Kantoliina/reppu

Käyn ens viikolla ostaa puolitutulta Manducan, kun huomasin sen kirppiksellä sellaista myyvän :) Ei maksais kuin 40€ eli varmaan saa samalla hinnalla myytyä eteenpäin, jos ei sille sit käyttöä tulisikaan. Joku tuollainen kantoväline on mulle varmaan aika ehdoton, kun ei tuota habaa/voimaa mulla muutenkaan liikaa ole ja lyhyenä ihmisenä joutuu joka paikkaan kurottelemaan niin varmaan on repusta apua, että saa kädet vapaaksi.
 
Meillä mies halusi ehdottomasti kantorepun :) Kerran näki kaupungilla miehen jolla oli vauva kantorepussa niin innostui itsekin siitä :) Kirpparilta tuli sit ostettua.
 
Mä löysin meidän kaupungin facebook kirpalta manducan! Ja sitä oli niin kovasti kehuttu, että haluun kokeilla sitä.. Hintaa tais olla 45 euroa. Toi mies väittää turhakkeeks, mut kyllä mä luulen sen olevan hyödyllinen, jos vaan vauva viihtyy ja istuu hyvin päälle.
 
Me oltiin tänään katsomassa vaunuja, niin vilkaisin samalla noita kantovälineitä. Luulen, että meille tulee myös manducat, miehenkin mielestä näytti fiksulta. Ajattelin tosin tilata sen vasta h-hetken korvilla tai heti syntymän jälkeen, kun sitä ei nyt heti tarvitse kuitenkaan...
 
mää aion mennä vuokraamosta ensi lainaan ja kokeileen, ennen kun ostan omaa... En voi tietää sopiiko mulle ja toisekseen, että viihtyykö vauva sit liinassa/repussa. :)
 
Jos näätte jossain Tula-merkkisiä reppuja niin vahva suositus. Ergonomisesti muuten sama kuin Manduca, lantiovyö on vähän leveämpi (siitä on iloa sitten kun lapsi alkaa painaa) ja mun kokemuksen mukaan säädöt on helpommat. Säätöjä saa siis vaihdettua silloin kun reppu on päällä, se on hyvä jos on kaksi käyttäjää. Menee eteen tai selkään.

Meillä oli esikoisen kanssa eka käytössä trikooliina, sitten kudottu liina, mutta siitä vaihtui aika nopeasti reppuun joka oli vaan lämpimällä säällä mukavampi. Nykyään 1,5-vuotiaan kanssa käytetään sitä aika harvoin enää, lähinnä metsäretkillä.
 
Mie ostin sillon Manducan mut 3 vuoden aikana sitä on käytetty todella vähän, ehkä joku 10 kertaa.. Mulla on videokin siitä kun yritin ekaa kertaa laittaa tyttöä siihen (oisko se ollu 3-4kk ikäinen) ja toinen puskee käsillä vastaan et hullu akka mitä sie teet :D tyttö ei vaan sillon pienenä mitenkään viihtynyt siinä. Nyt viime kesänä ku käytiin kolilla patikoimassa niin viihty hyvin repussa. Jospa tää seuraava viihtyis paremmin nii ei jäis reppu ihan käyttämättä :)
 
Saan kaverilta lainaan manducan, tulee varmasti tarpeeseen (tai ainakin luulen niin). Koirien lenkitys ainakin varmasti helpompaa ja pääsee mettälenkeillekin sitte. :)
 
Täällä myös kantoreppu harkinnassa juuri koirien ulkoilutukseen, että päästään metsälenkeille. Vähemmän kävellään muutenkaan missään pyöräteillä.

Onko kellään kokemusta tuollaisesta stokken my carrier repusta? Se houkuttaisi kun sillä voi kantaa myös kasvot menosuuntaan, luulen että vauvastakin on sitten jossain vaiheessa mukava nähdä enemmän ympärilleen. Onnistuuko manducassa tai tulassa kantaa molemmin päin? Hinta tuossa vain hirvittää, mutta toisaalta ostettiin halvat käytetyt vaunut juurikin siksi, että ne saattaa jäädä meillä vähemmälle käytölle ja tuollainen reppu olla täällä maalla kätevämpi :)
 
Täällä myös kantoreppu harkinnassa juuri koirien ulkoilutukseen, että päästään metsälenkeille. Vähemmän kävellään muutenkaan missään pyöräteillä.

Onko kellään kokemusta tuollaisesta stokken my carrier repusta? Se houkuttaisi kun sillä voi kantaa myös kasvot menosuuntaan, luulen että vauvastakin on sitten jossain vaiheessa mukava nähdä enemmän ympärilleen. Onnistuuko manducassa tai tulassa kantaa molemmin päin? Hinta tuossa vain hirvittää, mutta toisaalta ostettiin halvat käytetyt vaunut juurikin siksi, että ne saattaa jäädä meillä vähemmälle käytölle ja tuollainen reppu olla täällä maalla kätevämpi :)
Tuossa eteenpäin katselussa on se huono puoli, että useimmiten lapsen lantio on silloin huonossa asennossa. Eli jalat pitäisi olla tuettuna polvitaipeisiin asti, eivätkä jalat saa roikkua suoraan alaspäin. Vilkaisin tuota Stokken kantorepun webbisivua, ja siinäkin mainittiin, että lantio on tuettuna "happy hips" -asentoon vain vanhempaan päin katsellessa.

Jonkun verran olen lapsia kanniskellut kantorepuissa, ja todella usein lapset nukahtavat siihen samantien, kun siinä on mukavan lämmintä ja tasainen hytkytys -- eli harvemmin lapset edes katsovat ympärilleen, ja ihan pienenä ne vanhempien kasvot ovat kuitenkin se kivoin näkymä lapselle.

Ehkä katsoisivat maisemia enemmän sitten isompana, mutta en ole enää parivuotiaita jaksanut kanniskella.
 
Selässä kantaessa suunnilleen yli 1-vuotias pystyy kurkkimaan aikuisen olan yli eteenpäin.
 
Kävin eilen tutun luona testaamassa tricot-slen kantoliinaa. Hän on toiminut esittelijänä ja tuki ihmisenä kantoliina asioissa, niin hänellä oli mukana myös n 3,5kg nukke. Tuntui kyllä hyvälle tuo trikoo liina vastasyntyneelle, eli se testiin. Rupesi kyllä myös tajuamaan miten äkkiä aika menee ja kohta oma pieni sylissä :Heartred
 
Mulla on hankittuna trikooliina pikkuvauva-aikaa varten ja kudottu liina sitten vähän isommalle vauvalle. :) Koirien vuoksi ja muiden eläinten hoitojen ajaksi ensisijaisesti hankin minäkin nuo.
 
Onko 20 euroa liikaa trikoisesta kantoliinasta? :eek: tuli fb kirppaeilla vastaan ja aloin miettimään tota hintaa..
// ois n. 5.5m pitkä ja tricot-slen? Merkkinen
 
Muokattu viimeksi:
Ei oo jos on hyvä kuntoinen :) maksavat uutena 60-70€ (vähintään, merkistä riippuen).
 
Takaisin
Top