Epiduraalin kanssa pitkitettiin ja kun sen olisi voinut antaa oli päivystävä muualla ja lisää odotusta. Kohdunkaulaan kokeiltiin laittaa suoraan puudutetta mutta alavartalo oli niin jumissa kun supistuksia tuli koko ajan et hoitajat roikku jaloissa ja lääkäri yritti tökkiä jonnekin. Epiduraalin kun lopulta sain alkoi vessahädän tunne vartin sisällä ja vedet tuli vessaan ja synnytys käynnistyi samantien ja vauhdilla sänkyyn. Pieni oli perätilassa ja jalat edellä syntyi hienosti päähän saakka kun supistukset loppuivat. Sitten hoitajat juoksi ympäri osastoa hakemassa lääkettä että saadaan uudet supistukset ja synnytys loppuun.
Tämä varsin ääripää km pelkoon tai synnytykseen ylipäätään. Toivottavasti ei kenenkään mieltä pahoittanut että avaudun mutta alkoi kiukuttamaan sairaalan toiminta pelkästä muistelemisesta. En yleistä mutta omalle kohdalle sattuneena ja varsinkin kun tiesi että lapsen itkua ei tule kuulemaan olisi toivonut hieman hienovaraisempaa otetta.
 
Kohtukuoleman jälkeen plussanneena takaraivossa on tunne keskenmenosta tai mitä jos tulee uusi kohtukuolema. Edellinen raskaus oli varsin helppo ilman suurempia oireita tai vaivoja. Eräänä sunnuntaina oli liikehdintää hieman enemmän jotenkin levotonta semmoista. Ajattelin levätä päivän ja seuraavana päivänä oli neuvolalääkärille aika joten päätin odottaa siihen. Sydänääniä ei enää löytynyt ja lähete kysiin jossa ultrattiin kuollut pieni. Kivunhoito oli järkyttävää vaikka esteitä kipulääkkeen antamiselle ei ollut. Epiduraalin kanssa pitkitettiin ja kun sen olisi voinut antaa oli päivystävä muualla ja lisää odotusta. Kohdunkaulaan kokeiltiin laittaa suoraan puudutetta mutta alavartalo oli niin jumissa kun supistuksia tuli koko ajan et hoitajat roikku jaloissa ja lääkäri yritti tökkiä jonnekin. Epiduraalin kun lopulta sain alkoi vessahädän tunne vartin sisällä ja vedet tuli vessaan ja synnytys käynnistyi samantien ja vauhdilla sänkyyn. Pieni oli perätilassa ja jalat edellä syntyi hienosti päähän saakka kun supistukset loppuivat. Sitten hoitajat juoksi ympäri osastoa hakemassa lääkettä että saadaan uudet supistukset ja synnytys loppuun.
Tämä varsin ääripää km pelkoon tai synnytykseen ylipäätään. Toivottavasti ei kenenkään mieltä pahoittanut että avaudun mutta alkoi kiukuttamaan sairaalan toiminta pelkästä muistelemisesta. En yleistä mutta omalle kohdalle sattuneena ja varsinkin kun tiesi että lapsen itkua ei tule kuulemaan olisi toivonut hieman hienovaraisempaa otetta.

Olen niin pahoillani että jouduit käymään tuon kaiken läpi :sad001
 
rottiemille!
Otan osaa suruusi. Kokemus on ollu vaikea ja siihen pitäis saada toimiva ja asiantunteva henkilökunnan ote. Mulla on vähä samansuuntaisia kokemuksia. Annoin kyllä palautetta km.n jälkitarkastuksessa. Kätilö oli vähän hukassa. En jaksa sitä tänne kirjoittaa. Lääkäri lupas viedä valituksen eteenpäin.

Toivottavasti ja todennäköisesti uusi raskautesi sujuu ongelmitta! Mut pelko kyllä on vaikea selättää kohtukuoleman jälkeen.
 
rottiem, otan osaa. Koettelemuksesi kuulostaa kyllä kauhealta! Toivon todella että koskaan et joudu enää mitään yhtä raskasta kokemaan!
 
