Karppaus ja raskauden yritys

ginessa

Kommentoinnin ninja
Onko kellään tietoa,onko karppaamisesta "haittaa",kun yrittää tulla raskaaksi?
Edut/haitat,
Raskautuneet karppauksen aikana.?
Kokemuksia kellään?
Mietin vaan kun kierukka otettiin samoihin aikoihin pois kun aloitin karppaamaan eli kesäkuun alussa,
mieheni kanssa.[:-]
Nyt vasta tuntuu että kuukautiset ovat suht ajallaan kp 29 ja normaalit.
Ovis oli silloin kun pitikin,mutta vaavia ei siltikään kuulu vielä.[8D]
Loppuisipa nämä kuukautiset että pääsisi taas "puuhiin"[;)]

Iloista odotusta,odottaville ja yrittäville[:D]
 
En tiedä onko sillä mitään raskauden yrittämisen kanssa, mutta ystävääni kehotettiin lopettamaan se raskauden alettua. Kannattaa varmasti neuvolasta kysäistä.

Eve
 
ALKUPERÄINEN: luce

Moi Ginessa!

En tiedä onko tämä enää ajankohtaista, mutta ei karppauksesta mitään haittaa mihinkään raskauteenliittyvään ole :)
Ei niillä hiilareilla lopulta niin kovin paljoa mitään tehdä. Jos syöt muuten monipuolisesti ja terveellsesti, pitäisi sinulla ruokavalion puolesta olla paremmat edellytykset kuin monilla eineksillä elävällä.

Itse olen karpannut jo melkein vuoden ja karppaus jatkuu vieläkin. Veikkaanpa, että verensokerin heilahtelut ovat pienemmät näin karpatessa kuin "virallisterveellisessä" ruokavaliossa - ainakaan itselläni ei ole juuri lainkaan pahoinvointia (satunnaisesti joskus iltaisin).
Ja vaikka ennen en oikeastaan hedelmiä syönyt, niin nyt olen lisännyt ruokavaliooni vielä hedelmän/päivä. Muuten jatkuu sama linja (tosin en ole ketokarppaaja). Salaatteja ja kasviksia + marjoja paljon, laadukasta lihaa, kanaa ja kalaa, eikä todellakaan mitään kevyttuotteita ikinä.

Vointi on mainio. Tsemppiä sinne! :)






Jep!

Kiitos vastauksesta,-en ole vielä raskautunut...[&:]tässä kuukautisia odotellessa..vielä olis 12 päivää[8|]
Verensokerit ei todellakaan heilahtele niin pahasti kuin himokarkin ja pullan syöjänä heilahteli.[;)]
Kiukusta väsymyksen kaiken kirjon välillä[:-]

Huoh..tämä se on ikävintä odotella sitä tätiä...[:@]
 
[;)]Jep,me miehen kanssa ollaan alakarpaajia,mutta itse joskus salaatin lisukkeeksi heitän hunajamelonia tai vähän nektariinia.
Ollaan karpattu vasta kesäkuusta, -on pikkisen hankalaa soveltaa joskus näitä kaikkia ruokahommeleita kun kaikki meillä ei sitä syö-eli lapset.
Tuntuu joskus että on aika yksipuolista ..mutta kun soveltaa ja säveltää niin maittavia ruokia syntyy:)
Nyt oon lasin päivässä eli n.2 dl lisännyt greippimehua-
Lisänä paljon vitamiineja,kala/hyljeöljyt,foolit,b,c,pii,maitobacteerit,sinkit ja magnesiumit on ollu piiiitkään ennen tätä karppia käytössä.
Kasviksissa on tarpeeksi hiilareita -ymmärtääkseni..[;)]
Niin pähkinät rahkat ja jotkut marjat kermoineen on lempparia.

Päivä kerrallaan on mun motto..yritän löytää hyviä reseptejä,kova kun olen kokkaamaan.
Taistelen usein mielitekoja vastaan..ja silloin tekis mieli heittää romukoppaan karpit..mutta sitten muistaa sen julmetunmoisen sahauksen kaikessa..ei enään!!

Mutta kyllä,sitten kun aika on,kun raskaudun..(toivon niin), kuuntelen mitä keho tarvitsee,juuri niinkuin sinäkin mainitsit-appelsiini yms.

[:D]Ihanaa odotusta sinulle Luce!!!
 
Takaisin
Top