Kesäkuun kuulumiset

Mä oon aika vähän jaksanut kirjoitella, ennemminkin sit tonne salaiselle puolelle. Väsymys ja pahoinvointi sekä arjen pyörittäminen vie aikalailla mehut :dead:

Kaveri toi sen dopplerin lainaan ja se polttelee, mut taitaa olla turha vielä hetken kun vasta 7+3
 
Ens viikolla saattaa kuulua :) mulla kuulu 8+4 ja ehkä ois aikaisemminkin kuulunut jos oisin laitteen omistanut
 
Hui jännittävää, olishan se kiva kuulla jotain et tietäis et siellä on jotain pesimässä. Itseni tuntien varmaan kohta alan jo koitella xD
Muistikuvan mukaan viimeksi en saanut edes jokakerta kuuluviin ääniä, pitää olla juuri oikeassa paikassa.
 
Ja viimekerralla oli istukka etuseinässä, nyt luulen sen olevan takaseinässä. Luulis et olis helpompi löytää
 
Mulla vissiin etuseinässä. Tai siis ultraaja sanoi että varmaan muotoutuu tuonne etuseinään mut en tiedä missä se sit nyt tällähetkellä seikkaili. Hyvin kuitenkin kuuluu mut just vaan yhdestä tietystä kohdasta joka pitää aina etsiskellä.
 
Enköhän mäkin jo uskaltaudu mukaan keskusteluun.

Tarina lyhyesti, vuosien yritys. Esikoinen, jota myös ns tehtiin, 6-vuotias. Välissä keskenmeno 1,5 vuotta sitten. Tänä keväänä alkoi "tosi yritys", ensin inssi, josta ei tulosta ja sitten oli suunniteltu koeputkihedelmöitykseen aika jne, jonka jouduin perumaan ja nyt sitten ollaan raskaana rv 7+0, hedelmöittyminen tapahtunut luomusti silloin kun piti olla se koeputkihedelmöitys

Tänään varmistettiin asia ultrassa, jossa pikkuinen sydän löi! ❤
 
Täällä on alettu kärsiä selkäkivuista. Muutama vuos takaperin vaurioitunut välilevy joka sittemmin on ollut enimmäkseen kivuton alkanut taas oikkuilla. :/ täytynee panostaa vatsalihaksiin jos sr helpottaisi, tulee pitkä loppuvuosi muuten.
Ens viikolla eka neuvola, 8+0tänään :)
 
Onnea piira81 :)

Täällä alkoi tämä maanantaina todella kovalla pahoinvoinnilla, tuntuu, että tämä voimistuu koko ajan. Väkisin syötävä, että toivon mukaan matkassa oleva pieni sais energiaa. Hieman tuli taas rusehtavaa vuotoa, mutta kipuja ei onneksi ole. Jännittää mennä töihin, kun pahoinvointi näin voimakasta, miten saa oltua kuin ei mitään olisi:woot: eilen haisi siivousrätti niin pahalta, että oksennus tuli pesuhuoneen lattialle :hungover: kaksi viikkoa ultraan ja neuvolaan eli piina viikot edessä ennenkä tietää, onko kaikki hyvin
 
Mä en muista, että olisin ollut juurikaan huonovointinen kummankaan edellisen raskauden alussa tai aikana ylipäätään. Joskus raskauden puolen välin paikkeilla ja jälkeen tuli autossa helposti matkustajana huono olo, mutta se helpotti useimmiten pähkinöillä ja vedellä, tai sillä että ajoi itse. Nyt taas tuntuu, että pitkin päivää on enemmän tai vähemmän huono olo, ei okseta mutta kurjalta tuntuu kuitenkin. Tänään juuri, ensimmäistä kesälomapäivää aloitellessani, mietin miten sopivassa kohdassa tämä loma alkoi, ettei tarvitse töissä kärvistellä! 9 viikkoa kotoilua edessä siis...!:p
 
Kävin taas aamulla puntarilla ja alko ahistaan paino :sad001 terveellisesti pyrin syömään mut nyt vajaan vuoden aikana ollu jos jonkinmoista sairastelua niin treenit jääny ja paino sitä myöten noussu ~5kg ja leipä tullut takaisin kuvioihin :/ .. Toiveessa olis et olo alkais olemaan hyvä myös iltaisin että vois jatkaa treenaamista ja sitä myöten hillitsemään painon nousua. Ja ehkä mie vain lopetan puntarilla käynnin etten ressaa siitäki :D

Mukavaa alkanutta viikkoa :) 5 viikkoa vielä töitä ja sit lomalle :)
 
Mäkin tuun tänne juttelemaan! Mulla perjantaina eka neuvola ja nyt rv 9+0. Kauheesti odotan jo kutsua nt-ultraan..!
 
