KESÄkuu 2012

Myöhäisiltaa!

Vielä piti tulla Pranista lohduttamaan, että vaikka tuossa puistotilanteessa omat korvat kuumottikin, niin väittäisin JOKAISEN äidin ja iskän kokeneen saman, ainakin kerran!

Kirosanoja tässä taloudessa on kuin ihmeen kautta onnistuttu olemaan opettamatta tolle pikkujätkälle! Ja valitettavasti tässä talossa nää aikuiset on aika hyviä kiroilemaan, mutta jotenkin kai mennyt Joonalta ohi... Kunnes ekaa kertaa pari viikkoa sitten Joona kirkkain silmin sanoi "Voi vittu!". Minä häkeltyneenä, että miks sä niin sanot, niin sitten tuli selitys "Isi sanoi voi vittu!" Onneksi, minun onnekseni, Joona nykyään siis päästää kirosanat suustaan ainoastaan sanomalla "isi sanoi voi vittu", joten ei tarvii äidin hävetä ;) Mieheltä en oikein kyllä saanut lypsettyä, että oliko Joona jo siinä tilanteessa sen toistanut ja mites isi oli reagoinut, kun se nyt noin sitä alkoi toistaa.

Lisäks pitää kertoa, että ihmeiden aika ei ole ohi! Mä päätin tänään tehdä jotain uhkarohkeaa, ja lähteä Joonan kanssa tuonne jättisuureen lähikauppakeskukseen ilman rattaita! Matkaa ei ole kuin 2km, mutta päätin silti, että otetaan bussi kerran ei oo rattaita. Joonaa valmistelin aamupäivän lähtöön, kerroin huolellisesti, mitä me voidaan tehdä ja mitä tarvitsee ostaa. Lupasin, että kiltille pojalle voi tulla vaikka jätski palkkioksi! Ja hitto vie, ette usko miten jumalaisen kiltisti tuo lapsi kulki sen 3h! AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! Houkutuksia oli ja välillä se yritti, mutta uskoi mua ihan parin sanan jälkeen! Ekaks ajattelin, että se uskoi, koska odotti sitä jäätelöä, mutta mentiin vielä leikkipaikalle vartiksi ennnen bussille ja kotiin lähtöä, jolloin jäätelöt oli jo syöty, mutta se uskoi sielläkin! Kuinka ylpeänä mä tuota pientä tyyppiä kehuin vuolaasti, kun oli niin uskomattoman kiltti ja reipas! Meidän raivotautinen pikku-Joona! Ja mä kun aattelin, että ollaan ehkä puol tuntia reissussa yhteensä (ja bussimatkaan menee jo 10min) ja ehditään molemmat vetää muutamat itkupotkuraivarit siinä ajassa... vaan ei, hyvin meni! Ja niin komeat Salama McQueen arskatkin herra sai optikolta! Menin mukamas ostamaan niitä Julboja, mutta se isoinkaan koko ei jotenkin ollut riittävän iso tuolle leveäkasvoiselle... lopulta uskoin optikon neuvoja, että kyllä ne nuokin ovat polaroidit ja varmasti turvalliset pikkutyypin silmille! (Ja nyt toivotaan, että ne kestävät käytössä. Ugh.)

(Hups. Mä kirjoitin teille nyt ne asiat, mitä piti blogiin laittaa... noh, laitetaan sinne vaan copypastena, ja palataan joskus tulevalla viikolla kertomaan teille muuta :D)
 
Hei vaan!

Ja niin.. pitihän minun SANNAA onnitella autonrattiin istumisesta! Siis ONNEA! Ja niiiin... muistathan, että meille ajaa teiltä vain vajaan tunnin!!!!! didiid. Että koitta nyht suorittaa se kortin vaan ripeästi, niin täällä laitetaan siiderit kylmään...

Ja samoin reissaamisajatuksesta PRANAMETRILLE; että kiitos! Mutterikahvila kuulostaa varsin viehkeältä paikalta! Tulemme pariinkin otteeseen kotikonnuoille ja siinähän vois tosiaan piipahtaa. Ja niin.. voidaanhan me mennä vaikka porukalla sinne teidän puistoon ottamaan parit "kuumat korvalliset" ?!? 

