Kesäkuu

Oi ihanaa, mäkin haluan ottaa osaa tähän avautumiseen :D Mä oon kyllä muuten aika hyvällä tuulella enkä oo ainakaan ite huomannut mitään pahempia mielialanvaihteluita, mutta yks asia mua kyllä on alkanut ärsyttää ja pahasti. Nimittäin mun raskaana oleva kaverini, joka on muutaman kuukauden edellä ja kommentoi joka asiaa "näet sitten" ja "tääkin asia tulee sulla sitten vastaan"... Siis voi v#"%¤! Ei kaikkien raskaudet mene samalla tavalla ja mieti samoja asioita! Ja saisinko mä itse ehkä miettiä, miten paljon haluan esim. äitiysvaatteisiin laittaa rahaa... Kun kommentoi, että ei todellakaan tarvi ostaa paljoa ja kirpparilta löytyy (no ei löytynyt ainakaan viime kierroksella sopivia...) ja että legginsseillä pärjää... Ehkä haluan pukeutua johonkin muuhunkin kuin legginsseihin seuraavat 5kk! Ylipäätään... Ehkä haluan päättää itse! PRKL! No niin... avautuminen ohi. Johan helpotti :D
 
Joo kyllä kiitos muutakin kun legginssejä! Meille vielä tulee syysvauvat, niin ei paljon huvita leggareissa vikoja viikkoja kulkea..

Ihanaa kun ei tarvi olla yksin huonotuulinen tai kiukkuinen! Ja kyllä vaan helpottaa kun vähän käy avautumassa vaikka täällä :) melkein laitoin jo facebookkiin, että kyllä tää raskausaika on ihanaa prkl, mut tajusin onneks olla laittamatta, kun niin harva edelleen tietää :D
 


Mulla ei ole suuttumusta ollut yhtään, ite oon ollut tyyliin lauhkeampi kuin ennen :D

Mutta sitä itkuisuutta kyllä on.

VIimeksi tänään itkin töissä, kun ihmiset ei tajua, jos ne ei itse ole raskaana. Mua ärsyttää, kun oon töissä kaupassa niin mitä siellä oikein voi tehdä?? Mua vaan siirretään tehtävästä toiseen, koska kaikki on liian rankkaa ja nostohommiakin pitäs vähentää. On pirun hyödytön olo. Nyt pomo sit repäs ja laittaa mut kassalle. Niin miksi? :( Se ei  todellakaan ole mukava paikka raskaana olevalle. Pahimmillaan 3 tuntia istua/seistä paikallaan. Muutenkaan kroppa ei jaksa enää. Ja kun pitää kurkotella ja mahakin alkaa tulee tielle. Kaikenlisäksi kassavastaava tuli sanomaan mulle: "Sul on sit vaan iltavuoroja, koska mä en tee niitä ja toi opettelee aamuhommia ja toi joutuu hakemaan lapsensa hoidosta." Kiva, että mua voi heitellä miten sattuu. Ehkä ne ei tajua, ettei raskaana ollessa ainakaan mun kohdalla ole kovin helppoa olla yhdeksään asti töissä. Mua alkaa väsyttää ihan sairaana kello viiden jälkeen. Miten ne luulee, että pystyn istumaan (jollon vauvalla on tukala olo) tunti tolkulla kassalla ja vielä kun väsyttää hulluna. Sit vielä kun ollaan miehen kaa samassa työpaikassa niin tosi reilua, että sillä on aamut ja mulla illat 8| EI JÄRKEÄ! Eiks oikeesti tuu mieleen, että ehkä jotkut ihmiset haluis olla perheensäkin kanssa....
 
Määki teen istumatyötä 8h päivässä, ja on kyllä jostain syystä iskiais vaivaa nytten jo :O en tajua.. välillä tuikkaa nii et hyvä ettei jalat lähe alta...niskatki on nii jumissa et on varmaan pakko varailla hierojaa, kun ei mobilat auta ja ei viiti särkylääkkeitäkään koko ajan napsia päänsärkyyn, ku ei niist juurikaan ole mitään apua ees :( Kaupan kassalla on kyllä varmaan aika inhottavaa olla, kun ei pääse ees vessassa käymään tai nousemaan jaloittelemaan :( tai en kyllä tiiä, en oo ikinä kaupan kassalla ollu, mut luulisin et siit ei nuin vaan voi lähtee :S Ite kuitenki pääsen vaik motolla käymään, vessas tms iha millo vaan ku alkaa puuduttamaan istuminen.
Tänään ois sit uus yritys neuvolalääkäriin, jos rouva/herra tohtori tälläkertaa suvaitsis saapua :)
 
