Kesäkuu tulla tupsahti!

Bettie

Tietävä tietäjä
Tammikuunmammat 2016
Joulukuun mammat 2017
Toukoäidit 2020
Huhtikuiset 2023
Se olis jo kesäkuu ollu hyvän aikaa :)

Mitenkäs Orvokki voi? Joko oot päässy tositoimiin vai vieläkö masun kanssa tuskailet?

Tyynen uusin lempileikki on 'syötä ja juota äitiä' ja sitte sitä pitää leikkiä niinkin päin, et mun pitää syöttää ja juottaa Tyyneä. Välillä sanotaa että "loppu" ja sit pitää laittaa lisää ruokaa lautaselle. Ei muuten mut neiti jaksais sitä tuntitolkulla ja ite en jaksais ihan loputtomiin.
 
Meille syntyi pikku mies edellis yönä :Heartblue Hän tuli vauhdilla maailmaan , synnytys kesti vähän reilu 2 tuntia :) Me molemmat voidaan hyvin ja odotellaan josko pääsisimme huomenna kotiin.

Ihania ja lämpimiä kesäkuun päiviä kaikille!
 
Paljon Onnea koko perheelle :Heartbigred Ihana uutinen :)
 
Huikeaa! Onnea paljon Orvokki! Miten ihana uutinen!!!!




ps. Pahoittelen, etten ole ehtinyt käydä täällä juttelemassa. Meillä oli kodin kanssa ongelmia enkä oikein jaksanut moneen paikkaan selostaa samoja asioita... Täytyy vähän päivittää kuulumisia tännekin piakkoin.
 
Mä välitän täältä myös onnittelut muilta elomammoilta sieltä mistä ei saa puhua :grin Eli hurjasti onnea kaikilta :hug007
 
Pitääpä kertoakin, et meidän mussu aloittaa päiväkodin syksyllä. Elokuussa on viralliset tutustumiset sun muut ja mulla on perjantaina työhaastattelu ja toivon todella saavani paikan.
Meidän mussu on niin reipas kaveri niin tulee taatusti viihtymään tarhassa hyvin. Saatiin jopa hänelle paikka siihen meidän suosikkipäikkyyn, joten olemme miehen kanssa tosi iloisia.

Muuten meillä menee tämä kesä kämppää laitellessa. Iso remontti on takana päin ja nyt voi keskittyä pintaremppoihin rauhassa. Myllättiin meidän tonttikin uuteen uskoon.. nyt tarttis vaan kylvää uusi nurmikko siihen. Harmi, et tälleen kotihoidontuella on niin vähän rahaa, ettei oikein raaskita ostaa vielä grilliä ja terassikalusteita.. säästöjä vois käyttää, mut ei uskalla ku ei ikinä tiedä, miten elämä menee parin kuukauden päästä. Ehtiihän ne pihakalusteet ensi kesäksikin hankkia. Ja mun pitää muutenkin ottaa oma auto rekisteriin ja ostaa siihen turvaistuin sekä uudet renkaat, niin paras ehkä vaan tähtää siihen ensin. Ehtiihän noita turhempia juttuja sit myöhemmin. :)
 
Paljon kiitoksia kaikille onnitteluista!!

Mukava kuulla myös Sinbun kuulumisia pitkästä aikaa! Oletteko löytäneet uuden asunnon itsellenne, muistan että joskus kirjoittelit että teillä on sellainen etsinnässä :) Syksyllä saa muuten ulkokalusteita ihan pilkkahintaan, ostettiin juuri viime syksynä uudet kalusteet taisivat olla -60 prossaa :) Ne ovat vielä pakkauksessa, meillä on nimittäin mäntyjä koko lähistö täynnä ja juuri nyt alkaa sen siitepölykausi. Kohta on kaikki paikat keltaisena :confused: Sen jälkeen kootaan ja nautitaan uusista kalusteista :)
 
Meillä mänty kukkinu jo puoltoista viikkoa. Toivon et menee nopeasti ohi, ei oo kivaa jatkuva aivastelu ja nenän tukkosuus, tosin nyt on onneks alkanu jo allergialääkkeet tehoomaan.
 
Paljon onnea Orvokki! :happy:
Teillä ei sitten kauaa poika antanut odotuttaa itseään! Saakos kysyä pikku-miehen mittoja? :)

Täällä menossa rv 33+6 ja taas kuun lopussa kontrolliultraa tayssissa. Tossa rv 32+4 oli painoarvio 2,2 kiloa ja sydän sekä munuaiset näyttivät hyvältä. Alkaa olla luottavainen olo, että tällä kerralla tulis terve lapsi. :smiley-angelic001 Tai kai sitä silti uskoo sen vasta sitten, kun saa pienen syliin asti ja kaikki oikeesti todettu olevan ok.

Meillä Santtu on nyt tosiaan siiretty omaan huoneeseen, isojen poikien sänkyyn ja nyt reilu viikko sitten lähti tutti. Kaikki mennyt oikein mallikkaasti ja jotenkin huomannut tässä, että onhan se nyt jo pakko todeta, että siinä on taapero, eikä vauva. Tosin Santtu itse ehdottaa välillä, josko pääsis pinnasänkyyn ja osottaa itseään sanoen "vauva". :grin Sydämenkin suhteen menee oikein mallikkaasti ja tuossa kuukausi sitten lopetettiin se viimeinenkin lääke sitten kokonaan. Viime viikolla oli holter-rekisteröinti vielä ilman lääkkeen vaikutusta, mutta ei ole kukaan vielä soittanut tuloksista tai sitten tulee joskus kirje kotiin.
 
