Kertakäyttövaipat

Bluemoon

Näppärä viestien naputtelija
Eli mitä vaippamerkkii suositte? Meillä oli aluksi libero mut sitte on vaihdettu pampersiin. Liberossa hyvää oli ettei se tuoksu niin kemikaaleilta. Pampers tuoksuu voimakkaasti mutta se verkko siinä sisällä tuntuu pitävän kakan paremmin pois iholta ja täällä taistellaan vaippaihottuman kanssa jatkuvasti. Tänään säikähdin kun vaippa tuntui suorastaan kuumalta ulospäin kun vauva lirautti siihen. Vaihdoin vaipan uuteen välittömästi. Sen jälkeen testasin molemmat vaippamerkit kastelemalla niitä ja molemmat kyllä lämpeni kastuessaan. Pelästyin vaan ettei ne polta vauvan peppua. En oo aiemmin ajatellut asiaa kai se on normaalia että ne lämpenee?
 
Siihen hajuun auttaa se että ottaa vaipat ulos paketista, mun mielestä kaikki vaippamerkit haisee, mut tollai "tuulettamalla" se haju häviää päivässä tai parissa.
 
Meidän lemppareita on pampers ja libero, muumit on ainakin toistaiseksi vähän väärän mallisia meidän tytölle. Tiesittekö muuten että verkkokauppa.com myy myös vaippoja ja hinta on melkein puolet halvempi kun marketeissa.
 
Pirkka=Muumi. Meillä käytössä Liberot kun ovat hajuttomampia kuin Pampersit ja sopivat paremmin lapsosen muotoon. Verkko oli kyllä hyvä, mutta nykyisin meillä kakkaillaan harvoin, tosi kiinteää ja lapsi ilmoittaa kun köntsät on housussa eli ihokontaktiaika on pieni.
 
Tänää kokeiltiin ekaa kertaa pamperseja. Ja ne kävi meidän pötkölle vähän paremmin ku liberot. Liberon 2 koko rupes vyötäröltä tuntuun vähä pieneltä mut nää pampersit istu vyötäröltä paremmin. Muumiakin käytettiin aluksi kun niin moni niitä meille roudas :)
Pientä punotusta sillon tällön pyllyssä, joka lähtee muutamalla rasvauskerralla pois :)

Kiitos Anskurai vinkistä! :)
 
Meillä tytön kans käytettiin lähinnä Pampersia, ku painuttiin vaippaihottuman kanssa ja koin just sen verkon hyväksi. Myöhemmin siirryrtiin Liberoin ja housuvaipoista Libero tuntuu paremmalta. Pampersit haisee pahalle kastuessaan, otti paketista ulos tuulettumaan eli ei. Poitsun kanssa ei tuntunu alussa Pampers passaavan, vaan tuli ohivuotoja, mutta Liberon kakkosen alkaessa nyt käydä pieneksi ja kolmosen ollessa vähän iso, Pampers ollutkun hyvä. Muistaakseni esikoisen kanssa oli sama homma eli vuoroteltiin merkin kans, ku Pampersit sopi etenki näissä välivaiheissa paremmin ja Libero sit taas jämäkämpi siirryttäessä isompaan kokoon.
 
DT, meilläkin sit taitaa olla sellanen pötkö kelle käy välivaiheessa pampersit paremmin :)
 
Meillä liberot olleet niin sopivan oloisia etten ole muita sitten päätynyt kokeilemaankaan :)
 
Meillä oli osastolla pampersseja ja ne ei jotenkin istunu. Kotiin tullessa ollaan käytetty liberoa ja muutama näyte muumia. Muumit ei oo oikein istunu tolle, kut libero on ollu kyl hyvä. :)
 
Mä en tykkää muumeista vaikka kotimaisia ovatkin. Ne ei meidän pojille istu hyvin ja ovat aika kovia. Pamperseja pitää mun mielestä vaihtaa paljon useammin kuin liberoja. Tuntuvat nopeammin ihan märiltä. Meillä siis ollu aina liberon teippivaipat käytössä. Housuvaipat otetaan käyttöön sit kun opetellaan kuivaks. Mä koen ne sitä ennen vähän turhaks. Niissä pitää riisua aina kaikki housut, ovat kalliimpia ja paketissa on vähemmän. Mut niidenkin käytöstä ollaan montaa mieltä!

Meilläkin vaippa tuntuu lämpimältä kun pissa tulee, varsinkin jos pissas tulee vähän enemmän kerralla. Eli on normaalia! :happy:
 
Libero sopisi meillä parhaiten malliltaa, mutta jostakin syystä yöllä laskee helpommin ohi/läpi. Muumeista tuli ihottuma ja malli ei oikein ole niissäkään sopiva. Pampersseilla siis mennään ja se verkko on meillä koettu hyväksi. Ainakin vaippaihottuma parani nopeasti kun vaihdoimme Muumit takaisin Pamperseihin.
Tosin ihottumaan voi olla muitakin syitä ja juuri tuon kotimaisuuden takia haluaisin Muumeja vielä kokeilla uudestaan.

