Kesäkuntoon!

suvitus

Piirimestaruustason postaaja
Löytyykö muita mukaan kesäkuntoprojektiin? Raskauskilot on mulla sulaneet, mutta kropan muoto ei ole ihan entisensä, eikä kunto palannut kohdilleen (vaikea raskaus, valvottava vauva ja kootut tekosyyt). Nyt olisikin oikeasti aika saada muutos aikaan ennen kesävaatekautta, jotta olo olisi parempi ja peilikuva hymyilyttäisi :)
 
Mä alotin viime kuussa taas salilla käymisen ja aion alottaa juoksun kunhan tiet sulaa. Minkälaista kesäkuntojutskaa olit ajatellut, suvitus? :)
 
Mä haluun kanssa kesäkuntoon! Mulla vaan selkä on edelleen niin ongelmallinen, ettei juoksulenkit onnistu. Pitää nyt kärsivällisesti koittaa jumpata fysioterapeutin ohjeilla syviä vatsalihaksia ja lantionpohjaa vahvemmaksi, jos siitä olisi apua. Mutta kesäkuntoon, viimeistään kesäksi 2017 :wink...
 
Mulla tosiaan pääpaino olisi liikunnan lisäämisellä! Vaunulenkkejä ja jotain lihaskuntoa. Aika pahasti tosiaan edelleen huomaa vaikean raskauden aiheuttaman 9kk liikkumattomuuden seuraukset. Habaa alkaa kyllä löytymään tuon pikkuisen kanniskelusta, mut keskivartalo pettää selvästi ihan normaalielämässäkin, seison helposti lysyssä. Ja silloinhan se vatsakin pömpöttää.

Kuntoilu alkaa heti kun pääsen nyt riivaavasta pitkäkestoisesta päänsärystä eroon!
 
Hih, haban kasvamisen todellakin huomaa. :D Siitä ei tarvitse salilla huolehtiakaan, mulla on isompi hauis kuin useimmalla muulla salilla yhtäaikaa olevalla naisella! Mun kotipuntti on kuitenkin suht pieni, n. 8 kg. Teillä monella muulla voi olla vielä isompi haba isomman puntin nostelusta ja kanniskelusta. :wink
 
Munkin kahvakuula on pikkuista mallia, n. 8,5kg, mutta sitäkin rimpuilevampi :D Ja vauhdikkaampi, sitä kautta tulee kyllä liikuntaa, vaikkei koti suurensuuri olekaan.
 
Täälläkin ollaan omissa mitoissa mutta niin väsynyt oon kyllä ollut että en oo jaksanut edes juuri lenkkeillä. Harmittaa, koska se piristäisi varmana. Mahakin pömpöttää, onkohan siellä erkaumaa :sad001 ääh toivotaan että aurinko antaisi vähän jaksamista hoitaa kuntonsa kohdilleen!
 
Kunto on kyllä aivan hirvittävä kaikkien näiden flunssien ja raskaus/imetyspaskan jälkeen. Raskauskiloja on jääny ainakin 6. Kädet on kylläkin aika buenot just ton kotipuntin ansiosta. Masu pullottaa, varsinkin just rintalastan alta. Erkanemaa varmaan tääläkin. Käytiin Lapissa lomailemassa isolla perheellä ennen hiihtolomia, ja se oli ihanaa. Hiihdin ainakin kaksi kiloa olemattomiksi! Ja heti saatiin sitten tappajaflunssa. Ny rupee vähän hellittään. Vesselin nukkumiset on vaan mitä on, ja mun jaksamistaso on mitä on. Kerran päivään yritän kyllä ulos.
 
Juokseminen olisi ihana aloittaa taas! Meinaa vaan olla aikapulaa :shifty: Mutta toivottavasti kun päivä pitenee niin voin vaikka illalla varastaa itselleni puoli tuntia lenkkeilyyn, käymme kyllä kävelyllä päivittäin mutta reiden lörpöttelee mukana kuin tuulihousut joten ois kiva tehrä niille jotain.
Sillointällöin kyykkään täällä kotona kun vauva nukkuu repussa ja kunhan kelit antaa periksi niin pääsen taas kantamaan ulkona mikä antaa ihan erilailla vastusta!

