kesävauvat ❤

Heippa!

Täältä löytyisi yksi plussannut. Viikkoja kunnioitettavat 3+6. :grin Jännittää ihan mielettömästi ja neljättä murusta tässä odotellaan. Pitääpä pistää lukien, että mitä täällä ootte kirjoitellut.
Kaikille onnittelut plussasta ja toivotaan, että kaikilla pienet ovat tarranneet lujasti kiinni!
 
Jos haluaa vauvalle vakuutuksen, niin kannattaa käydä seulonnoissa! :) Me ei käyty ja vaikka mitään ei ole todettu sikiöllä tai minulla, niin me ei vakuutusta tod.näk. saada kun edellytys on, että seulonnat ois käytynä. Tän jos joku olis mulle kertonu etukäteen, olisin ollu todella kiitollinen! :)

Kiitos! En tuotakaan tiennyt. Olisi myös meillä jäänyt vakuutukset saamatta... Aiotaan nimittäin ottaa (jos saadaan) syntymättömän lapsen vakuutus.

Raskaus on mulla hädin tuskin alkanut, mutta olen jo joutunut jonkinlaisen äitihämmennyksen keskelle. Mitä tarkoittaa yhdistelmävaunut? Miksi porukka hypettää emmaljungaa? Onko lastenvaatemerkeillä väliä (ja miksi niillä on niin hassut nimet?) Sushia ei saa syödä, tai saa, mutta oikeastaan ei. Graavattua kalaakaan ei saa syödä paitsi jos se on itse tehty. Tee näin. Tai noin. Älä tee ainakaan niin niinkuin nuo, Mutta käytä maalaisjärkeä.

Olen ajatellut että nappaan ne ohjeet, mitkä tuntuu "omilta" ja jätän muut omaan arvoonsa. Kyselen sitten täältä tai neuvolasta jos joku mietityttää.

Onko kenelläkään nippaillut nyt mahaa viime päivinä? Mulla tuntuu päivittäin sellaista nipistelyä, todella ärsyttävää. :inpain:
 
Täällä plussa yllätti iloisesti 25.9. :) Ekaa raskautta mennään ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä! Kierto mulla on ollu nyt aika epäsäännöllinen kp 22-47. Viimeksi oli tuo 47..

Jos nyt jotenkin laskelmat pitävät paikkansa ja kierto olisi ollut tuon 28-29 niin la olisi 4.6. :) eli nyt mentäisiin viikoilla 4+5.

Oireita mulla on nyt plussauksesta asti joitakin. Nännit alkoivat ensin kihelmöimään ja samana iltana oli jo kunnolla kipeet, menkkamainen juilinta alavatsalla ja nipistelyä, selkäkipua vähän ja nyt uusimpana aamulla ennen aamupalaa lievä kuvotus. Aamupuuro meinasi eilen jäädä syömättä :D

Erittäin onnellinen olen ja miehenikin, toivomme todella että tuo pieni tyyppi pysyisi mukana loppuun asti :Heartred
Itselläni vaan mielessä kummittelee keskenmenon riski ja tuulimunan mahdollisuus.. Tiedän että ei pitäisi niitä miettiä, mutta mieli tekee tepposet :/
 
Seulonnoista oli ollut puhetta. Me on käyty ne seulonnat jokaisen kohdalla. Käydään myös nyt. Eihän se ole kuin verikoe ja niskaturvotuksen mittaus. Jos se olis jotain mikä vaarantaa raskauden niin ei osallistuttas. Nuorimmaisen kohdalla epäiltiin sitruunakalloa ja meille ehdotettiin lapsivesinäytettä. Mut ei haluttu sitä sit ottaa, ku siinä on riskejä.
Onneksi syntyi kuitenkin terve ja ihana tyttö.
 
Nuorimmaisen kohdalla epäiltiin sitruunakalloa ja meille ehdotettiin lapsivesinäytettä. Mut ei haluttu sitä sit ottaa, ku siinä on riskejä.
Onneksi syntyi kuitenkin terve ja ihana tyttö.

Avaatko vähän tota sitruunakallo-termiä? Google ei tunnistanut ollenkaan. Onko lapsen kallo siis sitruunanmuotoinen vai...?
 
