Kesäkuun ketju

Kävin kokouksessa töissä tänään ja totesin kuinka tää sairasloma tekee elämän helpommaksi. Yritin istua siellä kokoushuoneessa, mutta jouduin lopulta vaan seisoskelemaan kun sattui häntäluuhun niin paljon. :sad001 Kotona kun tekee sen pari tuntia töitä niin voi kuitenkin koko ajan vaihtaa asentoa ja jopa makoilla tietokoneen kanssa. Sitten kaikkien kommentit oli (pääasiassa naispuoliset kollegat) kuinka vatsa on jo niin iso ja miten se voi olla jo noin alhaalla. Vahvistaa mun omat tuntemukset että toi maha on valahtanut alas ja kuinka vauva tuntuu alapäässä. Harmi etten oo kauheasti kuvaillut masua että vois verrata. :sad001 Sovittiin lasten kanssa että ne saa joku päivä tässä maalata masun sormiväreillä ja sitten otetaan muutamia kivoja kuvia. :) Ihanaa kun ne innostui ja kokevat olevansa mukana raskaudessa.
 
Sitten kaikkien kommentit oli (pääasiassa naispuoliset kollegat) kuinka vatsa on jo niin iso ja miten se voi olla jo noin alhaalla. Vahvistaa mun omat tuntemukset että toi maha on valahtanut alas ja kuinka vauva tuntuu alapäässä.

Mulle eilen 4d:ssä selvisi tuolla alhaalla tuntuvien liikkeiden johtuvan siitä, että poju on kiilannut päänsä niin alas kuin mahdollista. Ei kuitenkaan syvälle lantioon saakka ole ankkuroitunut, mutta kuulemma huomattavasti alempana on kuin yleensä näillä viikoilla. Se selittää istumisen hankaluuden ja sen, että kävelen jo nyt vaappuen puolelta toiselle ihan kuin viimeisillää oleva. Se selittänee myös peräaukon suuntaan helposti syntyvän paineen tunteen. Tällä hetkellä paras asento on kyljellä maaten tai todella takakenossa jalat levällään sohvalla röhnöttäminen - näistä vain ei pääse ylös ähisemättä...
 
Mulle eilen 4d:ssä selvisi tuolla alhaalla tuntuvien liikkeiden johtuvan siitä, että poju on kiilannut päänsä niin alas kuin mahdollista. Ei kuitenkaan syvälle lantioon saakka ole ankkuroitunut, mutta kuulemma huomattavasti alempana on kuin yleensä näillä viikoilla. Se selittää istumisen hankaluuden ja sen, että kävelen jo nyt vaappuen puolelta toiselle ihan kuin viimeisillää oleva. Se selittänee myös peräaukon suuntaan helposti syntyvän paineen tunteen. Tällä hetkellä paras asento on kyljellä maaten tai todella takakenossa jalat levällään sohvalla röhnöttäminen - näistä vain ei pääse ylös ähisemättä...
Haha! Mulle on kans ihan paras asento kyljellään maaten ja just takakenossa. :) Ja sieltä pitää oikein suunnitella miten pääsee ylös. En pysty edes istua suorassa ruokapöydässä kun tuntuu että vauva on jalkojen välissä. Joo ja vaapun myös, kun tuntuu muuten ikävältä tuolla alhaalla ja liitoskivut kiusaa.
 
Kesäkuu tuonut mukanaan kovan kodinlaittovimman mikä tuttua aiemmista raskauksista, nyt ikea-reissu edessä josta lapsille uudet säilytyslaatikolliset sängynrungot ja uudet patjat ostetaan koko perheelle. Pienenä luxuksena hankitaan miehen kanssa moottorisängyt, jospa loppuodotuksessa saa sänkyä säätämällä mukavamman asennon :)
 
