Kesämasujen viimeinen kolmannes. <3

Onnea kaikille, jotka ovat jo pikkuisensa maailmaan saaneet. Täällä ollaan vielä odottavalla kannalla. Itse olisin jo aivan valmis, mutta pikkuinen taitaa olla eri mieltä. Vaikka eihän mulla vielä ole tuo laskettukaan ylittynyt, tänään kun on 39+4.

Oma kunto alkaa olla niin surkea, että jo sen vuoksi toivoisin pikkuisen pian syntyvän. Tuntuu, että joka paikkaa särkee eikä mihinkään enää kykene. Niin rasittavaa. Nyt on onneksi alkanut vähän enempi supistella, että jos olisi edes vähän toivoa päästä synnyttämäänkin joskus. Edelleen tosin ajattelen lähestyvää synnytystä hieman sekavin tuntein. Ei varsinaisesti pelota, mutta jännittää kyllä ihan pirusti. Onneksi olo alkaa olla niin tuskanen pikkuhiljaa, että synnytystä odottaa vähän niinkuin helpottavana asiana.
 
Täälläkin tänään 39+3 ja masu alkaa tuntua niin isolta, että voiko se enää enempää paisua? Olo on ihan hyvä, pari kävelyä olen vielä jaksanut päivässä, mutta sen lisäksi en sitten oikein muuta. Makuuasennossa on helpointa olla, mikä ei oikein ole nelivuotiaan tytön mieleen. Onneksi mies on ollut viikon lomalla ja touhunnut tytön kanssa ulkona ja puistossa. Ei ole ihan niin huono omatunto... Viime yönä tuli ekat kunnon supistukset, jotka ei kuitenkaan sitten jatkuneet. Tänään on maha ollut tosi arka ja toivon jo että kohta pääsisi synnärille.. Kun ei oikein mitään pysty kunnolla tekemään. On kyllä ollut ihana rentoutua pitkä viikonloppu, syödä hyvin ja nauttia levosta. Nyt olisi hyvin voimia synnytykseenkin. :) Voimia ja ihania päiviä kaikille! Kyllä ne nyytit sieltä pian saadaan! Ja onnea kaikille joilla vaavit on jo sylissä!! :)
 
Oishan se pitänyt arvata, et kun oikein alkaa odottaamaan, et nyt tapahtuu jotain niiiiiin eihän se niin mene. Täällä sitä ollaan tyytyväisesti kotosalla vauva edelleenkin masussa eikä mitään supistelua ole tuntunut. Nyt vain pitäisi asennoitua, että vauva tulee,kun on tullakseen, MUTTA kun alan olemaan hieman kärsimätön emoticon  Alkaa "kisaväsymys" painamaan ja hermot tuntuvat olevan koko ajan kireinä! Noh, korkeintaan kolme viikkoa, kun vielä jaksaa niin sitten näkee vauvelin!!
 
39+4 ja ollaan yhtenä kappaleena. Viime torstaina neuvolassa toivottiin molemmat terkkarin kanssa, ettei nähdä ensi keskiviikkona, johon sain uuden ajan :D Mun terkalla kun alkaa juhannuksena loma ja hän kovasti toivoi näkevänsä vaavini. Pahoin pelkään, että me kyllä käytetään vielä se keskiviikon aika. Täällä kun ei ole paria kipeämpää supistusta enempää ollut. Toki supistelee ihan hirmuisesti joka päivä, eilenkin tunnin ajan 9-10min välein, seuraavan tunnin 15-20min välein ja siitä sitten taas todella epäsäännöllisesti niin kauan, että menin nukkumaan. Eikä edes kivuliaita olleet !

Alkaa toivo hiipua jo pikkuhiljaa :D Millään jaksaisi enää odottaa, vaikka tiedän, ettei tarvitse enää kolmea viikkoakaan, vaikka yliajalle menisikin. Jokainen päivä on silti ihan liikaa..
 
Nyt on alkanut muutamia "pieniä" vaivoja esiintymään kuten närästys ja kipuilua nivusissa kun vauvan pää painaa johonkin hermoon. Lisäksi on pakko opetella ottamaan rauhallisemmin mikäli haluaa kropan kestävän ilman suurempia kipuja...tuntuu että aika vaan matelee. Jospa ens viikolla olisi kauniita ilmoja joka antaisi mahdollisuuden puuhailla ulkona .
 
Mamma 1/11 oletko jo saanut nyyttisi??

mulla lähti 40+1 käyntiin, eikä minkäänlaisia tuntemuksia...koko viikonlopun on siivottu, saunottu ja urheiltu eikä mikään tunnu auttavan! kyllä, se vaan niin taitaa olla että, muru itse päättä aikansa ja päivänsä....turhauttavaa....

