Kehityskeskustelu

Meillä menee yöunille 21:30-22:30 riippuen miten sattuu syönti. Herää yöllä syömään yleensä kerran 3-4 aikaan mutta joskus sattaa syyä kahdestikkin. Nyt on pari päivää tehnyt yöllä kahdet kakat jotka ollaan vaihdettu syönnin lisäksi eli kolmeen kertaan on jouduttu nousemaan per yö. Onneksi nukahtaa heti uudestaan ilman ongelmia.
 
Meillä ei vielä oikee oo selkeetä rytmiä. Tää tuntuu syövän jatkuvasti, yölläki pitempi unipätkä jääny pois. Ja muutenki yöt aika levottomia välillä. Vähintää parin tunnin välein syö yöllä. Nukkuu mennää 21, nukahtaa ekalla syötöllä. Alku viikko herätää 7 muuten 7-8. Puolen tunnin pätkiä ottaa jos ottaa päivällä mihin sattuu aikaa. Päivälläki max 2h syöntiväli. Sylissä saattais nukkua pitempää ku puol h mut ei pysty koko ajan sohvallakaa istua. Oon koittanu miettiä miten tän sais nukkuu vähä enemmän ku illat tahtoo sit olla huutoa. Ja joutuu antaa huutaa ku pitää esikko hoitaa kans. :/ pitempiä unia odotellessa, jos niitä etes tulee.
Miettiny korvikkeelle siirtymistäki jos sillä sais pidemmät unet jne.. mut en jaksa pullorumbaa.
 
Muokattu viimeksi:
En tiedä, oliko meillä sattumaa vai osuinko juuri sopivaan kehitysvaiheeseen, kun poika alkoi nukkua pidempiä yöunia heti kun rupesin siirtämään sen iltaisin nukkumaan omaan sänkyynsä. Siitä on nyt muutama viikko aikaa. Imetän pojan illalla ja yleensä nukahtaa siihen jossain vaiheessa, ja on kai jo tottunut siirtämiseen, kun saattaa herätä jonkin verran siinä, mutta kun lasken sen sinne omaan sänkyyn, niin nukahtaa tosi nopeasti uudelleen. Aiemmin siis nukkui parisängyn toisella puoliskolla mun vieressä, ja silloin heräili aina 2-3 tunnin välein syömään.
 
Meillä pirpana menee illalla nukkumaan 21:45-22:30 välillä, joskus venähtää 23:00.
Herää syömään 3-5 aikaan sitten 6-8 aikaan. Nukkuisi tonne 9-10 saakka jos saan sen syötettyä ennen kun pallero herää ja alkaa halimaan ja huutamaan "sisko heränny!" Joinain iltoina pirpana nukahtaa jo ysin aikaan, niin silloin hän herää syömään ennen puolta yötä ja nukkuu sitten tonne 6-7 paikkeille.
Päikkärit on vaihtelevia. Joinain päivinä nukkuu kahdet päikkärit esim 4 h +2.5 h. Tai sitten kolmet lyhyemmät esim. 2+2+1 h tai sitten 3+1+0.5.

Meillä pirpana nukahtaa syliin ja nostan omaan sänkyyn. Syönnin jälkeen nukahtaa taas syliin ja siitä saa nostettua omaan sänkyyn. Vaikka havahtuisi hereille, niin nukahtaa heti uudestaan. Päikkärit vaunuissa ja pukkutorkut sylissä tai kantoliinassa.
 
Käytän kasvuseulaa ja tykkään kovasti :)

Mä oon pyrkiny rytmittää päivät päiväkodin mukaan alusta asti ja on onnistunu hyvin. Nukahtaa tissille tankkauksen jälkeen 21/21.30. Syö 2, 5 ja 7. Herää 9. Päiväunet 11.30. Jos nukkuu vaan 30min niin nukkuu vielä kahdet torkut 2h välein. Jos nukkuu yli 2h nukkuu toiset unet 16/17-18.

Nukahtaa tissille mutta havahtuu hereille siirtäessä ja nukuttaa itse itsensä uudelleen. Jos sattuu käymään niin ettei havahdu siirtäessä niin unisyklin vaihtuessa ei nukahda itsekseen koska silloin "herää vieraassa paikassa".

