Keskenmeno ja uusi raskaus

Täällä tuulimuna todettu eilen varhaisultrassa. Viikkoja olis ollu 8+4 menkkojen mukaan. Sain aamulla sen ekan lääkkeen, joka lopettaa keltarauhashormoonituotannon ja pe pitäs ottaa cytotecit kotona. Pikkunen vuoto alkoi jo tänään ja kestosupistus ollut nyt tunnin. Karmee tunne!!! Onneks sain sairaslomaa heti kun niin koville ottanut tämä uutinen ylioäätään :'(
Mitenkähän kovaa koskee sit kun itse tyhjennys alkaa :sad001
Juteltu ollaan miehen kanssa et yritys alkaa hetimiten. Tätä raskautta yritettiin reilu vuosi..
 
Tein tänään negatiivisen raskaustestin. Mahtaako pitää paikkansa kun sain vasta viime viikolla 13.10. keskenmenon (pahin vuotopäivä). Ultrassa ei enää näkynyt tuolloin kuin verta ja oma epäilys on että kehitys oli loppunut jo paljon aikaisemmin,kun oireet loppui jo ainakin pari viikkoa aiemmin. Nyt siis vuoto pikku hiljaa hiipunut...hiukan tuhruttaa kuitenkin.
Ajattelin et vois heti alkaa uuden yrityksen kun vaan pystyis pyydystämään oviksen ja touhuamaan oikeaan aikaan. Nyt siis mietin et testaanko uudelleen viel huomenna aamulla onko aamupissastakin nega vai hankinko ovistikkuja ja harrastetaan vaan aktiivisesti petipuuhia...josko tärppäisi.
 
Toivoisin kuulevani vielä jatkoa Nyytikki tuohon edelliseen viestiisi, siis oliko testi oikeen tosissaan negatiivinen? =)
 
Ääh...mikä lie virhe testissä. Oli muuttunut päivän aikana plussaksi... Toinen testi jonka tein noin viikon päästä tästä (eli joku päivä tällä viikolla) näytti enää ihan haamuplussaa. Ennen eilistä on jäänyt peiton heiluttelukin yhteen kertaan miehen työkiireiden vuoksi. Eilisen "saunan jälkeen" session lisäksi touhuiltiin myös tänään kun mun vaan teki mieli. Jäin miettimään että voiko olla ovis-oire, kun on ollut runsaampaa limaisempaa vuotoa (sori mutta eiks nää limaiset vuodot kuulu ovikseen) ja tänään tylppää kivistystä vasemmassa munasarjassa. No jos ei tärppää, niin on ainakin parantanut 98%:lla meidän parisuhdetta kun on kiireen vuoksi jäänyt hellittely ja muu tosi vähälle. :)
 
Uutta yritystä meneillään. Keskenmeno siis 12.10. Välissä peittojen heiluttelua, mut menkat alko muistaakseni 10.11. No nyt oli muutama päivä väliä yhdynnästä ja eilen alkoi tylppä jomotus oikealla munasarjassa. Illalla sit heiluteltiin peittoja. Mä unohdin taas ostaa ovistestit. No josko tänään poikkeaisi Cittarissa ostamassa ja testais mitä näyttää. Kokonaan uutta touhua mulle toi oviksen testaus... Näkis kuitenkin onks nyt just meneillään, kun kipu alkoi. Laskurin mukaan olis... Pahus kun jäi muutama päivä väliin, kun mulla tuli vähän VTI-oireita, joita sit hoitelin... No tänään vielä heilutellaan varmuudeksi.
 
Onko kellään kokemusta heti raskautumisesta kkm:n jälkeen ettei välissä ollut yksiäkään kuukautisia? Mulla kkm takana (kaavinta oli 13.11) ja nyt jo aika vahvat ovistuntemukset. Ei aloitettu mitään ehkäisyä ja mietitäänki että uskaltaako käyttää tilaisuutta hyväks.
 
Nyt sorruin ja tilasin ovis testejä... Nyt kysyisinkin kokemuksia siitä, että onko niihin oikeasti luottaminen? Siis näyttävätkö totuuden mukaisesti? Kun en oo koskaan kokeillu niin tarvii kysyä...
 
Kyl mulla on näyttänyt ihan oikein. Ainaki rfsu oli hyviä. :) niiden avulla oon kaks kertaa raskautunut.
 
