Kehutaan puolisoamme

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kansamme valittajaluonteen mukaisesti useimmiten näkee kuinka puolisosta valitetaan. Toki kyseessä on varmasti myös tuen hakeminen, neuvojen kysyminen ja ikävien asioiden purkamisen tarve, mikä on vain tervettä. Mutta jospa vaihteen vuoksi kehuttaisiin puolisoitamme. Mikä on sinun puolisossasi hyvää? Miksi rakastat häntä?

Minun mieheni on fiksu ja kohtelias ja vaikka onkin jossain mielessä hiljainen, hän osaa smalltalkin ainakin allekirjoittanutta paremmin. Ja toisaalta se että on hiljaisempi ja rauhallisempi on vain hyvä (meidän suhteessa), en haluaisikaan miestä joka on aina suunapäänä. Mies on myös kiltti ja avulias ja ottaa minut useimmiten ihanasti huomioon. Ja hän on aivan ihana isä. Hän osallistuu lapsen hoitoon ja leikkii lapsen kanssa niin että hän on lapselle tärkeä yhtä lailla kuin äitikin. Hänen kanssaan on myös ihastuttava keskustella. Hänen kanssaan voi puhua vakavasti tai sitten vitsailla. Hän myös lohduttaa ja tukee jos se on tarpeen ja esimerkiksi raskausaikanani ymmärsi kiukutteluni. Ja yhtenä suhdetta pystyssä pitävänä voimana hän yhä kahdeksan seurusteluvuoden jälkeen osoittaa rakkautta sanoin ja pienin teoin kuten halauksin ja suudelmin spontaanisti (eikä vain saadakseen seksiä). :Heartred
 
Mun aviomieheni omaa samanlaisen, kieron huumorintajun kuin minä ja meillä on välillä todella hauskaa yhdessä. Mies on avulias, tunnollinen, luotettava ja kiltti. On erittäin hyvä isä, pitää poikaa maailman tärkeimpänä asiana. Herkkä ja haluaa ottaa asiat rauhallisesti ja varovaisesti vastaan. Turvallinen ja välittävä.
 
Mun mies on mahtava isä lapsille. Osallistuu lasten hoitoon ihan yhtä paljon kun minäkin ja tekee niiden kanssa juttuja. Asettaa meidän perheen aina etusijalle. Käy esim. Neuvolassa/lääkärissä yms lasten kanssa jos tarve vaatii, että se kuskaaminen ei oo aina vaan äidin hommaa. Hoitaa myös asiointia päikkyyn yms.

Mies on myös luotettava. Mun ei tarvi pelätä, et lähtis pettään tms jos menee kavereidensa kanssa ulos. Ja ulos menoista sovitaan yhdessä, koska ei oleta automaattisesti et tietenkin jään lasten kanssa kotiin. Ja en miestä siis kiellä menemästä.

Mies on myös auttavainen, välillä jopa ärsyttävänkin avulias, kun haluaa aina auttaa muita. Tämä oli yksi syy miksi mieheeni rakastuin. Tutustumisen alkuvaiheilla omassa elämässä oli tilanne mihin tarvitsin tukea ja hän auttoi ja tuki mua, vaikka ei ees kunnolla vielä tunnettu. Alusta lähtien ollut herrasmies, joka asiassa. Ollaan 7 vuotta oltu yhdessä, joista pian 4vuotta naimisissa ja edelleen rakastetaan toisiamme päivä päivältä enemmän.
 
Paras mies kaikista :Heartred
Yhteistä taivalta takana pitkälti toistakymmentä vuotta.. teini perhe joka on pysynyt kasassa kaikesta huolimatta. Ainut ihminen maailmassa joka on elänyt saman mitä itsekkin, jaksaa aina kuunnella ja tukea. Puhuminen on meidän kantava voima, ei ole aiheitta josta ei voisi suutaan avata!

En erityisesti pidä ihmisistä joiden puheenaiheet koostuu lähinnä miestensä haukkumisesta..
 
Mies auttaa ja hoitaa mielellään. Sairastuin vakavasti meiän suhteen alussa, ihan teininä siis. Ymmärtää sairauden aiheuttamat rajoitteet ja yrittää aina auttaa ja hoitaa jos en.johonkin pysty.
Osallistuva ja rakastava isä. Haluu vaihtaa vaippaa ja vaatteita tytölle.
 
