Kesäkuun kuulumisia

Mut johtuuko ne samasta syystä? Tai auttaako levottomiin ylipäänsä yhtään mikään...

Kärsin levottomista jaloista noin muutenkin kuin raskausaikana, ja mulla auttaa liikunta, sokerin välttely, magnesium ja se, että kun on nukahtanut, kukaan/mikään ei herätä. Se on pahinta, ja siihen heräämisen jälkeiseen jalkojen pakkonytkyttelyyn ei sitten auta mikään.
 
Mulla auttoi levottomiin ennen raskautta rautakuuri. Lääkäri otatti kauheen kasan verikokeita mistä saattaa johtua ja mun ferrit oli silloin alhainen. Söin rautaa pari kk ja ne hävis. Sitten kun tuli uusiksi niin taas rauta auttoi.
Nyt tulee ihan ajoittain mulla. Raskaushan syö rautavarastoja niin varmaan se syynä mulla taas.

Voisikin selittää miksi myös heti synnytyksen jälkeen jatkui niin pahana! Rautaa oon syönyt nyt monivitamiinin mukana, mut en tiedä kuinka hyvin on imeytynyt.
 
Voisikin selittää miksi myös heti synnytyksen jälkeen jatkui niin pahana! Rautaa oon syönyt nyt monivitamiinin mukana, mut en tiedä kuinka hyvin on imeytynyt.
Siinä myös aika vähän rautaa siinä monivitamiinissa.
Mä odottelen kun nyt huomenna labra missä myös hb otetaan, että tuleeko rautalisäkäsky. Se ois ihan jees niin nuo vähäisetkin oireet saattais taas mennä ohi.
 
Siinä myös aika vähän rautaa siinä monivitamiinissa.
Mä odottelen kun nyt huomenna labra missä myös hb otetaan, että tuleeko rautalisäkäsky. Se ois ihan jees niin nuo vähäisetkin oireet saattais taas mennä ohi.

Kaupan rautalisiä vertailin niin monivitamiinissa oli yllättäen eniten. Katsoin siis lähinnä nestemäisiä, kun vatsa ei kestä esimerkiksi obsidania. Mut mulla olikin ferritiini ihan ok tasolla, varmasti tarvitsee tujummat tuotteet jos raudat on ihan alhaalla.
 
Kaupan rautalisiä vertailin niin monivitamiinissa oli yllättäen eniten. Katsoin siis lähinnä nestemäisiä, kun vatsa ei kestä esimerkiksi obsidania. Mut mulla olikin ferritiini ihan ok tasolla, varmasti tarvitsee tujummat tuotteet jos raudat on ihan alhaalla.
Nestemäinen imeytyy paremmin niin suhteessa imeytymisprosentti lähellä toisiaan esim obsidanissa ja floralissa.
 
Nestemäinen imeytyy paremmin niin suhteessa imeytymisprosentti lähellä toisiaan esim obsidanissa ja floralissa.

Laitoin vahingossa arvion huonoa kieltä kun piti laittaa informatiivinen, ei siis ollut tarkoitus olla kielipoliisi. :woot: Eli tää olikin hyvä tieto jos vielä tarvitsee rautalisää! Viime raskaudessa ainakin piti lopussa lisätä.
 
Eilen oli lääkärineuvola jossa ultrattiin ja vauva näytti pojalta. Tänään oli rakenneultra jossa täyttä varmuutta sukupuolesta ei saatu, mutta lääkäri veikkasi enemmän tyttöä.
Voi että kuinka tämä epätietoisuus voikaan ärsyttää :D Olisin niin tahtonut jo tietää kumpi on tulossa. Nyt pitää odottaa 1kk 4D-ultraan jossa asian pitäisi varmistua.

Pääasia että vauvalla kaikki kuitenkin hyvin :)
 
Eilen oli lääkärineuvola jossa ultrattiin ja vauva näytti pojalta. Tänään oli rakenneultra jossa täyttä varmuutta sukupuolesta ei saatu, mutta lääkäri veikkasi enemmän tyttöä.
Voi että kuinka tämä epätietoisuus voikaan ärsyttää :D Olisin niin tahtonut jo tietää kumpi on tulossa. Nyt pitää odottaa 1kk 4D-ultraan jossa asian pitäisi varmistua.

