Kesäkuu tulla tupsahti!

Viime yöki meni ilman tuttia :) Neiti meinas nousta ylös jo 5.10 mut täl kertaa sanoin et olkkarii ei mennä, vaan nyt nukutaan. Lopulta nostin takas sänkyy ja peittelin uudestaa, nukahti :) Tosin ennen sänkyy laittamista oli pientä kirkumista kuultavissa, kun ei meinannu suostua koko hommaan.
 
Paha suositella ku ei oo ollu tarvetta :grin Ja voi olla et ei hankita nytkään. Tyyne kumminki ois jo 2,5v ku tän kolmannen pitäs syntyä, ni meinasin että lyhyet matkat saa kävellä (niinku jo nyt) ja pitemmillä istukoon rattaissa ja uusi vauveli kantorepussa.
 
Mekin ostettiin kantoreppu sitä varten, että Santtu saa olla rattaissa ja vauva repussa. :) En jaksa ruveta satsaamaan tupliin, kun kumminkin olis käytössä niin lyhyen aikaa.
 
No me ostettii jo Tyynelle kantoreppu, mut tuli valitettavan vähän käytettyä, eikä sit talvella mahtunu toppatakin päälle. Nyt aion ostaa sellasen kantopontson, jota voi käyttää sit myöhemmin vaik ei lasta kantaiskaa, sinne sit mahtuu vauva reppuun alle :) Tosin se meiän kantoreppu on nyt veljellä lainassa, et pitää sitäkii sitte takaspäin pyydellä jossai vaiheessa.
 
Hyvää juhannusta kaikille mammoille! :) Lekmeriltä

Me ostettiin Kiips Baby Joggerin tuplarattaat, sellainen malli missä lapset istuu vierekkäin :) Meillä on jo entuudestaan saman merkin yhden istuttavat rattaat, joten tiedettiin jo että hyvät ollaan ostamassa. Ne ovat tosi kevyet työntää ja nostaa ja niissä on markkinoiden helpoin kasausmekanismi, vedetään vaan yhdestä hihnasta ja vaunut kasautuvat. Niissä on myös se tosi hyvä puoli että kärryissä voi kuljettaa suht isoakin lasta, muistaakseni painoraja oli 20 kiloa per puoli, monissa tuplavaunuissa se on paljon pienempi. Kärryihin on myös helppo laittaa vauvan kantokoppa.

Mä tilasin kärryt Lekmeriltä. Sain tosi hyvän alen niihin. Vaunuja on 2 eri versiota, toinen taisi olla vähän päälle 600 e ja toinen vähän päälle 800 euroa normaalihinnaltaan, mutta kannattaa seurata Lekmeriltä aleja, mä maksoin niistä kalliimmista muistaakseni vähän päälle 500 euroa :) ja vaunukoppa tulee vielä päälle, se oli normihinnaltaan vähän alle 200 e. Suosittelen tutustumaan, me ollaan ainakin oltu tosi tyytyväisiä!
 
Hups, jäi ylimääräinen Lekmer tohon kirjoitukseen.....Lekmeriltä ei siis toivota hyvää juhannusta vaan minä :woot:
 
Mites ne jussit sujui? Meillä oltiin kuumeessa pari päivää ja sitä seurasi räkäisyys. Samaan syssyyn putkahtaa viimeiset poskihampaat, joten kuola roiskuu ja maha oli muksulla löysällä... nyt vähän rauhottunu jo se kauhee kiukku (hampaista ja nuhasta johtuva) ja olen saanut aurinkoisen poikani takaisin. Hitaasti se puskee niitä viimeisiä hampaita.. alas tosiaan tulee nyt viimeiset poskihampaat molemmille puolille.. ylhäällä ei vielä näy olevan ikenissä muutoksia.
 
