Kertominen läheisille

Little My

Piirimestaruustason postaaja
Maalismammat 2018
Oletteko jo kenties isot uutiset kertoneet läheisille (millä tavalla ja millainen oli suhtautuminen) vai ajattelitteko odotella..? Itse ajattelin, että ainakin varhaisultraan odottelisimme ja sitten paljastaisimme asian vaikka tänään vanhempieni luona käydessä asia vaikka ja kuinka monta kertaa pyöri kielen päällä - ei vain meinaa itsekään uskoa asiaa todeksi niin haluaisi kuva-aineistoa mukaan kun paljastuksen tekee :D (Eikä siis minkäänlaista pelkoa ole kummankaan puolelta reaktioista, päinvastoin :D)
 
Meillä on huomenna varhaisultra ja jos kaikki on hyvin, kerrotaan varmaan parin viikon sisällä perheille. Parille kaverille paljastuin viikonloppuna häissä
 
Luultavasti kerrotaan vasta siinä rv12 paikkeilla, jos sinne asti päästään. :)
Ja silloinkin vain ihan läheisimmille.
 
Esikoisesta kerrottiin läheisilke vasta puolessa välissä raskautta. Ainakin rv 12 pysyy tämäkin toivottavasti salassa
 
Mä haluaisin jo kertoa lähimmille mutta odotellaan ehkä varhaisultraa, saa sitten varmistuksen että siellä on varmasti pieni sydän joka lyö :angelic: mun perheeni ja muutama kaveri tosin tietää meidän yrityksestä mutta eivät luultavasti kysele ennen kuin me itse otetaan asia puheeksi. Rv12 kerrotaan sitten vähän laajemmin sukulaisille ja ystäville mutta mitään facebook-julistusta ultrakuvan kera tuskin tehdään missään vaiheessa :D

Lisäys: Mun pitää ehkä vältellä omaa äitiäni ennen varhaisultraa koska hän lukee mua kuin avointa kirjaa :grin
 
Me ajateltiin myös kertoa vasta rv12 jälkeen. Haluan varmistaa nyt tämän alun ja sitten uskallan kertoa. Tiedän jo, että miehen puolelta saa enemmän kuin iloisen vastaanoton asialle, mutta oma perhe onkin sitten asia erikseen.. mutta meidän elämä ja me päätämme :)

Tai siis omilla vanhemmillani menee ehkä enemmän aikaa iloitsemiseen, mutta iloisia ovat sitten kuitenkin.
 
Läheisimmille kavereille paljastuin jo haamujen haamun aikaan jussina.. Siinä ei paljon selitykset auta kun edellisenä päivänä selittää boolista yms ja seuraavana päivänä onkin vesilinjalla :smiley-bounce022
Kummipoikani äidiltä kysyin perinteiseen tapaan silloin myös tulkinta-apua haamuun. Siinä onkin tämän hetken asiasta tietäjät. Osa varmaan arvailee, mutta tähän asti on vastailtu ympäripyöreitä kun ei vielä tiedä miten jatko sujuu.
Vanhemmille kerrotaan vasta varmaan rv12 jälkeen. Äidin syntymäpäivä taitaisi sattua sopivasti sen jälkeen, joten varmaan niihin aikoihin. Elleivät satu sitä ennen arvaamaan. Tässä kun naapuritaloissa asutaan. :laughing002
Facebook ilmoitusta tuskin tehdään, itse saatan kuvia laitella instaan, jos jotain käsin väkertelen, siinäpähän pohtivat tuleeko itselle vai muille. Eli tulee olemaan julkinen salaisuus, jossain vaiheessa loppuu ympäripyöreiden vastailu, muttei tehdä asiasta minkään sortin numeroa kuitenkaan.
 
Me ei oikeen viä tiedetä koska kerrotaan ja kenelle. Mun äiti on varmaan ensimmäinen joka saa tietää ja ehkä yks läheinen työkaveri niin saan back up-tukea töissä tarvittaes..:) Ekaan neuvolaan asti nyt ainaki odotellaan, et on sitte varmasti jotain kerrottavaa jos/kun siellä sit vanhalla ultralla tarkistetaan et syke löytyy..
 
Kerrotaan varmaan vasta sitten ensimmäisen ultran jälkeen siellä 12 viikolla.. jos malttaa odottaa siihen asti :) haluis ensin varmistua että kaikki on kunnossa..
 