Meillä on taas kova tavaroiden poislaittovimma :grin Sain viime viikolla muksut luopumaan sellasista leluista, joilla eivät enää leiki ja niin katsottiin yhdessä kolme muovikassillista poislähtijöitä, jotka vein työpaikan keräykseen kodin ulkopuolelle sijoitetuille lapsille. Tää siivous alkoi jo viime kuussa ja täältä lähti viisi kassia mun vaatteita kierrätykseen ja isomman vaatteita lähtee kavereiden lapsille. Mies tyhjäsi tossa vähän ennen päikkäreitä kaksi kaapillista tavaraa eteisen lattialle niin menen kohta katsoo ne läpi. Sieltä löytyi mm. tytön luistimet, jotka ei enää mahdu niin saadaan nekin eteenpäin. Meille tuli talonyhtiön puolesta roskalava tonne pihalle niin on tää viikonloppu aikaa tunkea sinne hylkytavaraa.
 
Porkkanat viimeisin mieliteko ja parin viikon sisällä tullut leivottua useita porkkanakakkuja :) viimeaikoina käynyt paljon vauvaperheitä kyläilemässä mikä ollut mukavaa ja samalla saanut taaperoiden huonetta suunnittelemaan entistä vauvaystävällisemmäksi ympäristöksi
 
Tekiskö joku tällekin puolelle listan syntyneistä? :) meinasin tehä jo, mutta ajattelin jättää listan päivittämisen kuitenkin jollekulle muulle. Neljän alle 7v kanssa on kädet täynnä muutenkin... :hilarious: niin parempi olla haalimatta lisää muistettavaa.
 
Mut ei sitä listaa tarvii välttämättä päivittää. Jos vaan jokainen kommentoi oman lapsen tiedot siihen. Ei mitään muuta (onnittelut, kyselyt toiseen ketjuun).
 
Jeee! Mulla enää kolme työpäivää ja sit eka lomaa vajaa pari viikkoa ja sit alkaakin äitiysloma :) Olin jo viime viikon lomalla, mut palasin muutamaksi päiväksi töihin tekemään yhden lupaamani työn loppuun ja siivoamaan työhuoneen sijaista varten,
 
Tosi outo olo kun ei oo töitä ja laskettuun aikaan tasan 8 viikkoa, eka lapsi siis tulossa. Töissä olivat kyllä aivan ihania ja olivat tehneet vaippakakun ja neuloneet lelun ja pipon ja sukatkin vauvalle. Äkkiäpä tämä 2 kuukautta varmasti menee, pitää yrittää nauttia omasta ajasta :)
 
peetuhauva, kuuluuko Ylitornio Meri-Lappiin? Ainaki sinne suunnalle tulee :D Meidän vauvan toinen mummola on siellä, niin ainakin silloin tällöin liikutaan sielläpäin!
 
Tänään kätilö soitti jolloin selvisi että aamulla olisi ollut synnytystapa-arviokäynti josta en ollut tietoinen kun posti ei ollut tuonut kirjettä perille. Sain uuden ajan torstaille jota nyt odotellessa :)
 
Synnytystapa-arvio takana, vauva keskikäyrällä 2550g ja sanoivat että edessä 3.8 sektio Espoon sairaalassa joka Jorvin viereinen rakennus. Onko kenelläkään tietoa millainen synnytyspaikka Espoon sairaala on kun kuulemma kyseessä vastikään aloittanut synnytysosasto? :)
 
Synnytystapa-arvio takana, vauva keskikäyrällä 2550g ja sanoivat että edessä 3.8 sektio Espoon sairaalassa joka Jorvin viereinen rakennus. Onko kenelläkään tietoa millainen synnytyspaikka Espoon sairaala on kun kuulemma kyseessä vastikään aloittanut synnytysosasto? :)

Taidetaan olla kaikki sen tiedon varassa mitä Espoon sairaalan nettisivuilla löytyy tietoa ja esittelyvideoita? Sen verran uus paikka tosiaan kyseessä. Tai toki jos jonkun tuttu on ehtinyt sinne synnyttämään tai muuten kuultu kokemuksia?

Itse oon siis näillä näkymin suuntaamassa samaan paikkaan. Saako udella miks teillä olikaan edessä suunniteltu sektio? :)
 
Takaisin
Top