Kesäkuun kohkaamiset

Mutta piti siis kysymäni, että onko teillä ollut kokemusta siitä, kertooko vatsassa liikkumisen taso siitä vilkkauden tasosta, joka tyypillä on ollut myös syntymän jälkeen? Ihmettelen vaan, kun olemme molemmat isän kanssa rauhallisia ja olemme olleet sitä myös vauvoina.

Meillä on molemmat lapset ollu just päinvastasia mahan ulkopuolella. Poika oli aika hiljainen liikkeissään mahassa, kova menijä sen jälkeen :grin Tyttö oli kova potkimaan mahassa, rauhallisempi tapaus mahan ulkopuolella :) Nyt taitaa olla tän perusteella vilkas tapaus tulossa :nailbiting: liikkeet vielä tosi vähäisiä rv 20+3
 
Tosta pyöräilystä tuli mieleen kysymys, pyöräilettekö edelleen?
Pyöräilen edelleen mutta mulla ei vatsa ole vielä kovin suuri. Kaverini pyöräili lähes koko raskautensa ajan ja toivoisin, että itsekin pystyis samaan. Työmatkaa on noin 2km ja se taittuisi kaikista kätevimmin pyörällä. Tällä hetkellä ainoastaan vauhdikas pyöräily mukulakivetyksellä on tuntunut epämukavalta.
 
Pyöräilen edelleen mutta mulla ei vatsa ole vielä kovin suuri. Kaverini pyöräili lähes koko raskautensa ajan ja toivoisin, että itsekin pystyis samaan. Työmatkaa on noin 2km ja se taittuisi kaikista kätevimmin pyörällä. Tällä hetkellä ainoastaan vauhdikas pyöräily mukulakivetyksellä on tuntunut epämukavalta.

Mulla toi sama, että kaikenlainen tärinä tuntuu ärsyttävältä. Tykkään esim. yleensä kesäisin leikata ruohoa ajettavalla leikkurilla. Totesin nyt, että täytyy jättää mun osalta ensi kesään.
 
Tänään muistui mieleen vanhat kipeät ajatukset, lukiessani hesarista artikkelia lapsettomuudesta ja siitä miten traumaattista se voi olla. Elin itse vuosia kuvitellen, että en pysty tulemaan raskaaksi. Muistan hyvin miten tuskallista oli nähdä ympärillään äitejä ja nähdä omien tuttavien saavan lapsia. Halusin olla onnellinen muiden puolesta ja tunsin huonoa omaatuntoa siitä, että oikeasti olin vain hirveän katkera ja vihainen.

Nyt ajatukseni välillä kääntyykin siihen uskomattomaan tunteeseen, että onni on voinutkin osua kohdalleni. Tunnen miten pikkuinen koputtelee vatsassa ja katselen hankkimiani vauvanvaatteita, että "tuleeko tähän sisälle todellakin oikea lapsi?". Samalla mietin niitä vastaantulevia naisia jotka näkevät minun pyöreän vatsani ja ehkä itsekin tuntevat surua etteivät he ole samassa tilanteessa. Toivoisin kaikille mahdollisuuden tähän, mutta en voi muuta kuin itse iloita tästä uskomattomasta asiasta ja muistaa sen ettei tämä todellakaan ole itsestäänselvyys.
 
Eemu, voin täysin samaistua sun ajatuksiin. Vuosien lapsettomuustausta jättää syvät arvet. Nyt kun on jo yksi ja toinen pian tulossa ni tunnen välillä syyllisyyttä siitä että olen saanut enemmän kun toivoin. Ikäänkuin tää pikkukakkonen olis bonusta!
 
Eemu ja Rouva V. mä taas poden syyllisyyttä siitä, että oon niin helposti aina tullut raskaaksi (ilmeisesti perinnöllisesti kun suvun tuntee..mummu sai kuopuksensa 47-vuotiaana jne.). Oon tullut aika varovaiseksi kertomaan ja iloitsemaan raskaudesta esim.työpaikalla, kun koskaan ei voi tietää, miten raskas paikka se minun ilouutinen jollekin toiselle voi olla. Viimeksi nyt n.1kk sitten yhdessä itkettiin työkaverin keskenmenoa ja kyllä tuntui pahalta oman ison mahan kanssa toista yrittää lohduttaa. :sad001

Toisaalta ehdin kyllä ennen tätä masulaista ja nykyistä 1,5v kuopusta jo luopua toivosta, että ikinä löytäisin edes miehen, jonka kanssa voisin lisää lapsia harkita.. Mun esikoinen on jo 14v ja hänen isästään erosin käytännössä jo raskausaikana. 8 vuotta ehdin elellä sinkkuna, ennen nykyisen kumppanin tapaamista..
 
