Keskenmenon jälkeinen hormonitoiminta

Voi itkun kikkare!!! Nyt tuli pyyhkiessä tippa rusehtavaa paperiin... :smiley-angry016 Saas nähdä alkaako siis tulemaan menkoiksi asti... Mutta miksi, voi miksi nää raskausoireet näin selkeät! Onko peli nyt menetetty tämän kierron osalta?!?:sad001
 
No mitäs tämä nyt sitten oikeen oli... Tosiaan tuli se yks tippa paperiin mutta siihen jäikin sitten! Perskules, menis nyt sitten joko menkkoihin päin selkeästi tai selkeästi raskausoireisiin, mutta miks se keikkuu tässä välimaastossa... Niin mun säkää, odotellaan siis...:arghh:
 
Täällä kans tuskaillaan hormonien kanssa. Joku kiinnittymisyritys se kai oli, dpo18 veritesti negaa (hcg <1). Keltarauhanen painaa kuitenki vielä täysiä tänäänki lämmöt 37,3 :sad001 nyt menossa dpo20.. Millohan se vuoto meinas alkaa :s
 
Mannikka, en siis varsinaisesti tykännyt sun päivityksestä, mutta ihana tietää että on muitakin kuin minä... Typerää touhua koko hormooni systeemi! :wtf:
 
Mulla takana kkm rv 11+6, ensin lääkkeellinen tyhjennys 28.10.2015 joka epäonnistui (istukkaa jäi kohtuun) 2,5vk lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kaavinta 13.11.2015
Mietityttää mahdollisen hormonitoiminnan palautuminen tämmöisen urakan jälkeen, onko kellään kokemusta?
Ovistuntemuksia mahassa nyt 2vk kaavinnan jälkeen, mutta ennen raskautta ovulaation tunnistin ennenkaikkea limoista joita nyt ei kyllä ole tosiaan. Voiko olla mahdollista että ovulaatio tulisi ihan ajallaan.
 
Ansaki, tää epätietosuus ja oottelu täs on kaikista ärsyttävintä :/

Kyfi käsittääkseni kaavinnan jälkeen (eli kun kaikki raskausmateriaali on poistettu) hormonitasot palautuu muutamassa viikossa.. Eli voi olla ovulaatio jo
 
Ansaki, mä en malttais olla testaamatta, vaikka tää hormonisotku on kyllä kieltämättä sellaista, että oireita on välillä vähän vaikea tulkita.

Mannikka, mulla on vähän huonosti alan lyhenteet hallussa, enkä oikein osaa tulkita noita aamulämpöjäkään. Mutta kai sullakin vielä toivoa on, kun kuukautiset ovat selvästi tosi myöhässä?

Kyfi, mulle tehtiin kirurginen kaavinta syyskuussa ja vaikka mitään varmuutta mulla ei ole, arvelisin ovuloineeni reilun parin viikon jälkeen. Tuo ensimmäinen kierto oli pituudeltaan muutenkin melkein normaali. Limat heittelehti mulla vähän miten sattuu sekä ekassa että toisessa kierrossa. Tokassa ne olivat niin vähäisiä, että kun testeissä ei näkynyt mitään ja mitään kipujakaan ei ollut (mulla yleensä on, kaikilla kai ei ole), päättelin, ettei ovulaatiota ollutkaan. Uskoisin, että sulla voi hyvin olla ovulaatio.

