Kasvukontrolli

Julianna89

Puuhakas puhuja
Noniin, itsellä oli nyt rv 32+2 ultra, koska minulla on vasta-aineiden takia riskiraskaus.
Vauvalla oli kaikki hyvin, liikkui, sydän löi tasaisesti ja oli asettunut pää alaspäin. Vauvan kokoarvio oli nyt 2270g, et arviolta 4kg vauva on tulossa, niinkuin esikoinenkin oli.
Rv36-37 ultrataan taas uudestaan, et sit selviää käynnistetäänkö aiemmin tjn. :)
 
Täällä myös kasvukontrolliin menijä. Miulla haluavat tehdä kasvun seurannan miun hypotyreoosin takia rv32. Jännä sinänsä, et viime raskaudessa sitä ei tehty vaikka silloinkin jo hypotyreoosi oli. Kävin sit ite yksityisellä ultrassa.
Tällä hetkellä syntymäpaino arvioksi on veikattu 3-3,5kg vauvaa.
 
Me käytiin myös viikko sitten rv 31+0 sairaalassa tarkastuksessa kun väistettiin autolla penkkaan toista autoa. Kaikki ok, vauvan painoarvio oli silloin 1780g ja kuulema kasvaa aivan keskikäyrällä. Rv 35 seuraavaksi arvio radin takia. :)
 
Mulla totaalinen etinen istukka ja suunniteltu sektio edessä viimeistään ehkä rv37. Vauvan kasvuakin toki seurataan. Viimeksi rv28 kasvu meni keskikäyrän alapuolella (n. 1100g) mutta tasaisesti kuitenkin. Ylihuomenna (32+4) seuraava tilannekatsaus äitiyspolilla. Toivottavasti vauva on ottanut kasvuspurtin :).
 
Mulla oli 15.3 kasvukontrolli, silloin oli 29+0 ja painoarvio 1452g. Seuraava kontrolli on rv 36. Onneksi välissä on neuvolakäynti. Edellisestä neuvolasta toki on jo aikaakin.
 
Eilen 32+4 vauvalla kaikki hyvin ja painoarvio n.1750g. Siro on, mutta kasvu kuitenkin tasaista. Sektio edessä ymmärtääkseni viimeistään noin 4 viikon kuluttua, kunhan istukka ei ala ennen sitä vuotelemaan. Seuraava kontrolliaika annettiin 3 viikon päähän ja silloin käydään läpi myös kaikki sektioasiat ja varataan leikkausaika. Hurjaa, että vauva on jo niinkin pian sylissä :wideyed::Heartred
 
Mulla oli myös aamul kasvukontrolli.
Rv36+1 ja kooltaan 3127g, aktiivinen tyttö tulossa. Lääkäri myös päätti eka et käynnistetään 3vk päästä eli 30.4 ja rv39+1.
Mut sit otettii viel pissanäyte ja siin oliki proteiinit reippaasti koholla. Suoraan iskivät sairaalarannekkeen käteen ja käsky osastolle väh. vrk tarkkailuun raskausmyrkytys epäilyn takia. Tuli hiukka puskista! Kertaakaa ei oo viel ollu testeis mtn, verenpaineet hyvät yms mut nyt kummatki reippaasti koholla.
No, nyt vrk seuraillaan ja sit selvii mitä jatkossa. Että mä vihaan yleensäki sairaaloita puhumattakaan osastolla oloa!
 
Ilmeisesti sen takia päätös käynnistyksestä, kun mul ollu anti-jka vasta-aineet koholla koko raskauden ajan. Sinällään niist ei oo ollu huolta, kun pysyneet samana 8.na koko ajan. Mutta kuulema mulle täytyy olla varattuna verta tjn synnytyksen ajankohdaksi ja helpompi ilmeisesti ne järjestää jos synnytysajankohta tiedetään tarkemmin.
Tosin, nyt kun on tää oletettu raskausmyrkytys niin sairaanhoitaja puhui jo et jos tämä pahenee, ainut hoito tähän on synnytys et käynnistettäis jo aiemmin. Baby on jo lääkärin mukaan niin hyvän kokoinen, kehittyny, jotkut virtaukset hyvät yms ja viikkoja niin paljon et ei olis huolta käynnistyksestä jo aiemminkin.
 
Hui. Toivottavasti ei pahene ja pääset pian pois osastolta. Onneksi kuitenkin kyytiläisellä kaikki hyvin.
 
Eilen oli viimeinen ä-polikontrolli etisen istukan takia. Vauva oli ottanut oikein kunnon kasvupyrähdyksen edelliseen kertaan ja painoarvio oli nyt 2,6kg (35+4). Istukka on niin täydellisesti kohdunsuun päällä että lääkäri epäili sen pitäneen kohdunsuun tilanteen stabiilina, eli kypsymistä ei ole päässyt tapahtumaan. Sinänsä hyvä tilanne, koska se on mahdollistanut näin hyville viikoille pääsyn ilman vuotoja :). Leikkausaikakin varattiin ja se on 27.4 (37+6), ellei aikaisemmin ala mitään tapahtumaan. Käytiin läpi myös nuo sektioasiat kätilön ja anestesialääkärin kanssa. Paljon tuli infoa ja nyt on sitten pari viikkoa aikaa totutella ajatukseen jos toiseen :).
 
Voi kun itekki vois tietää mikä päivä vauva syntyy, eikä tarviis ootella. :p
Mä oon tänään yrittänyt miettiä ultran jälkeen joka muuttuikin oletetusta rt:stä pt:ksi, että olisipa ihana päästä synnyttää alateitse/normaalisti. Mutta ei ole uskoa kääntöyritykseen (johon en välttämättä edes suostu) ja pt-synnytys liian riskiä peliä itselle. Ens viikolla selviää varmaan sitten se sektiopäivä minullekin. Olisi kiva vain odottaa synnytyksen käynnistymistä luonnollisesti.
 
Takaisin
Top