Kauanko synnytyksesi kesti?

Miramaria

Tietävä tietäjä
Kauanko teidän synnytykset ovat kestäneet? Entä ponnistusvaihe?

Oman lapsen synnytys kesti lähes vuorokauden ja ponnistusvaihe venyi melkein kaksituntiseksi virhetarjonnan takia. Jos joskus toisen tekisi, niin tulisikohan se nopeammin maailmaan? :think005
 
Synnytys kesti kokonaisuudessaan 36,5h. A-vauvan ponnistusvaihe oli 32min ja B-vauvan 6min. Jälkimmäinen tuntui paljon pidemmältä ja raskaammalta, mutta kai siihen vaikutti se, että olin pari vuorokautta valvonut, yhden vauvan jo ulos puskenut ja toivoin vain urakan olevan jo ohi. Synnytys pysähtyi kokonaan melkein tunniksi vauvojen välissä, joten hetken ehdin onneksi vetää henkeä ennen seuraavaa ponnistusvaihetta.

Toivon, että jos joskus vielä synnyttää saan, tulisi vain yksi kerrallaan täysillä viikoilla vähän isompana ja hieman nopeammin. Pienet vauvat kai ovat aika hitaita yleensä synnyttää, kun painovoima ei juuri auta.. lisäksi kaksosista äärimmilleen venynyt kohtu ei jaksanut itse supistaa tarpeeksi.
 
Synnytys oli ensimmäinen minulla ja kesti 14,5 tuntia. Ponnistusvaihe kesti yli tunnin. Kuulemma aika kauan ja siltä se tuntuikin. Vauvan tarjonta oli hyvä, mutta minä olin liian tiukka :S
 
Huh huh elaffy, kuulostaa rankalta puskea vielä toinenkin ulos kun on juuri synnyttänyt ensimmäisen! Yhdenkin synnyttäminen on niin rankkaa, että en osaa kuvitellakaan! :eek: Pöppiäinen89, mullekin sanottiin, että kesti hirveän kauan, mutta jostain lähteestä luin, että ensisynnyttäjällä ponnistusvaihe voi kestää yli kaksikin tuntia ja se on aivan normaalia. (Pitkältä kylllä silloin tuntui minuuttikin...:rolleyes:)
 
Esikoisen synnytykseksi kaikki meni tosi nopeasti. Kokonaiskesto 10h 50min. Sairaalassa ehdittiin olla vain 6h, kun vauva oli jo sylissä. Ponnistusvaihe kesti 40 min, pää oli virheasennossa ja siksi kesti.
 
Miramaria, kysyin lääkäriltä ensimmäisen synnyttyä, että onko pakko synnyttää vielä toinen. Oli kuulemma pakko! :D Tosiasiassa toinen vauva tulee yleensä melko helposti, kun ensimmäinen on jo paikat avannut valmiiksi, mutta toki äidin henkistä kanttia koetellaan, kun sama homma pitää mennä vielä uudestaan läpi. :)

Olisin valmis tekemään kaiken uudestaan ihan koska vain, jos olisi pakko. Lopputulos oli sen verran hyvä! ♡
 
Mulla on ollut melko nopeat synnytykset, 1. kesto 3h30min josta ponnistus 18min. 2. 3h32min josta ponnistin 4min. 3. 2h14min ponnistus alle 1min ja 4. muistaakseni n.4,5h josta taas alle 1min ponnistus. Neljäs meillä keskonen, eli voisin hyvin kuvitella, että pienet vauvat ovat hitaita syntymään. Nelosen kohdalla mulla oli korkea vedenmeno nelisen viikkoa aiemmin ja vauva ei päässyt synnytyksessä laskeutumaan kunnolla ennenkuin kalvot puhkaistiin kunnolla ja saatiin napanuora siirrettyä kohdunsuun edestä pois tjsp.
 
Esikoisesta avautumisvaihe 8h 50min, ponnistus 21min ja jälkeiset 14min. :D

E: toisesta saa nähdä. :)
 
Synnytys kesti melkein vuorokauden alkaen vesien menosta. Ponnistaa ehdin puolisen tuntia ennen kuin todettiin että pakko mennä sektioon. Vauvan sydänäänet alkoi olla sen verran heikot ja oli perätilassa. Toivon kovasti että toinen tulisi alakautta ulos kestää sitten kuinka kauan hyvänsä.
 
Molemmista synnytys on kestänyt noin 7h, tytöstä vähän pidempi. Esikoista ponnistin muistaakseni jonkun 25min ja apuna jouduttiin käyttään funduspainallusta. Toisesta ponnistin viralliseten lippulappujen mukaan 15min, mut melki pari tuntia todellisuudessa, kun kätilö käski lepäämään, mut kroppa ei siihen suostunu, vaan ponnistettava oli, kun en kyenny pistään vastaankaan..ne.ponnistukset ei vaan auttanut mitään..
 
Esikoisen synnytys kesti 9.h ja ponnistusvaihe oli 20 min. Kuopuksen synnytys kesti 1h 50 min ja ponnistusvaihe oli 7 min...:) Ehtisin olemaan kuopuksesta 10min salissa kun piti jo alkaa ponnistaa.. :D
 
Kokonaiskestoksi ensimmäiseen synnytykseen on taidettu merkata 18h 10min. Ponnistusvaihe taisi olla jotain 35min paikkeilla. Vauvan tarjonta oli hyvä, mutta jäi päästään kiinni ja jouduttiin episiotomia tekemään. Tuli ulos kumminkin ja hurjan näköinen pääkin siitä sitten palautui :)
 
Eka kesti 14h ponnistus vaihe 15min, perätilasta huolimatta. Synnytykset 2-4 kesti 6-7h ja pinnistys vaiheet vaihteli 3-10 min:) tää viides varmaan vaan plopsahtaa ulos :D
 
Noin 12h, joista 8 pärjäsin kotona, synnärille päästyä 5cm auki ja sairaalassa ehdin siis olla neljä tuntia ennen kuin neiti oli ulkona. Ponnistusvaiheen pituudesta ei hajuakaan kun ei paljoa kelloa tullut vilkuiltua enkä oo saanu mitään raporttia (vissiin täällä ei oo tapana).
 
Mulla ensimmäinen kyseessä ja synnytyksen kesto 2h37min, sairaalaan ambulanssilla pillit päällä ja isä kerkes just mukaan. Sairaalaan kirjauduttiin 4.19 ja poika synty 4.37. Ponnistusvaihe 7min ja jälkeisvaihe 10min, pojalla oli selkeästi kiire maailmaan kun ennenaikasuus riski muuttukin yliajaks 40+2 :D Sairaalaan tultaessa vietiin suoraan saliin ja olin täysin auki joten luomuna meni, kävi kaikki niin nopeasti ettei pää kerenny mukaan ja meni päivä ennenku käsitti kaiken mitä oli tapahtunu.
 
Muokattu viimeksi:
Eka 5h ja ponnistus 9min, toka 9h ja ponnistus 12min ja kolmas 4h ja ponnistus 2min:) Saa nähdä onko neljäs kerta pitempi vai lyhyempi :)
 
Eka 10h ja toka 8h, mutta kyllä tuntui ikuisuudelta.. etenkin sitten aika sen epiduraalin jälkeen.. se odottelu kun kipua ei enää ollut niin kylläpä aika mateli :D pari h siinä sitten todellisuudessa tarvitsisi odotella kun pääsi puudutuksen jälkeen ponnistamaan.
 
Takaisin
Top