Kelan tuet ja etuudet

Luulisin, että samalla tavalla ne menee. Meilläkin jäsenmaksu on tietty prosenttimäärä palkasta ja koska sitä palkkaa saa äitiyslomallakin, niin ihan loogisesti siitäkin maksetaan samalla tavalla. Piti vain varmistaa :)
 
Mä unohdin päivällä soittaa pamille ku oli kaikkea hässäkkää niin laitoin sinne nyt mailia sit :)
 
Mä sain lasketettua 19 prosentin verotuksen äitiysrahoille ja etuuksille :) on se vähän parempi kuin 25. Otin huomioon alkuvuoden palkan ja lomarahat.
 
Mä sain lasketettua 19 prosentin verotuksen äitiysrahoille ja etuuksille :) on se vähän parempi kuin 25. Otin huomioon alkuvuoden palkan ja lomarahat.
Mä teen kans saman ku oon saanu eka nuo 3kk palkat. :) meen sitte kans laskee prosentin.
 
Mä teen kans saman ku oon saanu eka nuo 3kk palkat. :) meen sitte kans laskee prosentin.
Jos sä tiiät jo suunnilleen palkat niin voithan sä sen lasketuttaa jo nyt. Tai silleen vois kikkailla et nostais vähän niiden kolmen kuukauden prossaa niin vois sit pienentää äippärahan prosenttia.
 
Mulla ei kyl oo mitään hajua paljon saan. :wideyed: ens kuus saan ainaki joulun ja uudenvuoden lisiäkin, että en osaa yhtään sanoo paljon saan palkkaa.
 
Äh, kuinka ärsyttävä. Tuki oli laskettu vanhoilla tuloilla, ne noin 25 000, viime vuonna 31 000. Kuvittelis, että riittää siihen 20% nousuun, mutta Kelan mukaan ei välttämättä riitäkään:sad001 tää on kyllä yhtä showta, kun on keikkatyöläinen...
 
Mun liitto on jhl ja siellä myös maksetaan jäsenmaksua sen aikaa kun saa palkkaa. :) toivottavasti meijän luottamusmies muisti laittaa eteenpäin ne mun päivät kun lupas hoitaa sen.. On meillä siis töissä..
 
Tossa kelan päätöksessä lukee, että jos haluat muuttaa veroprosenttia, pyydä verottajaa toimittamaan kelaan uusi verokortti sosiaalietuutta varten. Niin tarkottaako sitä etten voi ite viedä tota normiverokorttia jonka veisin muussa tapauksessa töihin? :)
 
Ootteko uutta verokorttia tilatessa laskeneet myös lapsilisät saataviin etuuksiin äitiys- ja vanhempainpäivärahojen lisäksi?
 
Sitä just mietin, että kun lapsilisät on verotonta, että vaikuttaako mihinkään. En taho mätkyjä!
 
Eipä paljoa laskenut prosentti siitä 25:stä. Tein muutosverokortin ja uusi veroprosentti etuuksille on 22,5 %. Huvittavaa kyllä, kun paljon isommalle ansiotulolle olis puolet pienempi veroprosentti.
 
Voi ei Tähtityär, mua pelottaa että mulle tulee mätkyjä viime vuodelta kun maksoin vaan sen 20% . Toisaalta maksoin aika korkeaa veroprosenttia maksetuista lomapäivistä. Entäs se kolmen kuukauden palkka äitiysloman alussa? Ei siitäkään varmaan mitään ansiotulovähennyksiä saa kun ei oikeasti ole töissä, vai saako?
 
Itse laskin ja prosentiksi tuli 17,5.. Varmaan joku virhe kyllä, ei nyt niin matalalla uskalla..
 
Mulle tuli kans tosi matala, alle 17ku alustavasti laskin mut pitää viel tehä uudestaan laskelmat :)
 
Takaisin
Top