Kertominen

Itse olen ajatellut kertoa vasta ensimmäisen ultran jälkeen vaikka tekisi mieli huudella kaikille ❤ olen niin onnellinen mutta pelko siitä että kaikki ei menekkään hyvin ja sitten kun joutuisi sitä selitellä muille olisi kovin kamalaa :/
 
Mulla sama ajatus, varhaisultraan olisi tarkoitus mennä ja aikaisintaan sen jälkeen kerron. Yhden siskoistani otin jo luotetukseni, pakkohan näitä ajatuksia on jollekin naiselle purkaa. Mies on kyllä aivan täpinöissään, mutta ei reppana oikein ymmärrä kiertopäivien, raskausviikkojen ja hormonimuutosten päälle :D Meillä on myös lapsuudenperheessäni ollut vähän stressiä yhdestä jutusta, joten siksikään en halua aiheuttaa kenellekään lisähuolia, jos kaikki ei sujukaan hyvin.
 
Mä kerroin aika pian plussan jälkeen äidille ja siskoille. Mies kertoi myös omalle äidille. Lisäksi kaks läheistä ystävää tietää. :) Toivottavasti kaikki menee hyvin, mutta vaikka ei menisikkään niin teidän että he ovat mun tukena silloinkin. :Heartred
 
Taidan pitkittää pitkään.. on ylimääräisiö kiloja niin tuskin heti näkyykin. Jos taas kun synytynyt viimeistään miehelle kunhan oon varma :D
 
Mä oon kertonu jo siskoille ja parille läheiselle kaverille. Muille aattelin kertoa np ultran jälkeen :) omille lapsille ehkä vasta rakenne ultran jälkeen vaikka luulen et koht 7v tyttöni tajuu sen kyllä ennen sitä :D
 
Itse olen kertonut jo vanhemmilleni sekä siskolleni, koska en vain malttanut olla hiljaa. : D Yksi kaveri tietää myös. Muulle suvulle ajattelin paljastaa äitienpäivänä, kun nähdään ja muille sitten varmaan siitä eteenpäin.
 
Meillä tietää jo lähes kaikki mummosta vaariin ja sisaruksista ystäviin ja omiin vanhempiin :) tää on niin odotettu ja iloinen asia että haluttiin kertoa melkein heti plussan jälkeen jotta kaikki voi iloita ja odottaa meidän kanssa ja jakaa nää positiiviset fiilikset. Kyllähän se vähän jännittää jos jotain sattuisi, mutta sitä ei auta ajatella liiaksi ja toivoa vaan parasta :Heartred ompahan sitten ainakin tukea ympärillä niin hyvässä kuin pahassa.
 
toiselle siskolle kerroin ja isälle, muille nyt aattelin vielä ootella... toisaalta toivosin et mahdollisimman pitkään sais tehä töitä "rauhassa" mut ilmeisesti toinen raskaus näkyy jo aiemmin ku eka?
 
Mulla tietää kolme kaveria mitkä yrityksestä ja keskenmenoistakin tiesivät, muille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen.
 
Me ollaan kerrottu kumpikin vasta yksille parhaille kavereillemme. Äitille ajattelin jotenkin äitienpäivän yhteydessä kertoa, että siitä tulee mummo. Mikäli ei mene ennen sitä kesken...
 
Mä kerroin töissä aika äkkiä varmaan jo 4 viikolla, ettei tarvitse olla tekemisissä potilaiden kanssa joilla on tarttuva tauti. Kaverit tietenki tietää. Ja oma äiti. :) Mutta kenellekkään muille sukulaisille en ole kertonut.
 
Kerroin työkaverille tänään jonka kyydillä kuljen. Muille työkavereille kerron huomenna, lähinnä sen takia kun alkaa oleen neuvola-, verikoe-, ultra- yms käyntiä niin ei tarvi valehdella.

Muille kerron sitten kun saan tietää onko kaikki ok.
 
Mie oon kertonut jo monelle ystävälle - mutta heille voin kertoa myös jos kaikki ei menekään hyvin. Itseasiassa, voisin kertoa vaikka koko suvulle nyt, koska kerran keakenmenon kokeneena en kauhistele ajatusta etteikö voi ääneen sanoa jos jotain tapahtuukin. Mies kuitenkin haluaa odottaa ultraan asti :)
 
Omalla tavalla haluisin kertoa..mutta ehkä odottelen et tiedän varmasti siellä pienen olevan..
 
Me kerrotaan vasta ensimmäisen neuvolan jälkeen. Mulla on eka neuvola vasta rv 10+1, ja äitienpäivä on siinä samana viikonloppuna, niin sillon sitten. :)
 
Mä oon ruvennu miettimään jos kertoisi jo pian vaikka ensimmäisen neuvolan jälkeen.. Vaikka jännittää että jotain sattuu niin on kumminkin varmasti rakkaat ihmiset tukena :) lähihoitajana kun työskentelen niin yksikin työkaveri vähän katteli kun en juonukkaan kahvia enää niin vuorossa ja peruin spirulina tilauksen :D ei mene kauaa kun joku kysyy töissä ja pieni paikkakunta niin tieto leviää nopeasti jos oikeat ihmiset asiasta kuulee.. Hmmh. Toisaalta haluaisi kertoa vanhemmille vasta kun on varmaa että masussa on masuasukki kunnossa :/
 
Mun vanhemmat tietää ja miehen pari siskoa. Oli pakko jollekkin kertoa ja eikä mulla oo täällä paikkakunnalla sukulaisia ja kavereita (ollaan vasta muutettu tänne, tai no puol vuotta sitten). Aattelin, että musta varmaan huomaa toukokuussa, kun mennään sukuloimaan. Silloin on miehen siskon pojan ristiäiset.:)
 
Paras ystäväni saa tietää ensi viikolla, kun aion kertoa, että joulukuussa tarvittaisiin sitten kummia. On jo pari vuotta sitten lupautunut tulemaan lapseni kummiksi. : ) Hieman jännittää, miten hän mahtaa suhtautua, kun ei varmasti ole tätä osannut odottaa vielä tässä vaiheessa elämää, vaikka onkin kuunnellut kuumeiluitani jo useamman vuoden. : D
 
Takaisin
Top