Pakko minunkin päästä avautumaan jos se helpottaa :) Mulla ei oo ollu itkuisuutta yhtään, mutta kiukkuisuus... Voi prkl, että pienetkin asiat ärsyttää ihan sikana. Oon töissä ruokapaikassa, eli työskentely on seisomista, tarjoilua ja asiakkaitten palvelua kassalla. Ennen oon tykänny olla kassalla, mut nyt... Vähänkin tyhmä kysymys tai joku iänikuinen vitsi niin mulla verenpaine nousee sekunnissa. Odotan vaan innolla millon räjähdän oikeesti siinä, vielä on hymy irronu vaikka sisällä kiehuu ;D Sit työvuorot, tällä viikolla mulla on yks ainut vapaapäivä ja viikkotunteja tulee 54. Eikä ne periaattees siihen lopu ku vielä maanantai ja tiistaikin on työpäiviä ensi viikolla. Ihanaa, kun selkä ja niskat on jo nyt ihan jumissa niin vielä on viikonloppu edessä kiireineen :( Ennen pystyi tekemään rankkojakn viikkoja, mutta nyt oon kuitenkin sanonu, etten enää halua ja jaksa tehä. Illalla kun pääset töistä 12 tunnin jälkeen niin tekisi mieli vaan kömpiä auton takapenkille nukkumaan, kotimatka on aina tuskaa, kun silmät meinaa painua kiinni väkisin :/ Laitetaan nyt samaan vielä miehenkin saamattomuus. Se ei kyllä imuriin koske vaikka hukuttais koiran karvaan tai pyykkiä pese. Kyselee vaan puhtaita sukkia... Ei vissiin tajua, että ei ne likaset sukat itekseen sieltä pyykkikorista kaappiin puhtaana mene. Asiasta oon sanonu, mut mitään ei tapahdu :/ Astianpesukoneen se saa just ja just tyhjennettyä, mut siihen ne kotityöt jääkin. Siinäpä ne enimmät ärsytyksen aiheet näin aamusta tuli mieleen, mut eiköhän tuossa jo yhelle aamulle ollutkin :D
 
Mulla olis rakenneultra ens viikolla, tiistaina 12.6. Vähän jännittää että onhan kaikki varmasti hyvin.. Huomenna olis neuvola joten siellä varmaan ainakin sydänääniä pääsee kuuntelemaan :)
Tunnen liikkeitä niin vähän että on alkanu huolettaa että mitä jos ei kaikki ookkaan niinku pitäis.. Ja ne liikkeet jotka tunnen tuntuu tosi erilaisilta kun kahdessa ekassa raskaudessa. Voihan se olla että mulla on istukka edessä ja blokkaa osan potkuista tai vauva potkii selkään päin tms. mutta silti ollu koko ajan vähän sellanen olo että mitäs jos.. :/
Hankalaa tää raskausaika kun ei voi tietää että mitä siellä masussa tapahtuu :D Voisko joku kehittää sellasen Teletappi-telkkarin tohon mahan päälle mistä vois aina kurkata että kaikki on ok?!?

Maha mulla ainakin kasvaa joten kaipa siellä jotain tapahtuu. Pari viikkoa oli niin että ei oikein mitään kasvua tapahtunu ja maha jopa pieneni vähän mutta nyt se on taas ottanu kunnon kasvuspurtin. Uudet rintsikatkin oli pakko käydä ostaa kun tissitkin paisuu, mulla ei oo koskaan aikasemmissa raskauksissa tissit turvonnu näin o.O Vasta sitten kun vauva on syntyny ja maito alkanu nousee.. Vähän pelottaa että millaset pamelat näistä oikein tulee jos alottaa kasvamisen jo tässä vaiheessa :DD Mies ei ainakaan valita :)
 
Voi ei Rosebud , eihän työpaikalla noin voi tehdä, että sanotaan että teet vaan iltaa kun joku muu ei sitä suostu tekeen! Mikä urpo. Pitäisihän senkin tajuta, että vuorotyössä tehdään kaikkea tasapuolisesti. Ellei sitten vaikka joku yh saa sovittua itselleen tietyt vuorot tms, mut se on eri juttu kun se, ettei vaan suostu tekemään jotain. Ärsyttää sun puolestas nyt!