Pääasia että vauvalla kaikki kuitenkin hyvin :)
Meettekö jonnekin yksityiselle 4D-ultraan? Kattelin Terveystalosta ja Mehiläisestä niitä, niin on kyllä aika järkyn hintaisia! :dead:
 
Meettekö jonnekin yksityiselle 4D-ultraan? Kattelin Terveystalosta ja Mehiläisestä niitä, niin on kyllä aika järkyn hintaisia! :dead:

Joo mennään. Ollaan aikaisemminkin käyty Femedassa, joten sinne mennään nytkin :)
 
Eilen oli lääkärineuvola jossa ultrattiin ja vauva näytti pojalta. Tänään oli rakenneultra jossa täyttä varmuutta sukupuolesta ei saatu, mutta lääkäri veikkasi enemmän tyttöä.
Voi että kuinka tämä epätietoisuus voikaan ärsyttää :D Olisin niin tahtonut jo tietää kumpi on tulossa. Nyt pitää odottaa 1kk 4D-ultraan jossa asian pitäisi varmistua.

Pääasia että vauvalla kaikki kuitenkin hyvin :)

Voi että, onpa tylsää kun joutuu vielä odottamaan.
 
Eilen oli lääkärineuvola jossa ultrattiin ja vauva näytti pojalta. Tänään oli rakenneultra jossa täyttä varmuutta sukupuolesta ei saatu, mutta lääkäri veikkasi enemmän tyttöä.
Voi että kuinka tämä epätietoisuus voikaan ärsyttää :D Olisin niin tahtonut jo tietää kumpi on tulossa. Nyt pitää odottaa 1kk 4D-ultraan jossa asian pitäisi varmistua.

Pääasia että vauvalla kaikki kuitenkin hyvin :)

Meillä on huomenna rakenneultra. Jännittää kyllä, saadaanko selvyys sukupuolesta :)

Anila, tsemppiä 4D-ultran odotukseen, toivottavasti aika tuntuu vaan vilahtavan ohi! :wav
 
Itsellä auttoi ekassa raskaudessa suonenvetoihin voidemainen vahva magneusiumvoide. En nyt muista tähän hätään merkkiä mutta pumppupullo ja se imeytyy tosi nopsaa. Vielä ei ole onneks alkanut vetään suonia. Toivoa sopii ettei raskausdiabetes taas iske kun siihen se pillerihoito teki mun jalat tosi kipeiksi ja tuskaisiksi yöllä, kolotusta ja jomotusta.

Huomaan kun teen töitä pääasiassa seisaaltana niin nilkat turpoaa. Puuh.

Itselläki rakenneultra vasta heinäkuun toisella viikolla... Ei malttais odottaa. Tulispa tyttö  :Heartred
 
Joo mennään. Ollaan aikaisemminkin käyty Femedassa, joten sinne mennään nytkin :)

Oliko rakenneultrassa 4D mahdollisuutta? Meillä on rakenneultrassa jo 4D laite harmittaa kyllä jos kuukauden nyt odottaa sitä ja sukupuoli jää vielä salaisuudeksi :hilarious:
 
Muakin jännittää selviääkö sukupuoli. Esikoinen ei ikinä suostunut sitä esittelemään.
 
Eikä? Halusi yllättää vanhemmat :wink onkohan seuraavalla samat suunnitelmat?

Esikoisesta siis ennuste vaihtui vähän joka ultrassa ja vielä samana päivänä kun syntyi lääkäri arveli ultran perusteella pojaksi, mutta tyttö tuli. :grin Kun vauva on iso ultrassa ei enää saa niin hyvin selvää. Olis kyllä kiva tietää tuleeko mekoille nyt uudestaan käyttöä mutta katsotaan onko tämä tulokas yhtä salaperäinen. Nyt on meidänkin synnärillä 4D käytössä, joten ehkä selviää paremmin mutta en tiedä auttaako sekään jos tyypillä on jalat ristissä. :rolleyes:
 