PEEÄSSS, tähän nopean postauksen päätteeksi. En muuten muistanutkaan miten järkyttävää on olla oksutaudissa. Tai taisin saada ruokamyrkytyksen. Laittelin meidän grillihetkeen lisukkeita. Pilkoin parsaa ja herkkusieniä ja niimpä tietysti menin tyhmyyksissäni ja persouksissani maistelemaan niitä RAAKANA! jep. jep. Noh, siinä suloisesti grillattiin ja syötiin puutarhassa. Eipä mennyt kuin tovi siitä kun sain Venlan nukkumaan, niin aloin yökkinään. Yökin koko yön ja eilieen päivän. JA nyt on niin hoikka ja kevyt olo! Vaan ihana olla taas terve! 

moi moi taas seuraavaan hetkeen. Muistakaa juoda ja laittaa aurinkorasvaa! ;)
 
Maarisen oksennustauti tai ruokamyrkytys ei kuulosta ollenkaan kivalta :( Onneksi on ollut nopeasti ohimenevää lajia. Grillaaminen muuten saa kyllä veden herahtamaan kielelle. Talon pihassa on uudehko muurattu kunnon grilli, joka tuntuu olevan suosiossa. Me vain emme ole vielä saaneet itsestämme irti viritellä tulia ja levitellä tuoksuja. Käydään vaan puistossa haistelemassa tunnelmia, mukava paikka päästellä menemään.

Kiitos Sanna myötäelämisestä uhmaajan kanssa ja aurinkoisia päiviä uusien aurinkolasien testaamiseen vaan sinne suuntaan :)

Nyt on pari päivää mennyt vähemmillä jäähyillä ja hyvä niin. Valo sai isin pyörän perään oman istuimen ja nauttii vauhdista. Nuohan hurauttavat mihin vaan ja nopeasti vielä. Huomenna pitäisi mennä illalla katsomaan veljenpojan jalkapallopeliä pyörillä ja jännään kuinka Ökö jaksaa pari tuntia kentän laidalla tepastella. Otan iltapalan mukaan ja kotiin jää enää väsyneen hampaiden pesut ja iltapisut. Täytyy nauttia kesäilloista kun on sen aika.

Keinussa Valo hoilotti tänään Kuulaulun, omaa tuotantoaan ja se meni näin: Kuulaulu, kuulaulu, kuulaulu, kuu loistaa taivaalla, kuu loistaa taivaalla, kuu loistaa taivaalla, taivaalla, taivaalla jne.

Rattoisaa ehtoota.
 
Moikka!

Aurinko paistaa jälleen! Heti on mielikin virkeämpi ja olo paljon touhukkaampi. :-)

Symppis Valo! Ihania nuo lapset, kun ne keksivät omasta päästä jo vaikka mitä. Meidän neiti tykkää ihan älyttömästi kaikenlaisista laululeikeistä ja vaikka minkälaisista hoilotuksista. Minä kun en osaa oikein koskaan olla hiljaa. Aina pitää vaikka vähän lauleskella. ;-)

Meilläkin iskän pyörässä on istuin ja tyttö lähtee innoissaan ajeluretkille.

Neiti heräsi päiväunilta. Pitää lähteä patistamaan pissalle.
 
Maarinen, kiitos, kunhan kortti on tassussa ja kokemusta sen verran löytyy, että uskallan nappulan nakata takapenkille, niin tulemme kyllä! Tosin siiderit kuulostaa siltä, että sieltä ei ihan heti olla kotimatkalle lähdössä :DD Vaan sen verran herkulliselta teidän talon elämä kuulostaa, että mahtais olla lystiä sitä seurailla vaikka yön ylikin! :)
Amppunen myös on vierailulistalle tuupattu jo joskus aiemmin, sinne matkaa on kyllä pari hetkeä enempi, mutta ajamallahan sitä kokemusta sitten kertyy!

Valon laulu nosti kyllä hymyn korviin! Mainio vempula! :)

Pyöräretketkin kuulostavat kivoilta! Meillä ei oo aikuisilla sellasia pyöriä, mihin ipanalle istuimen sais. Joonallehan isi kaavaili tälle kesälle sitä potkupyörää, mutta kun käytiin sitä kattomassa, niin Joona ei innostunut. Mä luulin, että ajatus oli haudattu, mutta eilen kuulin kun isi ja poika tekivät sopimuksia, että lähipäivinä se potkupyörä kuitenkin käydään hankkimassa, kunhan Joona jatkaa kilttinä oloaan. Joten kaiketi sellainen sitten jossain välissä on... noinkohan riittää tuon draamakuninkaan pinna sillä potkuttelua harjoitella ja isillä pinna opettaa? :D (Äiti ajatteli olla tähän asiaan nyt sotkeutumatta.)

