Kesäkuun touhut

iitu90

Näppärä viestien naputtelija
Se on taas uusi kuukausi ollut jo yli viikon ajan!
Kesäkuuta vietetään siis tosiana jo.
Itsellä ollut kyl vauhtia ja meininkiä koko kuukauden.
Tänänä pikkuinen neitimme sai kasteen ja nimen.
Juhlia oltiin valmisteltu koko viikko, on laitettu kastemekko kuntoon, tehty koristeet, leivottu ja ravattu kaupassa hakemassa tarvikeita. Nyt vihdoin pientä huilia, huomenna pitäisi siivota asunto joka on kuin pommin jäljiltä leipomusten ja lahjojen vuoksi. Alkaa käymään nelijöt vähiin joten jossainvaiheessa pitäisi keritä kahtomaan isompaa asuntoakin.
Tiistaina ois neuvola+lääkäri ja taitaapi neiti saada ekan rokotteenkin. Ja perjantaina jännätään ekaa reissua perheenä! Onneks tuli pien helpotus siihenkin, kun koira meni jo edeltä hoitoon ^^
 
Käytiin pikkuneidin kanssa neuvolassa tänään ja lääkärikin oli heti perään.
Neiti paino jo huimat 5405g ja pituuttaki jo 56cm! Ihmekös on noi 56 bodyt vähän niukkoja :D
Kaikki muutenkin hyvin niin vaavilla kuin äiskällä. Neiti sai Rota:n myös ny eka annostuksen ja ainakin ny nukkuu tyytyväisen oloisesti :)
 
Tosiaan, eihän näitä kuukausien vaihtumisia edes huomaa, sitä elää vaan vauva-arjen pauloissa :)

Mäkin tällä viikolla sain laitettua kastekutsut postiin, kävin ostamassa kastemekon ja vähän suunniteltiin tarkemmin tarjoiluja. Meillä on kastajaiset mun vanhempien luona, heinäkuun alussa, innolla jo odottelen niitä! Maanantaina vielä isyyden tunnustus, saa vauva sitten virallisen oikean sukunimensäkin ja isin tietty ihan paperille :)
 
Tänään oli ristiäiset. Ne alko vasta klo 16.00. Mummi oli ottanut adan yöks ja lauantai päiväks et sain rauhassa tehä valmisteluja, Myös perjantaina ada oli pari tuntia hoidossa ku tein juttui. Olin täs pari viikkoo tehnyt jo pakkasee muffinsei ja pullaa ja molempii ihan liikaa, jäi nimittäi helvetisti yli. Kakkuaki jäi iha liikaa! Aamulla aloin paistaa pullaa ja leikkelin meloonei kulhoo, laitoin kaikki valmiiks ja itseni ja pojan. Venailtii et ukki oli hakenu mutsin ku piti mennä klo 15 valmistelee se juhlasali, ukki vaihteeks myöhäs.. oltii vasta melkee puol 4 siel ja kaikki kiireel paikoillee ja ukki haki kauapsta maidon ja sokerin ja sit muistin 10 vaille et voi helvetti mehu! eetu lähti nopee hakee ja mä laitoin paniikis paikkoi ja olin nii hermon et tärisin vaa. No väh jälkee 4 aloteltii tilaisuus ja poika lähinnä vaan nukkui :) Poika kastettii Leevi Alex Milan:iks :) Ada sisko kuivas pään yhdessä äidin kanssa:Heartred Juhlat oli yht härdellii omalt osalta niiku adanki ristiäiset aikoinaa oli, eli en siis kerennyt syödä enkä juoda et menin vaa enkä ekrinny juuri kellee puhua ja böaah ne meni taas nii nopee ohi. Ku juhlat oli ohi,siivoiltii ja tultii himaa. No vittu vein kamat inee ja huomaan et auton avain hävinny. Mä etin ja etin ja etin ja lopult aloin itkee ku mä en löytänyt ja olin iha hermona. Poika huus, ada huus, aloin tapella seminkaa ja se sano mulle sii jossai vaihees et se ei muista koska se olis ollu näi vihanen ja mä huusin sile kurkkusuorana että painu vittuun täältä, jätä avain! ku se ei koskaa palauttanut meiä avaint ku muutti pois, se jätti avaimen ja lähti, ja toivon etten näe sitä enää koskaa , ei vittuukaa kiinnosta sellanen vitun paska! No vein adan nukkuu ja poika vaa huus eikä nukahtanut ja huus ja huus ja huus.. lopult se nukahti ja mä etsin ja etsin ja etsin, siivosin kamoi paikoillee et löytäisin ne, kväin pihalla lähemmäs 10 kertaa ,etin puskat etin tiet, etin joka vitun paikan, etsin auton lähemmäs 10 kertaa ja mummi kerran. Mummi vei auton pois ja mä tekstasin et jos mä viel kävisin autol. Ja mä kaivoin joka vitun paikan ja ei ollut! sit muistin et mummi joskus hävitti kans ne ja ne löyty takaluukun sellasest mustasta reunasta suoraan nenän eestä aj jumalauta se takakonttiki kyätii joka kerta läpi, nii suoraa silmien ees! PERKELE mä olin ilonen, mä melkee aloin itkee, juoksin mummin luo riemusta kiljuen ja tippa lisinssis. IHANAAA! Noh sit kävin suihkus ja laitoin pojan sänkyyn nukkuu tost koliikkisitterist. Nyt syön ja laitan fb kuvat ja meen nukkuu :)
Kivat juhlat kuitenki kaikenkaikkiaan :)
 