Heippa ! Täällä kanssa varovasti Moi. Plussasin tuossa ti ja viikkoja ois nyt kasassa ruhtinaalliset 4+5, eli la menis varmaan jonnekin 3-4.6.17 ?
Aivan liian helpostihan tää kävi, joten jännityksellä etiäpäin ja näinkin varhaisessa vaiheessa uskalsin tulla kiekumaan, kun edelliskierrosta meni kesken.. Muuutta olen luottavainen ihminen ja teitä näky olevan täällä paljon muitakin ☺️
Meille ois tiedossa toinen mukula, edellinen on syntynyt 1/15 mun raskausmyrkytyksen vuoks keskosena vk:lla 35+5, joten melkosen pelon kera lähetään liikkeelle.. Löytyykö kohtalontovereita täältä..?
Tämä raskaus myös selkeni sopivasti, kun oon atm keuhkokuumeessa niin kokoajan saan olla paniikki pyllyssä savustanko sen kuumeellani pihalle vai yskinkö..
Eli melkonen PaniikkiPirkko täällä hei.. Ihana lukea teidän muiden juttuja, ne rauhottaa vähän omaa mieltä ja tulee mietityy jopa itekin taas noita asioita, jotka päässyjo aivan unohtumaan ! Varhaisultra, vakuutukset ja etenki ne oleelliset eli oireet..! Onkohan mulla sellasia vielä, en tiiä etooko tällä hetkellä kuumeen takia vai mahollisesti asukin takia..
Ihana sakki teitä täällä ja ihanaa odotuksen tietämättömyyttä ekojaan odottaville ! Se oli huumaavaa kun et tienny oikeesti miten ihana sitä massua on silitellä ja tuntee ne pikkupotkut, etukäteen... ☺️❤️
 
Ehkä minäkin uskallan tulla varovaisin mielin mukaan. Plussasin tänään toosi hailakan haamun. iiks! :D vasta dpo 11, eli joo tosi malttamaton hätähousu olen! Naurakaa vaan! :D :D la olis näillä näkymin 10. - 11.6. :) Takana viisi keskenmenoa, joten pelottaa jotta jääkö tämäkin kyydistä.. :sad001 Pisimmälle ollaan päästy rv 11.
 
Toi vakuutuksesta vinkkaus oli tosi hyvä juttu. En tollasta osannut ajatellakaan:)

Ihania uusia plussia lisää tullut:Heartred
 
Täälläkin tänään plussa, varovaisin mielin tulin tänne katselemaan :) La tulee olemaan jossakin 6.6-10.6 välillä, kierrot heitellyt komeasti edellisen raskauden jälkeen. Meillä siis esikoispoika synt 8/15 :)
 
Avaatko vähän tota sitruunakallo-termiä? Google ei tunnistanut ollenkaan. Onko lapsen kallo siis sitruunanmuotoinen vai...?

Joo siitä ei kauheesti itekään tietoja löydetty netistä. Mut tosiaan se kallo oli edestä kapeampi. Se voi viitata esimerkiksi selkärankahalkioon ja käytiinkin sitten ultrissa useammin. Kallon muotoki on oikein sievä, se vain silloin alkuun masussa kasvoi hassusti.
 
Kaikille toivon nyt kovasti onnea, jotta kyytiläiset pysyvät matkassa, mutta erityisesti Alloralle! Sympatiat menetyksistä, ei ihme jos pelottaa. Onko keskenmenojen syytä tutkittu?
 
Jospa minäkin ilmaannun tänne :) Plussasin keskiviikkona, samana päivänä kun menkat olisi pitänyt alkaa. Siinä vaiheessa kun alkoi työpäivä olla lopuillaan päätin että kotona testaan, sillä yleensä menkat alkaa aamuyöstä/aamupäivällä. Parin tunnin pidätyksellä tuli plussa ja tietenkin ainoa jäljellä oleva testi, joten ehkäpä tänään testaan vielä uudestaan vaikka mulle tuo menkkojen poisjääminen on tarpeeksi selkeä oire mutta mies toivoi varmistusta jotta voi rauhassa iloita :wacky:

Jos en tietäisi ja tuntisi kroppaani niin hyvin, niin tässä vaiheessa ei varmaan tajuaisi mitään sillä melkein tunnu edes miltään. Rinnat ovat alkaneet kipeytyä nyt (4+3) enemmän, viluttaa ja illalla väsyttää aikaisemmin. Ekassa raskaudessa alavatsamylläkkä alkoi vasta noin viikon päästä ja siitä noin viikon päästä etova olo. Niitä odotellessa :wink

Täällä meni 9 kiertoa että tärppäs. Niin semmonen jännä seesteinen olo on päällä, väsynyt mutta onnellinen. Ja laskettu aika olisi 7.6 tienoilla mutta mietin jo että koska eka meni sektioon, saattavat käynnistellä jo aikaisemmin? Toivon että saisin kokea alateitse synnytyksen.
 