Nyt äkkiä petiin! Huomenna olisi jo torstai, ja se on tällä viikolla viikon vika työpäivä! Perjantaina mulla olis kampaaja (tällanen lause ei edelleenkään kuulosta luontevalta mun suusta! Ite tai kaverit on tukan vuoskaudet leikelly ja värjäillyt, mutta nyt 2 vuoden sisään tää on jo KOLMAS kampaajakäynti! Kiitos noiden sitidiilien kimppakamppisten, minkä avulla saa sen verran halvalla näitä elämysmatkoja, että ei kehtaa olla tarttumatta tarjoukseen ;)).
 
Aurinkoista huomenta!

Jäi eilen kommentoimatta ja kauhistelematta Maarisen ruokamyrkytyskokemus. En kyllä haluaisi kokea! Vappuna join lasillisen simaa ja sain vatsani melkein viikoksi kipeäksi. En tiedä, johtuiko sitten siitä hiivasta vai mistä. Tarpeeksi ikävää oli se vatsakipu puhumattakaan siitä, että joutuisi vielä oksentamaan. Pientä miestä odottaessahan kun tuli sitä raskauspahoinvointia, niin pelkäsin vaan sitä oksentamista. No, yhtään kertaa en kyllä loppujen lopuksi oksentanut.

Sanna, mulla vähän samanlaisella syklillä olleet kampaajalla käynnit. Viimeksi olen käynyt...öööh... vissiin pari vuotta sitten. Silloin oli tukka puolet lyhyempi, joten sitä piti leikatakin. Olen nyt kasvattanut pitkää lettiä ja viimeksi mies saksi latvoja. Onneksi mulla on luonnostaan vaalea tukka, joten juurikasvu ei oikeastaan edes näy, vaikka värjäysväli venähtäisikin vähän pitemmäksi.

Meidän iskä lähti eilen Ouluun työreissulle ja tulee vasta tänä iltana. Eilisen illan meillä oli anoppi viihdyttäjänä ja tänään tulee serkkuni lastensa kanssa seuraa pitämään. Sää on onneksi niin hyvä, että saa nuo villivarsat riehumaan ulos.

Muuten meidän "pieni" mies on jo puolivuotias! Eilen käytiin neuvolassa ja puntari heilahti lukemiin 9855 g. :-o Että HIUKAN eri kaliberia on tuo jannu neitiin verrattuna, joka painoi saman verran vajaa vuosi sitten.
 
Taitaa aurinkoinen sää ja leppeä keli pitää ihmiset poissa ruudun ääreltä ja hyvähän se on :)

Me vietimme aamun ihan rannalla. Valo ei olisi millään lähtenyt kotiin syömään ja päiväunille. Varpaat viluisina läträsi rantavedessä ja halusi, että heilutellaan kainaloista pitäen ja loiskien vedessä. Vesi ei vielä ole kuin linnunmaitoa, mutta minäkin tarkenin talviturkin heittämään pois. Onneksi on ranta lähellä ja vielä sopivan matalakin. Eikä aamuvarhaisella (9-11) ole edes ruuhkaa.

Hennas Onnea puolivuotiaalle pikkumiehelle ja johan on komeat lukemat puntarissa olleet :D Hyvä vaan, että kasvaa.

Mitenkä Sannan kuontalolle sitten kävi? Eikös olekin kivaa käydä harvemmin kampaajalla, tuntuu siten tärkeämmältä ja hienommalta koko touhu? Joko Joonalla on potkupyörä? Olen kuullut sen olevan loistava peli tasapainon harjoitteluun.

Keskiviikkoinen  veljenpojan jalkapallopeli meni hyvin. Veljen juuri kaksi täyttänyt tytär oli mukana myös ja Valon kanssa puhaltelivat voikukan hahtuvia ja järjestivät omaa kivaa. Ökö sai katsella serkkutytön leikkikameraa, joka soi ja juttelikin ja se oli menestys. Valo tanssi ja hihkui saaden aikaan muutaman hymyn yleisössään. Hyvin jaksoi parituntisen kentän laidalla, ainakin näin uutuuttaan.

Taidan ottaa virkkuut käteen, kun en tuota ukko-kultaa saanut lämpeämään... ;)
 
Sateista lauantai-iltaa.