Huh huh, päätin sitten jäädä vietämään juhannusta kotipaikkakunnalleni enkä lähtenyt miehen ja hänen veljien yms ihmisten kanssa mökkeilemään. Nyt vaan kaipaan miehen vierelle :Heartred
Pitäs olla kamalan stresitön ja vältää stressiä ja huolia pikkusen takia. Mut vältä tässä ny sit stressiä ku kaikki painaa päälle taas. Kun pääsi ristijäisten aiheutamasta stressistä ni nyt painaa sit taas perhe päälle. Äitini kun opiskelee uutta alaa, on kovaa niin hänellä kuin pikkuveljelläni joka asuu siis kotona. Opiskelu ei ole helpoa ollut koskaan äitilleni, ja sit pitäs saada viel töitäkin tehtyä et on mistä saa rahaa maksaa laskut yms. Hänel ny viel viimine vuos alkaa ja kaikista eniten vaaitaan ku on opinnäytetyötä yms. Eikä koulu tee helpoksi kun runkaavat lukujärjestyksiä vähänväliä uusiksi joten pitää laittaa myös työpaivät uusiksi. Lisää haastetta tuo dysfaasikko veljeni ja mutkia tuo myös isäni kihlattu kun eivät kukaan kolmesta (äitini, isäni kihlattu ja veljeni) tule toimeen keskenään kuin väkipakolla. Kaiken lisäksi haastetta tuo 80-vuotias mummuni. Hän on nyt kohta 2vuotta ollut yksin kun miehensä kuoli alzheimeriin. Mummullani on todettu aikoja sit menierin tauti, jokunen vuosi sit todetiin luusyöpä ja nyt kuultiin, että sairastaa myös tyvisolusyöpää, agresiivista sellaista. Nyt viimeisten parin kk aikana mummuni on mennyt eriäin huonoon kuntoon. Ei jaksa enää juuri mtn itse. Mut kun menee lääkäriin hänen kanssa, niin hän esittää parempivointista kuin on ja väittää heille että jaksaa, joten häntä ei oteta mihinkään edes sisään.
Äitilläni kun ei ole ollut eron jälkeen ketään juuri kelle puhua, joten se olen ollut minä joka on kuunnellut. Lisäksi veljeni on aina tukeutunut muhun pienestä pitäen, joten sekin kaatuu vähän mulle.
Nyt oon sit tänään näitä pyöritellyt ja yritänyt jaksaa, mut ei vaan tahdo. Tuli aika takaumat teiniajoista kun kaatu vanhempien ero, pikkuveli, oma parisuhde ja kaikki pahimpaan ikäharukaan samantaikaisesti päälle, nii ja ammattikoulukin vielä samaan syssyyn. Tuli ihan se sama vanha ahistus jo mieleen joka sillon iski. Nyt ei voi vaan ottaa ja lähteä ja yrittää unohtaa, nyt pitäs löytää keino jaksaa ja selviytyä. Toki pieni tuo sitä omalta osaltaan, mut ei neiti kaikkea pelasta. Huoh...Hyvää juhannusta!!
 
Voi että. On teillä Eevi ja Galadriel nyt jaksamista. Voimahaleja vaan kummallekin :Heartred

Täällä kestettiin tuo miehen reissu ihmeen hyvin. Eilinen meni sitten isommilla pojilla hulinaksi kun odottivat isäänsä niin kovasti ja joutuivat vielä sitten illalla pettymään kun ei se iskä ehtinytkään ennen nukkumaan menoa kotiin. Tänään ovat sitten roikkuneet isässä kiinni koko aamupäivän.

Väsymys on alkanut painamaan entistä enemmän. Poika nukkuu yöt pääsääntöisesti hyvin, mutta mä en osaa nukkua. Päivisin väsyttää ihan kamalasti ja mitään ei jaksaisi tehdä. Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa..

Maanantaina meillä oli neuvolakin. Poika on nyt 6,3kg ja 59,5cm. Että hyvin kasvaa rintamaidolla :)

Aurinkoista juhannusta kaikille!
 
