Kesäkuisten mammat! <3

Miten teillä miehet osallistuu raskauteen?! Minä olen esikosien odottanut ja hoitanut yksin. mies on oman esikoisensa rakauden/vauva-ajan vai tapellut exänsä kanssa. Tämä meidän uusioperhe ja yhteinen vauva on harkittu ja odotettu ja molemmat ollaan ihan täpinöissä ja jaetaan kaikki innolla kun on joku jonka kans jakaa/ei tarvitse tapella. Mies oli mukana varhaisultrassa ja tulee kaikkiin raskauden/vauva-ajan juttuihin mukaan. Mulla on ihan luksusu oltavat, hän Hieroo jalkoja ja pitää hyvänä ja hoitaa kun huono olla :Heartred
 
Meillä mies on innoissaan myös, osallistuu ultriin (paitsi alkuraskauden kun se on todennäkösesti kesken päivän). Ainakin kuopusta odottaessa hoiti esikoisen kun itse en pystynyt yms, joten uskon taas niin käyvän. Meillä on vain se tilanne, että viikon päästä saan tietää pääsenkö kouluun, joten jos pääsen niin mies on yh viikot kun käyn koulussa. Häntä vähän jännittää sitten olla 3 lapsen yh kun koulu jatkuisi, mutta katsotaan sitä sitten jos nyt kouluun pääsen.
 
Mun mies osallistuu kaikkii ultriin ja varmaan kaikkii neuvola käynteihin. Viimeksi tuli kkm ja mies pahoillaan kun ei pääsyt silloin ekaan neuvolaan. Ihana hän on ♡
 
Nauttikaa siitä kun mies pystyy osallistumaan ja muistakaa voimienne mukaan helliä sitä miestäkin:wink Meillä haluis osallistua ultriin yms. Mut kun jonkun on tämä lauma elätettäväkin ja on sellanen työ ettei kesken päivän vaan voi poistua. Synnytys hieman jo mietityttää, voi olla ettei tällä kertaa pääse sinnekään. Että tämä kerta on vedettävä ihan omillaan, onhan tuosta jo onneksi kokemusta, tietää suurinpiirtein mitä tuleman pitää:grin
 
Meillä myös kotosalla mies on täysillä mukana, mutta käytännön syistä ei neuvolaan lähde. Enkä oikeastaan häntä neuvolaan haluaisikaan. Ultriin tulee kyllä mukaan, jos vain työreissuiltaan pääsee. Synnytyksissäkin on ollut mukana muuten, mutta viimeisimpään ei ehtinyt, tuli 2 min liian myöhään, kun synnytys oli todella vauhdikas. ;D
 
Meillä tämä on miun miehen ensimmäinen lapsi ja ultriin tulee mukaan ja on hyvin innoissaan. Koitan jakaa kaiken mitä mieleen vaan tuleekin raskauteen liittyen että hän voi elää mukana ja ymmärtää missä mennään.
 
Meillä mies ultrissa haluaa mukana olla jos vain pääsee. Kotona auttaa kotitöissä ja esikoisen kanssa todella paljon varsinkin nyt kun tää väsymys on iha hirveetä:grin
 
Meillä ei mies varmaan pääse ultriin saati neuvolaan mukaan :sad001 Jonkun täytyy isompia hoitaa kuitenkin käyntien ajan, eikä haluta kertoa kenellekään kovin äkkiä. Aiemmin mies on ollut ainakin jossain ultrassa mukana, useinmiten varhaisessa, nyt melko varmasti jää se käymättä, kun mäkin olen nyt mennyt töihin.
 
Taidanpa minäkin varovaisesti liittyä joukkoon. Viikon ajan tehnyt tasaisesti tummuvia testejä [emoji7] hieman jännittää kun yksi keskenmeno keväällä, mutta josko nyt pysyisi pikkuinen mukana loppuun asti [emoji173]️ laskureiden mukaan laskettu aika olisi, laskurista riippuen, 23.6.2019 molemmin puolin [emoji4]
 
Täällä kanssa yksi tummentuvien viivojen odottaja [emoji4] la 21.6 hujakoilla. Esikoinen on 1v 2kk ja olin jo unohtanut kuinka tämä alkuraskaus onkin niin täynnä epävarmuuden tunteita, mutta toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä [emoji173]️
 
Tervetuloa uusille! Kiva että alkaa porukkaa tulemaan :) jos keskustelukin vilkastuisi
 
Meilläkin mies osallistuu parhaansa mukaan. Neuvoloihin ei yleensä tule, ellei ole oikeasti tarpeellista. Esikoisen odotusaikana kävi ultrissa mukana, mutta nyt ultraukset tehdään kauempana kuin silloin, niin saattaa olla ettei pääse kesken työpäivän mukaan. Meiltä on ultraan siis n. 45 min ajomatka suuntaansa. Vauva-aikaan kyllä kävi neuvoloissa mukana aina kun pääsi.