Pitäähän mun tänneki päivittää, ultrassa käytii torstaina ja kaikki hyvin. Sikiö vastasi viikkoja eikä niskaturvotusta ollu liikaa, ei kyl merkinny korttii mitää lukemaa siitä. Pää-perämittä oli 61,6mm joka vastas paria päivää vähemmän kuin menkoista laskettuna. Tänää on viikkoja 13+1. Siel se heilutteli ja hörppi paljon lapsivettä :)
 
Kiitos :) Nyt uskaltaa iteki jo aatella et tammikuussa tulee vauva :)
 
Kuinkas se teidän arki on alkanu sujumaan? :)
 
Nyt on Tyyne siirretty esikon kanssa samaa huoneeseen. Päikkärit jo tänää siellä nukkui, vähän oli surku puserossa ku jäi sinne sänkyy, mut hyvät unet otti eikä itkeny kumminkaa. Nyt yöunille meni jo reippaammin ja tai nukahtaaki samantien. Nyt jännittää miten yö sujju, ja entä seuraavat. Viimeset pari yötä ollu tosi levottomia, ni jatkuuko se nytkin; entä herääkö esikko sit siihen jos Tyyne kitisee ja itkeskelee? Entä heräänkö minä siihen, vai nukunko liianki sikeesti? Huoh, miljoona kysymystä aiheessa pyörii päässä. Kaikenlisäks en oo ite kyl yhtää valmis tähän hommaan, mut nyt on paras hetki tää tehä, ku esikkoki on lomalla. Tyyne vaa on vielä mun vauva, enkä koe sitä niin isoks ja itsenäiseks vielä :sad001
 
Mä harkitsen tuplia, ja parhaat mitkä oon löytänyt olis bumbleridet. Katsotaan raaskitaanko, vai hankitaanko vaan seisomalauta. Olis kyllä kiva saada molemmat lapset rattaisiin aina tarvittaessa joko nukkumaan tai ihan vaan turvaan. Meidän tyttö ainakin karkailee ja on aika vilkas tapaus...

Onnea Bettielle!! :) En oo ehtinyt käymään täällä pitkään aikaan ja täällähän olikin hyviä uutisia. :)

Meillä tehdään niitä vikoja poskihampaita oikein huolella, nyt ensin ylös ja toivottavasti pian myös alas. Vasta ensimmäinen on tullut kokonaan ja toinen alkaa varmaan pian pilkistää. Tyttö on nukkunut huonommin jo pari kuukautta, pureskelee sormiaan koko ajan ja osaa jo sanoakin, että hampaaseen sattuu... Kuinkahan kauan vielä...huhhuh!
 
Kiitos Eloveena :) Sähän oot jo pitkällä ite.

Tyyne ei oo vieläkää tehny niit vikoja poskihampaita, ja tänää viimeks niitä tunnustelin, niin ei oo mitää muutosta ikenissä.

Viime yöstä sen verran, et Tyyne nukku levottomasti ja kitis kuulemma puol kahtee asti vähän väliä. Mies oli saanu sitä rauhotella monee kertaa. Kyl mä sen arvasinki et ite en tosiaa kuullu mitään, enkä heränny :sad001 Nyt mä sit harkitsen itkuhälyttimen ostamista, et sit ainaki heräisin jos Tyyne itkee toises huonees ennen ku koko perhe heräis.
 
Bettie, meillä menee tosi kivasti! Vauva on todella helppo, nukkuu yöt hyvin ja on muutenkin rauhallinen tapaus ei turhia itkeskele. Aivan ihana pakkaus :) On jotenkin haikea olo kun tämä tulee olemaan meidän perheen viimeinen vauva.

Me ollaan nyt kolmatta päivää lasten kanssa kotona keskenämme kun mies palasi töihin tällä viikolla. Äkkiä se isyyslomakin hurahti, mutta hyvin pärjäillään näinkin!

Lämpimiä kesäpäiviä ja mukavaa odotusta kaikille masun kasvattelijoille :)
 
Takaisin
Top