Tosiaan hiljaista on täällä ollut. Meillä oli iltapäivän puolelle asti ihan hyvä sää - hiostava tosin - mutta taivaan auettua alkuillasta on sitten tullut vettä oikein tuutin täydeltä. :-/ Kesäkuun sademäärät lienevät ihan kiitettävät, sillä ainakin meillä päin veden pinta on tooosi korkealla...

Pietu kiittää onnitteluista! Ja tosiaan pääasiahan on, että poitsu kasvaa, eikä se paljonko puntari näyttää. Kuukausi sitten meillä oli hiukan jännäämistä painon kehityksen kanssa, koska neuvolassa sanottiin, että painon nousu ei saisi jatkua enää samanlaisena tai laitettaisiin verikokeisiin. Ja tämä mammahan oli jo pienoisessa paniikissa. Syntymäpainohan ukolla oli tasan 3 kg, joten puolessa vuodessa on yli triplannut painonsa. No, nyt herra on lähtenyt liikkeelle ja yrittää jo kontata, joten painonnousukin on onneksi tasoittunut. Ja tuskinpa tuosta poitsusta mitään keijukaista tulee. Ainakin tähän asti kasvu on noudatellut iskän kasvukäyriä. ;-)

Maarinen!!!! Tulehan kertomaan kuulumiset. Ja Sanna kans!
 
Hyvää lauanatai- ehtoota!

Kyllä vaan hellettä hatunliepeiden alla ja päällä. onneksi päiväunien aikaan viileni ihanasti. Ja huomiselle on jo luvattu sadetta. Tänään jo tovin suunnittelin minäkin talviturkin riisumista Pranametrin tavoin, mutta ei sitten kiireiltä ehditty rannalle.

Tämä päovä vietettiin tuolla omalla kylällä. Oli kyläkauppa-päivä ja oltiin isännän kanssa esiintymässä oikeen duuona. Venla tyttö renkutti itsensä pomppulinnassa pökerryksiin sen kolme-nelituntisen ajan. hyvä kun sai houkuteltua sitä jätskille ja mehulle välillä. Aina sillä riitti kavereita ja seuraa. hyvä tyttö. Ihana kun viihtyy ihmisvilinässä ja on rohkea.

HENNASIN pikkumiehelle puolivuotis onnittelut täältäkin suunnalta! On tää elämä huikeeta! Ja kasvun vauhti valtava! Onnea!

Minä luovutin omat äitiys-vaatteni jo pois. Ja ihme kyllä, en tuntenut minkäänlaista haikeutta niiden perään! 

Sensijaan haikeutta ja suurta etukäteiskaipuuta tunnen kovasti.. Vanhin poikasistani muuttaa juhannuksen jälkeen ROVANIEMELLE!!!!!!!!!! Että saattaapi olla reissuntynkää siihenkin suuntaan meillä joskus.. Rinkku?

Mattopyykki vienyt meidän päivät tällä viikolla. Sain kahta pikkumattoa lukuunottamatta pestyä kodin KAIKKI kudotut räsymatot. Viisitoista kappaletta yhteensä. Venlasta oli ihan hirveästi apua, kun hän kasteli letkulla ja minä pitkävartisella harjalla hankasin.. Sattumoisin se painepesuri kun meni sitten rikki. Oli jäänyt talveksi pihavarastoon vedet sisällä ja siinähän sen tarina sitten olikin... Mutta liikunta tekee hyvää, ajattelin ja annoin harjan heilua. Puhdasta tuli!

ok. ok. peitto ja tyyny houkuttaa tässävaiheessa ihan hirveästi. Ettäpä siihen suuntaan!
 
Katohan vain tossa selaillessani heti osui silmään sana Rovaniemi =) täällä onkin kiva asua ja opiskelijallehan tämä on mielestäni ihanmukava paikka myös =O)

Ajatella että poika on jo 2kk ja kasvaa tursottanu niin että kohina vaan käy, neuvolassa 60cm ja 5880g! OIkea hymypoika sanoi nvla-tätikin.

kasteessa hän sai nimen Velu Väinö Tapio Väinö on mun ukin nimi ja Tapio mieheni toinen nimi =) kuvankilaittasin ku vaan onnistus, nyt ajattelin  tulevaisuudessa raportoida tännekin useammin kun  mies jäi kesälomalle niin saan mieki jotain omia uttuja tehä  rauhassa =)
 
Näin se vaan uusi viikkko taas käynnistyi!