Mä tulen kanssa varovasti mukaan, vaikka ekan plussan sainkin vasta tänään. Taustalla yksi onnistunut raskaus, jossa ei minkäänlaisia ongelmia ja josta syntyi tyttö 12/2014. Maaliskuussa 2016 todettu tuulimunaraskaus rv11 ja nyt syyskuun alussa kesken mennyt kolmas raskaus.

Tämän jälkeen kävin lapsettomuuteen erikoistuneella gynelologilla, joka määräsi lugesteron-kuurin avittamaan mahdollista uutta raskautta. Samalla ultrassa todettiin meneillään oleva ovulaatio, joka on nyt sitten tärpännyt! Jännittää, että kesken menee tämäkin, mutta pakko päästä purkamaan ajatuksia jonnekin. La olis kesäkuun 10. päivän tienoilla, mutta varmistunee sitten ultrassa, jos sinne asti päästään.

Perheeseen kuuluu tyttären lisäksi aviomies ja koira :)
 
Poksun 4+0 :shy: En siis juuri mitään mutta pitäähän se ekat poksumiset poksua. Ja jotenki musta tuntuu, että jääköhän viimeiseksi poksumiseksi.

Pelottaaaaaa niin paljon. Ja haluaisin vaan nyt nauttia. Tekis mieli soittaa vaan äidille ja itkeä mutta en halua kertoa kellekään. Paitsi no miehelle olen suvainnut kertoa. :talk030

Täällä on noita hymiöitä ihan kauheesti. Musta tulee niiden SUURKULUTTAJA, ku ne on niin söpöjä. Yleensä en paljoo viljele mut nuita ei voi olla laittamatta. Niin söpöjä!

Pyörittelen puhelinta kädessä, että soittaisinko ultraan vielä aikaa vai en. Voi ku tietäs, että onks sillä naiselle ihan täynnä jo kalenteri.

:welcome KAIKKI UUDET!
 
Pakkohan se oli viimeinen testi käyttää..:shy: nyt omien laskujen mukaan 4+2-4+6, jotain siltä väliltä. Mutta viiva piirtyi samantien, ja kuvakin otettu reilusti ennen testiajan loppua :Heartred

Ihana kun on tullut paljon lisää plussia! :) mutta tosiaan taitaa jäädä multa nyt digi ostamatta -- taidan pikkuhiljaa alkaa uskoa! :Heartred

20160930_114026.jpg
 
Kaikille toivon nyt kovasti onnea, jotta kyytiläiset pysyvät matkassa, mutta erityisesti Alloralle! Sympatiat menetyksistä, ei ihme jos pelottaa. Onko keskenmenojen syytä tutkittu?

Ei oo tutkittu. Meillä on ollut 1 keskeytynyt km ja loput on kaikki menneet spontaanisti kesken viikoilla 4-5. Eli kiinnitysongelma. Jotenkin helpottaa tieto että hedelmöitys ongelmaa meillä ei oo. Ja nyt tähän kiertoon aloin syömään e-vitamiinia ja oon saanut pudotettua painoa -10%.
 
Ajattelin uskaltautua liittyä joukkoon! :) Mulla on toinen raskaus, joka alkoi suoraan keskenmenon jälkeen ilman kuukautisia välissä. Keskenmeno oli siis 21.8. RV 7+5. Arvioin itse, että LA olisi 1.6.2017, mutta varmaksi ei tietenkään vielä tiedä. Pääsen maanantaina varhaisultraan, jossa määritetään raskauden kesto. Pelottaa aivan älyttömästi, koska viimeksi kun olin varhaisultrassa, sain kuulla kyseessä olevan tuulimunaraskaus. Tähänkin liittyi vaikka ja mitä, jonka vuoksi lopulta pääsin tuohon varhaisultraan.

Ainiin ja positiivisen testin tein viikko sitten torstaina. Tuli vaan tunne pari viikkoa sitten, että olen taas raskaana ja viikon testailun jälkeen sainkin plussan! Varasin neuvolaan ajan, josta soiteltiin mulle ja kutsuttiin poikkeuksellisesti varhaisultraan. Toivottavasti maanantaina siellä olisi pieni toukka ja kaikki näyttäisi hyvältä :Heartred
 
Takaisin
Top