Mä teen ovulaatiotestejä nyt liukuhihnalla, enkä tajua, miksei niissä näy muuta kuin haamuviivaa. En testaa aamulla, ja odotan kyllä vähintään kaksi tuntia, jos olen juonut jotain. Kierron perusteella ajattelisin ovulaation tapahtuvan viimeistään tänään, ja eilen lääkäri kehotti aktiivisuuteen tuloillaan olevan ovulaation vuoksi. Limatilanne oli vielä eilen optimaalinen ja sekä eilen että tänään on ollut samanlaista ovulaatiojomotusta kuin oli melkein joka kierrossa ennen tuota epäonnista raskautta. Tajuan kyllä, ettei siitä testistä tule raskaaksi, mutta mua hämmentää se, etteivät asiat mene samalla tavalla kuin ennen. Kaipaan niitä tummanpunaisia viivoja – jos ei raskaustestiin niin sitten ovulaatiotestiin! Menee kyllä vähän suorittamiseksi: melkein kaikki asiat on just niinku pitää ja mä valitan jostain testituloksesta...
 
Sissis, veritesti otettiin kun kuukautiset oli viikon myöhässä, silloin olisi pitänyt olla hormonia veressä jos raskaana vielä olisin. Sinä päivänä kun kk olisi pitänyt alkaa kotitesti oli haalea plussa ja myös seuraavana päivänä. Eli en usko että plussa on enää mahdollinen tässä kierrossa :sad001

Onko siulla samoja ovulaatiotestejä mitä oot aijemminki käyttäny? Jotkut toimii huonommin.. Jos lääkäri on eilen (ultrannut?) ja todennut et ovis tulossa ni kyllä se varmasti on tulossa, vaikka testeiltä jäis huomaamatta :)
 
Mannikka, nyt ymmärrän ehkä vähän paremmin. Todella ikävää. Lohdullsta kai on kuitenkin se, että elimistökin yrittää. Toivon sulle poikkeuksellisesti pikaisia kuukautisia.

Ultralla se ovulaation lähestyminen tosiaan havaittin, eikä siinä mitään epäselvää ollut. Nämä kotitestit ovat eri merkkisiä kuin vanhat, mutta ne edellisetkin olivat netistä tilattuja halpiksia. Mutta joo, kyllä mä uskon siihen, että ovulaatio oikeasti tapahtuu. :happy:
 
Sissis, ei siulla satu olemaan näitä
1448547237495.jpg
, missä sisällä tällänen liuska (tuo vihree)
1448547265883.jpg
? Näistä on monet valittanu et ei saa oikee mitää viivaa vaik toisenlaisella testillä sais plussan..
 
Nonni! Täti tuli kylään! :) Olen ihan mielissäni niin ei tarvii miettiä ja nyt tietää vähän ees missä koti kiertoa matkataan! Kovat oireilut on kyllä ja tosi niukan oloista vuoto ainakin vielä, mutta sen verran että luokittelen menkoiksi kuitenkin. Onhan nää vasta ekat menkat kkm:n tyhjennyksen jälkeen! Ja nyt voi (ihan luvankin kanssa... :shy:) yritellä oikein urakalla! :love022
 
Kiinnostavaa, kiitos vinkistä, mannikka! Mun testit eivät ole samoja (ehkä). Paketissa on naisen kuva, mutta osin sama teksti on kyllä täsmälleen samanlaisella fontilla kuin noissakin testeissä. Valmistajaa ei näissä testikuorissa lue (ohjeissa varmaankin kyllä lukisi). Oviskivut alkoivat pari tuntia sitten helpottaa ja sain päivän kolmanteen testiin (!) hieman paremmin erottuvan viivan, joka ohjeiden mukaan toki olisi vielä negatiivinen tulos. Mulla on näitä testejä aikamoinen kasa, joten tuhlailen nyt huoletta menemään. Jospa ensi kuussa ei enää tarvitsisi tai osaisin muuten luottaa siihen, että ovulaatio tulee jos on tullakseen mittailemattakin. :rolleyes:

Ansaki, musta nuo ekat kuukautiset ovat ennen kaikkea hyvä uutinen. Toki toivon, että muutaman viikon päästä olisi vielä parempiakin...
 
