Keneltä vauva näyttää?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Näyttääkö teidän pienokainen isältä vai äidiltä? Vai kummaltakin yhtä lailla vai ehkä enemmän isovanhemmiltaan? Meillä on myös artikkeli ulkonäön periytyvyydestä: https://www.vau.fi/perhe/vanhemmuus/kenelta-vauva-nayttaa/

Meidän pojassa on paljon sekä minua itseäni että isää. Hiukset on ainakin minulta peritty (paitsi jos ne kuitenkin tummuu vielä takaisin isänsä näköisiksi). Sekä minulla että pojalla kun on aika samanvärinen ruskea tukka, kun isän tukka on paljon tummempi. Korvat pojalla taas on jostain meidän välimaastosta.
 
Meillä on "erikoisperhe", sillä tyttäremme on lahjamunasolusta. Piirteiltään hyvin paljon isänsä näköinen, silmien ja hiusten väri sama kuin isällä. Ihonväri on luovuttajalta, ja moni ihmettelee, että onpas "auringossa ollut" ja "syönyt paljon porkkanaa" ...
Sattumalta itse olen tummempi, mutta minuun eivät ihonväriä geneettistä alkuperää tuntemattomatkaan yhdistä jostain syystä.
Saa nähdä, millainen hänestä kasvaa sitten isompana :)
Katjusha ja tyttö 1 v 9 kk
 
Meillä lapset enemmän isänsä näköisiä mitä hänen vauva- ja lapsuuskuvia verrattu lapsiimme jotka ovat täysin samannäköisiä, kaikilla siniset silmät ja ruskea tuuhea tukka. Joskus minulle näytetty kuvia miehestäni pikkuisena ja olen erehtynyt luulemaan että kuvissa lapsemme :)
 
Poikani näyttää ihan minulta. Kun hän oli vauva, kaikki nauroivat, että onko hän minun kloonini, kun oli täysin saman näköinen vauva kuin minäkin olin.

Isältään lapsi on perinyt varpaansa, hiusten luonnonkiharat, kauniin nenän ja aurinkoisen luonteensa.
 
Muokattu viimeksi:
Poika muistuttaa aika selvästi isäänsä. Silmät on siniset kuten isällään (tätä oon ihmetellyt kun itsellä vihreänruskeat, eli jonkin verran tummemmat), nenä samanlainen, ihan pellavablondi kuten isänsä (itse punertavahiuksinen), kasvanut reilusti pituutta ja on huomattavasti ikäisiään pidempi (iskä on hongankolistaja)... Multa on tullut lähinnä suu/hymy/ilmeet.
 
Minusta tyttäremme näyttää paljon enemmän minulta, vaikka lähes kaikki muut ovat toista mieltä. Vastasyntyneenä näytti kyllä enemmän isältään, mutta silloinkin oli jo minun silmät ja leuka. Isältään on periytynyt nenä ja suu :) Minulta pituus (vai pitäisikö sanoa lyhyys) ja vaaleus.
 
Meillä ei ole vielä pieni syntynyt, mutta ultraääni kuvien perusteella samaa sarjaa on kuin sisarensa, eli näyttää täysin minulta kaikkien viiden ultraäänikuvat kun laittaa vierekkäin niin ei tietäisi kuka lapsista on kyseessä jos ei katsoisi päivämääriä.
Nyt jännitämme keneltä vauva perii värinsä, isänsä kun on erittäin tumma ja ruskeasilmäinen ja minä/sisarukset taas täysin blondeja,kalmankalpeita ja sinisilmäisiä.
 
Meidän poika on perinyt ukkinsa värimaailman ja on todella vaalea ja sinisilmäinen. Me taas ollaan isänsä kanssa molemmat ruskeasilmäisiä ja tummatukkaisia. Aika mielenkiintoista!
Nenän on perinyt isältään, oikeassa poskessa olevan hymykuopan multa. Samoin lyhyen pinnan. o_O Hiukset alkavat vähän kihartua, saa nähdä, tuleeko samanlainen pehko kuin äidillään.
 
