Kesämassun kasvattajat 2009

Heipsis,
 
on taas kulunut jo jonkin aikaa viime viestistäni. Aika äitiyslomalla kuluu kyllä aika nopeasti varsinkin kun harrastetaan neidin kanssa suhteelisen paljon.
 
Mutta siis uusimpia kuulumisia...3kk neuvola oli viikko sitten ja siloin oli pituutta 64cm ja painoa 6040g. Yhdistelmä-rokotteen lisäksi saatiin Rota2-rokoite, eka annos saatiin 2kk iässä ja viimeinen reilun 4kk iässä. Kyselin tuosta rota-rokoitteesta neuvolasta, kun on niin paljon eroja käytännöissä. Kuulema Rotan tultua rokoiteohjelmaan 1.7.2009 on neuvoloita ohjeistettu antamaan rokoite 2, 3 ja 5kk iässä eli siis kolme annosta. Jos rota otetaan sen pneumokokkitutkimuksen yhteydessä, niin silloin saa vain kaksi annosta. Ilmeisesti on kyse erimerkkisestä rokoitteesta. No meillä neiti saa sen yleisen ohjelman mukaan nuo rokoitteet ja rokoitteena on Rotateq, jonka jouduimme itse maksamaan, kun tyttömme syntyi muutamia päiviä ennen heinäkuuta.
 
Meillä on ensimmäinen nauru tullut 2,5kk iässä ja nykyään tulee nauru jo aika useasti. Aivan ihanan kuuloista. Kylvyssä nauretaan joka kerta. Meillä kylvetään 2 kertaa viikossa ja neiti nauttii siitä aivan suunnattomasti.
 
Jokos joku on aloittanut kiinteiden ruokien antamisen? Meillä ohjeistettiin aloittamaan 4kk iässä, koska on pituuteen nähden kuulema hoikka tyttö ja massaa pitäisi saada lisää. Olisin kiinnostunut kuulemaan, millä olette aloittaneet ja millaisia ohjeita olette neuvolasta saaneet.
 
Nyt pikkupomo tuolla ähisee ja äidin täytyy rientää [:)]
 
Heips!

Mekin jouduttiin itse kustantamaan rota-rokotteen, rotarix jota annetaan 2krt. Juuri eilen sai toisen annoksen neuvolassa. Neiti kasvaa ilmeisen hyvin, 8385g 65cm 4kk mitat [:D]. Siellä kerroin että pari pv olin antanut perunaa rintamaitoon muussattuna, sanoivat että ihan hyvä juttu ja nopeasti kannattaa jakaa kiinteä ruoka kahteen annokseen päivässä, ja alkaa lisäämään esim porkkanaa. Luumua vatsan toiminnalle. Laiskana en ole jaksanut porkkanaa keittää joten vaihdoin aineksen ja annoin bonan maissisosetta. Se oli iso hitti [:D]. Kakassa huomasin pieniä perunanpalasia, ilmeisesti ei vielä toimi suoli aivan kuin pitäisi mutta kaikki aikanaan, kai? Kukaan muu huomannut samaa? Rotarix-rokotteen seurauksena tyttö kiukutellut tänään illalla pahasti, taitaa olla vähän ikävä olo. [:'(]
 
Täälä on tällä viikolla naurettu ensimmäisen kerran! <3 On se suloisen kuulosta, vaikkakin on hieman vielä hukassa, että enemmän tulee vielä niitä suloisia äänettömiä hymyjä.
Toinen saavutus on että kädet ovat löytymässä, niitä kattelaan aina välistä että mitäs nämä on ja omia leikkejään keksiny niitten kanssa. Mutta selvästi on vielä nekin hakusessa.. Ehkä ne löytyy tuota pikaa niin että ymmärtää ne omikseen. [:)]
Neiti on alkanut naureskelemaan käsien ja jalkojen "syömiselle" ja myös sille että massua makustellaan.
Alastomuus on kaikista parasta, vaatteiden päälle laitto on tuskaa.[&:] Nyt varsinkin kun pitää laittaa lisä vaatetta päälle ulos lähtiissä niin neiti alkaa huudon heti kun saa puolet vaatteista puettua. Ei tykkää niin yhtään! Meiltä kuuluu siis huutoa poikkeuksetta joka kerta kun aletaan pukea ulkovaatteita tai viimestään siinä vaiheessa kun neiti huomaa että nyt muuten ollaan menossa johki. Pääsääntösesti alkaa melskata tissin puutetta vaikka olisi siihen vaatteen pukemiseen menny syömästä..
 
pitäiskö meitinki siirtyy tonne vauva-palstalle?? siis periaattees sama misä turistaan.. mut ku ei enää sitä kesämassua kasvateta.. [:)] ainakaan vielä...[:)]
 
Heips,
 
Idaho, luit ajatukseni. Olen jo jonkin aikaa pohtinut, että pitäisi siirtyä varmaan tämän odottajat kategorian alta pois. No ajattelin sitten toimia, ettei jäisi vaan puheeksi. Loin siis uuden keskustelun paikkaan  [link=http://forum.vau.fi/tt.aspx?forumid=13][Vauvan kanssa][/link] >> Sitä sun tätä vauvaperheen elämästä >> Vauvautuneet kesämassun kasvattajat 2009. Ajattelin, että voitaisiin siellä jatkaa jutustelua.
 
Itse siirryn nyt ainakin sinne kommentoimaan vauva-arkeani. Toivottavasti saan seuraa!
 
Vauvan pesemisistä.. Meillä suihkussa käy pari kertaa viikossa ja kerran viikossa saunassa.. Joka aamu ja ilta pyyhin kasvot ja kädet kosteuspyyhkeillä, ja tietysti pyllynpesut aamuin illoin ja jos kakkii..

Kosteuspyyhkeillä on hyvä pyyhkiä kädet kun imeskelee sormia paljon.. Mä oon valinnu ihan hajusteettomia ym kosteuspyyhkeitä.. Saran piiiitkän tukan pesen vauvashampoolla, muuten roikkuu öljyisenä pitkin päätä..

Ihoa ei oo tarvinnut rasvailla vaikkei kylpyöljy/kylvyssä käy vaan ainoastaan suihkussa. Tykkää olla sylissä suihkussa ja nyt ostettiin bumbotuoli jossa istuu suihkun alla ja alimmalla saunan lauteella [:D]

Tyttö syö aamulla velliä, päivällä peruna/porkkana/kukkakaali tai parsakaalisosetta, iltapäivällä hedelmää ja illalla velliä +joka välissä maitoo..

Korvikemaitoa menee noin 800ml lisäksi päivässä..

Viimeisimmät mitat oli 65cm ja 7,3kg ja ikäähän on nyt noin 4kk ja viikko

Tyttö kääntyy, ryömii vähän, pitelee esineitä ja istuu sylissä jo ihan itsekseen selkä suorana, neuvolastakin sanoivat että ei sitä voi estää jos lapsi tahtoo istua, vaikka "virallisesti" istuttaa saa 6kk iässä..

 
Takaisin
Top