Muokattu viimeksi:
Kaustinen anna mennä jos siltä tuntuu,mutta varaudu jos ei menekkään hyvin ,mulla kesti 10kk kaavinnan jälkeen kun yhet oli pakko antaa tulla syy 2 peräkkäistä kkm eka tuulimuna ja hormoonit täysin sekaisin.
Mutta kaavinta putsas paikat niin onnistui esikon kohalla ainakin ite oon sitä mieltä.
Tsemppiä kaikille jotka yritätte kyllä se onnistuu älkää antako periksi:Heartred
 
Mulla oli km elokuussa vkolla 8+4, ja vuosin noin 3vkoa todella kivuliaasti. Ilman lääkkeitä tyhjeni, ja jo viikko vuodosta (eli 1kk km:sta) r-testi näytti negaa. Alotettiin melkeen heti km jälkeen heiluttelut, mutta varsinaisesti ei ehkäisyä käytetty. Yhdet "normaalit" (kaukana siitä ) menkat ehti tulla ja nyt ylläriylläri raskaana ollaan 6+6. Ite veikkaan, että kroppa tarvitsi tuon välikierron että pystyi taas raskautumaan. Myös lääkäri suositteli odottamaan yhden kierron.
 
Täällä yritys alkoi heti kun vuoto loppui, mut ei tärpännyt vaikka olinkin tuntevinani ovisoireita. Menkat tuli ajallaan (vaikkakin epämääräisellä alulla) ja nyt uutta yritystä ollut ja tallettelua ennen ja jälkeen ovisoireiden. Tein ovistestin ekan kerran vasta sen jälkeen kun oli kunnon oireita oikealla munasarjoissa ja sain testiviivan, joka oli hiukan kontrolliviivaa haaleampi. Nyt jo hävinnyt kokonaan testiviiva. Toivotaan, että tallettelu tuotti tulosta
 
Kyllä ite voin vaan suositella ovistikkuja, eikä kannata säästellä :) omakohtainen kokemus; 08/14 keskenmeno, menkat tuli sen jälkeen ihan normaalisti. Päätin et alan ovista tikuttamaan ku aika tulee.. 09/14 laskeskelin et nyt vois aloittaa tikuttaa ettei ainakaan ohi kerkee mennä. Aamupäivällä kokeilin et oisko jo, eipä tullu ku tosi haalea viiva. Illemmalla sit aattelin huvikseni kokeilla uudestaan nii joha napsahti niin tummat viivat et ei jäänyt epäilystäkään oviksesta.. Ei muuta ku ukko mukaan ja makkariin :grin
10/14 plussa raskaustestiin. Nyt tuo plussa on 5kk :) ilman tikkuja ois kyllä menny ovis ohi ku menkoista laskettuna "otollinen ajankohta" olis alkanut paljon myöhemmin.
 
Marska oho ! Pitää varmaan alkaa tikuttaa heti kun vuoto loppuu. Jos ois täti tullu "ajallaan" ni nyt ois jo ovisaika. Varhainen km myöhästytti vuotoa 2vko .. Toivottavasti hormonitoiminta ei lähe nyt sekoamaan..
 
Mun täytyy ainakin viikko odotella, että alkaako menkat... Kauhee tunnustaa, mut välillä ajattelen haudata koko raskautumisyritykset, kun esikoinen vie kaikki voimat. Mut haluaisin niin hänelle pikkusiskon/-veljen, jos vaan viel tulis. Ikää on jo sen verran, että ei kauaa enää yritetä...
 
Täällä alko eilen ekat menkat kkm jälkeen, kuinka riemuissaan voi niistä ollakaan! Samalla katse jo positiivisin ajatuksin tulevassa; lapsettomuuden pelko on toistaiseksi unohtunut. Itse en ole ajatellut käyttää ovistestejä vielä, mutta saa nyt nähdä mitä aika tuo tullessaan. Varsinkin, kun kalenteri antaa myöten, niin joka päivä talletellaan, oli ovis tai ei! Akti ei vielä ole tuntunut pakkopullalta, kun ei olla vielä yritetty kauaakaan. Tämä kesken mennyt raskaus tärppäsi ekalla yrittämällä, eikä ole vielä koettu, millaista on yrittää pidemmän aikaa.
 
Mulla tuli kaavinnasta kolmen viikon jälkeen ovis (luulin aluksi että tuli jo kahden viikon jälkeen) mutta limoista ja himoista tunnistin sitten kun varsinainen ovis oli ja tikutinkin vielä varmuudeksi. Mulle ei missään vaiheessa sanottu että tarvii odotella kuukautisia ja kaavinnan jälkihoito-ohjeissa (tyks) sanottiin että yrittämisen voi aloittaa heti jälkivuodon loputtua. Limakalvon kasvun tukemiseksi mulla on ollut käytössä foolihappolisä ja vehnänalkioöljy. Ovislimat olivat kuitenkin paljon niukemmat kuin ennen keskenmenoa, kestivät vain muutaman tunnin ajan (ennen kestäneet n.2pv).
Nyt dpo 11 tehty haamut clearbluella ja rfsu:lla. Vielä en kovin innostunut osaa olla mutta toiveikas kuitenkin :happy:
 
Takaisin
Top