Kauniita unia, oman kullan kuvia

En tiedä kuinka moni muistaa meijän yölliset heräilyt sillon yhessä vaiheessa?? Se oli kyllä sairasta aikaa! Ite en oo ruokkinu enään öisin noin 6kk ylöspäin kun huomasin että se ei syöny edes kunnolla.. No nyt sit isäinpäivän jälkeen oikeestaan meillä on nukuttu 12h unia putkeen 95% alku yöstä ja loppu yöstä saataa kuulua kitinää sen omasta huoneesta mut ollaan annettu kitistä sen pari min ja usein kyllä nyt ite löytäny tutin ja jatkanu unii.. Että oon kyllä todella tyytyväinen tällä hetkellä tähän tilanteseen..
 
Meilläkin herätään 15min-2h välein ja perhepedissä nukutaan. Tai siis minä ja vauva nukutaan, isi nukkuu sohvalla. Aina saa tissin suuhun kun herää teki sillä mitä hyvänsä. Oon varmaan herkkis kun sydän itkee verta pelkästä ajatuksesta että mun vauva itkis toisessa huoneessa.. :'D me ei aiota unikouluilla vaan mennään lapsentahtisesti.
 
Mäkin pitkään ajattelin, ettei raaski huudattaa, MUTTA sitten kun alkoi tuntuu, että pää irtoaa ku väsyttää niin hemmetisti, niin oli pakko lopettaa yöimetys ja sitten sai nukkua heti paremmin. Eihän se välttämättä toki kaikilla toimi samalla lailla, kun nuo tyypit on niin erilaisia...
 
Kyllä se aikoinaan musta kin tuntu pahalta kun toinen kitis ja itki mut kaikkeen tottuu. Eikä siitä haitaa oo että vähän itkee. Vaikka Leevi nukkuu omassa huoneessa nii sen kuulee nii hyvin kun se on unen sekasta itkuu tai sit ihan oikeesti oikeeta itkuu.. Meillä isoin ongelma noihin huonoihin öihin oli se että me reagoitiin aivan liian herkästi ja kun vähän kin kuulu kitinää nii käyyiin nostaa tutti.. Tällä hetkellä saataa kitistä alle minuutin ja sit rauhottuu kun on tutin löytäny.. Sillä on sängyssä 6 tuttia = )
 
Tutulta kuulostaa Nanna, paitsi että tutti on jääny pois ja sen tilalla on uniriepu, jonka jätkä aina etsii käsiinsä. Huusihan se poika alussa tunnin pari kurkku suorana, mutta nyt pari(?) viikkoa myöhemmin herää kerran tai ei ollenkaan ja yleensä rauhottuu itse. Joskus käydään nakkaa peitto päälle ja/tai taputtelemassa, mutta aika harvoin tarvii. Nyt on nuha ja yskä kiusana, mutta ei oo juuri vaikuttanu muuten ku että päivällä nukahtaa syliinkin.
 
Meillä jäi tutti pois 7kk iässä ja pariin viikkoon unohti sen olemassaolon. Joku reilu kk sitten heräili mahan takia usein (ummetus) ja sit tottu et yöllä saa tissiä tunnin välein :eek:. Sit kylmästi tiputettiin yöimetykset yhteen. Kyllä pari yötä joutu pidempään hyssyttelemään, mut sit oppi et yöllä nukutaan. Aamuyöstä selvästi kaipaa evästä ni 6-7 aikaa syödää ja jatketaan unia 8-9 asti :)
 
Se on kyllä hyvä että ootte saanu "tutin kivuttomasti" pois kuvioista nii ei sit sitä tarvii myöhmmin murehtii = ) enkä mä tietty voi olla sata varma öisin että rauhottuuko heti kun tutin löytää kun en oo kattomassa siellä että mitä touhuilee. Voihan se olla että se rauhottuu yös ilman tuttia.. Ite ajattelin vasta vuoden ikäsenä alkaa vähentää noita tutteja sängystä ja muutenki päivisin..
 