Ansaki, nyt vaan ahkerasti touhuilemaan niin pikkunen tarraa pysyvästi kiinni :) mulla tarras heti seuraavasta kierrosta kkm jälkeen. Apuna oli ovistikut (ovis kp 17), lisäks käytin vehnänalkioöljyä, vitamiineja ja foolihappoa. Tai käytän edelleenkin, mutta vehniksen lopetin plussatestiin. :)
 
juu vehnis ja foolihappo on ollutkin koko ajan käytössä. :) Juu uutta yritystä vaan! Olen raskautunut tosiaan hyvin nopeasti aina, joten pidän lipun korkealla nytkin! Muuten, saako vehnistä käyttää vaikka olisikin raskaana? Kyselin aiheesta toisaalla, mutta en saanu vastausta..
 
ansaki mulla käytössä ollut myös vehnänalkioöljy 5ml/vrk, mä ainakaan en näe että siitä voisi olla mitään haittaa raskauden aikana koska kyseessä kuitenkin puhdas luonnon oma öljy, mutta ei mulla tosiaan mitään faktatietoa asiasta ole.
 
Noni nyt vihdoin kp1. Kaks viikkoo myöhässä.. No toivotaan nyt et tää kierto ois normaali. Tässä kierrossa greippimehu+vadelmatee ovikseen asti, lisäks vitamiinit+vehnis.
 
Hyi kauheeta että alko puistattaa ja itkettää kun aloin muistelee omaa tammikuista keskenmenoa... Kuukautiset oli tosi niukat mutta oletin että on normaalit mutta tein silti testin joka näytti negaa. Viikko siitä heräsin aamulla normaalisti ja tunsin pikkuhoisuissa märkyyttä. Kosketin ja haistelin onko se pissaa et oonko vahingossa pissannu housuihin jostain syystä. Ei ollu pissaa... laitoin valot päälle ja kurkistin - VERTA!! Sitä oli myös sängyssä melkonen lammikko... Soitin miehelle että nyt on kiire lähtee tutkituttaa mikä on vikana.. päästiin terveyskeskukseen missä sit otettiin kaikkenlaisia kokeita ja sisäinen tutkimus kunnes hoitaja mulle että pitäs antaa pissakoe kun epäillään raskautta.. minä siihen että en mä pysty olee kun kuukautiset tuli ajallaan. Annoin kuitenni pissakokeen ja seuraavaksi lääkäri huoneessa sanoi ja näytti että sulle on tapahtunut keskenmeno:sad001 Ei muuta kuin lähetteellä keskussairaalaan ja sieltä ultralla todettin että on ollu spontaaninen eli kaikki tullu kerralla pihalle.
Tämän rumban jälkeen tuli kuukautiset normaalisti ja sen jälkeen oli jopa 31pvä kierto ja kerran 28pvä kierto kunnes elokuun alussa tein plussan ja siitä asti olen ollut kauhusta kankeana jos tääki menee kesken tai tulee kohtukuolema tai jotain :sorry:
 
Ciciro, voimia :Heartred Ikävän asian olet joutunut käymään läpi. Toivotaan että tämä raskaus menee kuitenkin hyvin :Heartred
 
Mulla tuli ovulaatio 3 viikkoa kaavinnasta (limat, tärähtelykipu ja plussa o-testiin). Päätettiin käyttää tämä tilaisuus hyväksi vaikka vähän riskillä taidetaan nyt mennä ilman yksiäkään kuukautisia kkm:n jälkeen. Mulla myös ollut kaavinnasta lähtien käytössä foolihappolisä, vehnänalkioöljy ja greippimehu. Kaikenlaisia olotiloja on ollut mahassa ja mielessä mutta voi olla tosiaan ihan normaalia hormoonitoiminnan palautumistakin keskenmenon jälkeen. Joitakin yhdistäisin samoiksi oireiksi mitä raskausoireinakin oli (sellaisia mitä negakierroissa ei ollut) mm. elohiirituntemukset kohdussa ja kohdunsuun "viiltelyt".

Katsotaan kuin käy, viikko tarvis viel odotella että vois testailla :P
 
Takaisin
Top