Raskaudesta jutellaan kyllä ja yritän pitää hänet kartalla asioista, mutta eipä tässä vaiheessa vielä ihmeempiä ole. Enemmän puhutaan siitä, mitä se vauva-arki sitten on, kun vauva ei olekaan ainoa lapsi.
 
Meillä kanssa osallistuva mies ja isi, neuvoloihin ei tässä toisessa raskaudessa enää osallistu (esikoista odottaessa oli pari kertaa mukana), mutta ultriin haluaa tulla kyllä ja sitä minäkin toivon[emoji4]

Mulla vaan on jotenkin aivan hirveä huoli onko kaikki varmasti hyvin. Ensi viikon lopulla ois vasta varhaisultra. Ei pitäisi verrata edelliseen raskauteen, mutta jotenkin tää on ollut niin oireeton että pelottaa kaikki. Esikoisesta oksensin jo tässä vaiheessa. Nyt ei ole oikeastaan mitään tuntemuksia. Ehkä vähän pelottaa tuulimunan tai muun mahdollisuus kun tulin tässä välikierrossa raskaaksi, että kun sieltä on nyt luomuna ihmeellisesti munasolu kypsynyt ja irronnut niin jos se onkin jotenkin vajaa tai huonolaatuinen ja ei ole lähtenyt kehittymään kunnolla ja siksi näin laimeat oireet[emoji24] tää huoli on aivan hirveää...
 
Täällä kanssa yksi tummentuvien viivojen odottaja [emoji4] la 21.6 hujakoilla. Esikoinen on 1v 2kk ja olin jo unohtanut kuinka tämä alkuraskaus onkin niin täynnä epävarmuuden tunteita, mutta toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä [emoji173]️

Meillä kuopus kanssa 1v2kk :Heartred
 
Linhee täällä samat ajatukset, kahdesta muusta oli tässä vaiheessa jo selkeät oireet.
 
Minua nyt alkaa hirvittämään. Alkuun viiva oli hailakka testissä, tummeni kuitenkin pikkusen muttei testi viivan tasolle. Digi näytti 1-2 viikkoa. Aikaisemmissa raskauksissa on heti pamahtanut kunnon leffaviivat. Jokin sai tekemään tänä aamuna testin, eikä viiva ole yhtään vahvistunu:sad001 Käskin miehen tuoda uuden digitestin töistä tullessaan... Toivottavasti stressaan tyhjästä.
 
Tein kanssa uuden testin, toki vain 3.5h pidätys, mutta oli ehkä yhtä haalea kuin sunnuntai aamun testi. Tai vahva mutta ei vahvempi kuin kontrolli. Perjantaina teen viimeisen digin, vaikka nyt on 5+0 (toki voi olla myös 4+5!) mutta tein viime perjantaina 2-3.
 
Millaisilla testeillä oot Hilmaliina testannu? Mulla oli nyt tilattuna iso kasa raskauskeijulta niitä one stepin erittäin herkkiä 10mlu testiliuskoja ja sillä sen ihan ekan tosi hailakan haamun sainkin (just ja just edes erottu) ja samana päivänä tuli digiin raskaana 1-2. Mulla oli siis niitä niin paljon että testailin sen ekan haamun jälkeen tosi monta kertaa ja vielä viikon päästäkin oli hailakka ja sit meinas jo tulla paniikki ja kävin ostamassa uuden digin ja rfsu ja pregchekin testi liuskat ja niihin sit tulikin jo tosi vahvat viivat ja digissä oli viikot noussu. Että tosi paljon näköjään riippuu testistä millaisen viivan näyttää!! Ei oo tossa erittäin herkässä vieläkään tasavahva viiva vaikka muissa on jo ollut, se tulee kyllä siihen liuskaan jo heti kun sen kastaa kun aluksi siinä kesti muutamia minuutteja ennenkun alko hailakkana näkymään. Jotenkin vaan oma logiikka sanois että herkissä näkis aiemmin vahvana kun noissa ei niin herkissä. Mut en kyllä enää jatkossa osta noita.
 
Takaisin
Top