Mulle on nyt tullut vahva tunne, että tämä raskaus on keskeytynyt. Kaikki vähäisetkin oireet ovat kadonneet viikonlopun aikana ja olo on aivan normaali. Vain menkat puuttuvat. Nyt odottelen lähinnä että vuoto alkaisi itsestään ettei tarvitsisi taas kokea lääkkeellistä tyhjennystä:-( Odottelen joitakin päiviä jos vuoto alkaisi ja viimeistään ens viikon alussa sitten ultraan. Tänään olisi 6+4. Tiedän että toivoa on niin kauan kuin vuotoa ei ole mutta tunne keskenmenosta on vain niin vahva, että en pääse siitä yli. Eilen aamulla tein cb:n digitaalisen testin, joka antoi viikoiksi 2-3. Kyllähän se tässä vaiheessa olisi pitänyt olla reippaasti 3+, eikö? Tämä raskaus ei ole tuntunut "normaalilta" missään vaiheessa. Surullista, mutta elämä on. Jättäydyn nyt täältä takavasemmalle ja katson viikon päivät miten käy. :-(
 
Tänään pitäis olla 5+0, mutta pahoin pelkään että kesken on menossa... Vähän tullut rusehtavaa tuhrua, eilen tuli yhellä kertaa enemmän vaaleanpunaista ja sit taas rusehtavaa tuhrua välillä. Tänä aamuna tein testin ja viiva muuttunut haaleammaksi. [emoji24]
 
Muokattu viimeksi:
Alkoi ahdistamaan tänään vähäiset oireet niin paljon, että raskaustestin puutteessa tein ovistestin. Siihen muodostuikin testiviivan kohdalle kunnon paksu palkki, en oo sellaista ikinä ovistestiin saanut. Raskaus on niin alussa, että eiköhän oireet kohta vahvistu . Tänään tuli rintoihin yllättäen sellainen kihelmöinti kuin maitoa heruisi. :D
 
Lyydia, älä stressaa :) minä niin toivoisin että voisin kehitellä tuollaisia pelkoja oireiden vähyyden takia. Nimim. Yököttää, ällöttää ja väsyttää
Onneksi työkaveri antaa vapautuksen kakkavaipoista jos on tarve :D
 
Aamulla varasin ekan neuvola-ajan ja iltapäivällä alkoi ruskea vuoto :sad001 ei jaksais enää kolmatta km tänä vuonna.. ja pelkoa että saako lasta koskaan syliin asti. Rv nyt 5+6
 
Nipanen, pidän täällä peukkuja et kaikki olis hyvin. Monella sitä harmitonta vuotoa tuntuu olevan. Ymmärrän kuitenkin pelkosi itsekin kaksi km vuoden sisään kokeneena :sad001
 
Kävin tänään sairaalan päivystyksessä 5pv jatkuneen ruskean vuodon vuoksi. Viime viikolla vuosi 2pv ja sitä edeltävänä 2pv. Sairaalan päivystyksessä totesivat seuraavaa: *Kuulostaa ihan keskenmenolta. Koska on niin alussa ei tarvi tehdä mitään. Jos olis kuumetta otettas tarkistukseen, mutta nyt ei tarvi tehdä muuta. Jos haluaa käydä asian tarkistaan, voi tulla jonottaan äippäpolille aamulla.*

No sitten tietysti halusin varmistuksen samana päivänä, kun noin kauheasti sanoivat ja tuli tosi paha mieli että miksi oon ees iloinnut. Aivan hirveää! Soitin sitten Meri Oulun neuvolaan, vaikka se oli just menny kiinni. Ne sitten suostui ottaan mut vielä ja ultras mahan päältä ja kaikki hyvin. :Heartred3 pieni oli kasvanut ja 9+1 näytti niin kuin pitääkin ja siellä se liikkui ja syke näkyi jumpsuttavan.

Vuoto ei kuulemma tule mistään kohdusta eikä ympäriltä. Siellä ei näkynyt mitään erityistä mistä se ois voinu tulla ja limakalvot kuulemma tosi paksut että ei mikään viittaa km. Epäili että kohdunsuu vuotaa ja kertoikin asiasta hyvin tarkasti kuvien ja kirjan kera. Aivan ihana kokemus, suosittelen kaikille oululaisille. Ihana kun sai mielenrauhan, että kaikki hyvin. Vuoto on todella pelottanut kun välillä aika runsaastikin valahtaa. Tokihan vv voi olla runsasta ja se sitten vaan on värjääntynyt?
 