Mä kerroin siskolle ja parille kaverille, jotka tiesi jo yrityksestäkin. Vanhemmille ja muille sisaruksille en osaa kyllä vielä sanoa millon kerrotaan, ehkä ekan ultran jälkeen sitten. Viimeksi kerrottiin varhaisultran jälkeen, mut tällä kertaa voi olla ettei tule varhaisultraan mentyä, vaan eka ultra on vasta nt-ultra.
 
Meillä kaikki kaverit ketkä tietää yrityksestä tietää nyt kans raskaudesta :D Esikoisesta kerrottiin äitienpäiväkortissa ja nyt ajateltiin että tehdään esikoiselle paita missä lukee MINUSTA TULEE ISOSISKO! Ja sit mennään molempien porukoille kylään ja katotaan tajuuko ne mitään :D En varmaan jaksa oottaa ekaan ultraan asti ( ei mennä varhaisultraan) mutta doplerilla kun saadaan sydänäänet kuulumaan nii sit varmaan :) joskus rv9-10
 
Mäkin oon ajatellut esikoiselle isosisko-paitaa niin säästyy itse kertomisen vaivalta.:D Sit paita päällä mummolaan ja kauempana asuville voi laittaa kuvan.:D
 
Me ei oo koskaan oikeestaan kerrottu. Huomaa sitku huomaa :D tai miehen vanhenmat ehkä ainuut jolle ollaan aiemmista kerrottu ja sit ne on kertonu muille. Miehen siskon raskausestki saatii kuullu toiselt siskolt pari kk enne laskettuu. Ku ei oltu nähty paljoo.
 
meillä oli tarkotus olla asiasta hiljaa, ja vaan ihan parille läheisimmälle kaverille kertoa.....
mutta eihän mulla pysy turpa rullalla.... [emoji41] vähän useempikin kaveri siis tietää, mutta suvut ei vielä....
 
Me tai ainakin minä olen Henzin kanssa samoilla linjoilla. En oikeastaan aio ehkä varsinaisesti kertoa kenellekän, en valehdellakaan, mutta aiemmat raskaudet(1 pikkukeskonen, 1 keskenmeno rv 7) on opettanut elämään näiden kanssa varovasti. Eletään päivä kerrallaan, vaikka aika mateleekin. :sad001
 
Me tai ainakin minä olen Henzin kanssa samoilla linjoilla. En oikeastaan aio ehkä varsinaisesti kertoa kenellekän, en valehdellakaan, mutta aiemmat raskaudet(1 pikkukeskonen, 1 keskenmeno rv 7) on opettanut elämään näiden kanssa varovasti. Eletään päivä kerrallaan, vaikka aika mateleekin. :sad001

sepä se, itsekin haluaisin edetä varovasti kun ei koskaan voi tietää mitä sattuu.. mutta jotenkin en vaan pysty, oon niin iloinen jo siitä viivasta tikussa.

meillä tuota esikoista tehtiin pitkään ja hartaasti, eikä koskaan tullut edes viivanpaikkaa ennen ku sitten tärppäsi ja onnistui.

jotenkin uusiin hoitoihin ja uuteen rulijanssiin lähteminen oli "väsyttävä" ajatus, ja jo ennen aloitusta sovittiin että nyt ei voi kuluttaa sekä itseään että rahojaan loppuun, että jos ei ala tulla muutamalla yrityksellä niin sitten ei tule ja siihen on tyytyminen.
jotenkin se viiva siinä testissä sai mielen niin iloiseksi, että nyt uskaltaa jo joillekin sanoa että "yritetään". Ne, joille me on kerrottu, tietää kyllä myös sen että niin aluilla vasta mennään, että iloitaan vasta ajatuksesta.. :Heartred
 
Juu muput, ymmärrän hyvin tuon henkisen ja rahallisen puolen noissa hoidoissa! Todella todella rankkaakin voi olla! Eletään tässä hetkessä ja nautitaan :)
 
Kyllähän tän haluis huutaa koko maailmalle (jos uskaltais), mutta odotellaan kavereiden osalta ainakin 12 vkoon, töissä varmaan huomattavasti pidempään.. vanhemmille ja sisaruksille voisi jo aiemmin, mutta ei varmaan ennen ekaa neuvolaa :p
 
Ääh. Tää asia oli esikoisesta jotenki niin selkee et ootellaan nt-ultraan, mutta nyt tekis mieli kertoa jo aikasemmin mutta ei kuitenkaan :rolleyes: yritetään varmaan kuitenki odotuttaa mahdollisimman pitkään elleivät arvaa ennen nt-ultraa
 
Takaisin
Top