Ens viikolla saattaa kuulua :) mulla kuulu 8+4 ja ehkä ois aikaisemminkin kuulunut jos oisin laitteen omistanut

Mistä kohdasta löysit sykkeen suurinpiirtein, ja jouduitko kovin painamaan? Koitin ja ei löytynyt, tänään tasan 8vk :P
 
Mua ahistaa. Ahistaa paino, joka onneksi kylläkin on pysynyt nyt samana eikä noussut vielä mut ku noita edellisiltä jääneitä kilojakin on vielä n. 8 jäljellä. Eli ei voi päästää painoa nousemaan nyt heti alussa tai mulla on synnytyksen aikaan +30kg vähintään. Ja tekis mieli syödä mut ei voi. Ku paino.

Ahistaa se ettei näin kht:lla ollessa oo rahaa. Ei voi ostaa mitään ylimääräistä vaan tarkkaan mietittävä mihin ne vähät rahansa käyttää. Onneksi vauvaa varten ei tarvii mitään oikeestaan hommata mut oishan se kiva jotain pientä ees.

Ahistaa sekin et ei tiiä tuleeko taas hemolyysi ja joutuu syömään lääkkeitä ja sit taas turpoo lisää. Ja se et tulee taas ennenaikainen synnytys. Ja ehdinkö ees sairaalaan ku nää lapset tuppaa syntymään vähän liian nopeasti.

Tänään tosin vasta eka neuvola et ei kai pitäis mennä asioiden edelle mut ei voi itselleen mitään. Pääsis ees sille neuvolalääkärille pian niin pääsis kurkkaamaan ultralla et onko siel mahassa ketään. Ku ei nää lievät oireet taaskaan vakuuta.
 
Mistä kohdasta löysit sykkeen suurinpiirtein, ja jouduitko kovin painamaan? Koitin ja ei löytynyt, tänään tasan 8vk :P

En joutunut painamaan paljoa. Jos laitat sen laitteen suoraan eka keskelle juuri karvoituksen yläpuolelle sit siitä lähdet siirteleen hieman oikealle tai vasemmalle. Multa löytyy hieman oikealle ja ehkä hivenen ylemmäs kuin siitä karvoituksesta. Se on aika vaikea ekan kerran löytää mut helpottaa sitten kun tietää mistä etsiä.
 
Ajattelin et koitan viikonloppuna uusiks, nyt tosiaan tuntui oma syke vain kuuluvan vielä :/

Oluwatobi mä stressaan kans sairaalaan ehtimistä. Ei mua oikein kyllä mikään muu huoleta, muutenkuin se et tietäis tuolla vatsassa jotain olevan. Mut se sairaalaan ehtiminen on melkein pelkotila jo, edellisestä kätilöt raahas mut autosta suoraan ponnistustilanteeseen. Meni ihan täpärälle :O
 
Mä pelkään kans sitä et synnytän autoon ja mies joutuu kätilöksi. Mulla ku supistukset käy kipeeksi oikeestaan just viime hetkillä. Ja koko ajan syntyneet nopeemmin. Eka kesti 8h, toinen 5,5h ja kolmas 2,5h. Pääsin kyl hyvin sairaalaan ku lähdettiin heti kun alko supistukset mut mies ei enää ehtiny lastenvientireissulta mukaan. Vajaa puol tuntia olin sairaalassa ennen ku synty. Tällä kertaa pääsee tietty työkaverit päivystyksessä kätilön hommiin jos ei synnärille ehditä.:D
 
Tää on munkin pelko. Ois kiva olla rauhassa valmiina sairaalassa kun tilanne alkaa käydä tukalaksi. Pelkään että jos tulee kova tarve ponnistaa ja on ihan jännityksestä kankee niin sitä vaan ponnistaa :D eka synnytys joten en tiedä miten se tilanne menee.
 
Mä kans odottelen nt-ultraa jo aivan malttamattomana! Dopplerin saan lainaan kälyltä ens kuun alkupuolella kun saapuu Suomeen :) Tuskimpa sillä mitään vielä kuuluiskaan kun 7+2 menossa.

Mä en jotenkin osaa stressata tai ajatella koko synnytystä vielä ollenkaan, varmistuis nyt ensin että tuolla joku kasvaa :D Meillä tulee puolen tunnin ajomatka sairaalaan, joten ei kovinkaan paha.
 
Takaisin
Top