Mä teen kanssa 8h istumatyötä. Perse puutuu ja issias vaivaa. Jeejee. Onneks ei vielä pahana vaivaa, ei vielä (lähestyy sekin päivä...) oo tarvinnut jäädä saikulle kertaakaan. Sanoin suoraan pomolle, että varmaan syyskuun aikana joudun jäämään jo pois selän takia. 1.10 olen jo virallisesti mammalomalla, et kai viimeistään pari viikkoa aiemmin napsahtaa selkä (tai hermot) ja jään pois. Liikkeelle on ihan pakko päästä vähintään tunnin välein tai laskee työteho entisestään.

Meillä periaatteessa mies hoitaa tiskit. Tai siis tiskikoneen. Joskus laitan sen päälle ja ehkä kerran kuussa tyhjennän sen kanssa, jos meis ei satu olemaan kotona ja mua ärsyttää lavuaarissa ja tiskipöydällä olevat tiskit. Eilen päätin, että enpäs koske niihin mihinkään enää ollenkaan. Ei kiinnosta enää :D Mä hoidan aina pyykit, koska mies ei osaa ripustaa niitä oikein narulle kuitenkaan :D tyyppi laittaa ne rypyssä siihen aina... kerran nähty se homma ja mulle riitti, totesin ettei pyykkeihin ole koskemista. Ainakaan mun vaatteisiin. Päätin myös, että en imuroi hetkeen. Saa seuraavaks mies tarttua imurin varteen. Ihan sama vaikka pölypalloja näkyis, en imuroi. En jaksa eikä kiinnosta. Nyt on ihan hirveä motivaatiopula kaikkeen tekemiseen.

Eilen kävi mielessä lapsen nimenantojuhlat. Mut vitutti toi mies niin paljon taas, että en avannu suutani asiaan liittyen. Ehkä tänään illalla on parempi fiilis. Tai sitten ei :)
 
simpukka78 :DD Mulla ollu vähän samoja ongelmia asiakkaiden kanssa :D Mä oon kokki ja siis yleensä keittiössä piilossa asiakkailta, mutta meillä on salin puolella pizzapiste missä sitten pizzavuorossa oleva kokki hoitaa myös asiakaspalvelun siinä pizzan teon yhteydessä. Mulla ei meinaa hermot kestää yhtään hankalia / tyhmiä asiakkaita :D Joidenkin on vissiin pakko aina keksii väkisin tyhmiä vitsejä tai sitten kysellään niin tyhmiä kysymyksiä että tekis mieli vaan kysyy että ootko oikeesti noin tyhmä?? :)
Oon muutamille asiakkaille jo ehkä vähän tylysti vastannukkin kun on alkanu tarpeeks kiehuttaa, ihmettelenpä vaan ettei mulle oo pomo tullu viel mitään sanomaan :D Mietittiin työkavereiden kanssa että vois olla hyvä saada siihen kassalle kyltti että "myyjä raskaana, vittuilu omalla vastuulla!" :))
 
Minun täytyy kyl sanoo et oon tyytyväinen et meillä kyl mies siivoo ja laittelee tiskit yms välillä iha oma-aloitteisestikki. Ja auttaa sit minuu siivoomaan, esim. yks viikonloppu sanoin et voitais siivota, ni tää vaan et no juu, nii vois. Ni se pesi vessan ja oikein kuuras laattalattiatki sielt ja tyhjens ja täytti tiskarin. sit se imuroi varmaan useemmin entä minä. Puhistaa joka päivä kissojen hiekkalaatikot jne. Minä oon varmaan se laiskempi, tosin tarkempi, mitä tulee siivoamiseen. Pyykit meilä on molemmille omat, mies huolehtii ja pesee omat pyykit ja minä omat. Mut kyl tuostaki löytyy niitä miesmäisiä piirteitä, esim. tyjät maitopurkit jää tiskipöydälle, samoin likaset astiat millo keittiön pöydälle millo tiskipöydälle.. ku voihan ne suoraan esipestä ja laittaa tiskariin, eikä jättää likasii astioit sinne tänne.
 