Oon niin onnellinen et tää kuopus osaa nukkua. Välillä vetää yöllä jopa 6h uniputkia :Heartred
 
Meillä esikko nukku yöt 0-2 syötöllä alusta asti melkee, yleensä 0. Ni nyt nii turhauttavaa tää jatkuva heräily.. tai levottomuus unen rajoilla josta sit herää eikä rauhoitu ilma tissiä. Et pidänkö nälässä vai enkö muuten vaa osaa hoitaa :eek:
 
Täytyy varmaan tehdä kasvuseulaan tunnarit. Mä oon vaan vältellyt kaikkia turhia sometilejä, niin en ole viitsinyt sinnekkään rekkautua.
 
Täytyy varmaan tehdä kasvuseulaan tunnarit. Mä oon vaan vältellyt kaikkia turhia sometilejä, niin en ole viitsinyt sinnekkään rekkautua.

Sinne ei tosiaan tarvii muuta laittaa ku mitat ja sähköpostiosoite :)
 
Tutkin netistä tuota kasvuseula juttua mutta eikö neuvola hoida tuon kaiken?
Meillä on kuukauden välein neuvola :)
 
Juu, hoitaa hoitaa :)
Mä olen rekisteröitymättä tehnyt sitä, että tutkaillut esim. mitä lapsen pitäis painaa päästäkseen jollekkin tietylle käyrälle. Ihan mielenkiinnosta siis.
Meidän neuvolan täti ei anna tutkia ja analysoida niitä käyriä, vilauttaa vaan jos kysyy. Muuten sanoo pelkästään, että hyvin kasvaa tms. Mä tykkäisin katsella ja vertailla ja pohdiskella.
 
Meidän neuvolan täti ei anna tutkia ja analysoida niitä käyriä, vilauttaa vaan jos kysyy. Muuten sanoo pelkästään, että hyvin kasvaa tms. Mä tykkäisin katsella ja vertailla ja pohdiskella.

Onpa outoa, mulle on kyllä aina näytetty pyytämättä käyrät ja miten mittaustulokset sijoittuu sinne. Minä kyllä vaatisin saada nähdä ne, ei kai ne nyt mitään salaista tietoa voi olla?
 
Meillekkin aina näyttää käyrät ja kertoo miten on kasvanut :) mulle riittää kun saan tietää että hyvin kasvaa omalla käyrällään. Ehkä jos olis enemmän lapsia niin vois olla hauska seurata miten käyrät menee verrattuna muihin.
 
Meillä esikko nukku yöt 0-2 syötöllä alusta asti melkee, yleensä 0. Ni nyt nii turhauttavaa tää jatkuva heräily.. tai levottomuus unen rajoilla josta sit herää eikä rauhoitu ilma tissiä. Et pidänkö nälässä vai enkö muuten vaa osaa hoitaa :eek:

Meillä taas toisin päin.
Tää nukkuu koko yön tai jos herää niin kerran aamuyöllä. Esikoinen oli koko ensimmäisen vuotensa sellainen että heräs pitkin yötäkin 1-2 välein syömään. Ymmärrän siis yskän. Mutta ehkä se on rankempaa juuri noin päin kuin teillä. Kun on se esikoinenkin siinä.
 
Mä en oo koskaan nähnyt mitään käyriä :wideyed: pitäis varmaan pyytää näytille neuvolasta.
 
Mä en oo koskaan nähnyt mitään käyriä :wideyed: pitäis varmaan pyytää näytille neuvolasta.

En mäkään esikoisesta nähny. Oli vanhan kansan mummeli, ehkei oo tottunu vilauttelemaan näytöltä käyriä. :D
Nykyinen th näyttää aina näytöltä ja alkuun se oli outoa, ajattelin että saankos mä nyt katsoa.. Tottunu ettei sinne näytölle kurkita. x)
 
En mäkään esikoisesta nähny. Oli vanhan kansan mummeli, ehkei oo tottunu vilauttelemaan näytöltä käyriä. :D
Nykyinen th näyttää aina näytöltä ja alkuun se oli outoa, ajattelin että saankos mä nyt katsoa.. Tottunu ettei sinne näytölle kurkita. x)
No meillä on just joku vanhempi th :D
 
Vau! Mrillä pirpana kohta 5kk, kovasti yrittää kääntyä, mutta ei pääse vielä. Hieman joutuu auttamaan.
 
Meillä kääntyy sängyssä ja sohvalla, jos on sopivasti pieni alamäki, mutta lattialla ei viitsi edes yrittää, ikää tulee huomenna 5kk.
 
Takaisin
Top