Esikoisesta siis ennuste vaihtui vähän joka ultrassa ja vielä samana päivänä kun syntyi lääkäri arveli ultran perusteella pojaksi, mutta tyttö tuli. :grin Kun vauva on iso ultrassa ei enää saa niin hyvin selvää. Olis kyllä kiva tietää tuleeko mekoille nyt uudestaan käyttöä mutta katsotaan onko tämä tulokas yhtä salaperäinen. Nyt on meidänkin synnärillä 4D käytössä, joten ehkä selviää paremmin mutta en tiedä auttaako sekään jos tyypillä on jalat ristissä. :rolleyes:

Ostitko esikoiselle vaatteita millä perusteella kun veikkaus vaihteli? Itse haluaisin joka tapauksessa vaaleita ja neutraaleja sävyjä joihin lisäksi jotain hentoa vaaleansinistä tai vaaleanpunaista. Sitten ei haittaisi tulisi kumpi vain. En välitä kirkkaista räiskyvistä väreistä, vaikka sekin on kai opittava tykkäämään ainakin vauvojen lelujen kohdalla.
 
Ostitko esikoiselle vaatteita millä perusteella kun veikkaus vaihteli? Itse haluaisin joka tapauksessa vaaleita ja neutraaleja sävyjä joihin lisäksi jotain hentoa vaaleansinistä tai vaaleanpunaista. Sitten ei haittaisi tulisi kumpi vain. En välitä kirkkaista räiskyvistä väreistä, vaikka sekin on kai opittava tykkäämään ainakin vauvojen lelujen kohdalla.

Muistaakseni ostettiin aika unisex vaatteita, joista tykättiin muutenkin. Löytyi kivasti kaikkia söpöjä eläinprinttejä ja värejä kuten keltaista, vihreää ja minttua. Newbie mallisto viehätti mun silmää kovasti, niissäkin osa vaatteista menee molemmille. Äitiyspakkauksessakin oli omaan makuun värit tuona vuonna. En ole muutenkaan turhan tarkka perinteisistä sukupuolijaoista. Tytöllä oli vaatteissa vaaleanpunaisten söpöilyjen lisäksi autoja, dinoja yms. kun niistäkin tykkäsi. En tykkää tyttöjen ”cute little princess” printtivaatteista ja monet poikien vaatteet taas on tylsän synkkiä mun makuun. Mutta nää tulee vastaan lähinnä isompien vaatteissa. Mekkoja en silti poikavauvalle pukisi, se tuntuisi vähän hassulta.

Esikoisen vaatteista on jostain syystä tallessa ne hempeimmät, varmaan siksi että sellaisia saatiin lahjaksi ja söpöimmät oli vähiten rymykäytössä, kun taas kirppikseltä haalitut perusvaatteet on jo pistetty uudestaan kiertoon. Siksi olisi kiva tietää paljonko tarvitaan täydennystä toiselle vauvalle jos onkin poika. :)
 
Oliko rakenneultrassa 4D mahdollisuutta? Meillä on rakenneultrassa jo 4D laite harmittaa kyllä jos kuukauden nyt odottaa sitä ja sukupuoli jää vielä salaisuudeksi :hilarious:

Ei ollut 4D-mahdollisuutta. Varattiin aika normiultraan yksityiselle heti juhannusviikon jälkeiselle maanantaille :D Ei millään jaksa sitä kuukautta odotella.
 
Eilen oli lääkärineuvola jossa ultrattiin ja vauva näytti pojalta. Tänään oli rakenneultra jossa täyttä varmuutta sukupuolesta ei saatu, mutta lääkäri veikkasi enemmän tyttöä.
Voi että kuinka tämä epätietoisuus voikaan ärsyttää :D Olisin niin tahtonut jo tietää kumpi on tulossa. Nyt pitää odottaa 1kk 4D-ultraan jossa asian pitäisi varmistua.

Pääasia että vauvalla kaikki kuitenkin hyvin :)
Voi onpa harmi ettei nähneet :/ millä raskausviikolla olit? Me mennään rv 20 alussa... onkohan liian aikaista vai pitäisköhän varata myöhemmälle...
 
Takaisin
Top