Kävin tänään sairaalan päivystyksessä 5pv jatkuneen ruskean vuodon vuoksi. Viime viikolla vuosi 2pv ja sitä edeltävänä 2pv. Sairaalan päivystyksessä totesivat seuraavaa: *Kuulostaa ihan keskenmenolta. Koska on niin alussa ei tarvi tehdä mitään. Jos olis kuumetta otettas tarkistukseen, mutta nyt ei tarvi tehdä muuta. Jos haluaa käydä asian tarkistaan, voi tulla jonottaan äippäpolille aamulla.*

No sitten tietysti halusin varmistuksen samana päivänä, kun noin kauheasti sanoivat ja tuli tosi paha mieli että miksi oon ees iloinnut. Aivan hirveää! Soitin sitten Meri Oulun neuvolaan, vaikka se oli just menny kiinni. Ne sitten suostui ottaan mut vielä ja ultras mahan päältä ja kaikki hyvin. :Heartred3 pieni oli kasvanut ja 9+1 näytti niin kuin pitääkin ja siellä se liikkui ja syke näkyi jumpsuttavan.

Vuoto ei kuulemma tule mistään kohdusta eikä ympäriltä. Siellä ei näkynyt mitään erityistä mistä se ois voinu tulla ja limakalvot kuulemma tosi paksut että ei mikään viittaa km. Epäili että kohdunsuu vuotaa ja kertoikin asiasta hyvin tarkasti kuvien ja kirjan kera. Aivan ihana kokemus, suosittelen kaikille oululaisille. Ihana kun sai mielenrauhan, että kaikki hyvin. Vuoto on todella pelottanut kun välillä aika runsaastikin valahtaa. Tokihan vv voi olla runsasta ja se sitten vaan on värjääntynyt?

Noi on kyllä tökeröitä tuolla sairaalan päivystyksessä! Mutta ihana kuulla että loppu hyvin kaikki hyvin ja pieni voi huonosti :Heartred mahto olla huojentavat uutiset!

ON: jos joku muistaa että mulla oli silloin alkuunsa kaks kolme viikkoa aika rajua se pahoinvointi, niin mitä sanotte, onko normaalia että se helpottaa? Eli ei oo loppunu täysin, mut ei oo enää niin rajua? Mä täällä nyt stressaan sitä että se on helpottanu vaikka sitähän mä toivoin koko ajan :D muut oireet edelleen samat närästyksestä ummetukseen ja ilmavaivoihin :p
 
Hyvä että masussa oli kaikki hyvin! Tuo suhtautuminen päivystyksessä on kyllä ihan kamalaa :sad001
 
Hei te kanssa pelkääjät! Täällä odotetaan kans ja rv 7+0 mennään! Takana kaks keskenmenoo joista viimeisin viime syksynä, joka todettiin vasta rv 11+4 ekassa ultrassa ei löytynytkään sykettä ja jouduttiin tekeen lääkenälinen tyhjennys.. Oli aika shokki tuo viimesin km, koska mitään oireita keskenmenosta mulla ei ollut Nyt tästä raskaudesta en oo uskaltanut nauttia ollenkaan ja mielialani on sen mukainen! Harmittaa ku halusi olla onnellinen mut pelko on vaan niin iso et jotain menee taas vikaan! Eka neuvolakin on vasta 2vko päästä....
 
Lupasin itselleni, että jos tänne liityn, en lue näitä ketjuja. Niimpä niin. Eilen iski pienoinen paniikiikki kun huomasin housuissa tosi pienen sellaisen rusehtavan limaklöntin tms. Pyyhkiessä ei tullut eikä nyt enää aamulla ole näkynyt. Koska sitä oli niin vähän eikä lisää tullut, yritän olla murehtimatta.. vaikka eihän se helppoa ole. Viime keskenmeno 2013 alkoi juuri niin että ensin tuli vähän ruskeaa limaa ja sitä kesti pari päivää kunnes muuttui kirkkaaksi vereksi.
Ei tässä auta kun toivoa parasta. Tsemppiä myös muille, joita asia pelottaa !
 
Takaisin
Top