Ja tosiaan tuo vaipan lämpeneminen taitaa kuulua asiaan..
 
Minusta ne housuvaipat taas tosi käteviä, vaikka joutuuki riisuun kaikki housut, että saa uuden vaipan jälkeen. otettiin käyttöön, ku neiti käveli eli noin 1-vuotiaana. Tosin me käytiinki potalla jo tosi varhain eli heti ku istumaan puolivuotiaana oppi. Ei ollu kuivaksi opettelua, mutta äiti oppi tytön rytmin niin usein sinne tuliki pissat ja kakat pottaan ja mikä tärkeintä niin potta ja säännöllinen käynti tuli tutuksi. Onhan siitäki monia mielipiteitä, joihin oon todennu että ihan peepuhetta (kyllä ne silti oppii tunteen, miltä pissaus ja kakkaus vaippaan tuntuu). Kun tyttö 2 v täytti niin ainoastaan yövaippa käytössä ja ilmoittaa nyt, jos pissattaa/kakattaa, vaikka vaipan varulta laittais. veljen lapsi ei ees suostu yrittään samassa iässä, mutta hällä ei selvästikään vielä valmiutta eikä oo tottunu. Pakottaahan ei toki saa, mutta meillä sitä ei oo koskaan ees kunnolla kyseenalaistettu, ku se oli valmiiksi jo niin automaatio.
 
Me on testattu kaikkia 1koon vaippoja, eniten käytetty liberia. Kokeiltu siis myös pampers, muumi ja naty. Nyt siirrytty just 2 kokoon ja testissä lidlin tojours vaipat. On tosi ohuita ja olin aluksi tosi epäluuloinen, mutta toivat kyllä ihan ok. Tuskin silti tulee noita odtettua, toi paketti siis on saatu lahjaksi. Pampersit tosiaan haisee pahalle!
 
Meillä on testattu Libero, Pampers, Muumi ja Naty. Natyja ollaan sit ostettu, ne istuu likalle hyvin eikä haise ihan niin kamalalta ku muut. Nyt tosin hankin just satsin kestovaippoja, jos pääsis niitten kans vauhtiin... Rupes jo vähän ahistamaan se rahan ja jätteen määrä kertakäyttösten kanssa. :confused:
 
Onko joku käyttänyt Naty-vaippoja? Ovatko ns. mistään kotoisin? Tuottaja on ulkomainen, mutta paketissa lukee made in Finland, joten siksi alkoi kiinnostaa.
 
Mä oon tasan kerran laittanut pojalle kestovaipan, sen äitiyspakkauksesta tulleen oranssin ja isomman imun plus harson lisäksi. Kun vaihdoin tavalliseen vaippaan (oli muuten aika iso vaippakokonaisuus toi kesto-kombo), niin harsokin oli ihan raskas pissasta.

Muuten ollaan menty Liberoilla, synnärilläkin oli niitä ja kotona oli paketillisen valmiina. Kun se on sopinut, niin en ole vaihtanut merkkiä. Kerran taisi olla saatu Muumi-vaippa, eikä siitä ole sen yhden käytön perusteella negatiivista sanottavaa.

Tuntuu kyllä, että vaihdan tosi harvoin vaippoja, päivässä menee maksimissaan 5. Jostain luin, että pitäisi 8 kertaa päivässä vaihtaa (kuka sen voi sanoa?). Toki vaipat on raskaita pissasta, mutta iho on ihan siisti eikä pissavaippojen vaivaa poikaa.

Mies kysyi, olenko itse keksinyt vaippojen rullauksen, ja vastasin että kaikki niin tekee. Eikö teekin? Käytetty vaippa rullataan etuosasta kohti takaosaa ja lopuksi takaosan teipeillä vedetään nyytti tiukkaan kiinni.
 
Täytyykin kokeilla tota rullaamista.

Meillä menee vaippoja aika vaihtelevasti. Eilen klo9-11:30 vaihdoin vissii kolme vaippaa, ku jäbä turisutteli niin railakkaasti. Alussa vaippoja meni ehkä myös toi 5/pv.

Liberot on hyväksi todettuja, pylly kyl vähä punottaa, mut ilmakylpyjä pitäis vaan harrastaa. Ne vaan tuppaa jäämään, ku poika on kananlihalla jo vaippaa vaihtaessakin. :confused:

Kestoja ei olla edes kokeiltu, vaikka oli alunperin tarkoitus. Toivottavasti tulis edes myöhemmin testattua, ku tuli jonkun verran laitettua rahaakin noihin vähä isompiin kestovaippoihin. :sad001
 
No mä ajattelin tehdä niin kuin Lila on tehnyt, että pyrin käyttämään kestoja vaan pissavaippoina. Jos kakkaa tulee usein, niin on aika vaikeaa toteuttaa sitä. Tosin nyt on muutaman päivän tullut kakkaa tiheämmin, juhuu!
 
Elämän ihmeitä, natyt on tosi samanlaisia kuin muumit, ruotsalainen merkki ja ekologisia, mikä näkyy hinnassa, ovat ainakin meidän kaupoissa muita kalliimpia..
 
Takaisin
Top