Kesäkuun hölinät

Mutta kyllä mä oon myös iloinen sateista!
Näin allergisena tuo toi kyllä helpotuksen, ilma on heti raikkaampi.
Eilen kun oltiin saatu poika unille, nautittiin miehen kanssa kahden kesken sateen ropinasta parvekkeella ja juotiin kuumaa teetä. :) :Heartred
 
Mitä helkuttia, todella inhottavaa! Totta kai tuollaisen kuolleen kudosklöntin kautta voi siirtyä vauvaan kaiken maailman bakteereja ja tulehduksia :sad001
 
Hyi helv... Anteeksi nyt sanavalintani mutta ensimmäinen mikä tuli mieleen.
Mua ällöttänyt pelkkä istukan näkeminen. :wtf:
 
Ensimmäinen ajatus itsellä oli että kuinka hankalaa kanniskella jotain istukkaa ympäriinsä ja miten se hankaloittaa vauvan käsittelyä... Ja no, itse en kestä mitään tuollaisten elimien ja veren tms katselua, minusta tuohon ei olisi. Sen enempää asiasta tietämättä, jotenkin tuntuu että tämä on joku hölmö instagram-trendi, laitetaan vaan kuvia nettiin ja kerätään niillä tykkäyksiä, mahdollisesti jopa vauvan terveyden kustannuksella? No, halusinpas jakaa linkin ja kuulla mielipiteitä ihan suuntaan ja toiseen.
 
Joko muut miettiny ristiäisiä/nimiäisiä? Mulla aika usein pyöriny mielessä :D esikosta en nii jaksanu ressata asiaa, mutta nyt tuntuu et haluais panostaa enemmän vaikka ei varmaa isovanhempia ja kummeja enempää taaskaa kutsuta. Mut miettii jo et millasta kakkua yms tarjottavaa :)
 
o_O nyt oli taas sellanen hetki mut anteeksi mitä mä just luin? Mistähän kukaan on ikinä keksinyt tollasen idean et jätetään napanuora kiinni o_O järkyttävää pelleilyä.
 
Meillä saattaa tulla känää siitä, järjestetäänkö nimiäiset vai kastetaanko lapsi. Itse pitäisin nimiäiset, koska en kuulu mihinkään kirkkoon, mies taas kuuluu kirkkoon, ilmeisesti tavan vuoksi vain. Ja saahan lapsi sitten aikanaan itse liittyä kirkkoon, jos kokee sen tarpeelliseksi, senkään vuoksi en kastaisi lasta minkään kirkon jäseneksi ennen kuin hän itse kykenee sen päätöksen tekemään.

Pitäisi varmaan ruveta suunnittelemaan jo nimeä kuitenkin :O Ei oikein ole muuta nimiehdotusta pojalle mielessä kuin Vilpertti, kun on niin touhukas :D Mutta eiköhän me tässä jotain keksitä, onhan tässä aikaa vielä. (Ja sitten yhtäkkiä huomataankin, että hups, vauva syntyi jo, mikäs sille nimeksi?!).

Hyi kauhea tuo Voicen istukkajuttu :O Todella kummallista ja sairasta mielestäni, kun tosiaan vauvan hyvinvointi on vaarassa :sad001 Eikös eläinkunnan muutkin nisäkkäät tavalla tai toisella katko napanuorat hyvin pian syntymän jälkeen ihan vaiston varassa?
 
Meille tulee ehdottomasti nimiäiset. Itse en kuulu kirkkoon eikä varmasti kukaan lähipiiristäkään. Nimet on jo melkein valmiina, toisen tytön toinen nimi vielä hakusessa. Juhlat tulee olemaan tosi rennot.
 
Lähinnä tulee mieleen vanha sanonta "hulluja ei tarvitse kyntää ei kylvää", kun lukee tuota istukka-artikkelia :grin

Minkälaisia ajatuksia herättää THL:n tuore synnytyssairaalavertailu? Vaasan keskussairaala on kyselyn ykkönen, joten omalta kohdalta asiat tuntuisivat olevan tulevalla synnärillä ihan hyvässä kunnossa.
 
Muokattu viimeksi:
Minä en kuulu kirkkoon, mies kyllä, mutta vain tavan vuoksi. Me ei siis aiota kasvaa.
Nimiäiset meinattiin järkätä esikoisellekin mutta asuttiin tuolloin kaukana sukulaisista ja kaikki sukulaiset olivat rynnineet jo kylään. Niin tuntui hölmöltä kutsua heitä taas nimeä juhlistamaan, se sitten jäi.
Meinattiin josko tälle kakkoselle järjestettäisiin nimiäiset joissa isoveikkakin olis yhtälailla "päätähti", kun emme oo niin muodollisia. :)
 
Kyllä on sairaita trendejä!:hungover: Sama kun jossain vaiheessa luin, että nuoret odottajat pitävät tietoisesti itsensä mahdollisimman laihana, jopa sairaalloisen laihana, raskausaikana ja ettei vauvamahaa saisi edes näkyä...