Esikois pojalla on paljon isänsä piirteitä kasvoissa. Luonne taasen on minulta tullutta.. ja vilkkaus on tullu isältä myös. tyttönen taas on kun minä pienenä :happy: ja tämä kolmas vauveli näytti pienempänä aivan siskoltaan :joyful:
Kyllä nämä kaikki kolme sisaruksiksi tunnistaa, vaikka hyvin erinäköisiä ovatkin. Yhdet tummat tuuheat hiukset on tullu isältä, yhdet ohkaset vaaleat hiukset äidiltä ja yhdet tuuheat vaaleat meiltä molemmilta :wink luusto on ehkä enemmän minulta ja jalkapohjat isältä näillä kaikilla. Ja kaikilla on myös minun ruskeat silmät :wink
 
Esikoinen näyttää etäisesti omalta äidiltäni ja appiukolta. Ruskeat silmät ja aavistuksen tummempi iho eivät varsinaisesti huuda kuuluvansa minun ja mieheni kalkkilaivan miehistöön. Hän on myös pitkä ja enemmänkin sporttisen jäntevä ruumiinrakenteeltaan. Kuopus on sitten enemmän meidän omaa näköä, vaalea ja sinisilmäinen, ja omalle suvulleni ominaisesti hyvin pyöreä vauva. Meidän suvussa perinteisesti pyöreät ja pulleat tyttölapset ovat kasvaneet pitkiksi ja hoikiksi neitosiksi - minua lukuunottamatta mutta en ollutkaan erityisen pyöreä lapsi. Molempien kasvonpiirteissä häivähtää jonkin verran miestäni ja molemmilta löytyy miehen suvun tunnusmerkki, aavistuksen kaareva varvas :D
 
Tää onkin hyvä kysymys! :D
En tiedä miltä lasteni isä näyttää, en ole häntä koskaan tavannut (lapset saanut alkunsa tuntemattoman luovuttajan siittiöillä).

Miehen piirteet valitsin omieni mukaan, eli esikoiseni vaaleat hiukset ja siniset silmät on voinut periytyä kummalta vaan. Luonne on ehdottomasti minulta kotoisin, hymykuoppa ja isovarpaat taas on pakko ollut tulla miehen puolelta.
Jännityksellä odotan miltä tai keneltä nämä tulevat lapset näyttävät (odotan kaksosia, tyttöä ja poikaa rv 21+3 "samalle miehelle").
 
Kaikkien mielestä on miehen näköinen ja etenkin aluksi oli myös minun mielestäni. Nyt olen kuitenkin enenevässä määrin löytänyt omia piirteitäni. Vauva osaa myös tehdä sellaisia ilmeitä, joihin minä pystyn, mutta mieheni ei. Saa nähdä miten käy, kun kasvaa.
 
Meillä poika on kaikkein eniten velipuolensa näköinen, miehen aiemman pojan siis. Lahjamunasolulla myös alkunsa saanut tämä meidän yhteinen poika. Moni on kyllä silti sanonut, että poika on minun näköiseni, se on kyllä sitten aivan sattumaa.
 
Muokattu viimeksi:
Esikoinen näyttää isänäidiltä, keskimmäinen muistuttaa minua. Nuorin oli vauvana ilmetty isänsä, 1-vuotiaana kuin minä tai keskimmäinen lapsi ja nyt taas 2-vuotiaana isänsä näköinen.

Luonteeltaan esikoinen on kuin äidinäiti, keskimmäinen hiukan niin kuin minä ja nuorimmainen on kuin isänsä tai isänisä, paitsi siivoaminen molemmilta isoäideiltä, siis äärimmäisen siisti
 
Kaikki lapset ovat näyttäneet heti vastasyntyneinä isältään, kuten biologisesti kuuluisikin. :D Toinen isommista on ollut myöhemmin vauvakuvissa paljon saman näköinen kuin itse olen ollut saman ikäisenä. Toinen taas on hyvin paljon saman näköinen kuin oman äitini äiti on omissa lapsuudenkuvissaan. Paljon samoja ilmeitä. :) Nuorin on ehkä eniten isänsä näköinen edelleen. Samanlaiset silmät.
 
Takaisin
Top