Raivostuttaa tämä kömpelyys ja iso kokoisuus.... vaikeeta nousta sängystä, jalat koko ajan kun kaks puupölkkyä, loputon nälkä, vaikeeta istua/ maata missään asennossa ja koko ajan hiki! =) vali vali, sanon minä =) kaikki toitottaa että, nauti nyt vielä mahasta ja kaikesta tosta, koska nitä tulee ikävä! voi olla, mut mulle alkais riittelee jo! =)

Jos mitään ei tapahdu ennen keskiviikkoa, menen neuvolaan tuttuun tapaan ja sitte täytetään se kontrolliaika äitiyspolille......voi vitsi ku ei tarvis enään mennä sinne neuvolaan!
 
Jänskää on, että onko Mamma1/11 jo jakautunu :))

Nunhuka: "Kiva", että löytyy muitakin joilla LA jo ylitetty :) ... Ja ei kyllä "ässät" auta, siitä oon varma... :P
Mulla on myös ke seuraava neuvola ja aika vahvasti epäilen, että sinne vielä mennään. Ei oo kipeitä supistuksiakaan tullu moneen päivään saati mitään muuta. Kovasti vihloo kyllä alapäähän, kun tuntuu et vauva pomppii päänsä päällä siellä :D Luulis, et se tekis sit jo jotain paikoille, avais niitä..
Eiliseen asti vointiki ollu aika hyvä, mutta sit rupes kylkiä särkemään. Tai tohon mahan/kohdun seudulle sattuu aika paljonkin ku liikkuu. Tuntuu sellaselta osittain lihassäryltä, et alkaako kohtu olla jo niin pitkälle venyny, että se rupee jo kipuilee vai onks ne vatsalihakset nyt sit tullu tiensä päähän? :D Kyllähän tuo maha jo alkaa painaa ja tippunu alaspäin niin, et hilkulla on ettei napa jo pullahda ulos kuopasta..

Voi, Emby saa tänään oman pikkuisensa jo, oon niin kade :)
 
moikka!

Täällä vietetään tänään laskettua päivää! Tosin ei oo kyllä hirveesti merkkejä annellut, joten en jaksa odotellakkaan et tänään taikka huomenna syntyis...Vaikka mistäs näistä tiijät :) Viikonloppuna vihlo aika kovastikkin alapäähän ja hieman supistelikin mut ei kipeesti. Muutenkin painontunnetta alapäässä melkein koko ajan.

Hirveesti on kaverit kyselly vointia, jotenkin alkaa tympäsemään. Vaikka tiedän, että välittämistähän se vaan on mut haluais jo itsekkin pikkuisen syliin ja alkaa itsekki olla jo aika kärsimätön.

Huomenna sitten neuvolaan, voi kun jäisikin viimeiseks neuvolakäynniksi!!! :)
 
Täällä myöskin tänään saavutettu maaginen laskettu aika.. Olo on kärsimätön, jopa suorastaan pettynyt ettei mitään tapahdu. Sama täällä Kata89, kaikki kyselee ja sanoo ettei jaksais enää odottaa että pikkunen tulee.. Ihan niinku ite jaksais! Alkaa jo ärsyttämään. Ite yrittäny nyt asennoitua siihen että kaks viikkoa tässä vielä menee, mielummin niin päin ni jos vaikka positiivinen yllätys tulis.. Jaksamisia kaikille!
 
Tääl kans LA-päivä... mut ei merkkiäkään siitä mitä pitäs. Ainoot on sukkapuikko kivut iltaisin ja välistä semmonen jännä paineen tunne alamahassa.
Neuvolassa käytiin tänään ja sentin oli laskeutunut mut totes myös et tilaa on et voi vaikka kääntyä viel väärinkin päin Sit on kyl saletti et mie en suostu synnyttämään jos natiainen on perätilassa!
Voi muuten sanoo et shoppailu ei oo se Ässä oon nyt kuuden päivän sisällä kaupoilla rampannu viitenäpäivänä mut ei tehoo. Ei edes reilun viiden tunnin kirpparimaratoonikaan...
 
No niin, tosiaan perjantaina käytii siellä yliaikaiskontrollissa mutta meidät silloin vielä laitettiin kotiin. Sunnuntaina oltaisiin menty sitten käynnistykseen mutta tyttö päätti syntyä sitten kuitenkin spontaanisti(ehkä se lääkärin tekemä alatutkimus laittoi rattaat pyörimään) sunnuntai aamuna klo 6.22. Ja tosiaan ei kyllä päde minun kohdalla se että toinen synnytys olisi nopeampi kun esikoista väännettiin 11h ja tätä kakkosta 16h.  No mutta kirjoittelen jossakin vaiheessa synnytystarinan kunha jakselen. Kaikki siis sujui hyvin ja ilman repeämiä ja tikkejä selvittiin. 
 
Hienoa, ihanaa ja Onnea Mamma1/11!

Ja täällä päässä ei vieläkään mitään...=( tänään 40+3 ja olo mitä "mahtavin"....mites sulla riksuke? ootko jo saanut vauvelin? =)

Täällä oli monella laskettu aika eilen =) toivottavasti olette jo saaneet tai tulette saamaan pian nyytin syliin.