Enää ei okseta koko aikaa :) Mut tilalle tullu sit jatkuva närästys. Eilen piti soittaa neuvolaan et ois pyytäny lääkäriltä reseptiä, mut unohdin. Seuraavan kerran se lääkäri on siellä ens tiistaina. Millää ei huvittas tk:hon lähteä jonottelemaa aikaa, ku neuvolan kautta ois yksinkertasempi.

Tänää miehen sisko lupas tulla käymää ja tuoda samalla dopplerin, kokeillaa josko jo kuulus sydänäänet. Nyt sit jännittää iskeekö ressi, jos ei viel kuulukkaa. Toisaalta ei ne kaikil viel täs vaihees kuulu, nyt viikkoja pitäs olla 10+4 tai viikon vähemmän. Np-ultra on 25.6. et sinneki vielä pari viikkoa.
 
Kiitos Suvii! Meidän pojan mitat olivat 3250g ja 51 cm, pikkuinen rimppakinttu hän on :)

Sunkin raskaus on edennyt jo ihan loppusuoralle ja ihanaa että kaikki on vauvalla kunnossa!
Tsemppiä loppuun :)

Meidän oikeasti vielä pieni tyttö vähän päälle 80 cm näyttää nyt ihan jättiläiseltä vauvan rinnalla :)
 
Juu, loppukesän aleista tulee varmaan ne terdekalusteet ostettua.. on vaan olo et kaikkihetimulleniinkuinolisijo! :D

Nii en muista oonko mä puhunu täällä, mut me muutettiin Helsingistä tähän pienemmälle kylälle syksyllä.. kyl mä siitä varmaan oon puhunu, ku on siitä jo niin kauan loppu peleis. Mies käy edelleen töissä ytimessä mut itte yritän löytää täältä vähän landemmalta töitä..ei jaksais ajella jonnekin espooseen tai helsinkiin päivittäin.
Tästä meidän uudesta kodista vaan paljastui ihan järkyttäviä juttuja jokin aika kaupanteosta ja moni asia oli salattu. Seurasi hillitön remontti ja oltiin pojan kanssa kolmatta kuukautta evakossa ja mies asui sukulaisten luona lähellä työpaikkaansa. Ei ollut helppoa aikaa ja mä olin välillä niin väsyny ja turtunut koko paskaan. Nyt remontti on kuitenkin ohitse ja kaiken pitäisi olla kunnossa... Nyt päästiin vihdoin ostaan pojalle uutta sänkyä hänen omaan huoneeseen ja sen sellaista.. paljon sellaista on päästy tekemään, mitä piti tehdä jo paljon aiemmin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan ja onneksi ongelmat paljastui pian, eikä esim. vuosien kuluttua... terveyshaitat olis ollu nimittäin melkoiset.
 
Onnea onnea Orvokki pienestä pojasta :Heartred

Täällä mennään rv 27+0 ja tänään oli lääkärineuvola. Kaikki oli ok. :)
Seuraava neuvola onki sit jo parin viikon päästä taas. Harmittaa vaan, kun oma neuvolatäti on lomalla :/
Kontrolliultraa odotellen, joka on sitten päivää ennen esikoisen synttäreitä. Saa nähä vielä pikkusen, ennen ku tavataan livenä. :) Ittellä on vointi ollu ihan hyvä, liitoskipuja jonki verran.
Tukivyöstä jonka löysin kirpparilta 4eurolla tuntus olevan hyötyä. :)
En muista mainitsinko täällä et kirpparilta löysin kotidopplerinkin hintaan 3euroo ja sillä sitten välillä kuunnellu vauvan sykkeitä aina välillä.
Pikkumies täyttää jo ens kuussa 2v ja nyt on uhmakausi päällä, mutta onnelks nää kaudet ei yleensä kovin kauaa kestä.. ja on toivottavasti jo ohi kun vauva syntyy :)
 
kuullostaa Simbbu todella kurjalta, mutta onneksi olette saaneet nyt asiat kuntoon talossa ja pääsette nauttimaan siitä! Toivottavasti myös myyjät saatiin vastuuseen.

Kiitos Kiips! Sullakin alkaa kohta loppukiri, tsemppiä! :)
 
Oikein paljon onnea pikkuisen johdosta teidän perheelle orvokki! :)

Meillä on edessä muutto Tampereelta Helsinkiin elokuun alussa ja se on aiheuttanut erittäin paljon järjestelmistä ja päänvaivaa. Nyt on sentään jo vuokrasopimus allekirjoitettu ja päiväkoti varattu. Päiväkoti oli aivan uusi ja todella kaunis, mutta Helsingin suurin (230 lapsipaikkaa). Ollaan kuitenkin iloisia. Vielä kun mulle löytyisi lopputyöpaikka, niin olis kaikille jotain. Mies siis aloittaa opinnot, niin sen perässä muutetaan nyt.
 
Nyt on kaksi yötä oltu ilman tuttia :) Eka yö meni tosi hyvin, kerran havahduin siihen ku Tyyne istu sängynpäädys juomassa vettä ja jatko sitte uniaan. Viimeyö ei menny ihan niin hyvin. Tyyne oli tosi levoton ja kiukkunenkin (kait sitä tuttia etti sängystä), annoin vaan vettä ja peittoa pistin uudestaan päälle. Pätkittäin nukuttiin ja ylös piti sitte nousta jo 5.30. Ois ollu ihan turha edes yrittää saada Tyyneä enää nukkumaan. Mikä parasta, ei ole yhtään kyselly tutin perään. Nyt alkaa näyttää jo vähän todellisemmalta mahdollisuus siirtää Tyyne esikon huoneesee nukkumaan heinäkuussa :) Tosin tuttiasiassa voi tulla takapakkiakii, mut toivon ettei tule.
 
Takaisin
Top