Kertaan itseäni ja kirjoitan taas sanan ROVANIEMI. : ) Elikkä mukava kuulla Rinkunkin terveisiä! Kovasti sielläkin poikanen kasvaa! Pian juoksee kilpaa siskonsa kanssa pitkin pihoja. Oletteko muuten viihtyneet uudessa kodissanne? Muistelen, että viimeksi kirjoittelit muuttojen aikaan jotain???

MÖNKIJÄ ja Sannan pikkuvesseli.. joka ei enää näemmä ole mikään "pikku"! Pelottavan näköistä touhua! Meidän VenlaLyyli ohjailee niin holtittomasti, että sitä olisi turha laittaa minkään akkuvehkeen rattiin! Vaan pojat on poikia, tuossakin asiassa! 

SURULLISTA
Tiedättekö, nämä draamakuningattaret? Noh, Venlalla on nyt jokin hilpeän pukeutumisen ja koristautumisen vaihe meneillään. Aamullakin tälläsi kolme hattua päälletysten ja oli olevinaan hyvinkin tyylikäs. Suorastaan jopa "hieno". Ja sitten hän niitä asujaan kokoilee kammarin lattialla, ennen kuin pukeutuu... Tänään oli mattolla levällään turkoosikukallinen mekko. siihen viereen tälläsi asuun sopivan turkoosin helmirannekorun. Jotenkin se koru sitten takertui leikkien tiimellyksessä ja särähti pitkin lattiaa hujanhajan... JA tuli lohduton itku, jonka päälle epätoivoinen nyyhkytys, että "minä en tietenkään saa ikinä enää uutta..."  Surullista ja lohdutonta . Sananvalinnat IKINÄ  ja TIETENKÄÄN! Voi pienen poloisen maailma! Lupasin, että isosisko sen korun kyllä korjaa, kunhan tulee...

Ja muutenkin... mulle se tuossa rähisi ennen päiväunille menoa, että "nyt minä huudan ja olen vihainen, ala sinä itkemään.."  Ettäpä että... minkälaista esimerkkiä sitä on taas tullut annettua väsyneenä ja hermostuneena! 

ahaa.. taitaapa olle päiväkahvin aika. 




 
Heippa!

Sain teidän aamupostilaatikolla sydämelle, kun saimme kutsun sukujuhliin (kaukaisten sukulaisten) ja yksi kutsujista oli Mimosa-niminen tyttö. :D

Jotenpa ensin Maarisen suuntaan terkut, näin sieluni silmin sinun pellavapään pomppulinnassa ja tuli hyvä myötämieli. Ihana tomera tyttö, kuten sanoit. Itsekin olen ollut pienenä oikea kyläluuta ja olisi hauska jos joku lapsistakin perisi sellaista rohkeutta. Mies on ollut pidättyväisempi.

Sanna, ja Joona! Mikä reipas kaahaaja!! :) Joudutte vissiin jäädä möksälle asumaan jos mönkkäriä ei saa kaupunkiin mukaan :)

Henna, tänään juuri kiristin pojan farkkuja hampaan irvessä, sellainen luikero hän nykyään on ja aikanaan jo 5kk meni kymppi rikki :)
Komeat on mitat sielläkin ja tosiaan liike vie pehmeyden mennessään.

Rinkku, en ole koskaan kuullut Velu-nimeä, onko hän todella Velu vai tuliko U I:n tilalle? (Veli?)

Täällä mennään mahan kanssa jo puolivälissä ensi viikolla. Eikö aika mee hurjaa vauhtia!!! Kaikki on hyvin, olo on vielä mukava vaikka vatsaa alkaa olla. Hyvin jaksaa vielä touhuta lasten kanssa.
Tyttö kehittyy hurjaa vauhtia nyt kun päästiin yli vuoden, uusia taitoja tulee paljon. Kova laululintu ja tanssija, siinä missä jotkut 1v2kk opettelee vielä kävelemään niin neiti painaa puistossa portaat ylös, sillan yli liukumäen luo ja laskee alas. Ei saa koskea eikä varsinkaan pitää kiinni. Huh. Triptrapin kautta mennään keittiön pöydälle istumaan ja siellä hihitetään ja lyödään käsiä yhteen. Kuinkakohan monesti tänäänkin nostanut alas. Olen vielä niin pulassa tämän neidon kanssa :-)

Pojalla kaikki hyvin. Ulkona haluaisi olla kaiken aikaa ja kyllä me päivisin paljon puistossa ollaan, vähintään kahdesti. Kovasti höpöttää ja leikkii, "minä menen autolla kauppaan. Hattu päähän. Hei hei äiti!" sitten potkuautolla matkaan.... Iltalaulullakin on jo toinen laulaja ja se sulattaa sydämen joka ilta. Iltarukouksen loppuun muistetaan aina lisätä Alisaa ja vauvaa. <3

NYT nukkumaan ja sassiin!
 