Muutaman päivän on pidellyt taas hellettä. Miten olette selviytyneet kuumuudesta?
Itse en oikein meinaa selvitä... Kuumuus lisää sydämen tykytyksiä entisestään ja voimat häviää ihan totaalisesti. Ihan lenkillä käyminenkin on silkka mahdottomuus. Vähän harmittaa kun olisi kiva nauttia lämmöstä, mutta näillä oloilla se ei oikein onnistu. :sad001
 
Muutaman päivän on pidellyt taas hellettä. Miten olette selviytyneet kuumuudesta?
Itse en oikein meinaa selvitä... Kuumuus lisää sydämen tykytyksiä entisestään ja voimat häviää ihan totaalisesti. Ihan lenkillä käyminenkin on silkka mahdottomuus. Vähän harmittaa kun olisi kiva nauttia lämmöstä, mutta näillä oloilla se ei oikein onnistu. :sad001
Mulla ei ole tällaiset lämpötilat vielä olotilaa hankaloittaneet, muuten kuin sormet olivat turvoksissa tänään. Vähän ulkohommia tullut tehtyä päivän aikana ja toki käynyt välillä huilimassa ja juomassa jotain. Sadettajan ympärillä juostiin esikoisen kanssa...viilensi kivasti . Mutta juu...en mihinkään hurjiin urheilusuorituksiin ala näilläkään asteilla!!!
 
Mulla on aiemminkin kuumat ilmat vähän hidastaneet menoa ja luulen, että nyt raskauden se vielä korostuu. Silloin on ihan ok, jos pystyy olemaan välillä varjossa ja lepäilemään. Ollaan lähdössä viikon päästä Kroatiaan, jossa ohjelmassa on pääsääntöisesti rentoa oleilua ja merestä nauttimista.

Kerroin viime perjantaina töissä raskaudestani pomolleni, joka yllättyi ihan totaalisesti, että olen jäämässä pois jo elokuun lopulla kun ei ollut huomannut kuulemma mitään vielä. Jännitin tosi paljon kertomista mut hyvä fiilis jäi hänen kanssaan keskustelusta. :)
 
Kuinka monella näkyy jo vauvan liikkeet vatsan päältä? Onko muut jo pystyneet tuntemaan liikkeitä? Meillä mies pääsi tuntemaan vauvan liikkeet ekaa kertaa jo muistaakseni pari viikkoa sitten ja nyt liikkeet jo myös näkyy selvästi ulospäin. Mulla siis rv 23+1 menossa. Tosi moni on mulle päivitellyt että onpa outoa että näin aikasin näkyy ja tuntuu liikkeet. :wideyed:
 
  • Tykkään
Reaktiot: e90
Mulla on ainakin pari/kolme viikkoa heilunut maha myös ulospäin ihan selvästi, kädelle liikkeet on tuntuneet jo paljon aiemmin :):Heartred Itse odotan toista ja kohtu hyvin todennäköisesti eteenpäin kallellaan kun mahakin on jo niin massiivinen :woot:
Tänään rv23+5 :love7
 
Kuinka monella näkyy jo vauvan liikkeet vatsan päältä? Onko muut jo pystyneet tuntemaan liikkeitä? Meillä mies pääsi tuntemaan vauvan liikkeet ekaa kertaa jo muistaakseni pari viikkoa sitten ja nyt liikkeet jo myös näkyy selvästi ulospäin. Mulla siis rv 23+1 menossa. Tosi moni on mulle päivitellyt että onpa outoa että näin aikasin näkyy ja tuntuu liikkeet. :wideyed:

Täällä huomattiin viime viikolla rv 21+5 ekan kerran liikkeet vatsan päältä. Sellasia täräyksiä näkyy :grin

Mies tunsi ekat liikkeet jo päälle kuukausi sitten. Itse tunsin ekat liikkeet 15+0. Nyt potkut on siihen verrattuna paljon paljon voimakkaampia ja toistuu useammin. Etenkin iltasin nukkumaan mennessä tuntuu et vatsassa alkaa kova hulina :happy:
 
Kyllä potkut ja liikkeet on tuntunu jo useamman viikon ja mieskin ne on tuntenut. Nyt näkyy tosi hyvin jo pinnalla. Täällä mennään siis jo viikoilla 24+1
 
Täällä oli tänään pitkään pelätty sokerirasituskoe ja koe piti keskeyttää kun iski järkyttävä heikotus kun oli niin nälkä ja kaikki litkut tuli ulos... pitääkö mun nyt tehdä tuo testi uudelleen vai miten tuossa menetellään? Viimeinen verikoe jäi siis ottamatta. Mie oon vaan niin herkkä oksentamaan kun liian pyörryttävän heikko olo tulee. Kyllä nyt ärsyttää :/
 
Voipi olla et rasituskoe uusitaan. :/
Itse en halunnut rasituskokeeseen niin sain tehdä kotimittauksia 6 päivää n 4krt/vrk. Onneksi kaikki arvot ok niin ei tarvii toista viikkoa mitata. Työläämpää kotona tietenkin mitata ja muistaa.. kellotin. Helpompi itselle oli kuitenkin näin. :)
 
Takaisin
Top