Meillä ei oo vielä mietitty tarkemmin ristiäisiä muuta kuin se että kirkkoon kastetaan ja itsellä on jo yksi kummeista päätettynä.
 
Windfall: olipa melkoinen taulukko, sitä pystyi näköjään muokkaamaan itsekin. Pikaisella vilkaisulla TAYS ei näyttänyt myöskään kovin huonolta, saa nähdä, miten käy :O

Minäkin haluaisin rennon nimenantotilaisuuden, eikä mitään juhlatamineissa pönötystä. En myöskään halua mitään isoa väkimäärää, ehkä meidän molempien omat vanhemmat vaan. Itselle kaikkein mieluisin vaihtoehto olisi, että annetaan vaan nimi ja ilmoitetaan se sitten kaikille, en oikein pidä minkäänlaisten juhlien järjestämisestä :sad001 Katsotaan nyt, millainen tilaisuus siitä sitten järjestyy aikanaan.

HuliVili: kuulostaa kyllä tuokin pahalta, että yritetään pysyä liian laihoina raskausaikanakin, sehän on liiallisuuksiin vietynä vaaraksi, jos ei nyt vauvalle, joka varmasti kyllä ottaa osansa, niin äidille myös jatkoa ajatellen, jos keho ei saa ravinnosta tarpeeksi rakennusaineita. Vanhemmiten sitten voi tulla mitä tahansa osteoporoosista muihin sairauksiin, jotka aiheutuvat puutostiloista :sad001 En nyt tarkoita sitä, että yletön lihominenkaan raskausaikana on hyvä. Mulle todennäköisesti käy just niin, että lihon liikaa (nyt on tullut 5kg lisää tammikuusta alkaen). Mutta luulisin, että se 10-20kg:n lihominenkaan ei ole niin paha kuin että näännyttää itsensä sillä, ettei syö tarpeeksi. Ja nyt tietysti on taas aivan eri asia, jos hyperemeesistä tai vähänkään rankemmasta pahoinvoinnista kärsii, silloin saa sairaalahoitoa tarvittaessa. Mutta siis nämä, jotka tieten tahtoen syövät liian vähän, ei ole hyvä trendi sekään :sad001 Nykymaailma sosiaalisine medioineen on kyllä nuorille rankka, itse kun on saanut kasvaa ja aikuistua ennen some-maailmaa, koen sen hyvänä asiana. Olenhan tässä aikuisiällä sitten ehtinyt "somettua" ihan riittävästi.
 
Me kuuluutaan miehen kanssa kirkkoon. Kumpikin tosin eri kirkkoihin. Itselleni tärkeää että lapsi kastetaan nimenomaan samaan kirkkoon kuin minäkin. Tämä on ollut miehelle täysin ok. Rakenneultran jälkeen jo tulevien kummien kanssa keskusteltiinkin ja alettiin toiselle pojalle nimeä pohtimaan. :D

Eli mikäli samassa kaupungissa yhä loppuvuodesta asutaan, kastetaan vauva samassa kirkossa kuin isoveljensäkin.
Vieraita ehkä voisi hieman rajoittaa... Esikoisen ristiäisissä oli muistaakseni noin 40vierasta. Ja me hoidettiin tarjoilut itse! :woot: Miehellä on hurjan iso perhe ja lähisuku, paikalle jos kutsuu vain hänen vanhemmat, sisarukset ja isovanhemmat tulee jo yhtä paljon vieraita kuin minun isän suvussa on ihmisiä jäljellä (eli noin 13henkilöä)! :D
 
Miitu tuo, että esikoiselle järjestää jonkun roolin, ettei vaan jää sivuun tilaisuudessa, on hurjan kiva idea! Pitääkin laittaa korvan taakse ja mahdollisesti kehitellä jotakin :happy:
 
Kaari, joo tuossa paino asiassa ei kumpikaan ääripää oo hyväks. Sitä kuitenkin sanotaan että semmoinen 10-15kg on normaali painonnousu raskausaikana. Ja todellakin joillakin paino vaan laskee just pahoinvoinnin yms takia ja jotkut on vaan geeneiltään semmoisia ettei kiloja tule (voi kun itsekin kuuluis näihin! :D ). Itselle kun esikoiselta tuli se +30kg niin kyllä ne nyt ahistaa kantaa, nyt ei onneks oo tullut vasta kun ihan muutama kilo...
 
Takaisin
Top