PePa, mua mietityttää ihan sama juttu usein, eli nuo potkut. Esikoinen oli jotenkin niin paljon vahvemman oloinen ja tuntui enemmän potkuja. Tämä kuopus on paljon rauhallisemman oloinen eikä liikettä tunnu yhtään niin paljon. Istukka mulla on taas takaseinämässä, eli ei pitäisi senkään liikkeitä vaimentaa. Tyhmä mielikuvitus, kun saa pienestäkin heti kauhuskenaariot aikaiseksi! :P Itselläkin kyllä vatsa kasvaa, joten eiköhän kaikki ole hyvin kuitenkin ja toinen kasvaa ja vahvistuu. Ettei se vain ole tuo oma luontainen rasvakerros, joka vahvistuu... ;) :D
 
Meillä kerran, joskus ihan alkuvuodesta muistaakseni, mies sanoi mulle, että astiat voi laittaa suoraan tiskikoneeseen. No niinhän MÄ helvetti soikoon teen AINA jos koneessa on likaiset astiat ja tilaa. Leipälautasen jätän monesti tiskipöydälle, koska sitä voi käyttää uudestaan ja samoin vesimuki. Ne kyllä usein katoaa kummasti koneeseen aina jos mies lappaa astioita sinne. Ja nää astiat on siis miehen itse jättämiä. Ei tosiaan huuhtele aamulla jugurttilautasta ja laita koneeseen, vaan jättää aina siihen tiskipöydälle. Monesti olen nostanut lavuaariin ja laskenu vettä kippoon, mutta en jaksa enää. Päätin antaa olla. Aikuinen mies, siivotkoon omat jälkensä.

Mua muuten kanssa PePa ärsyttää kun ei voi koko ajan tietää mitä mahassa tapahtuu! No ainakin oli viikko sitten kaveri hengissä... :D mahakaan ei kasva mitenkään silminnähtävää vauhtia, kun edelleen on pieni maha.
 


simpukka78 kirjoitti:
Pakko minunkin päästä avautumaan jos se helpottaa :) Mulla ei oo ollu itkuisuutta yhtään, mutta kiukkuisuus... Voi prkl, että pienetkin asiat ärsyttää ihan sikana. Oon töissä ruokapaikassa, eli työskentely on seisomista, tarjoilua ja asiakkaitten palvelua kassalla. Ennen oon tykänny olla kassalla, mut nyt... Vähänkin tyhmä kysymys tai joku iänikuinen vitsi niin mulla verenpaine nousee sekunnissa. Odotan vaan innolla millon räjähdän oikeesti siinä, vielä on hymy irronu vaikka sisällä kiehuu ;D Sit työvuorot, tällä viikolla mulla on yks ainut vapaapäivä ja viikkotunteja tulee 54. Eikä ne periaattees siihen lopu ku vielä maanantai ja tiistaikin on työpäiviä ensi viikolla. Ihanaa, kun selkä ja niskat on jo nyt ihan jumissa niin vielä on viikonloppu edessä kiireineen :( Ennen pystyi tekemään rankkojakn viikkoja, mutta nyt oon kuitenkin sanonu, etten enää halua ja jaksa tehä. Illalla kun pääset töistä 12 tunnin jälkeen niin tekisi mieli vaan kömpiä auton takapenkille nukkumaan, kotimatka on aina tuskaa, kun silmät meinaa painua kiinni väkisin :/ Laitetaan nyt samaan vielä miehenkin saamattomuus. Se ei kyllä imuriin koske vaikka hukuttais koiran karvaan tai pyykkiä pese. Kyselee vaan puhtaita sukkia... Ei vissiin tajua, että ei ne likaset sukat itekseen sieltä pyykkikorista kaappiin puhtaana mene. Asiasta oon sanonu, mut mitään ei tapahdu :/ Astianpesukoneen se saa just ja just tyhjennettyä, mut siihen ne kotityöt jääkin. Siinäpä ne enimmät ärsytyksen aiheet näin aamusta tuli mieleen, mut eiköhän tuossa jo yhelle aamulle ollutkin :D


otan osaa :/ itelle ollu 3v kaupan kassoilla, enkä kyllä todellakaan vois sitä hommaa nyt tehdä, selkä kun ei kestänyt sitä edes 18v junnuna ja "terveenä" ei raskaana :O eihän ketään voi (kai) pakottaa edes tekeen yli 40h viikkoja? :/ koita puhua pomos kanssa ettei vetele tämmönen peli! :)

ja mulla kans mies ei tee mitään! ei siis niinku yhtään mtn, ei vie edes lautastansa keittiöön, saati sit tiskialtaaseen ku on syöny.. jos ottaa vaikka kaetsuppia niin se jää pöydälle ja kengät jalassa tuon tuosta "vahingossa" kuljetaan sisälle.. ei se varmaan edes osaa käyttää imuria tai tiedä että lattiatkin pitää joskus pestä.. varsinkin kun hän kävelee kengilllä sisällä ja yks koirista on sairas ja tekee tarpeensa päivittäin sisälle kun ei kerkeä ulos saakka..

