Keskenmeno ja hautaaminen (Rv. 20)

TonZa

Oman äänensä löytänyt
Hei.
Tällähetkellä meillä on suuri keskenmenon riski. Raskauden jatkuminen näyttää todella epävarmalta, sairaalassa ollaan ja diagnoosina kohtutulehdus rv20. Antibiootilla hoidetaan, mutta tämä on kisa aikaa vastaan ja mahdollisuudet on heikot :sad001:sad001:sad001

Halusin kysyä että onko kokemuksia/tietoa miten alle rv22 ikäisten sikiöiden hautaaminen? Millainen prosessi se on? Lain mukaan kai alle rv22 ei ole pakko haudata, mutta mitkä ovat ne käytännön vaihtoehdot mitä tulee eteen? Jos ei haudata niin mitä silloin tehdään? Minkä hintainen hautaaminen tai muut vaihtoehdot on?

Paikallinen seurakunta on kiinni maanantaihin saakka niin pitää odottaa viikonlopun yli että saa sieltä tietoa, ellei keskenmeno ole jo sitä ennen tapahtunut :sad001 Viikonlopun yli tuskin selvitään ellei antibiootti ala vaikuttamaan...
 
Muokattu viimeksi:
Pahoitteluni jos pikkuinen ei selviä :Heartred Toivotaan että kaikesta huolimatta pikkuinen jaksaa :) Jos ei ole hautapaikkaa ja hautapaikan haluaa niin jokaisessa kaupungissa/kunnassa haudan hinta on eri ja hauta arkut myös hautatoimiston hinnat vaihtelevat paljonkin eri yritysten kesken.Myös hintaan vaikuttaa hautausmaalla se haluaako lastenhautausmaan puolelle vai sinne "aikuisten puolelle"Tuhkaus tai hautaus on vaihtoehtona.Sairaalan puolesta löytyy myös yhteis tuhkaus ja yhteinen siunaus hetki kaikkille pikkuisten menettäneille mutta jos tahtoo itse haudata taikka itse tuhkata niin sitten itse järjestät hautapaikan/tuhkan laskun plus hautatoimiston menot.Sairaalan tekemä tuhkaus on maksuton ainakin täällä HUS alueella ja he vastaavat siunaus hetkeen tuhkan viemisestä ja perhe itse tulee vain paikanpäälle.Jos taas itse haluaa haudata niin täytyy sopia patoloogianosaston kanssa milloin sopii tulla hakemaan pikkyusen ja pitää sopia myös se laittaako hautatoimisto vai te pikkuisen arkkuun.Sairaalasta ei tule mitään syntymätodistusta saat vain hautatodistuksen mikä menee seurakunnalle ja hautatoimistoon plus yks jää itselle.Hautaus vaihto ehto ainakin maksoi meille vähän yli 3000e.
 
En osaa kysymykseen mitenkään vastata, mutta halusin toivottaa voimia! Toivottavasti pikkuinen jaksaa ja tulehdus saadaan kuriin. :Heartred
 
Kiitos kaikille vastauksista ja voimien toivotuksista :Heartred Kuin ihmeen kaupalla selvisimme uhkaavasta keskenmenosta ja ny olemme kotiutuneet sairaalasta, meidän pikkuinen taisteli ja raskaus jatkuu :Heartred

Vaimo oli mennyt sairaalaan Tiistaina, milloin heti antibioottikin aloitettiin. Tämä oli kisa aikaa vastaan, eli ehtiikö tulehdus liian pahaksi vai taittaako antibiootti tulehduksen... Tuossa Pe/La välisenä yönä tilanne oli jo niin vakava, että lääkäri oli sitä mieltä että keskenmeno (syntyminen) alkaa muutamien tuntien sisällä :sad001:sad001 Ennuste oli todella huono, vaimolla oli todella kovat kivut ja näytti siltä ettei antibiootti ehdi tehota. Sairaala teki voitavansa antamalla kipulääkkeitä, antibioottia ja henkistä tukea.

