Kauanko synnytyksesi kesti?

4h17min oli viimeisen synnytys, alkoi heti tiheillä säännöllisillä supistuksilla. 5min oli merkitty ponnistusvaiheeksi ja olisi varmaan lyhyemmälläkin tullut, mutta loppui supistus kesken. Helppo ja hyvä synnytys pelkän ilokaasun voimin. :)
 
Ensimmäisistä supistuksista hätäsektioon kesti kaiken kaikkiaan 31 h, joista noin puolet sairaalassa. Ponnistaa ehdin joku puolisen tuntia, vauva oli jo laskeutunut mutta jäi jumiin. Imukuppiulosautto ei onnistunut joten päädyttiin hätäsektioon. Nukutuksesta vauva saatiin ulos alle minuutissa, 8 pisteen bebe.
 
Mun synnytys kesti ekoista supistuksista laskien 14 tuntia. Papereissa on 5h kun siinä kohdin supistukset muuttui kipeiksi. Olin kotona hyvissä voimissa ja fiiliksissä ja suihkuttelin ja hytkyttelin ja yhtäkkiä olikin tosi voimakkaita suppareita hetken ja sitten mua jo ponnistuttikin. Olin täysin auki kun päästiin sairaalaan. Ponnistusvaihe kestikin sitten vähän yli 2 tuntia, kun supistukset oli liian lyhyitä kunnon ponnistustyöhön. Lääkkeettömästi meni. Kivunlievityksenä vesi ja mies painoi selkää ihanasti suppareilla.
 
En tarkalleen tiedä kuinka kauan synnytys kesti, ilmeisesti alle 5h koska mua oltiin pistämässä kotia kun kuulemma ei ihan heti syntyis mut en suostunu lähtemään ja ponnistusvaihe oli 7min
 
Mie muistelin että olisin tähän jo vastannut mutta en näköjään...
1. 3,5h ponnistus 20min
2. 4h 20min ponnistus 4min
3. 5h34min ponnistus 2min (käynnistetty)
4. 2,5h ponnistus 15min (napanuora kaulan ympärillä vähän hidasti)
 
Minäkin luulin jo vastanneeni tähän. En tiedä, kuinka kauan synnytys kesti. Tuntia ennen pojan syntymää kätilö oli sitä mieltä, ettei synnytys ole käynnissä, nämä ovat harjoitussupistuksia, ja lapsi saattaa syntyä vaikka viikonkin päästä. Siis tämä tuntia ennen lapsen syntymää. Synnytyksen jälkeen toinen kätilö kirjasi synnytyksen kestoksi 12 tuntia. Eli mistä tämäkin nyt sitten lasketaan, kun kätilöt itsekin päättelevät synnytyksen alkamisajankohdan vasta sitten kun lapsi on jo syntynyt.
 
Jostain syystä inhoan tätä kysymystä, jonka vastaus tuntuu olevan muille lähes minuutilleen selvillä, mut itelle tänä päivänäkin täysi mysteeri 1. vaiheen osalta :grin Papereissa synnytys kesti n. 4 tuntia kaikkinensa (ponnistusvaihe n. 40min ja jälkeiset 9min), mutta avautumisvaihe oli todellisuudessa useita tunteja pidempi, en vain tajunnut laskea sitä, kun en itsekkään tajunnut synnyksen käynnistyneen eikä sitä tajunnut myöskään synnytyspäivän aamuna terveydenhoitaja tavallisessa neuvolatarkastuksessa :D Olin siis supistellut koko edellisen yön säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta kipu ei ollut edes pahaa ja menin aamulla yhdeksäksi normaaliin neuvolaan, missä sain varalta lähetteen ja ajan käynnistykseen kahden viikon päähän, kun viikkoja oli silloin 40+3 :D Menin kotia ja lapsi oli maailmassa alle 5 tuntia tästä!
 
Taikapilvi, synnytyksen kesto on sulla ollut sen neljä tuntia koska se synnytys on ollut oikeesti käynnissä sen 4h. Vaikka sulla ois epäsäännöllisesti supistellut vuorokauden niin se ei vielä virallisesti ole käynnissä silloin. Kun supistelut on noin 5min välein, niin katsotaan et se on käynnissä. Itse menin kuopuksesta aamulla käynnistykseen, sain tipan ja kalvot puhkottiin, supistuksia tuli kokoajan koska oksitosiini teki niitä keinotekoisesti monta tuntia mutta vasta seiskan aikaan illalla synnytys oli oikeasti käynnissä koska oma kroppa teki jo oikeita supistuksia. Synnytys kesti noin 5h vaikka olin jo ollut aamusta asti sairaalassa, sitä ennen pari päivää kotona ja sitä edelsi kahden vuorokauden käynnistysyritys. Vajaan viikon supisteli mut synnytyksen kesto oli vain 5h :D mutta kun aiemmista synnytys on käynnistynyt spontaanisti niin aika on alkanut vasta kun supistuksia on tullut viiden minuutin välein :)
 
Käynnistyksessä olin.
Avautumisvaihe kesti torstaiaamuyöstä lauantaiaamuun, yhteensä arviolta 50h. Synnytyssalissa tuosta olin n.40h. Virhetarjonnan vuoksi vauva ei laskeutunut ja koko homma otti aikansa. Ponnistusvaihetta en kokenut lainkaan, sillä vaikka olin 10cm auki, poika oli yhä ylhäällä. Loppujen lopuksi olin kohtuni ja vauvani kanssa niin poikki, että lääkäri totesi paremmaksi päätyä kiireelliseen sektioon.
Kaikesta huolimatta olin aika tyytyväinen. Ainakaan vielä en koe mitään pelkoja seuraavaa synnytystä ajatellen.
 
Esikoinen 9 h, ponnistus 20 min
Toinen 1 h 50 min, ponnistus 7 min
Kolmas 2 h 12 min, ponnistus 1 min
 
Takaisin
Top