Hei... tänne tämmösen vauhtimimmin kuvan laitan vielä... minkä kerkesin siinä lauantain tohinassa napata...

 
Hei vaan!

Voi Amppu, uskomatonta, että "ihanjustkohtapian" teillä on ne kolme ipanaa! Ihanaa :)
Ja pientä ristiriitaa havaittavissa, että eka se äiti siellä tuumailee toivovansa reipasta kyläluutaa ja seuraavaksi tuskailee vuotiasta menoneitiä ;)

Pranametri, Sannan tukalle kävi kalpaten. No ei nyt sentään, mutta puolet läks! Nyt mulla on meidän perheen lyhyin tukka! :D Joonan kiehkurat venyy jo lapaluiden päälle, samaa mittaa on isin tukassa. Mulla on tällanen valloittavan kepeä olkapäille laskeutuva polkka. Tykkään! <3

Ja ei, ei oo potkupyörää vielä... kovasti se isi uhos, mut mihin lie se ajatus jäänyt? :O
(Sinä iltana kun ajattelivat sen ostaa, niin Joona oli aamulla ollut sellainen hunsvotti, ettei kuulemma palkintoa ansainnut...)

Hunsvoteista ja uhmailuista tuli mieleen, että säästyttekö te niiltä yöaikaan? Joona on nyt jo toistamiseen, vai kolmannenko kerran peräti, herännyt yöllä ja saanut aivan tajuttomat raivarit... ei saa olla peittoa, ja sitten pitää olla peitto. Aikuisten sänkyyn pitää päästä, mutta suuttuu kun isi onkin töissä. Kalalamppuakvaarion käskee laittaa päälle (se on sillä "yövalona/nukahtamisvalona") ja sitten se pitää HETI sulkea. Ja sitä ja tätä ja tota, ihan samanlaista, kuin päiväsaikaankin... ja hirveetä rääkymistä ja huutoa, ovien paiskomista. Nää kohtaukset on kestänyt 30-45min ja sitten se on painunut takas omaan sänkyyn unille... eli ei oo mikään kauhukohtauskaan, koska tuo on kuitenkin särmästi kontaktissa koko sen ajan. En tajua?!

Ihana Venla pomppulinnassa! Sööttimys! :)

Pietulle vielä puolvuotisonnittelut! Kuulostaa olevan samaa kaliiberia ton meidän jättiläisapinan kanssa :D Vaikka havaittavissa täälläkin samaa kuin Amppu esikoisestaan kirjoittaa, kilot ovat tasaantuneet ja on joitan farkkuja/housuja, joista ei ne sisäpuolen säätötampit kiristykään tarpeeksi. Huoh. Onneks pääsääntöisesti Joona taitaa olla aika standardikokoinen, eli ei hirveesti tarvii tuskailla vaatteiden kanssa! Joistain housumalleista kyllä huomaa, että tuo reilun metrin pituinen kaks vuotias ei ihan sovi vaatesuunnittelijoiden kuvioon, tai sitten sen pitäis olla jo vaipaton :(
Mutta hurjaa vauhtia se teidänkin puol vuotias siellä kehittyy, jos konttailutkin jo alkaa! Vaan eikös Pinjakin ollut aika nopea kurveissaan?

Ja hienot mitat siellä pohjosen prinssilläkin! Kiva kuulla teistä Rinkku! :)

Ihanaa, juhannus on jo ovella! Huomenna alkaa meidän matka, kohti Kärkölää käydään. Eli jos Maarisella tylsyys iskee, niin pakkaa kohukaunotar autoon ja hurauta kahville! Soittamalla saat osoitteen! ;) Tavattavissa myös Halipossu perheineen! :)

Katsotaan, pitääkö pakata mönkijät piiloon, kun reissussa mun ja HP:n seurana nää 3 hurjapää pojanvesseliä ja niiden iskät ;) Toivotaan vähän parempaa säätä kuin viime vuodelle, mutta ehkä ei mitään tuskaisen kuumia hellepäiviä kuitenkaan, rinnetontilla kun tulee sit oikeesti kuuma auringon paahtaessa suoraan kohti koko päivän.