Mä huomasin että Veka ei kovinkaan sitä tuttia kaivannu/tarvinnu yöllä eikä päivällä. Ainoa milloin enää on tutti mukana on ku lähdetään kotoota JOS tulee joku semmonen pojan mielestä pelottava tilanne että tarvii tutista lisälohtua. Mä oon tyytyväinen että päästiin tutista noin helposti eroon. En olis alunperinkään halunnu moista käyttöön mutta ne oli synnärillä sitä tuttia heti ruvennu Vekan suuhun laittamaan niin se sit jäi "päälle".
 
Mä kans aiemmin reagoin liian herkkään ton narinoille. Nyt kun annan narista ellei ihan itkuksi ylly, nukkuu viiteen asti ilman että tarvii tehdä mitään. Sittenkin saa pikku paijauksella takas uneen siihen kuuteen asti. Nyt pitäis siirtää omaan huoneeseen.
Just. Tätä kirjoittaessa klo 22, tuo alkoi itkeen kadonnutta tuttia. Ei olis pitänyt rehvastella millään kello viidellä...
 
Meillä oli "pakko" alkaa vaan iltasin laskee omaan sänkyyn, toivottaa hyvää yötä ja poistuu huoneesta. Aluksi olikin kauhee itku perään, mutta aina rauhottu noin 1-5 minuutin päästä. Pari iltaa ei oo päästänyt enää pihaustakaan, vaan on jäänyt tyytyväisenä nukkumaan. Tyttö alkoi vahtimaan meitä jos jäätiin viereen tai silittelemän. Heräsi pienimpäänkin ääneen, esim. kun otti askeleen ja paljas jalka nousi lattiasta!! Yön ainoo herääminen on itellään jäänyt aamuyöhön tai parhaassa tapauksessa aamuun. En jaksa ja viitsi yrittääkään sitä lopettaa. Ei oo ongelma itselle niin mennään lapsentahtisesti. :)
 
Piti viel lisätä et aluks olin ihan kyynel silmässä kun sinne hylkään lapseni yksin itkemään. Ei tullut ees mikään voittajafiilis siitä kun nukahti nopeesti. Nyt jo ymmärtää et se on tytölle paras tapa!
 
Me huomattiin eilen ihan sama homma.. Normaalisti istun pallilla sen sängyn vieressä kunnes nukahtaa mutta leikkimiseks se on usein menny.. Nyt parina iltana kun oon poistunu huoneesta ja sanonu hyvät yöt nii on nukahtanu ittekseen tosi nopeesti.. Eilenki hiljeni ihan alle minuutissa..
 
Eka yö omassa huoneessa nukuttu ja meni oikeen hienosti :gen014 02 heräs syömään ja pienen tassuttelun jälkeen nukahti uudestaan. Aamulla heräs vähä ennen kuutta ku isimies oli unohtanu et neiti nukkuu huoneessaan ja kolistellu keittiössä... Lähettiin sit ysiltä käymään kaupassa ja neiti otti automatkalla aamu-unet :) Nyt nukkuu päikkäreitään ulkona.

Huomaa et on itekki nukkunu kunnolla eikä heränny joka ikiseen inahukseen. On ihan eri virkeä olo :dance011
 
Jännittää tää yö kun isi on duunin pikkujouluissa ja mun piti nukuttaa poju pinnikseen ekaa kertaa kolmeen kuukauteen.. en ois voinu nukkua peläten että se tippuu sängystä ku isi ei oo turvana toisella puolella. Noh, tunnin verran meni nukuttamises ja itkukshan se meni. Oli niiiiiin paha mieli. Katotaan ny miten yö loppujen lopuks menee.
 
Ensin herättiin itkeskelemään 5min, sit syömään, sit ilmeisesti oli kylmä puol kuuden maissa jolloin otin kainaloon nukkumaan pariksi tunniksi. Siispä ihan ok meni mut en viitsi tästä tapaa tehdä ennenku ollaan ratkastu toi paleluongelma.
 
Vahvasti näyttää viljo siirtyneen yhtiin päikkäreihin. Eilen ja tänään meni päikkäreille n 12.30 ja nukku 3,5h.
 
Meillä on rytmit nyt lomalla ihan sekaisin kun ei esikoisen kuskaamiset rytmitä päivää. Mutta eiköhän tämä taas tasotu kun arki alkaa joskus loppiaisen jälkeen...
 
Takaisin
Top