Frendeissä oli kohtaus jossa Chandler puhui lapsensa adoptioon antavalle äidille Monicasta, että Chandler itse haluaa oppia ja on valmis opettelemaan isäksi, mutta Monica on jo valmis äiti ilman lasta. Musta tuntuu että mä oon Chandler ja mieheni on Monica tässä asiassa.
Esikoinen tulossa maaliskuussa. Viimeksi kun käytiin kuuntelemassa neuvolassa sydänääniä, mies sanoi nielleensä kyyneleitä kun kuului jo tehokkaammin kuin yleensä. Itse vaan aattelin että "kiva, kaikki hyvin :D "
Viimeisimpään ultraan meinattiin myöhästyä, joten houduin nousemaan keskellä parkkista juostakseni perille, mies jäi kaahailemaan ja tekemään kässärikäännöksiä pieniin parkkipaikkoihin päästäkseen mukaan asap. Oli kuulemma vaan ajatellut että jos vähän kolhii ni sit korvataan kunhan pääsee mukaan näkemään vauvaa.
Muutenkin aivan paras paritus minulle, luonteet sopeutuu toisen kanssa niin hyvin ettei olla juuri koskaan riidelty. Joskus kiukuttekin jostain typerästä pikkuasiasta huutamalla, mutta mies vaan taputti viereistä penkkiä ja sanoi "tuu tänne niin jutellaan tää asia". En oo sen jälkeen ees viitsinyt aloittaa kun tiedän että mies rauhoittaa mut kuitenkin jotenkin fiksusti.
Mies kokkaa ruokaa kun tuun töistä kotiin, pesee pyykit ja tekee muitakin kotiaskareita jos pyydän. (On aina kotona, mutta ei jää lusmuilemaan)
Mun mies :Heartred
 
Vaikka niin usein valitankin niin kyllä mun mies on kultaa! :Heartred Kohta starttaa meidän kymmenes yhteinen vuosi ja olen äärimmäisen kiitollinen että sain juuri tämän miehen aviomieheksi ja lasten isäksi. Tuntuu että rakkaus on vaan kasvanut viime aikoina.
 
Tuohon edelliseen pitkään viestiin viel pakko lisätä että se osaa yllättää isosti. En osaa törsätä itteeni rahaa, eli jo äitiyshousujen ostaminen oli mulle vaikeeta (UFFeista yms ei löytyny kokoa ni piti ostaa uutena).
Mulla oli synttärit tuossa 6.12. ja eilen 7.12. kun tulin kotiin ni olkkarin pöydällä oli mulle lahjaksi upea piirtonäyttö! Oon tykännyt aina piirtää mutta ei oo ollu sopivaa välineistöä mutta toi pentele meni ja hankki :Heartred Vastaavalla tavalla ostanut salaa mulle uuden kännykän ja meidän toisen koiran.
 
Iltaisin on ihan parasta, kun mies menee ensin sänkyyn ja lämmittää mun paikkaa. Ei tapahdu joka ilta, ei tarvikaan. Se on ihana yllätys ja kertoo kyllä, että toinen välittää musta kovasti :)

Mun mies ei oo mikään hyvä tunteistaan puhuja ja mun on pitäny tässä, kohta kymmenen vuoden aikana, opetella huomaamaan päivittäisistä asioista ne merkit, joilla hän näyttää rakastavansa ja välittävänsä. Ja oi sitä iloa, kun hän joskus saa sanaisen arkkunsa auki, osaan arvostaa :)
 
Mies on osallistuva isä, joka hoitaa lapsia siinä missä minäkin ja rakastaa myös esikoistani kuin omaansa. Hän antaa mulle omaa tilaa ja aikaa esimerkiksi harrastusten muodossa valittamatta. Hän tekee myös kotitöitä paljon - enemmän kuin minä.

Hän on hyvää seuraa, ja mulla on aina hauskaa hänen kanssaan. Juuri lauantaina oltiin häissä pikkutunneille, ja oli niin parasta olla hänen kanssaan viettämässä iltaa.

Hän on luotettava ja rehellinen, ja on tukenut mua monenlaisissa tilanteissa.

Hellä ja huomaavainen. Fiksu ja huumorintajuinen.

Pitäisi varmaan näyttää tämä lista hänelle - liian harvoin tulee sanottua ääneen mitä kaikkea hänessä arvostan.
 
Mieheni on tukenut mua paljon tämän raskauden aikana, jossa on ollut voimakasta pahoinvointia ja on ollut kärsivällinen vierellä kulkija ❤️
 
Mun mies on huomaavainen, luotettava ja rehellinen. Hän ei vähästä säikähdä (tai ei ainakaan näytä sitä minulle). Hän saa minut nauramaan niin että itkettää :) Lisäksi hän on semmoinen jalat maassa tyyppi, kun taas tse olen semmoinen tunneperäinen ihminen, mies taas järki-ihminen :) Välillä se ärsyttää, mutta enimmäkseen se on vain hyvää tasapainotusta meidän suhteeseen.
 
Mieheni, elämäni suuri rakkaus ja lottovoitto on erinomainen isä lapsillemme sekä parempi puoliskoni. Luotettava, välittävä, hyvä kuuntelija. Samanlaisen omintakeisen huumorin omaava. Kekseliäs, avulias, toimelias. Rakastava, ymmärtäväinen ja inhimillinen jonka seurassa turvallista ja hyvä olla. Sanavalmis jonka kanssa syvällisiäkin keskusteluja sekä omistautuu perheelle. Intohimoinen, yllätyksellinen, miehekäs, samat elämänarvot omaava. Rakkauspakkaus jonka kanssa jaetaan arjen ilot, surut (ja kotityöt) unohtamatta arjen romantiikkaa :)
 
Takaisin
Top