Ihanaa juhannusta kaikille, minä tuskin tällä viikolla enää linjoille hyökkään! :)
 
Moikka vaan!

Kurja sää ollut taas koko päivän. Sadetta, kymmenen minuuttia taukoa, sadetta jne. Nyt paistaa aurinko, joten kai sitä vois vihdoin nokkansa ulos laittaa. ;-)

Söpönen Venla pomppulinnassa. Ja miten isolta tytöltä näyttääkään!

Ampulle vilkutukset. Voi, ennenkuin huomaatkaan "loppusuora" on edessä. Itsellä meni toinen raskaus ihan hujauksessa. Toivottavasti vointisi pysyy hyvänä loppuun asti. Nythän siellä kotona on jo kaksi ikiliikkujaa, joten ei ihme, jos jossain vaiheessa alkaa väsyttääkin.

Sannalle ihanaa juhannusta! Toivottavasti säät suosii.

Rinkullakin siellä pohjoisessa reippaan kokoinen poika. Onnea nimestä!

Taidan lähteä kahville - ihan jäätelön kera. :-)
 
IHANAA JUHANNUSTA JOKAISELLE!

Meillä sää on suosinut. Eilen oli hyvä sää, mutta tänään suorastaan loistava! Oltiin isukin ja tytön kanssa järvellä pari tuntia ja käytiin venesatamassa jätskillä. Ihana päivä! Kokon sytytys käytiin katsomassa eilen - joissakin paikoissahan se on sytytetty vasta tänään.

Sain muuten kuulla, että meidän lähipiiriin on tulossa kahdet kaksoset! Minun serkulleni syyskuussa ja miehen serkulle joulukuussa. Laskin, että minun mummollani on jo 16 lapsenlapsenlasta. Että meidän suvut eivät ainakaan ole kuihtumaan päin... ;-)
 
Sunnuntai. Meillä on itektty ja yhä itketään... Esikoinen lähti pakkaamaan Tikkurilan  kotiaan, viettettyään ensin juhannuksen täällä. Ja sitten ne menee sinne Rovaniemelle elämään. En tiedä millon nähään seuraavaksi. 


Juhannus oli tunteita täynnä. Iloa ja riemua. Vähän nuo veljekset ottivat yhteenkin iltanuotiolla. Pitäähän sitä.. Aattoillan kattauksessa oli kuusitoista henkeä. Rosvopaistia asiaankuuluvien lisukkeineen. Musiikki raikui neljän kitaran voimin nuotiosavuilla. 

Ja nyt talo on tyhjä. Niin tyhjän tyhjä.

Vaan ei kauan. Ensiviikonloppuna olisi sukujuhlat.

___________

Isi ja Venla alkoivat juuri treenaamaan. Venla kuuluu hyräilevän mikrofooniin ja isi soittaa pianoa. Biisi on "Falling slowly".... 

Semmosta!

 
Mun piti jonnekin tulla kertomaan tämä valtava asia:

Mulla oli huutiksessa ruotsalaisen kotimyyntiketjun vaatteita ja sain KÄYTETYISTÄ housuista 40 euroa + postarit. Odotin saavani niistä n.15 euroa kun tiesin että niistä saa hyvin. Kerroin kohteessa rehellisesti että saumoissa on hieman haalistumaa.
Myin myös saman valmistajan pipon ja sain siitä muutaman euron enemmän kuin mitä olen itse uutena maksanut. WTF.

Eikö hullua vaikka kuinka laadukkaita olisivatkin???


:-D
 
Ihana juhannus ollut Maarisella! Kunnon "syömingit" on parhaita!

Amppu, minä olen laittanut huutiksen boikottiin, koska hinnat on siellä jotain aivan älytöntä. Kivat sulle, että sait hyvän hinnan käytetyistä housuista, mutta kuka oikeasti maksaa tuollaisia summia?! Itse ostan nykyään mieluummin alesta uutena. SPR:n kirpparilta löysin itselleni uudet Vagabondit 5 € ja tytölle uudenveroisen PoP: mekon 2,5 € ja ne olivat mielestäni järkevän hintaisia. ;-)
 
Takaisin
Top