Eilen illalla, mennessäni nukkumaan sain jonkin ihme närästys/ahdistuskohtauksen...nimittäin tuli sellanen olo etten saa happea! =( se oli todella kurjaa ja toivon ettei tule enään takaisin! luulen et se johtuu tosta makuuasennosta, kun missään asennossa ei varsinaisesti ole hyvä ja melkein kaikki sisäkalut on niin ahtaalla että...sais nyt mun vauva tulla jo ulos! =)

Tänään neuvola ja tänään tilataan aika äitiyspolille.....huoh!
 
Paljon onnea Mamma1/11 ! :)

Täällä vietetään tänään laskettua päivää. Supistellut on kivuttomasti ja epäsäännöllisesti kuudesta asti aamulla ja huono/flunssainen olo on koko ajan. Aamulla kävin kävelemässä ja loppumatkan alavatsa sattui ihan mielettömästi ! Ehdin jo innostua, että nyt se syntyy, mutta eipä ainakaan vielä ole pikkuinen yksiöstään poistumassa, huoh. Neuvolakäynnillä kaikki oli hyvin ja ensi maanantaiksi sain uuden ajan, jolloin varataan aikaa yliaikaisuuskontrolliin.

Nunhuka, mulla kanssa tuollaisia hengenahdistuskohtauksia tosi usein, kun olen menossa nukkumaan. Yleensä juuri silloin, kun supistaa.
 

nyt on enää viikko laskettuun. maaginen raja joka vaan raivostuttaa mua. viime viikonlopusta asti noi supistukset on voimistunut(JES), ne tulee useammin, ja oon vaan niin tyytyväinen että oma keho alkaa ehkä jo pikkuhiljaa puskemaan tota pientä tähän maailmaan. yöllä oli supistukset sen verran kovempia kuin ennen eikä hyvää asentoa löytynyt. nyt on sellanen vähän "ulalla" olo. en usko että olen väsynyt, kun sain kuitenkin nukuttua yöllä ihan suht hyvin kuitenkin.

nni, mullakin on just supistuksen alkaessa noita hengenahdistus"kohtauksia". ihana lisävaiva jo muutenkin vaivaiseen oloon :D

 
Täällä myös odotellaan kärsimättömästi omaa nyyttiä .

Tänään olin neuvolassa jossa muuten oli kaikki hyvin paitsi että verenpaine oli koholla. Sain sitten mittarin kotiin jotta voin tarkkailla tilannetta.
 
HJyvä et on muitakin kärsimättömiä :) Täällä tänää 40+4 ja vauva ei aio omasta yksiöstään luopua sitten millää..pe olis seuraava neuvola ja sit varataan aikaa yliaikaiskontrollii..

Kai se täytyy luovuttaa ja uskoa et vauva tulee ku tulee..ei nimittäin auta mitkään kotikonstit, kaikki on jo kokeiltu..Välillä supistelee ihan kivasti mut eipä muuta..ja tosiaan neuvolassa silloin monta viikkoo sit sanottii ettei tämä yli mene ku paikat on niin kypsässä kunnossa :) No taitaa olla vauva hieman omapäinen ja päätti osoittaa muut vääräksi..ehkä tää juhannukseen mennessä tulee
 
Tänään 40+6 ja neuvolassa käyty.
Mun oma terkkari vaihtui mut tää th olikin ihan mielettömän ihana jotenki!!!!!
Sf mitta oli laskenu parilla sentillä ja pää on nyt niin alhaalla kuin vaan olla voi ja kiinnittynyt :) Terkkari kokeili vauvan kokoa vatsan päältä ja oli niin ihanan "lohduttava", kun sanoi että hänestä tuntuu ihan sopusuhtaiselta vauvalta, et ei (liian) isolta, mut ehkä pitkä vauva ja että vauvan pää on hyvässä suhteessa mun lantioon! Oli NIIN kiva välillä kuulla jotain tollaistakin, kun koko ajan vaan on kauhisteltu sitä kuinka iso lapsi on tulossa (kun synt.painoarvio ultralla oli yli 4kg). Vielä perjantaille sain ajan neuvolaan ja sit tiistaina ä.polille yliaikaiskontrolliin jollei mitään tapahdu ennen sitä. Terkkari kovasti toivoi kans että jo tapahtuis ja niin mekin kotona :)

Eli ei oo tapahtunu vielä muuten täälläkään mitään, muuta ku tosiaan tuntee että se pää on todella alhaalla, koko ajan vihloo ja istuminenki tekee toisinaan kipeetä :/ Eilen tuli limatulppa/osa sitä, mut sehän ei välttis tarkota vielä mitään, mutta jotain edes!!! :D Kiva kun täällä on vielä muitakin LA:n ylittäneitä, ei tarvii "yksin" oottaa :D

 
Takaisin
Top