Kiloja ei tarvi puottaa, mahakin vähän pömpöttää joten kiinteytystä kiitos :grin
 
Minäkin kaipaisin lisää liikuntaa. Nythän tuo vauva pärjää helpostikin isän kanssa sen ajan, kun itse kävisi vaikka jumppaamassa. En toisaalta halua, että elämä muuttuu pelkäksi tulemiseksi ja menemiseksi. Isi töistä kotiin ja vuoropäivinä kumpikin siitä sitten harrastukseen, ja sitten kotiin palatessa onkin lasten iltahommat ja hups sekin päivä on pulkassa... Ehkä pitäisi vain irrottautua ja mennä, muuten sitä jämähtää tähän kotiäidin suorittamiseen liian helposti. Koen kyllä, että kunto on ihan hyvä, Koko ajanhan tässä saa olla liikkeessä, kun kahden pienen perässä menee. Ainakin jumppatunneilla on jaksanut ihan samaan malliin kuin aina ennenkin.

Mun maha on karmea pömppö! Välillä tuntuu, että herranjestas, oonko raskaana jollakin viidennellä kuulla :wideyed: Tuntuu, että muuten on palautunut entiseen malliin, mutta tuo maha on mennyttä... Vatsa häviää olemattomiin, jos vedän vatsaa reippaasti sisään, joten ero on huomattava. Tulkitsen tämän niin, että kudokset on todella löystyneet eikä siellä mikään lihaksisto enää pidä peitteitä napakkana. Tuota erkaumaa mietin itsekin, mutta minkäs teet? Mulla ei ollut mitään tällaista ekan jälkeen, vatsa palautui raskauden jälkeen eikä pömpöttänyt.
 
Minulla on myös maha melkoinen pömppö. Ekan raskauden jälkeen oli pienempi (vähän aikaa :D ) mutta eiköhän tuo tuosta joskus pienene. Mitään en kyllä sen eteen ole tehnyt, jotenkin jumpat sun muut on minulle myrkkyä pelkkänä ajatuksenakin. Rattaitten kanssa käydään lenkillä ja onhan noissa tuplissa työntäminen. Viime perjantaina siivosin poika repussa kun reppana pelkää imuria, ja se olikin näppärä keksintö. Tuntui ihan persuksissa jälkeenpäin, tuolla poikasella kun on painoa jo kai 11 kiloa. Kotitöillä kesäkuntoon, kiitos! :)
 
Mulla pömpöttää maha myös tosi paljon! Oon salilla käyny ja tehny vattalihaksiakin ja miettinyt, miksi maha vaan pömpöttää samalla tavalla. En ollut tajunnut koko erkaumaa että semmonen voi olla! Kokeilin, niin puolet sormista uppos vattalihasten väliin. Joten nyt keskitytäänkin syviin vattalihaksiin! :) Kiitos teille kun otitte asian puheeksi!
 
Mullakin on reikä mahan keskellä :meh: ja fysioterapeutin mukaan tosiaan suoria vatsalihaksia ei kannata tehdä vielä ollenkaan, ennen kuin syvät ovat kunnossa. Lisäksi aika kevyillä harjoituksilla mennään, kun syvät lihakset ovat sen verran huonossa hapessa, että vaativammissa liikkeissä muut lihakset (ne suorat, ja esim. selkälihakset) helposti lähtevät mukaan avustamaan. Parempi tehdä siis kevyemmin, mutta hyvällä tekniikalla. Pilates olisi syvien lihasten treenaukseen hyvä laji. Tässä ihan lähellä olisi tuntejakin, jos nyt vain saisi aikaiseksi käydä kerran viikossa siellä.
 
Luovuin ajatuksesta päästä kovin usein salille tai jumppaan, joten nyt koitan nettijoogaa päiväuniajan ratoksi! Tai siis pääsisinhän tietysti, mutta kun tuntuu vaan aika valuvan käsistä..
 
Mulla on jumpat aika minimissä, kun en vaan halua käyttää töiden jälkeen aikaa poissa vauvan luota. Viikonloppuisin käyn salilla päikkäriaikaan, mutta kerran tai kaksi viikossa on ihan auttamatta liian vähän. Päätinkin siis hommata kunnon pyörän ja alkaa pyöräillä töihin (hyvällä säällä tosin vaan). Matkaa 15 km/suunta. Riittää aerobiseksi hyvin. Ny pääsiäisenä pitäisi mennä pyöräkaupoille.
 
Takaisin
Top