 nyt ku oon tarpeeks valittanu joka ikinen pv, niin hän keksi ratkaisun.. meille tulee "kesätyöntekijä" tutun pikkusisko aina tunniks pariks viikolla jeesaan mua, niin m un ei tarvi valittaa kun kukaan ei auta ja kaikki hommat kaatu päälle.. onhan se ihan kiva joo että se tulee tänne jeesiin, mutta mies taas pääsee kaikesta pälkähästä ja mä menetän valitusoikeuteni :D oon niin kiltti luontoinen etten kyl tiedä kehtaanko laittaa häntä ees esim. tiskaan tai leikkaan ruohoa tms. jos ite makaan jossain sohvalla paskana olevan häntäluuni kanssa.. noh eikai se muu auta :D tai yrittää samaan aikaan tehä aina ite semmosia hommia mitä voi ja jaksaa tehdä.. tulipa munki avautuminen sitte tähän ketjuun :D
 
Meillä on tuo mies lähinnä hoitanu kotityöt, mutta lähinnä sen takia kun käskin >8D. Mutta meillä tosiaan tilanne on se että hän on ollu työttömänä ja minä olen se työssä käyvä enkä työpäivien jälkeen vaan jaksa/pysty alkaa enää siivoamaan.
Olen tosiaan myös kaupassa töissä jokapaikan höylänä ja alaselkä ollu ihan sairaassa kunnossa plussauksesta asti. Joutunu muutaman kerran käymään naksauttaan sen auki ku ei oo liikkuun pystyny ja kipu lamaannuttava. Se niksnaksauttelija sano et on iha normaalia kivut ku mun lantio venyy ku alunperin niin kapea lantio et ehkä helpottaa jossain vaiheessa.
Asiasta kukkaruukkuun niin joskus tietysti hän luistaa niisttä hommista mutta eipä oo enää viittiny ees yrittää luistaa vähään aikaan ku oon muutaman kerran sitten kiehahtanu ja käskeny lähtee kävelee. Hormooni höyryissä sanonu että jos ei kotona perkele mitää muuta tee ku pelaa kun minä oon 9h poissa nii menköö äitinsä helmoihi asuun et minä en kattele ja johan on sen jälkeen oikeen nätisti tehny hommansa :D Oon kuulemma aika pelottava kun oikeen suutun ku minen huuda vaan puhun erittäin rauhallisella mutta kovalla ja selkeällä äänellä ja katon suoraa silmiin ja silmät kuulemma muuttuu tummemmiksi. No ainakin mies tietää milloin perääntyä ;D
 
meillä ei auta uhkailutkaan.. vaikka oon monesti sanonu et hommaan oman kämpän ja muutan pois kohta jos ei missään auteta (tai siis hommaisin jos mulla ois rahaa hommata oma, tääkun on meiän puoliks :D ).. tällä hetekellä ymmärtäisin tilanteen  koska oon erityisäippälomalla ja hän töissä 12h ja pyörittää firmaa ja joutuu melkein kaiken maksamaan.. JOS hän olisi esim itse työttömänä ollessaan jtn tehnyt.. mutta hänhän pelas pleikkaria kun minä raadin varastossa prkl! :D ja jos hänellä ois illalla pari tuntia aikaa ettei oo mtn paperitöitä ta häntä väsytä tms, niin hän pelaa pleikkaria sillävälin ku mä lenkitän 3 koiraa ja hoidan kämppää.. murr.
 
