Kantoliina-/reppu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Minkäs verran näitä kantovälineitä on käytössä... Onko teillä kantoliina tai -reppu tai jopa useampi? Mitä olette pitäneet? Onko ahkerassa käytössä? Onko täällä joku joka käyttää niitä kokonaan tai melkein rattaiden asemasta?

Meillä oli vauva-aikana käytössä rengasliina ja rintareppu. Liinasta vauva tosin ei ihan pienenä tykännyt (tai sitten en vain osannut). Lapsen kasvaessa se sitten tuli enemmän käyttöön ja oli taaperon kanssa usein käytössä. Jonkinverran liikuttiin sekä liinan että repun kanssa joskin rattaat oli myös paljon käytössä. Liinaa käytettiin paljon kotona, kun poika on ollut kovin huomionkipeä ja kaivannut paljon syliin. Näin hän on päässyt melkein kuin syliin ja äiti on pystynyt tekemään kotitöitä. :)
 
Meillä on kolme erilaista liinaa. Vaihtelevasti olen kantanut kaikkia kolmea. Tätä neljättä on tarkoitus kantaa enemmän.
 
Kaikenlaisia on kokeiltu, mutta esikoinen oli sellainen, että ensimmäisen 1,5 vuoden ajan hän oksensi aina muutamassa minuutissa kantovälineeseen laittamisen jälkeen koko vatsansa sisällön, joten aika lyhyeen nuo kokeilut loppuivat. Harmi sinänsä, koska muiden lapsia olen kantanut erilaisissa kantovälineissä paljon, ja tykkään siitä.
 
Mulla on Ergon kantoreppu, rengasliina, trikooliina ja neliöliina. Esikoisen kanssa oli myös bb rintareppu, mutta juu ei kiitos mun selälle. Ehdoton suosikki on tuo neliöliina! Liinan mukavuus mutta miljardisti helpompi sitoa. Renkula kulki/kulkee mukana autossa tai hoitokassissa. Trikoista käytin ihan vastasyntyneen kanssa, kun sidonnan pystyi tekemään valmiiksi päälle vaikka kauppaan lähtiessä. Miestä yritin houkutella kantamaan ergolla, mutta ei innostunut, jonkin verran kannoin Nelosta siinä sitten itse, mutta jäi hyvin vähiin kun sain tuon neliön.
 
Meillä on manducan kantoreppu. Ihan pienenä poika ei siinä pitkiä aikoja viihtynyt, mutta kun vauvatuen sai ottaa pois niin alkoi vauva viihtymään jo paremmin :) kyllä tuo nyt taitaa olla jo lähes päivittäisessä käytössä kun vauva haluaa olla aika pankkejaljon sylissä, niin sillä pystyy vähän sitä sylissä oloa korvaamaan..
 
Takaisin
Top