Jokin ihme tapahtui, lauantai aamupäivällä tilanne ikäänkuin tasoittui: antibiootti sai ylivoiman tulehduksesta aivan viimehetkillä ja vaimon vointi alkoi hiljakseen paranemaan. Sunnuntaina uusi lääkärintutkimus, minkä mukaan tulehdusarvot laskeneet normaalille alueelle ja tilanne rauhoittunut, pääsimme kotiutumaan - aivan uskomatonta! Emme uskoneet selviytyvämme tästä. Tätä on vaikea kuvailla, mutta tuntuu että kävimme niin lähellä pohjaa että miltei pystyimme koskettamaan sitä - mutta onneksi tilanne kääntyi parempaan aivan viime hetkillä :Heartred

Elämä kyllä muistutti miten tilanteet voivat muuttua: juuri viikkoa aiemmin olimme tutkineet millaisia rattaita ostaisimme yms. ja seuraavalla viikolla löydämme itsemme pohtimassa hautausvaihtoehtoja pikkusellemme mikäli pahin tapahtuu :pale Kiitoksia vielä vastanneille, tosiaan itse emme ehtineet saada täyttä selvyyttä kun viikonlopun aikana ei virastot olleet auki, mutta sairaala tarjosi yhteistuhkauksen mahdollisuutta. Hautapaikka saattaisi ehkä ollakin liian kallis meidän taloudelle, mutta ehkä tuhkaus ja se että saa itse ripotella tuhkat tärkeään muistopaikkaan olisi ollut "paras" vaihtoehto mikäli se vain on saatavilla. Mutta onneksi asia ei tullutkaan ajankohtaiseksi meille...

Toivottavasti saamme pienen jouluksi kotiin kuten laskettu aika on :Heartred
 
Kiitos kaikille vastauksista ja voimien toivotuksista :Heartred Kuin ihmeen kaupalla selvisimme uhkaavasta keskenmenosta ja ny olemme kotiutuneet sairaalasta, meidän pikkuinen taisteli ja raskaus jatkuu :Heartred

Vaimo oli mennyt sairaalaan Tiistaina, milloin heti antibioottikin aloitettiin. Tämä oli kisa aikaa vastaan, eli ehtiikö tulehdus liian pahaksi vai taittaako antibiootti tulehduksen... Tuossa Pe/La välisenä yönä tilanne oli jo niin vakava, että lääkäri oli sitä mieltä että keskenmeno (syntyminen) alkaa muutamien tuntien sisällä :sad001:sad001 Ennuste oli todella huono, vaimolla oli todella kovat kivut ja näytti siltä ettei antibiootti ehdi tehota. Sairaala teki voitavansa antamalla kipulääkkeitä, antibioottia ja henkistä tukea.

Jokin ihme tapahtui, lauantai aamupäivällä tilanne ikäänkuin tasoittui: antibiootti sai ylivoiman tulehduksesta aivan viimehetkillä ja vaimon vointi alkoi hiljakseen paranemaan. Sunnuntaina uusi lääkärintutkimus, minkä mukaan tulehdusarvot laskeneet normaalille alueelle ja tilanne rauhoittunut, pääsimme kotiutumaan - aivan uskomatonta! Emme uskoneet selviytyvämme tästä. Tätä on vaikea kuvailla, mutta tuntuu että kävimme niin lähellä pohjaa että miltei pystyimme koskettamaan sitä - mutta onneksi tilanne kääntyi parempaan aivan viime hetkillä :Heartred

Elämä kyllä muistutti miten tilanteet voivat muuttua: juuri viikkoa aiemmin olimme tutkineet millaisia rattaita ostaisimme yms. ja seuraavalla viikolla löydämme itsemme pohtimassa hautausvaihtoehtoja pikkusellemme mikäli pahin tapahtuu :pale Kiitoksia vielä vastanneille, tosiaan itse emme ehtineet saada täyttä selvyyttä kun viikonlopun aikana ei virastot olleet auki, mutta sairaala tarjosi yhteistuhkauksen mahdollisuutta. Hautapaikka saattaisi ehkä ollakin liian kallis meidän taloudelle, mutta ehkä tuhkaus ja se että saa itse ripotella tuhkat tärkeään muistopaikkaan olisi ollut "paras" vaihtoehto mikäli se vain on saatavilla. Mutta onneksi asia ei tullutkaan ajankohtaiseksi meille...

Toivottavasti saamme pienen jouluksi kotiin kuten laskettu aika on :Heartred
Hyvät tsempit ja hyvää loppu odotusta teille :)
 
Takaisin
Top