Keskenmenon jälkeinen hormonitoiminta

Juu ansaki, torstaihin asti pitäis vielä jaksaa odottaa :).
Iski nyt paha angiina mahdollisen "kiinnittymisen aikoihin" ja olen joutunut kipuun ottamaan buranaa joka mahdollisesti voi haitata raskautumista. Parasetamoli ei mulla auta tulehduskipuun..
Tutkin muutenkin ibuprofeenin vaikutusta haitallista vaikutusta hedelmällisyyteen . Väkisinkin tulin ajatelleeksi että buranaa söin keskenmenon jälkeen kipuihin aika paljon, että miten paljon elimistössä on ibuprofeenia tuon jäljiltä vielä ja vaikeuttaa pitkäänkin uuden raskauden alkamista..
 
Minä en käytä muita kipulääkkeitä kuin parasetamolia, koska vaikuttavat hormooneihin, en vaikka aina on tulehdusta jossain.
 
Kysympäs nyt täälläkin sellaista asiaa, kun mulla tänään dpo 8 ja toissapäivänä alkoi pienen pieni tiputtelu, siis vain pyyhittäessä tippa. Mutta nytkin vielä tänä aamuna tuli, alkuun mietin voisko olla kiinnittymisvuotoa (jota tietysti toivoisin), mutta voiko se useita päiviä kestää? :sad001 Aikaisemmissa raskauksissa ei ole tällaista ollut, silläpä kysyn teiltä viisaammilta... :)
 
Monilla tuntuu ns. kiinnittymisvuotoa olevan juuri noilla päivillä, toivotaan että se ois sitä :happy: myös noilla päivillä limakalvot voi olla kuivat ja hauraat niin yhdynnän jälkeenkin voi tiputella
 
Täällä yritetään epätoivoisesti bongata ovista. Yleensä tunnistan limoista, jotka alkaa jo monta päivää ennen ovulaatiota, nyt niistä ei ole mitään tietoa. Sen sijaan pari päivää menkkojen jälkeen alkoi taas tuhruvuoto, jota kesti pari päivää. Onpa turhauttavaa, kun ei oikein voi luottaa omaan kroppaansa! Vaikka menkat alkoi ihan ajallaan tyhjennyksen jälkeen, niin kroppa ei selvästikään ole vielä ihan täysin palautunut keskenmenosta. Ovistestejä en ole vielä käyttänyt, hankin niitä sitten ensi kierrolla jos tarpeen. Onko muilla kokemusta tällaisesta "kuivasta kaudesta" ekojen menkkojen jälkeen?
 
Malttamattomana dpo 11 testatut haamut clearbluella ja rfsu:lla :D Clearbluesta ei kokemuksia näyttääkö herkästi väärin mutta rfsu:lla en ainakaa ennen oo kyllä haamuja saanut, parin päivän päästä vois digitaalisen sitten tehdä :)

Onko sulla Mantunen keskenmeno tapahtunut spontaanisti vai jouduttiinko tyhjentämään lääkkeellisesti/kaavinnalla?
Voi olla että sulla tulee ovis myöhemmin? Mulla myös ovislimat on ennen kestäneet melkein 2päivää, nyt keskenmenon jälkeen "hedelmällistä limaa" tuli vain muutaman tunnin ajan jonka jälkeen alkoi totaalinen kuiva kausi.
.
 
Onnea haamuista Kaustinen! :)

Mulla tehtiin tyhjennys lääkkeillä, varmaankin vaikuttaa asiaan.. Eikä mulla ovis vielä ohi olekaan, yleensä vaan huomannut jo useita päivä etukäteen kun on tuloillaan. Toivoa siis on, oon vaan aika malttamaton :bored: Noh, mikäs siinä on talletellessa joka tapauksessa!
 
Joo eiköhän se ovis sieltä tuu, mulla siis oli ensin lääkkeellinen tyhjennys joka epäonnistui josta 1,5vk jälkeen kaavinta ja vielä kaavinnassa todettiin kystat molemmissa munasarjoissa jotka saattaa jarruttaa ovista. Ja mä söin lääkkeellisen tyhjennyksen kipuihin ja kaavinnan jälkihoitoon paljon buranaa joka myös tutkitusti vaikuttaa negatiivisesti ovulaatioon/hedelmällisyyteen niin olin myös ihan varma ettei mitään ovista tuu pitkään aikaan mutta kuitenkin tuli. Tsemppiä bongaukseen! :wink
Kieltämättä mulla vähän epäuskoinen olo kaiken ton jälkeen että uusi raskaus jatkuisi normaalisti/tulee vahvempia viivoja vielä mutta toivon parasta.:happy:
 
Nyt alkaa kyllä mietityttään koko homma... Eli tää pikku vuotelu on jatkunut nyt 4 päivää, siis noin tippa kaks per päivä... En nyt usko että voi olla kiinnittymisestäkään johtuvaa. :sad001 Mutta mitä se voi olla? Normi menkatkin oli tosiaan tossa kkm:n jälkeen ja nyt siis kp 22 ja dpo 7-9 (en oo ihan varma). :anyone
 
Hmm.. Tikutitko ovista tai tunsitko selvästi oviksen tapahtuneen? oon joskus kuullut että ns. anovulatorisissa kierroissa vois esiintyy jotai tiputtelua?
Mulla myös kkm jälkeen kystien puhkeaminen aiheutti vähän ton tyyppistä tuhruvuotoa (ultrattiin gynellä siis että kystat hävinneet).
 
No sillon niinkun tikut näytti oviksen (mutta harjoittelin vasta niiden käyttöä... :shy:) ja fiilikset oli hyvin sen oloiset... Mutta 100% varmuutta en tiedä... No ajattelin kuitenkin jos tämän kummempaa ei tapahdu niin testata varuiks ens viikolla... :rolleyes:
 
Ääks. Täällä on tapahtunut kaikenlaista, mutta sähköpostiin ei ole tullut hälytyksiä! Pari viikkoa on kulunut viimeisistä kommenteista: miten teillä muilla nyt menee?

Mulla tämä neljäs kierto kaavinnan jälkeen on tuntunut jo aika normaalilta. Tänään raskaustesti näytti haalean viivan heti kolmen minuutin odotusajan jälkeen. Vielä ei voi oikein juhlia, koska nyt on vasta dpo 10, ja tämä voi siis kai olla pelkkä kiinnittymisyritys. En edes tiedä, kuinka iso osa haaleanpunaisista viivoista on pelkkiä kemiallisia raskauksia.

Huvittavaa on se, että viime kierron lopulla mulla oli roppakaupalla "raskausoireita", mutta testeissä ei näkynyt mitään. Nyt kummoisia oireita ei ole. Joka tapauksessa iloitsen siitä, että rakas rämä ruumis tuntuu toimivan. Kuukautisten pitäisi alkaa ylihuomenna, mutta sitä ennen ehtii vielä testailla... :nailbiting:
 
Täällä menossa nyt yk 3... Edelleen odottelen josko tärppäis! :) Viikonloppuna tai alku viikosta pitäis olla ovulaatio hetket, jännää! Toivotaan että sulla Sissis olis nyt pysyvästi kaveri mukana! :happy:
 
Takaisin
Top