Kantoliinat ja -reput

Missäs muuten sit ootte kantaneet omia ja vauvan tavaroita kun kantoliina- tai reppu on ollut käytössä?
 
Mää täällä näköjään taas vastailen :D

Mut siis mää oon mein tavaroita kantanut hoitolaukussa(Marimekon urbaani laukku) kantaessa. Oon säätänyt sen olkahihnan niin pitkäksi kuin saa ja käyttänyt normaalisti, hieman menee lapsen niskan/selän takana olkahihnaa. Ruokaostokset/muut ostokset ovat kulkeneet sitten käsissä tai jos mukana on ollut vaunut niin niissä. Joissain paikoissa mulla on ollut rahaa/kortti tulan lantiovyössä olevassa pikku taskussa, jos muuta ei oo silloin tarttennu kantaa mukana. Tai jos mies on ollut mukana niin mies on sitten kantanut hoitolaukun, jossa on mun tavaroita myöskin.

Erikseen on myytävänä kantamiseen tarkoitettuja laukkuja, ja niitä on säännöllisin väliajoin käytettyinä myynnissä fbn kantoväline kirppiksellä. Muistaakseni joku teki niitä myös tilauksesta ja esim vanhoista parhaat päivänsä nähneistä liinoista.
 
Meillä on kauppareissuja varten mummokärry, mutta se tuskin on kiva matkoilla.
 
Mites te jotka kannatte sisätilojen lisäksi myös ulkona repussa, mitä olette pukeneet näillä plussakeleillä ja mitä aiotte pukea pakkaskeleillä vauvalle päälle mikäli ette omista kantotakkia?
 
Plussa keleillä vauvalla on ollut normi vaatteiden päällä äp : n villahaalari, villasukat, myssy ja tumput. Mulla ei oo virallista kantotakkia vaan pari kokoa isompi normi takki jonka alle vauva mahtuu. Mut jos vauva tulee takin päälle niin laittaisin vielä toisen villahaalarin tai fleecehaalarin tai sitten välikausihaalarin tapaisen ( esim popin tms windfleece haalarin).

Esikoisella oli pakkasilla pieni toppapuku tai villahaalari + fleecehaalari. Toppapuku on vaan siitä huono kantaessa, et vauva ei meinaa kunnolla mahtua reppuun se päällä. Säätöjä joutuu jonkin verran fiksaamaan ja asento ei ehkä ole aina ihan paras mahdollinen, sillä toppapuku tekee lapsista tönkköjä(tai ainakin mein lapset on toppis päällä tönkköjä).
 
Kiitos yllätys, ja ihanaa kun jaksat aina vastailla ja neuvoa :happy::Heartred

Nuo kantotakit on aivan järkyttävän hintaisia... mutta törmäsin eilen näitä kantoasioita enemmän tutkiessani ipanaisen kantopaneeliin jonka voi liittää omiin takkeihin kunhan vetskariadapteri vain on sopiva. Tuo oli huomattavasti huokeamman hintainen ja varmasti myös hyvä käytössä kun sitten ei ole aina vain yhden takin varassa jonka alle molemmat mahtuu eikä tarvitse myöskään jumpata topattua vauvaa sinne repuun kun hänet voi iskeä oman takin alle vähän kevyemmissä vaatetuksissa.

Ipanaiselta saa näitä, vinkki muillekkin jotka miettineet samoja asioita - aion käydä lähipäivinä tätä testaamassa liikkeessä...
 
Takaisin
Top