Kasvukontrolli

Hyvin meni, poitsu painoi 2097kg tällä hetkellä ja istukka oli ihan hyvä, eli se oli lähtenyt tasittumaan, vauva oli rt:ssä ja voi hyvin :) uus aika 27.2 seurataan vielä päätä kun se meni ihan vähän yläkäyrän yläpuolella, ite en oo siitä huolissani, esikoisella on myös isohkompi pää (js vissiin isommat aivot, kunk3v ja välillä tuntuu että muamja isäänsä fiksumpi...), mutta ei silläkään mitenkää liian iso :)
 
Meillä oli eilen kontrolli istukasta ja samalla katsoi myös pojan kasvua. Istukan suhteen oli kaikki ok ja poika kasvaa just siinä keskikäyrällä :Heartblue
 
Mä sain Taysiin ajan painoarvioon/kokoarvioon, se on vasta 23.3 jolloin viikkojakin jo 37+6 :) siellä vähän tsekataan jäbän kokoa, kun niissä sokereissa on ollu muutama heitto ja sf mitta menee ihan yläkäyrällä :)
 
Kävin tänään kontrollissa (32+6) , vauva paino 1853g. Eli keskikäyrän alapuolella mennään, vaikka mahan koko menee keskikäyrän yläpuolella o_O aika outoo, mutta viikolla 37 uus kontrolli aika :)
 
Tänään 34+5 ja painoarvio oli 3400g. Eli tästä vauvasta tulee varmasti maaliskuinen, 8.3 käynnistetään synnytys koon takia. Kohdunkaula oli lyhentyny, enää 2cm (3vko sitten oli reilu 3,5cm) ja ulkosuu reilu sormelle auki, sisäsuuta ei koittanut koska ei ole täysiaikainen raskaus vielä :)
 
Ohhoh. Onpas siellä hyvin kasvettu :)
Varmasti se on parasta tulla ulos heti kun on täysiaikainen. Teille tulee varmaan just se 37vk tuolloin 8.3?
Aika kiva että tiedätte nyt milloin viimeistään saatte oman pienen syliin :Heartred
 
Joo tulee just silloin toi 37+0 :) ja on kiva et tietää et lähetää viimeistää tolloin käynnistelee kun on aika kamala ja tukala olo ku ukkeli vaa kasvaa ja ite ei pysty liikkuu :eek:
 
Ohhoh! Hyvin on kasvanut. Myö jännätää täällä sitte porukalla!
Itellä la siirtyny kans maaliskun puolelle . Aluks oli 5.4 mut omien laskelmien mukaan 2.4. rakenneultrassa kuitenkin la:ksi saatii 30.3
 
Onko sulla radi vai mikä kasvattaa vauvaa?
Kiva ettei tarvitse alkaa vinkua käynnistystä vaan sitä tarjotaan. Tosi hyvä juttu!

Ei oo radia, kukaan ei tiedä mikä kasvattaa :sad001 sokereissa ei heittoa ja kaikki muutkin vaihtoehdot tutkittu. Kai se on noi miehen geenit ku ne on kaikki ollu 4kg mönttejä syntyessää :D

Herkkuja olen kyl joo syönyt, mut lääkärit sano et ei niilläkään sitä vauvaa kasvateta, ku vauva ottaa sen minkä itte tarvii. Mulle ei oo tullut nyt ku +4kg ni siks en myöskää epäile et oisin ylensyönyt :D
 
Super istukka ja geenit :joyful:
Onneks kaikki vauvalla ja sulla hyvin! Sekä homma hoidossa.

Mua jännittää vauvan koko kun tuntuu ettei aiemmin ihan näin suurta vatsaa ole ollut ja paino on ottanut ison spurtin tässä kuukauden aikana. Aiemmissa raskauksissa yli 30 viikoilla ollut maltillista painon nousua, nyt on ihan möhköfantti fiilis. :woot:
 
Mulla jännittää huominen painoarvio. Tää vatsa on aivan järkky ja painaaki ihan älyttömästi :confused: Saa nähä! Viimeks jo vauvan paino oli ylä- ja keskikäyrän välissä :grin Meillä tulee 37+0 täyteen 14.3. ja viimeks jo lääkäri sano, et katotaa miten vauva kasvanu enskerralla jos aletaan suunnittelee sit käynnistystä :nailbiting:
 
Mullahan olis laskettuaika menkkojen mukaan 23.3 :wink mutta ultran mukaan vasta 7.4. Mulla vauvan kokoarvio tuolloin 23.3. :) mun kooni takia, lyhyt hiuka alta 150cm ja sipponen, on annettu max 3,5kg tai menee automattisesti sektioon.
Miettikää naiset, kohta alkaa meillä nää vauvat oikeesti syntymään :Heartred
 
Mä en oo käynyt virallisissa painokontrolleissa, mutta ne on tsekanneet noiden suppareiden takia pari-kolme kertaa ultralla. Alkoi nyt mietityttää, kun alkuraskaudessa kommentoitiin, että sikiö on viikkojaan isompi, mutta nyt kuulemma menee ihan keskikäyrällä. Itse näin ruudulta, että jotkut mitat oli kyllä alle mun viikkojen (joita nyt 32+5). Painoarvio oli noin 2kg tai hieman alle.
Ei olla mitään pieniä miehen kanssa, ja mä oon syönyt tosi reippaasti (liiankin). Painoo tullut itelle 10kg jo. No toivottavasti vauva on ok, kaipa ne ultrassa ois nähneet jos olisi jotain.
 
Noniin...vauvan paino 2,6kg ja hänellä kokoonsa nähden iso vatsa. Ainakaan yli lasketun eivät tätä kuulemma päästä. Seuraava ultra 14.3. (37+0) ja sillon katsotaan uusiks jos tarvetta käynnistykselle jo aiemmin. Kohdunsuu 1cm auki ja kohdunkaulaa 2cm jäljellä. Vauva kääntyny vihdoin rt, mut ei oo vielä kiinnittyny.
 
Tänään oli taas kontrolli ultra erikoislääkärillä, edrllisessä epäiltiin vauvalla isompaa päätä, mutta nyt oli kyllä normaali kroppaan verrattuna, tämän hetken paino 2545g ja syntymäpainoksi arvioi 3700g ja risat jos laskettuun aikaan menee, enää ei tarvi kontrolleissa käydä :)
 
Mua käy jo jännittää. Tiistaina vauvan painoarvio oli 3600g reilu. Ja tasan viikonpäästä taas ultra ja käynnistyksen suunnittelu. Viikko sitten lääkäri sano et otetaan aamuaika et voin sit suoraan jäädä käynnistykseen. Tiistaina toinen lääkäri sano et hänen mielestään iso vauva on vasta 4500g :/ mut yritän pitää pintani et saisin viikon päästä käynnistyksen.
 
Kannattaa sanoa että sua pelottaa ja olo on huono. Kyllä sinun olotila ja pelot täytyy ottaa huomioon.
 
Hhidi: oliko paino arvio että nyt painaa tuon 3600g?
 
Takaisin
Top