Umm, mitäköhän tää sekoilee.. Onko teillä muilla sama, että pystytte muokkaan ja poistaan muidenkin kuin omia viestejä? Ite dataan android-kännykällä ja mul o jokasen viestin jälkee muokkaa&poista-vaihtoehdot :eek:

"kiva".
 
Empäs oo ees huomannut, mutta joo niin on mullakin kaikkien viestien peräs nuo...tosi kiva juttu. Tää on ollu niin huono sen uudistuksen jälkeen et eimitään järkeä :/
 
hih. täällä alettiin tänään kääntyilemään selältä mahalle:D ja ei lelujen perässä vaan telkakria on ollut pakko päästä katsomaan. aamulla poitsu makas niin et takana oli telkkari ja pikkku kakkonen päällä ja sit oli pakko kääntyä katsomaan uusien äänien ja kuvavilinän takia:) oon koko ajan sanonu miehelle et ei sitä oikeen kauheesti lelut kiinnosta, mut näköjään voi muullakin tavalla oppia asioita:D nyt on tänään muutaman kerran ite kääntynyt. tarttuu nyt jonkin verran leluihin, mut jotenkin vielä hakemista sen kanssa, enemmän se on sitä käsien vispausta:)

voi kun ois noi helteet jo ohi, ei jaksais yhtään enää. aloitetaan varmaan kiinteet pojalle heti 4-5kk kohdilla, kun syö niin tiheesti maitoa että jotenkin tuntuu että vois olla paikallaan. itekin on ihan nestevajauksessa. en tiedä voikoo vaikuttaa tuo, mut sellasta huippausta ja kauhee jano koko ajan jne. yks päivä mulla oli migreeni ja mietin et voisko tuo nesteytys olla syynä, oon aika huono juomaan.

koska ajattelitte aloittaa kiinteet? esikoisen kohdalla alotettiin muistaakseni kun oli 5kk, ei ollut mitään suurempaa syytä miksi juuri tuolloin:)

eevi ja galadriel:jaksamista sinne, muistakaa pyytää apua tarvittaessa!yksin ei tarvi jaksaa:Heartred
 
Täällä kans toivotaan helteiden loppumista ja ei tarvis kyllä koko kesänä enään tulla...on sen verta raskasta tuon pojan kanssa kun on kuuma ja ei niistä edes voi mitenkään nauttia ku ei edes ulkona voi olla ku tuo poika on heti ihan raivona :sad001

Meillä aloitetaan kans kyllä ainakin kiinteiden maistelu varmaan siinä 4 kk:n jälkeen ja mielestäni sitä nykyään suositellaankin että joidenkin tiettyjen ruoka-aineiden maistelu aloitetaan heti 4 kk:n iässä eikä täysimetystä 6 kk:n niinkuin aikaisemmin vissiin on suositus ollut.
 
Täällä taas nautitaan helteistä! :) Tokihan tuo vauva on vähän kiukkunen koko ajan mutta ihanaa kun on kunnon kesä. Toki ymmärrän että kerrostalossa varsinkin varmaan on tosi tuskaista, omakotitalossa ninkuin meillä niin on vähän helpompaa. Vettä saa kyllä itse kitata aikalailla..

Ristiäiset oli eilen ja hyvin meni. Neiti sai nimensä ja ihanat kummit. Kyllä oli tippa linssissä papin kauniin puheen ajan useasti. Isommat tytöt vielä lauloivat jumalan kämmenellä niin siitäkös äitillä riemu repes. :wink

Kiinteitä minä oon aloitellut 4-5 kk iässä yleensä. Oon aloittanut silloin kun lasta on alkanut syömiset kiinnostaa, eli on seurannu aikuisten tai siskon syöntiä ja alkanut lipomaan suulla. Oon huomannu et se on paras aika, on tuttuja jotka pitää väkisin sinne 6 kk ja sitten onkin ollu jo vaikeeta aloittaminen kun se kiinnostukausi on menny ohi. Tosin joillainhan se tulee vasta silloin..

Oi vitsukka, sielläpä lähdetään vauhdilla! :) Varmaan isomman perään.. :wink
'
Ensi viikolla lomareissulle perheen kanssa. :) Puuhamaa ja etelä-suomi varmaankin kohteena, mukavaa.
Ihanaa sunnuntaita!
 
Mä en oikee tie miten aloitaisin kiinteet. Tuntuu jotenkin et neiti syö nykyään vähemmän varsinkin päivällä, yöllä imee sit ihan hulluna. Mietinki et onko neidin paino noussut. Pitäs varma akäydä neuvolan vaa´alla kahtoos, ku sielä semmonen odotustilassa on.
Toisaalta nautii et on kivaa ilmaa, mut harmittaa kun on itse vähän sisätilan vanki kun ei neiti oikeen jaksa noita lämpöjä, joten ei pahemmin lähdetä ulos kuin vasta illalla.
 
Takaisin
Top