Meillä mies siivoaa kyllä ihan omatoimisesti, joskus voisi ehkä vähän useemmin mutta en voi kyllä valittaa :) En ees muista koska oon ite viimeks tiskannu, kun mulla toi tiskiaineen tuoksu tekee pahaa, niin mies on kiltisti hoitanu sen homman. Ja tässä yhtenä päivänä laitto mulle tekstarii töihin että toivottavasti naapurit ei tykkää pahaa kun oli vahingossa laittanu pyykinpesukoneen jo 6:lta aamulla pyörii :D Lapset oli heränny normaalia aikasemmin ja mies ei ollu tajunnu kattoo kelloo ollenkaan. Oli ajatellu että kello on jotain 8 kun aurinko paisto ja ei kuulemma itteäänkään väsyttäny enää ollenkaan. Oli keittäny kahvit ja laittanu koneen päälle, sitten vasta kattonu kelloo että oho sehän onki vasta 6. :D

XoXo Mulla kans nuo kaksi aikasempaa tapausta ollu sellasii että ovat jo melko aikasin yrittäneet tunkea itseään kylkiluiden läpi ulos tai sitten muuten vaan myllänneet ja potkineet kovaa. Tällänen rauhallinen tapaus ei tunnu yhtään mun lapselta :DD Siksi aina välillä tulee mieleen että mitäs jos sille rauhallisuudelle onkin joku ihan rakenteellinen vika yms. että vauva ei ookkaan kehittyny normaalisti ja jotain on vialla. Toivotaan että olis vaan rauhallisempi kaveri tai sitten niin päin tuolla mahassa että potkut osuu tuonne jonnekkin mun sisuksiin. Siltä se ainakin välillä tuntuu, että potkis tuonne selkärankaan tai jonnekkin mahanpojaan..
 


Niin miten teillä tuntuu noita potkuja?

Mulla tuntuu sitä möngerrystä tosi usein, kun pieni liikkuu ja sitten niitä pieniä ilmakuplia ja isompia tumpsahduksia. Liikkeet tuntuu useinmiten kun istahdan :)
 
vaihtelevasti jtn möngintää :D en vielä läheskään kaikkia tunne, viimeks ku kuunneltiin sydänääniä niin tömisti kokoajan ja mä en tuntenu mtn :D ja mulla tuli tänään tippa maitoa! mies vaan yhtäkkii huudahti et sul on tissimärkä :DDD
 
butter Silloin ku odotin esikoista niin varsinkin aina suihkun jälkeen mulla kastu aina paita ku tissit alko vuotaa :D Ja aamusin saatto olla märkä läiskä paidassa. Kakkosta odottaessa taas ei vuotanu yhtään, eikä kyllä nytkään oo vielä vuotanu.

Rosebud Mulla tuntuu tosi harvoin, ehkä pari kolme kertaa päivässä jos tosi tarkkaan tunnustelee. Istuessa tai maatessa mullakin tuntuu parhaiten. Ja sitten ne liikkeet tömähtää mulla jotenkin tosi syvälle tonne sisuksiin, ei yhtään samallalailla tohon mahan päälle niinku aikasemmissa raskauksissa. Vaikeeta selittää niin että muut ymmärtäis :DD Ja ne liikkeet mitkä tuntuu on tosi pieniä ja hentosia..
 
Ei tunnu potkuja vielä. Välillä on kyllä epämääränen tunne vatsassa, kun istuu ja rauhoittuu kunnolla tai kun menee nukkumaan. Ehkä se on sit vauvan aikaansaannosta?

Näin viime yönä unta, että meillä oli poika. Tiedä sitten johtuko siitä, että mies sano illalla nähneensä unta, et tää lapsi olis poika. Alkaa ehkä jänskättämään se rakenneultra, että onhan beibillä kaikki hyvin ja saadaanko me tietää kumpi on tulossa ja uniin tulee sitten molemmilla :)
 
meillä mies ei suostu oleen puhumatta pojasta :( ärsyttävää.. jos mä joudun "pettymään" ultrassa ja miettiin haaveet uusiks niin mieluumin petyn sitte ens viikolla ku et joka pv.. en tiiä mitä teen oikeesti jos se on poika, siis tottakai poikakin on rakastettu ym mutta kun oon halunnut vain yhden lapsen, yhden tytön.. niin pittäkö uskaltaa yrittää sitten uudestaan, j amitäs jos sit onki 2 poikaa ja oon ihan hukassa niiden kanssa :D .. joo on se hankalaa tää elämä taas xD ainiin ja tänään poxu 20+0 wuhuu niin ne viikot vaan menee.. puolväli menny jo :O
 
Takaisin
Top